YAMAHA TENERE 700 (Προβλήματα - Λύσεις - Service - Μόντες - Αναβαθμίσεις)

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Εγώ να πω ότι δεν το πολύ πιάνω αυτό με τα δυο φίλτρα. Δεν είναι λόγο ανάποδο στη λογική; Βάζουμε το dna για να ρουφάει καλύτερα και μετά το μπουκωνουμε και με άλλο από πάνω για προστασία;
Δεν ξέρω…
Σε αντιλαμβάνομαι αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το προφίλτρο είναι σαν να μην υπάρχει, δεν εμποδίζει τον αέρα. Σου φαίνεται κλειστό αλλά είναι το υλικό τέτοιο που περνάει από τους πόρους του αέρας.
Ίσα ίσα, που σε πιο ανοιχτό τύπου φίλτρου όπως το DNA, Κ&N, κτλ. αν πας χώμα και ακολουθάς άλλους χρειάζεσαι το προφίλτρο.

Παίζει και άλλης μορφής προφίλτρο, σε στυλ δίχτυ:



 

NikosRE

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
KTM 640 ADVENTURE 2005
Σε αντιλαμβάνομαι αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το προφίλτρο είναι σαν να μην υπάρχει, δεν εμποδίζει τον αέρα. Σου φαίνεται κλειστό αλλά είναι το υλικό τέτοιο που περνάει από τους πόρους του αέρας.
Ίσα ίσα, που σε πιο ανοιχτό τύπου φίλτρου όπως το DNA, Κ&N, κτλ. αν πας χώμα και ακολουθάς άλλους χρειάζεσαι το προφίλτρο.

Παίζει και άλλης μορφής προφίλτρο, σε στυλ δίχτυ:



Ευχαριστώ για την εξήγηση. Αν ο συνδυασμός dna + προ φίλτρου αποδίδει καλύτερα από το μαμά πχ. Κέρδος είναι.
κατα ποσό, και αν αξίζει το κόστος είναι άλλο θέμα που πάλι δεν ξέρω την απάντηση.

Μήπως απλά η αφαίρεση της χωανης προσφέρει παρόμοια αποτελέσματα;
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Σε αντιλαμβάνομαι αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το προφίλτρο είναι σαν να μην υπάρχει, δεν εμποδίζει τον αέρα. Σου φαίνεται κλειστό αλλά είναι το υλικό τέτοιο που περνάει από τους πόρους του αέρας.
Ίσα ίσα, που σε πιο ανοιχτό τύπου φίλτρου όπως το DNA, Κ&N, κτλ. αν πας χώμα και ακολουθάς άλλους χρειάζεσαι το προφίλτρο.

Παίζει και άλλης μορφής προφίλτρο, σε στυλ δίχτυ:



