YAMAHA TENERE 700 (Προβλήματα - Λύσεις - Service - Μόντες - Αναβαθμίσεις)

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Καλύτερα να αλλάξεις και εμπρός. Είναι πιο σωστό. Εγώ όταν άλλαξα και εμπρός κατάλαβα την διαφορά.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Καλύτερα να αλλάξεις και εμπρός. Είναι πιο σωστό. Εγώ όταν άλλαξα και εμπρός κατάλαβα την διαφορά.
Γι΄αυτό ρώτησα, κάτι τέτοιο υποπτευόμουν.
Γιάννη, εσύ άλλαξες εμπρος - πίσω ταυτόχρονα ή πρώτα πίσω κ μετά τα μπροστά;
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Έρχομαι με ερώτηση περί ανάρτησης.

Πρέπει στο World Raid να αλλάξω οπωσδήποτε ελατήριο πίσω με σκληρότερο.
Κόστος: 1 εργατοώρα 150€ και το ελατήριο που θα το αγοράσω εγώ: 130€ περίπου. Σύνολο: 280€
Θα μου αλλάξει και το πετάλι του ποδόφρενου, όλο τον μηχανισμό σε αυτή την ώρα (από Camel Adv και εδώ βίντεο για όποιον τυγχάνει να ενδιαφέρεται)
Μπορώ να τα κάνω κι εγώ αλλά δεν έχω τον χώρο που χρειάζεται και ούτως ή άλλως πρέπει να πάρω την ανάρτηση στο χέρι και να πάω για αλλαγή το ελατήριο.

Ελατήρια καλαμιών μπροστά και πίσω ελατήριο (μαζί με το ποδόφρενο):
Κόστος: 3 εργατοώρες 450€ και όλα τα ελατήρια που θα αγοράσω εγώ: 250€. Σύνολο: 700€

Είχα σετάρει σωστά τα μπροστά αλλά και πάλι ήταν μαλακά, αλλά όχι σε τόσο ενοχλητικό βαθμό. Το πίσω θέλει σίγουρα αλλαγή, 110+ κιλά χωρίς κάποια αποσκευή.

"Πρέπει" να αλλάξω μπρος κ πίσω? Ή μόνο με το πίσω είμαι ΟΚ και αν δω ότι χρειάζεται και τα μπροστά τα αλλάζω στο μέλλον?
Εννοώ αν αλλάξω το πίσω μόνο, θα αλλάξει η αίσθηση στο μπροστά όπως το έχω σετάρει τώρα και θα γίνει χειρότερη η αίσθηση?

Δεν είναι τόσο το οικονομικό κομμάτι, είναι ότι δεν θέλω να προβώ σε αλλαγές που δεν είναι αναγκαίες.
Πχ. μπορώ να αλλάξω κατευθείαν όλο το πίσω αμορτισέρ με αυτό της Tractive αλλά είναι πολυ πιθανό να μην το σετάρω σωστά ποτέ με τις τόσες ρυθμίσεις που έχει.
Κοίτα. Τo WR έτσι και αλλίως έχει βελτιωμένες αναρτήσεις τοσο στα ελατήρια όσο και στις αποσβέσεις απο το απλό (θεωρητικά). Για εμένα όχι δεν είναι υποχρεωτικό να κάνεις και εμπρος και πισω με τη μία. Μπορείς να κάνεις το πίσω και σε δεύτερο χρόνο το εμρπός αν δε σε καλύτπει (έχει και προφόρτιση το πιρούνι, δεν σου φτάνει;). Βέβαια όλα είναι συνάρτηση με το κόστος. Αν είχα τα χρήματα σίγουρα θα έπερνα ότι καλύτερο, οι ρυθμίσεις βρίσκονται (έγω έχω αλλάξει ελατήριο στο εργοστασιακό και είναι μια χαρά). Αυτό που με προβλημάτισε σε αυτό που έστειλες είναι ότι δεν έχει προφόρτιση το αμορτισέρ και την έχω εκτιμήσει παρα πολύ που την έχει το εργοστασιακό. Σόλο και χώμα 4 κλικ, χώμα και κάμπινγκ 10 κλικ, διπλός φορτωμένος 24 κλικ. Μεγάλη ευκολία να ρυθμίζεις σε 2 λεπτά το sag. Στο άλλο θα θες εργαλείο και δεν θα είναι ευκολο, εκτός αν δεν βαριεσαι το λύσε-δεσε.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
stefos ενδεικτικά ανέφερα το μοντέλο αυτό της Tractive. Υπάρχει αυτό που αναφέρεις (αλλά κοστίζει 1500€)

