YAMAHA TENERE 700 (Προβλήματα - Λύσεις - Service - Μόντες - Αναβαθμίσεις)

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450

Ποια είναι η άποψή σας για το βίντεο του Χελιώτη...????...Παίζει να κάνει καλό αυτό που λέει ή είναι αστικοί μύθοι των παλιών γκουρού ???? Μήπως πατινάρει μετά ???
Δεν νομίζω να δημιουργήσει πρόβλημα...
Ούτως η άλλως σε λάδι είναι πάλι αλλά σε μεγαλύτερη ποσότητα...
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Ακόμη μια αποτυχημένη προσπάθεια ανεβάσματος φωτο... Διαπίστωσα πάντως ότι όντως με πιο σκληρό ελατήριο το μηχανάκι κάθεται περισσότερο με το βάρος του.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Ακόμη μια αποτυχημένη προσπάθεια ανεβάσματος φωτο... Διαπίστωσα πάντως ότι όντως με πιο σκληρό ελατήριο το μηχανάκι κάθεται περισσότερο με το βάρος του.
Συγνώμη τι εννοείς, δεν το κατάλαβα. Κάθεται περισσότερο με το σκληρό από ότι με το μαλακό;

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Διαπίστωσα πάντως ότι όντως με πιο σκληρό ελατήριο το μηχανάκι κάθεται περισσότερο με το βάρος του.
Συγνώμη τι εννοείς, δεν το κατάλαβα. Κάθεται περισσότερο με το σκληρό από ότι με το μαλακό;