Αυτό νομίζω μπορεί να εφαρμοστεί και στα 990/950 ...
Έχουμε κάποιο λινκ Γιώργη...?
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Αυτή την ιστορία με το φίλτρο στο σνορκελ δεν την καταλαβαίνω. Νομίζω άρχισε με τους αυστραλούς που έχουν έρημο και σκόνη και παίζει να διαλύσαν κανα μοτέρ σε κτμ. Αλλά στην ευρώπη πόσο σκόνη θα σηκωθεί σε ένα χωματόδρομο απο τον μπροστά και πόσο σκόνη θα φάει το μοτέρ για να χρειαστεί κάποιος τέτοια προστασία. Στο DR έχω φάει την σκόνη του κερατά γιατί είμαι αργός και τελευταίος και μαζεύω όλη τη σκόνη. Δεν χρειάστηκα κάτι παραπάνω εκτός από πιο πολύ πλυσιμο απο τους άλλους...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Καλά κάνεις και δεν το πιάνεις. Πρόκειται για πατέντα. Εγώ έχω δει να βάζουν στο snorkel σφουγγάρι αλλά σε μέρη με πολύ σκόνη και δεν ξέρω πιο μέσα αν είχαν μαμά φίλτρο. Αυτό με το dna και αποπανω το twin air εδώ το είδα...
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Αυτό νομίζω μπορεί να εφαρμοστεί και στα 990/950 ...
Έχουμε κάποιο λινκ Γιώργη...?
Το προφιλτρο είναι λαδωμένο; Αν ναι τότε μιλάμε για υπερβολή. Εκτός αν είναι ειδικές συνθήκες. Αυτό που έβαλες , το δίνει η twin air για άμμο.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Αυτή την ιστορία με το φίλτρο στο σνορκελ δεν την καταλαβαίνω. Νομίζω άρχισε με τους αυστραλούς που έχουν έρημο και σκόνη και παίζει να διαλύσαν κανα μοτέρ σε κτμ. Αλλά στην ευρώπη πόσο σκόνη θα σηκωθεί σε ένα χωματόδρομο απο τον μπροστά και πόσο σκόνη θα φάει το μοτέρ για να χρειαστεί κάποιος τέτοια προστασία. Στο DR έχω φάει την σκόνη του κερατά γιατί είμαι αργός και τελευταίος και μαζεύω όλη τη σκόνη. Δεν χρειάστικα κάτι παραπάνω εκτός από πιο πολύ πλυσιμο απο τους άλλους...
Εγώ με το DNA δεν χρησιμοποιώ έξτρα προφιλτρο και σκόνη να περνάει δεν έχω δει. Το ελεγχο τακτικά όμως. Τώρα κάποιος μπορεί να μην θέλει να βγάζει την σέλα μετά από βόλτα και να τσεκάρει ή απλά να μην εμπιστεύεται τα υφασμάτινα φίλτρα οπότε πάω πάσο...
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Ο καθένας κάνει την έρευνά του και πράττει αναλόγως. Εγώ ούτε να επηρεάσω θέλω, ούτε να επιμείνω.

Υπερβολή? Μάλλον είναι.
Το προφίλτρο της Unifilter είναι λαδωμένο. Ο λόγος που το προτίμησα είναι επειδή έμεινα πολυ ικανοποιημένος στο 701.
Αλλά στα 690/701 το φιλτρόκουτο είναι λάθος σχεδιασμένο από το 2008 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 690.
Και τι εννοώ, το καπάκι του φίλτρου δεν κάθεται/εφάπτεται σωστά, αφήνει κενά. Οπότε αυτό το κόκκινο προφίλτρο στο 701 μου, στη βρεγμένη Σουηδία ήταν μέσα στο χώμα.
Το φίλτρο ήταν πεντακάθαρο. Αν είναι υπερβολή και μάλλον το φίλτρο θα έκανε τη δουλειά του ούτως ή άλλως? Πολυ πιθανό.



Οπότε επειδή έμεινα ικανοποιημένος το πήρα και στο Τενερε.

Ο παραπάνω φίλος ανέβασε φωτό προφίλτρου από Twin Air. Λαδωμένο κι αυτό. Βασικά δεν είναι προφίλτρο, λειτουργεί σαν προφίλτρο αλλά αλλάζεις μέρος του αερόκουτου. Φωτό παρακάτω.
Αυτό το Twin Air όμως καταργεί το snorkel του μαμά αερόκουτου. Αν υπάρχει πρόβλημα? Κανένα.
Περισσότερο ψυχολογικό είναι για εμένα. Υποτίθεται ότι με το μαμά αερόκουτο που έχει snorkel περνάς από νερά/ποτάμια.

Σε ερώτηση που έκανα στο Off-The-Road τις προάλλες το ίδιο απάντησαν κι αυτοί. Ότι αν βάλεις το DNA και πας μόνο δρόμο είσαι ΟΚ, αν πας και χώμα καλύτερα ένα προφίλτρο.
Βέβαια αυτοί πουλάνε της Twin Air που πάει κάνα 150άρι (γι'αυτό και ο φίλος παραπάνω πρότεινε το αρχείο για 3D εκτύπωση).
Σε αυτό αναφέρομαι:

 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Ευχαριστώ για την εξήγηση. Αν ο συνδυασμός dna + προ φίλτρου αποδίδει καλύτερα από το μαμά πχ. Κέρδος είναι.
κατα ποσό, και αν αξίζει το κόστος είναι άλλο θέμα που πάλι δεν ξέρω την απάντηση.