Καλά λες "θεωρητικά" γιατί ασυναίσθητα συγκρίνω με τα ΚΤΜ που είχα νωρίτερα. Που νομίζω ότι και ελατήρια να αλλάξω δεν πρόκειται να φτάσω την αίσθησή τους, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.
Αν σύγκρινα το WR με το τρανσάλπ 650 που είχα (2004-2009) δεν θα έκανα καμία αλλαγή.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
stefos ενδεικτικά ανέφερα το μοντέλο αυτό της Tractive. Υπάρχει αυτό που αναφέρεις (αλλά κοστίζει 1500€)

Καλά λες "θεωρητικά" γιατί ασυναίσθητα συγκρίνω με τα ΚΤΜ που είχα νωρίτερα. Που νομίζω ότι και ελατήρια να αλλάξω δεν πρόκειται να φτάσω την αίσθησή τους, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.
Αν σύγκρινα το WR με το τρανσάλπ 650 που είχα (2004-2009) δεν θα έκανα καμία αλλαγή.
Σωστό, έχει να κάνει με τι το συγκρίνεις και με το τι θες να κάνεις με αυτό. Αν θές να κάνεις άλματα με 100+ φορτωμένος, ναι δεν φτάνουν αυτές που έχει. Νομίζω ότι όλοι εδώ συμφωνούμε ότι όσα περισσότερα λεφτά μπορείς να δώσεις σε αναρτήσεις, τόσο το καλύτερο. Αν πάλι δεν έχεις ύπαρχουν και μεσοβέζικες λύσεις.

Πάντως εγώ που έχω αλλάξει και εμπρός και πίσω ελατήρια, είδα διαφορά προς το καλύτερο σε όλες τις καταστάσεις (σολο, φορτωμένος, δικάβαλος, κλπ.). Με υπερκαλύπτουν για τη χρήση που κάνω. Ψάχνομαι ακόμα να βελτιώσω λίγο τις ρυθμίσεις γιατι τα πιο σκληρά ελατήρια θέλουν άλλες ρυθμίσεις από τα μαμα. Στην τελευταία χωμάτινη έκανα κάποιες αλλαγές που βελτίωσαν το μπροστινό, αλλά θέλει και άλλο.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Γι΄αυτό ρώτησα, κάτι τέτοιο υποπτευόμουν.
Γιάννη, εσύ άλλαξες εμπρος - πίσω ταυτόχρονα ή πρώτα πίσω κ μετά τα μπροστά;
Πρώτα έβαλα μόνο πίσω ohlins 80αρι. Μετά είπα να δοκιμάσω hyperpro. Και μετά έβαλα και μπροστά hyperpro.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Έχετε εντοπίσει κάνα βιντεο που να δείχνει πως βγαίνουν τα μπροστά καλάμια? Συγκεκριμένα για το Τ7
Υπάρχουν αρκετά για το πίσω αμορτισέρ αλλά δεν μπορώ να βρω κάτι για εμπρός.

Επίσης τεχνικό manual για το World Raid δεν υπάρχει διαθέσιμο για το ευρύ κοινό.
Και του νορμαλ Τ7 δεν δείχνει κάτι σχετικό με αφαίρεση μπρος/πίσω, μόνο πως να σετάρεις τις ρυθμίσεις.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Ο ποιο ασφαλής τρόπος, σύμφωνα με το μανουαλ, για να ξεβιδωσεις τις τάπες είναι πάνω στην τιμονοπλακα αφού έχεις λασκάρει τις 4 πάνω βίδες. Μην βάλεις το καλάμι σε μέγγενη... Πριν ξεσφιξεις την τάπα μέτρα με παχυμετρο την απόσταση μεταξύ τής τάπας και του παξιμαδιου πού είναι πάνω από τον οδηγό για να τον ξαναβάλεις στο ίδιο ύψος και να έχεις τα ίδια κλικ στις ρυθμίσεις.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Γιώργο έχω βρει έναν που έχει ένα κανάλι..everything tenere λέγεται.
Ευχαριστώ, τον έχω τσεκάρει.
Δεν θα κάνω μόνος μου την αλλαγή, απλά θέλω να βγάλω πίσω αμορτισέρ κ εμπρός καλάμια για να τα στείλω σε μαγαζί.
Θέλω να βρω κανένα εύκολο οδηγό/βίντεο που να δείχνει τα μπροστά καλάμια πως αφαιρούνται. 'Η είναι τόσο εύκολο που κανείς δεν το δείχνει; Βγαίνει μπροστά τροχός και μετά ξεβιδώνεις όλες τις βίδες που πιάνουν τα καλάμια;
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Δεν έχει κάποια δυσκολία στο να τα βγάλεις, εγώ νόμιζα ότι θα αλλάξεις ελατήρια μόνος σου. Βγάζεις πρώτα τις δαγκάνες , μετά τον αισθητήρα του ΑΒS , μετά βγάζεις τον τροχό. Ξεβιδώνεις τις βίδες των προστατευτικών του καλαμιού και μετά τις βίδες της τιμονόπλακας. Προσοχή όταν λασκάρεις τις βίδες της τιμονόπλακας μην σου φύγει το καλάμι ...;)
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Δεν έχω την rally έκδοση αλλά ένα που είχα δει φορούσε τα ίδια μαρσπιέ με το απλό...
Oκ οπότε αυτά μάλλον είναι εξτρα.
Έχω ένα ζευγάρι pivot pegs αλλά δεν με βόλεψαν για κάθε μέρα όπως και τον blast από ότι φάνηκε...
Και ψάχνω αντικαταστάτη, οπότε τα yamaha αυτά φάνηκαν μια καλή λύση αν εξαιρέσεις την τιμή.
 

blast

Μέλος
Περιοχή
Βολος
Όνομα
Άκης
Μοτό
Ténéré 700
Drz 400
Oκ οπότε αυτά μάλλον είναι εξτρα.
Έχω ένα ζευγάρι pivot pegs αλλά δεν με βόλεψαν για κάθε μέρα όπως και τον blast από ότι φάνηκε...
Και ψάχνω αντικαταστάτη, οπότε τα yamaha αυτά φάνηκαν μια καλή λύση αν εξαιρέσεις την τιμή.
Η αλήθεια είναι ότι ούτε εμένα με βόλεψαν ενώ στην αρχή μου φάνηκαν ιδανικά !
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Δεν έχει κάποια δυσκολία στο να τα βγάλεις, εγώ νόμιζα ότι θα αλλάξεις ελατήρια μόνος σου. Βγάζεις πρώτα τις δαγκάνες , μετά τον αισθητήρα του ΑΒS , μετά βγάζεις τον τροχό. Ξεβιδώνεις τις βίδες των προστατευτικών του καλαμιού και μετά τις βίδες της τιμονόπλακας. Προσοχή όταν λασκάρεις τις βίδες της τιμονόπλακας μην σου φύγει το καλάμι ...;)
Μίλησα αρκετά με τον κύριο αυτού του βίντεο (είχα κάνει ένα 2ημερο μαζί του και τον εμπιστεύομαι).
Βασικά αν κάνουμε αλλαγή στο πίσω, είναι καλύτερα ή μάλλον πρέπει να γίνει αλλαγή και στα μπροστά ελατήρια ήταν η απάντησή του.



Μου έδωσε οδηγίες που να απευθυνθώ, και όταν έρθει η ώρα θα τα βγάλω στο γκαράζ φίλου που έχει χώρο αρκετό (μιας και εγω δεν έχω) και θα τα στείλω σε κατάστημα με αναρτήσεις.
Αυτός θα αλλάξει τα ελατήρια με K-tech αλλά και θα κάνει μετατροπές στα εσωτερικά τους για το βάρος μου και το στυλ οδήγησής μου.
Μου είπε κατηγορηματικά ότι η διαφορά θα είναι χαώδης και μέρα με τη νύχτα η συμπεριφορά και αίσθηση.

Τον ρώτησα για την αίσθηση στη τσέπη μου και με διαβεβαίωσε πως και αυτή θα την αισθανθώ σημαντικά (θα κοστίσει 1000 με 1100€)
 
Τελευταία επεξεργασία:

LARRY

ADVENTURA ADRENALINA
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Dimitris
Μοτό
T 7 - KMX200
Δοκίμασα στο Τενερε ενός φίλου τα πλαϊνά "αντιολησθητικά" αυτοκόλλητα (αυτά εδώ). Μου άρεσαν πολύ και είδα ότι βοηθάνε στο όρθιο.
Έχει δοκιμάσει κανείς κάποια κινέζικη απομίμηση και έχει μείνει ευχαριστημένος; Ψάχνω αν υπάρχει πιο φθηνή εναλλακτική αλλά μέχρι στιγμής διαβάζω κακά reviews για τα κινέζικα.
το ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΟΜΙΜΗΣΗ και το ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ δυστυχώς δεν πάνε μαζί.
 
Top Bottom