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Ναι, αυτό δεν μου κολλάει κι εμένα εκτός αν το ελατήριο είναι κοντύτερο και ξεγελάει αλλά πάλι θα υπήρχε πρόβλημα σε τοποθέτηση χωρίς αποστάτη.
Επίσης δε θυμάμαι πλέον, το εργοστασιακό ελατήριο πόσα Nm είναι στο Tenere 700;
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Ναι, αυτό δεν κολάει εκτός αν το ελατήριο είναι κοντύτερο και ξεγελάει. Επίσης δε θυμάμαι πλέον, το εργοστασιακό ελατήριο πόσα Nm είναι;
Νομίζω 70 η 75 αν θυμάμαι καλά. Το να είναι μαλακό στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής το καταλαβαίνω γιατί το σκληρότερο ελατήριο θα κρατάει σωστό sag.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ακόμη μια αποτυχημένη προσπάθεια ανεβάσματος φωτο... Διαπίστωσα πάντως ότι όντως με πιο σκληρό ελατήριο το μηχανάκι κάθεται περισσότερο με το βάρος του.
Νομίζω 70 η 75 αν θυμάμαι καλά. Το να είναι μαλακό στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής το καταλαβαίνω γιατί το σκληρότερο ελατήριο θα κρατάει σωστό sag.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Aυτο. Οταν εχεις βαλει στο εργοστασιακο ελατηριο πολλη προφορτιση για να "πιασεις" το δυναμικο σαγκ με το βαρος σου, τοτε ειναι λογικο με το νεο πιο σκληρο ελατηριο που θελει λιγοτερη προφορτιση να καθεται με το ιδιο βαρος του περισσοτερο, και αυτο ειναι το σωστο, ωστε να εχει ελευθερο να "παιξει" και στην εκτονωση. Εφοσον καθεται γυρω στο 10% της διαδρομης του μονο με το βαρος της μηχανης (δηλαδη γυρω στα 2εκ) και πιανεις και το δυναμικο σαγκ σου, τοτε εισαι μια χαρα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Aυτο. Οταν εχεις βαλει στο εργοστασιακο ελατηριο πολλη προφορτιση για να "πιασεις" το δυναμικο σαγκ με το βαρος σου, τοτε ειναι λογικο με το νεο πιο σκληρο ελατηριο που θελει λιγοτερη προφορτιση να καθεται με το ιδιο βαρος του περισσοτερο, και αυτο ειναι το σωστο, ωστε να εχει ελευθερο να "παιξει" και στην εκτονωση. Εφοσον καθεται γυρω στο 10% της διαδρομης του μονο με το βαρος της μηχανης (δηλαδη γυρω στα 2εκ) και πιανεις και το δυναμικο σαγκ σου, τοτε εισαι μια χαρα.
A έτσι. Υπέθεσα χωρίς καθόλου προφόρτιση και για τις δυο περιπτώσεις, αλλιώς πως να συγκρίνεις;
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Το στατικό sag του καινούργιου ελατηρίου είναι πιο μεγάλο με την ίδια προφορτιση ενώ είναι ακριβώς εκεί που πρέπει το δυναμικό. Το μηχανάκι όπως το δοκίμασα σήμερα σε κλειστό ασφαλτινο κομμάτι είναι πολύ πιο άμεσο στον τρόπο που πέφτει στην στροφή και αισθάνομαι το μπροστινό πολύ καλύτερα από πριν. Το μαμά ελατήριο είναι 70nm.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Το στατικό sag του καινούργιου ελατηρίου είναι πιο μεγάλο με την ίδια προφορτιση ενώ είναι ακριβώς εκεί που πρέπει το δυναμικό. Το μηχανάκι όπως το δοκίμασα σήμερα σε κλειστό ασφαλτινο κομμάτι είναι πολύ πιο άμεσο στον τρόπο που πέφτει στην στροφή και αισθάνομαι το μπροστινό πολύ καλύτερα από πριν. Το μαμά ελατήριο είναι 70nm.
Λογικο ειναι να ειναι πιο μεγαλο απο πριν το στατικο. Αν ειναι παραπανω απο 2~2.5εκ ομως με το δυναμικο σαγκ σωστά ρυθμισμενο παει να πει οτι το ελατηριο που εβαλες παραειναι σκληρο.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Το στατικό είναι τώρα 3 cm ενώ πριν ήταν 2. Το ελατήριο, σύμφωνα με τον πίνακα της εταιρίας είναι για αναβάτη 80 κιλών ,ενώ είμαι 83-85 με φούλ εξάρτηση. Αν πήγαινα bythebook κανονικά θα έπρεπε να βάλω 85nm αλλά την έχω πατήσει στο παρελθόν οπότε επέλεξα το 80αρι για να μην δυσανασχετώ σε κομμάτια με πέτρα κλπ. Χώμα δέν το έχω δοκιμάσει ακόμα ,γιατι περιμένω λάστιχα, όπως δεν το έχω δοκιμάσει δικάβαλος με βαλίτσες κλπ...
 

ChristosGR

Σκουριασμένο Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
V-Strom 800 DE - Husaberg FE-390
Ναι, αυτό δεν μου κολλάει κι εμένα εκτός αν το ελατήριο είναι κοντύτερο και ξεγελάει αλλά πάλι θα υπήρχε πρόβλημα σε τοποθέτηση χωρίς αποστάτη.
Επίσης δε θυμάμαι πλέον, το εργοστασιακό ελατήριο πόσα Nm είναι στο Tenere 700;
70 Nm, το στάνταρ.
Κάποιος Αυστραλός γκουρού των αναρτήσεων που είχα δει, το είχε μετρήσει στα 68Nm
 
Reactions: STF

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Πληροφοριακα, στο CRF1000 που ειναι 25 κιλα βαρυτερο απο το Τ700, το πισω μαμα ελατηριο ειναι 82.5 Nm / 8.4 kgm, το ιδιο αμερικανικο σαϊτ δινει το μαμα ελατηριο του Τ700 68.2 Nm / 6.95 kgm.