Μήπως απλά η αφαίρεση της χωανης προσφέρει παρόμοια αποτελέσματα;
Αν θες κοίταξε το παραπάνω ποστ μου, νομίζω είναι επεξηγηματικό. Μπορεί να αφαιρεθεί η χωάνη ή αλλιώς snorkel.

Σχετικά με τη χωάνη η Unifilter προτείνει το κόψιμο 12 με 15 χιλιοστά στο κάτω μέρος για να απλώνεται ο αέρας στο φίλτρο καλύτερα.
Λένε κιόλας ότι έχουν πάρει το ΟΚ από τη Yamaha γι'αυτό.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Εγώ πάντως επειδή έβαλα το stage 2 παρατήρησα ότι το καπάκι της DNA είναι πολύ στιβαρή κατασκευή και άκαμπτο με αποτέλεσμα το φίλτρο να πατάει καλύτερα. Επίσης κάνεις έλεγχο πολύ πιο γρήγορα γιατί φαίνονται όλα μόλις σηκώσεις την σέλα και ρουφάει πλέον αέρα από διαφορετικό σημείο πιθανόν πολύ πιο δροσερό.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Εγώ πάντως επειδή έβαλα το stage 2 παρατήρησα ότι το καπάκι της DNA είναι πολύ στιβαρή κατασκευή και άκαμπτο με αποτέλεσμα το φίλτρο να πατάει καλύτερα. Επίσης κάνεις έλεγχο πολύ πιο γρήγορα γιατί φαίνονται όλα μόλις σηκώσεις την σέλα και ρουφάει πλέον αέρα από διαφορετικό σημείο πιθανόν πολύ πιο δροσερό.
Όταν γράψεις περισσότερ χλμ και έχεις μια καλύτερη άποψη περί κατανάλωσης σε παρακαλώ ενημέρωσε.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Ο καθένας κάνει την έρευνά του και πράττει αναλόγως. Εγώ ούτε να επηρεάσω θέλω, ούτε να επιμείνω.

Υπερβολή? Μάλλον είναι.
Το προφίλτρο της Unifilter είναι λαδωμένο. Ο λόγος που το προτίμησα είναι επειδή έμεινα πολυ ικανοποιημένος στο 701.
Αλλά στα 690/701 το φιλτρόκουτο είναι λάθος σχεδιασμένο από το 2008 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 690.
Και τι εννοώ, το καπάκι του φίλτρου δεν κάθεται/εφάπτεται σωστά, αφήνει κενά. Οπότε αυτό το κόκκινο προφίλτρο στο 701 μου, στη βρεγμένη Σουηδία ήταν μέσα στο χώμα.
Το φίλτρο ήταν πεντακάθαρο. Αν είναι υπερβολή και μάλλον το φίλτρο θα έκανε τη δουλειά του ούτως ή άλλως? Πολυ πιθανό.



Οπότε επειδή έμεινα ικανοποιημένος το πήρα και στο Τενερε.

Ο παραπάνω φίλος ανέβασε φωτό προφίλτρου από Twin Air. Λαδωμένο κι αυτό. Βασικά δεν είναι προφίλτρο, λειτουργεί σαν προφίλτρο αλλά αλλάζεις μέρος του αερόκουτου. Φωτό παρακάτω.
Αυτό το Twin Air όμως καταργεί το snorkel του μαμά αερόκουτου. Αν υπάρχει πρόβλημα? Κανένα.
Περισσότερο ψυχολογικό είναι για εμένα. Υποτίθεται ότι με το μαμά αερόκουτο που έχει snorkel περνάς από νερά/ποτάμια.

