Να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους... και να κάνουμε ένα back rewind στο παρόν θέμα. Έχει ενδιαφέρον -για όλους μας πιστεύω- να διαβάσουμε τις 15 πρώτες σελίδες του παρόντος θέματος. Εκεί θα συναντήσετε τις προσδοκίες που είχαμε αλλά και αυτές που ΔΕΝ είχαμε για τη μηχανή.
Αρχικά πιστεύαμε πως το Tenere 700 δε θα μοιάζει καν με το πρωτότυπο T7.
Πιστεύαμε πως αν μοιάζει έστω και λίγο στο πρωτότυπο θα ξεπερνάει άνετα τις 12.000 € (και τυχεροί θα είμασταν).
Πιστεύαμε πως μια Ιαπωνική εταιρεία δε μπορεί να βγάλει κάτι τόσο επιθετικό που θα αποκλείει συμβατικούς οδηγούς από την αγορά της (έστω και αν δεν είναι σε επίπεδο ΚΤΜ). Το ύψος της, οι αναρτήσεις της και η σέλα σερβιέτα συνηγορούσαν σε όλα αυτά.
Εγώ έγραφα πως και στο 70% να είναι σε σχέση με το πρωτότυπο θα είναι μια καλοδεχούμενη έκπληξη για το ειδικό κοινό έστω και αν η τιμή αγγίζει τα 12 χιλιάρικα (νομίζω πως ξεπέρασε κατά πολύ το 70%, ίσως να άγγιξε το 85-90% του πρωτότυπου). Γράφαμε -σχεδόν όλοι μας- πως αν η τιμή του είναι γύρω από τις 10 χιλιάδες θα είναι σχεδόν θαύμα και μεγάλη επιτυχία και μάλλον για να το πετύχει αυτό θα μας το πλασάρει με αναρτήσεις χωρίς καθόλου ρυθμίσεις.
Και ήρθε η Yamaha να διαψεύσει όλες τις αρνητικές μας προσδοκίες και να επιβεβαιώσει όλες τις ελπίδες μας. Η μηχανή είναι πολύ κοντά στο concept με μόνη ουσιαστική διαφορά το τρόπο που ανεβαίνει η σέλα στο νέο ντεπόζιτο. Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ποιότητα κατασκευής ανώτερη του MT-07 χωρίς ηλεκτρονικά (έτσι το θέλαμε και τι να τα κάνεις τα ηλεκτρονικά ακόμη και στην άσφαλτο με 74 αλόγατα) και τιμή... 10.000 €.
Κώστα k0k0s θα μου επιτρέψεις να σου πω πως είναι VFM. Είναι λίγο πρόχειρο να λέμε είναι γυμνό άρα δεν είναι VFM. Το VFM παράγεται σε σχέση με τη κατηγορία του, το κοινό που απευθύνεται και τελικά σε σχέση με όλον τον ανταγωνισμό. Δεν είναι το οποιοδήποτε γυμνό, κατά τη γνώμη μου δε πρόκειται για μια συνηθισμένη On/Off μηχανή. Δεν είναι δηλαδή ένα γυμνό V-strom ώστε να μην είναι VFM (χωρίς παρεξήγηση δεν το γράφω υποτιμητικά το γράφω βάση πραγματικών δεδομένων).
Κατά τη γνώμη μου, η Yamaha όντως "μας άκουσε" ως κοινό και μας έδωσε κάτι μάλλον καλύτερο των προσδοκιών μας σε όλα τα επίπεδα, off road ικανότητα και τιμή. Δεν πιστεύω πως είναι μια δικύλινδρη μηχανή που απευθύνεται στο πλατύ κοινό και αυτό από μόνο του τη κάνει μια φθηνή επιλογή. Δεν έχουμε συνηθίσει Ιαπωνικές εταιρείες να δίνουν στη παραγωγή τέτοιες aggresive προτάσεις. Τουλάχιστον δεν μπορώ να θυμηθώ αντίστοιχο παράδειγμα στο παρελθόν.