Εχω αναβαθμισει το πισω δικο μου του CRF σε 95 Nm (βαρος τσιτσιδος 88 κιλα). Οταν τοχα ψαξει για το Τ700 σε διαφορα σαϊτ, για το βαρος μου δινανε 85 Nm, οποτε νομιζω καλα εκανες Kardabix και πηγες σε 80 Nm, αλλιως πιθανα θα χοροπηδαγε πισω σε αποτομες ανωμαλιες, κοτρωνια κλπ.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πληροφοριακα, στο CRF1000 που ειναι 25 κιλα βαρυτερο απο το Τ700, το πισω μαμα ελατηριο ειναι 82.5 Nm / 8.4 kgm, το ιδιο αμερικανικο σαϊτ δινει το μαμα ελατηριο του Τ700 68.2 Nm / 6.95 kgm.

Εχω αναβαθμισει το πισω δικο μου του CRF σε 95 Nm (βαρος τσιτσιδος 88 κιλα). Οταν τοχα ψαξει για το Τ700 σε διαφορα σαϊτ, για το βαρος μου δινανε 85 Nm, οποτε νομιζω καλα εκανες Kardabix και πηγες σε 80 Nm, αλλιως πιθανα θα χοροπηδαγε πισω σε αποτομες ανωμαλιες, κοτρωνια κλπ.
Αν ακούν σωστά οι ρυθμίσεις της απόσβεσης γιατί να χοροπηδάει;
Αλλαγή ελατηρίου ουσιαστικά βελτιώνει SAG και γεωμετρία σε συνθήκες φορτώματος.
Κατά τα άλλα ποτέ δεν είναι κακό να μπαίνει το σωστό για το βάρος μας ελατήριο.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Αν ακούν σωστά οι ρυθμίσεις της απόσβεσης γιατί να χοροπηδάει;
Αλλαγή ελατηρίου ουσιαστικά βελτιώνει SAG και γεωμετρία σε συνθήκες φορτώματος.
Κατά τα άλλα ποτέ δεν είναι κακό να μπαίνει το σωστό για το βάρος μας ελατήριο.
Στεφανε, επειδη θα εχει παρομοιο αποτελεσμα με πολυ προφορτισμενο ελατηριο το οποιο συμπιεζεται λιγο και δεν "αποροφαει" αποτομες ανωμαλιες οπως πετρες κλπ (η αποσβεση δεν μπορει να βοηθησει σ'αυτο). Εννοειται οτι ειναι καλο και επιθυμητο το ελατηριο να ειναι το σωστο για το βαρος του αναβατη, αλλα αν ειναι σκληροτερο απ'οτι πρεπει, ειναι σαν "προφορτιση που δεν ξεπροφορτιζεται" και μπορει ναχει το αποτελεσμα που περιγραφω παραπανω.

Να προσθεσω οτι πιο σκληρο ελατηριο μπορει να ειναι σωστο για τον αναβατη στην ασφαλτο αλλα στο χωμα θελει συμφωνα με την εμπειρια μου λιγο μαλακοτερο (πχ 5 Nm). Και τα αμερικανικα σαιτ τυπου racetech κλπ τεινουν να δινουν τιμες που ειναι καλες για ασφαλτινη χρηση, ακομα και για adventure μηχανακια, αλλα προς το σκληρο για τυπικη χρηση στο χωμα.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Σε husaberg που είχα πειραματιστει με λίγο πιο σκληρό, γιατί τότε έμπαινα συχνά σε πίστες MX , είχα χάσει εντελώς την άνεση να ανεβαίνω δύσκολα κομμάτια με φυτευτη πέτρα, σαθρά κλπ γιατί το μηχανάκι δεν έβαζε την δύναμη κάτω με τπτ. Μόνο στα άλματα είχε γίνει καλύτερο.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Επόμενη εργασία όταν θα έρθουν τα λάστιχα θα είναι έλεγχος των ρουλεμάν της τιμονοπλακας και γρασάρισμα... Κοντεύει τα 5000 χλμ το μηχανάκι
 
Top Bottom