Σε ερώτηση που έκανα στο Off-The-Road τις προάλλες το ίδιο απάντησαν κι αυτοί. Ότι αν βάλεις το DNA και πας μόνο δρόμο είσαι ΟΚ, αν πας και χώμα καλύτερα ένα προφίλτρο.
Βέβαια αυτοί πουλάνε της Twin Air που πάει κάνα 150άρι (γι'αυτό και ο φίλος παραπάνω πρότεινε το αρχείο για 3D εκτύπωση).
Σε αυτό αναφέρομαι:

Η 3d εκτύπωση έχει αντίστοιχη ακαμψία όμως;
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Σε αντιλαμβάνομαι αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το προφίλτρο είναι σαν να μην υπάρχει, δεν εμποδίζει τον αέρα. Σου φαίνεται κλειστό αλλά είναι το υλικό τέτοιο που περνάει από τους πόρους του αέρας.
Ίσα ίσα, που σε πιο ανοιχτό τύπου φίλτρου όπως το DNA, Κ&N, κτλ. αν πας χώμα και ακολουθάς άλλους χρειάζεσαι το προφίλτρο.

Παίζει και άλλης μορφής προφίλτρο, σε στυλ δίχτυ:



Σε αγωνες μοτοκρος παλια, εδω Ελλαδα μιλαω, βαζανε για προφιλτρο στην χοανη, καλσον!!!
Δεν κανω πλακα, καλσον γυναικειο.
Ευκολο, γρηγορο, φθηνο!!! ;)
 

NikosRE

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
KTM 640 ADVENTURE 2005
Εγώ πάντως επειδή έβαλα το stage 2 παρατήρησα ότι το καπάκι της DNA είναι πολύ στιβαρή κατασκευή και άκαμπτο με αποτέλεσμα το φίλτρο να πατάει καλύτερα. Επίσης κάνεις έλεγχο πολύ πιο γρήγορα γιατί φαίνονται όλα μόλις σηκώσεις την σέλα και ρουφάει πλέον αέρα από διαφορετικό σημείο πιθανόν πολύ πιο δροσερό.
Και εγώ στο χιμαλαιαν κάπως έτσι κινήθηκα, έβγαλα το σνορκελ που κοίταζε προς τα κάτω έτσι κι αλιως (όσον αφορά τα watercrossings). Και απλά κουμπωσα το καπάκι από το dna που και πατάει καλύτερα και στην ουσία είναι μια απλή τρύπα στη διάμετρο του χάρτινου μαμά φίλτρου. Μέχρι στιγμής θετικό είναι το αποτέλεσμα.
Πάντως πολλοί λεν ότι το χαρτί κάνει καλή δουλειά στο χωμα.
 

notakos600

Μέλος
Περιοχή
Ασπρόπυργος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
HONDA C50
Και εγώ στο χιμαλαιαν κάπως έτσι κινήθηκα, έβγαλα το σνορκελ που κοίταζε προς τα κάτω έτσι κι αλιως (όσον αφορά τα watercrossings). Και απλά κουμπωσα το καπάκι από το dna που και πατάει καλύτερα και στην ουσία είναι μια απλή τρύπα στη διάμετρο του χάρτινου μαμά φίλτρου. Μέχρι στιγμής θετικό είναι το αποτέλεσμα.
Πάντως πολλοί λεν ότι το χαρτί κάνει καλή δουλειά στο χωμα.
Το λαδωμένο σφουγγάρι δεν το ανταγωνίζεται κανένα στο χώμα, αλλά οκ, όταν από μαμά είναι χάρτινο, μένουμε στο χάρτινο.
 

sfera

Μέλος
Περιοχή
Αρτεμιδα
Όνομα
Σταμάτης
Μοτό
Tenere700, CRM250, Bandit 650
Παιδιά εχω χρησιμοποίηση το DNA stage 1 και stage 2 στο χωμα. Θα σας πω την αποψη μου διοτι το φιλτρο στο χωμα ειναι το πρωτο πραγμα που προσεχω. Απο το DNA stage 1 δεν εχω δει να εχει περασει ιχνος σκονης στο υπολοιπο φιλτροκουτι σε συνδυασμο και με το stage 2 παλι δεν παρατηρησα σκονη απλα ειχα μαζεψει 2-3 ιπταμενα ζουφια. Επειδη δεν μπορει να βρισκεσαι παντα πρωτος σε μια χωματινη βολτα και το ειχα εννοια εβαλα το προφιλτρο της twin air το οποιο λαδωμενο οπως στα enduro κανει πολυ καλη δουλεια στο φιλτροκουτι δεν περναει τιποτε απο σκονη.
Το μηχανακι δεν αλλαζει συπεριφορα με το προφιλτρο.
Τωρα οντως το stage 2 της DNA ειναι ποιο στιβαρο και το stage2 της twinair το ιδιο αλλα η τιμη τους ειναι πολυ υψηλη. Εγω χρησιμοποιω πλαστικο απο 3D printing και δεν υπαρχει προβλημα.
Καταναλωση δεν θα ασχοληθω διοτι το μηχανακι απλα δεν καιει τιποτε.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Το λαδωμένο σφουγγάρι δεν το ανταγωνίζεται κανένα στο χώμα, αλλά οκ, όταν από μαμά είναι χάρτινο, μένουμε στο χάρτινο.
Εγώ επειδή τα έχω δοκιμάσει όλα πιστεύω ότι αν μετά από μία σκονισμένη βόλτα κάνεις ένα τσεκ δεν έχεις πρόβλημα με κανένα. Τώρα αν βάζεις κάτι και περιμένεις να το κοιτάξεις κάθε 10000χλμ επειδή έτσι λέει ο κατασκευαστής εντάξει τότε σίγουρα πρέπει να αναθεωρήσεις τον τρόπο που βλέπεις την συντήρηση. Τα φορτηγά στην δουλειά που τρώνε φουλ σκόνη και καπνό έχουν όλα χάρτινο φίλτρο ( σε μέγεθος πλυντηρίου) αλλά περνάει μέσα πολύ σκόνη. Τα αλλάζουμε στο 1/3 των προδιαγραφών του μανουαλ γιατί αλλιώς θα πάθαιναν ζημιές. Συμφωνώ μαζί σού για το σφουγγάρι...
 

Ka0s

Μέλος
Όνομα
Ανδρέας
Μοτό
Bmw f650gs 2003
Yamaha T7 2021
Ερώτηση για προφόρτιση. Το manual λέει 24 κλικ αλλά εγώ από τέρμα μαλακό(όταν τερματίζει κι αρχίζω να σφίγγω το πρώτο δεν το μετράω) μετράω 25 κλικ. Το σφίγγω πάνω από το επιτρεπτό σαν ηλίθιος που είμαι και δεν μηδένισα ποτέ την προφόρτιση ή είναι 24 τα ενδιάμεσα (άρα 25 στο σύνολο ; ) ;
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Έχω την εντύπωση ότι είναι 24 αλλά Έχω καιρό να τα μετρησω. Έχω από τότε πού άλλαξα ελατήριο
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Πέρασα τους αντάπτορες και τις βαλίτσες Mosko Moto τις προάλλες και βγήκα φορτωμένος για 2ήμερο.
Η μηχανή θεόβαρη και ένιωθα τον μπροστινό τροχό έτοιμο να σηκωθεί συνέχεια.

Επίσης πάρα πολύς όγκος για τα γούστα μου και την οδήγησή μου.

Και για να γίνω κατανοητός:







Και η μηχανή χωρίς τις βαλίτσες (μόνο κάγκελα) δείχνει σαν σκαλωσιά.
Για να μην πολυλογώ έβαλα για πώληση όλο το πακέτο και σε μια ώρα είχαν αγοραστεί. Η τιμή όσο τα αγόρασα (είχα πάρει σε προσφορά τις βαλίτσες).

Αλλά τα λέω όλα αυτά για να καταλήξω στο βάρος.
Τα έβαλα όλα σε ένα μεγάλο κ ωραίο χαρτόκουτο και το ζύγισα. . .
 
Top Bottom