Άσχετα από το αν συμπαθεί κανείς τη Yamaha ή και το ίδιο το Tenere, δε μπορεί παρά να παραδεχθεί πως το συνολικό "πακετό" έχει θετικό πρόσιμο με μάλλον κυριότερο πλεονέκτημα του τον VFM χαρακτήρα του προϊόντος.
Αρχικά πιστεύαμε πως το Tenere 700 δε θα μοιάζει καν με το πρωτότυπο T7.
Πιστεύαμε πως αν μοιάζει έστω και λίγο στο πρωτότυπο θα ξεπερνάει άνετα τις 12.000 € (και τυχεροί θα είμασταν).
Πιστεύαμε πως μια Ιαπωνική εταιρεία δε μπορεί να βγάλει κάτι τόσο επιθετικό που θα αποκλείει συμβατικούς οδηγούς από την αγορά της (έστω και αν δεν είναι σε επίπεδο ΚΤΜ). Το ύψος της, οι αναρτήσεις της και η σέλα σερβιέτα συνηγορούσαν σε όλα αυτά.
Εγώ έγραφα πως και στο 70% να είναι σε σχέση με το πρωτότυπο θα είναι μια καλοδεχούμενη έκπληξη για το ειδικό κοινό έστω και αν η τιμή αγγίζει τα 12 χιλιάρικα (νομίζω πως ξεπέρασε κατά πολύ το 70%, ίσως να άγγιξε το 85-90% του πρωτότυπου). Γράφαμε -σχεδόν όλοι μας- πως αν η τιμή του είναι γύρω από τις 10 χιλιάδες θα είναι σχεδόν θαύμα και μεγάλη επιτυχία και μάλλον για να το πετύχει αυτό θα μας το πλασάρει με αναρτήσεις χωρίς καθόλου ρυθμίσεις.
Και ήρθε η Yamaha να διαψεύσει όλες τις αρνητικές μας προσδοκίες και να επιβεβαιώσει όλες τις ελπίδες μας. Η μηχανή είναι πολύ κοντά στο concept με μόνη ουσιαστική διαφορά το τρόπο που ανεβαίνει η σέλα στο νέο ντεπόζιτο. Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ποιότητα κατασκευής ανώτερη του MT-07 χωρίς ηλεκτρονικά (έτσι το θέλαμε και τι να τα κάνεις τα ηλεκτρονικά ακόμη και στην άσφαλτο με 74 αλόγατα) και τιμή... 10.000 €.
Κώστα k0k0s θα μου επιτρέψεις να σου πω πως είναι VFM. Είναι λίγο πρόχειρο να λέμε είναι γυμνό άρα δεν είναι VFM. Το VFM παράγεται σε σχέση με τη κατηγορία του, το κοινό που απευθύνεται και τελικά σε σχέση με όλον τον ανταγωνισμό. Δεν είναι το οποιοδήποτε γυμνό, κατά τη γνώμη μου δε πρόκειται για μια συνηθισμένη On/Off μηχανή. Δεν είναι δηλαδή ένα γυμνό V-strom ώστε να μην είναι VFM (χωρίς παρεξήγηση δεν το γράφω υποτιμητικά το γράφω βάση πραγματικών δεδομένων).
Κατά τη γνώμη μου, η Yamaha όντως "μας άκουσε" ως κοινό και μας έδωσε κάτι μάλλον καλύτερο των προσδοκιών μας σε όλα τα επίπεδα, off road ικανότητα και τιμή. Δεν πιστεύω πως είναι μια δικύλινδρη μηχανή που απευθύνεται στο πλατύ κοινό και αυτό από μόνο του τη κάνει μια φθηνή επιλογή. Δεν έχουμε συνηθίσει Ιαπωνικές εταιρείες να δίνουν στη παραγωγή τέτοιες aggresive προτάσεις. Τουλάχιστον δεν μπορώ να θυμηθώ αντίστοιχο παράδειγμα στο παρελθόν.
Άσχετα από το αν συμπαθεί κανείς τη Yamaha ή και το ίδιο το Tenere, δε μπορεί παρά να παραδεχθεί πως το συνολικό "πακετό" έχει θετικό πρόσιμο με μάλλον κυριότερο πλεονέκτημα του τον VFM χαρακτήρα του προϊόντος.
Τελευταία επεξεργασία: