YAMAHA TENERE 700 (Προβλήματα - Λύσεις - Service - Μόντες - Αναβαθμίσεις)

pdrima

Μέλος
Όνομα
PAVLOS
Μοτό
NC750X
καλημερα και χρονια πολλα.να ρωτησω καποιον που εβαλε πρωτα τελικο και μετα εβαλε και λαιμους.σε ηχο ειχε διαφορα?με τους λαιμους αυξανεται πολυ ο ηχος?μονο με το τελικο ειμαι στο οριο απο ενταση...
 

blast

Μέλος
Περιοχή
Βολος
Όνομα
Άκης
Μοτό
Ténéré 700
Drz 400
Καλημέρα ! Τυχαία έπεσα πάνω σε αυτό
Πολύ ωραία λύση φαίνεται ειδικά για τις ψηλές εξατμίσεις …
Επικοινώνησα για να μάθω τιμή… βγαίνει λιγο αλμυρή στα 118 $
 
Τελευταία επεξεργασία:

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Παρέλαβα λοιπόν το πολυπόθητο εργαλείο XT660Z Tenere STEERING STEM HEAD STOCK C SPANNER WRENCH 43 T43 1995 | eBay οπότε λύθηκε όλο το μπροστινό για έλεγχο ρουλεμάν και γρασσαρισμα. Τοποθέτηση σύμφωνα με το μανουαλ. Θα γίνει δοκιμή σήμερα.
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Τα γραφω εδω με αφορμή τα ποστ για τα ακυρωτικά του abs στο αλλο νήμα που εγραψε ο athanas και ο Tsouk :

Η Yamaha δεν δημοσιοποιεί τα στοιχεία και τις εντολές επικοινωνίας για το can. Επίσης οταν ο κατασκευαστής φτιαχνει το can δεν το σχεδιαζει με την λογική να μπορείς να βάλεις εξτρα nodes. Επειδή το can μεταφέρει ζωτικες πληροφορίες στην ecu, η διάγνωστική πορτα ειναι για λειτουργία εργαστήρικη και οχι με το μηχανάκι να τρεχει.

Αντίστοιχα οι κατασκευαστές για τα διάφορα abs dongle μπαίνουν σε μια λογικη reverse engineering για να μπορέσουν να επιτύχουν το αποτέλεσμα που θέλουν και δεν κοινοποίουν ηλεκτρονικά σχεδια και software για να ξερεις τι ακριβώς κάνουν.

Με διαφορες τετοιες παρεμβάσεις πολλα μπορούνε να πανε στραβα : απο λαθος εντολές και παρεμβολές στην ecu μεχρι το να καψεις άλλα node στο can η και την ecu. Οποιος λοιπον θελει να εγκαταστησει κατι τέτοιο καλο ειναι να γνωρίζει με τι ακριβώς παίζει και ποιες ειναι οι πιθανές επιπτώσεις στην οδηγική ασφάλεια της μοτοσυκλέτας.
 

KO$74S81

Carpe diem
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Τα γραφω εδω με αφορμή τα ποστ για τα ακυρωτικά του abs στο αλλο νήμα που εγραψε ο athanas και ο Tsouk :

Η Yamaha δεν δημοσιοποιεί τα στοιχεία και τις εντολές επικοινωνίας για το can. Επίσης οταν ο κατασκευαστής φτιαχνει το can δεν το σχεδιαζει με την λογική να μπορείς να βάλεις εξτρα nodes. Επειδή το can μεταφέρει ζωτικες πληροφορίες στην ecu, η διάγνωστική πορτα ειναι για λειτουργία εργαστήρικη και οχι με το μηχανάκι να τρεχει.

Αντίστοιχα οι κατασκευαστές για τα διάφορα abs dongle μπαίνουν σε μια λογικη reverse engineering για να μπορέσουν να επιτύχουν το αποτέλεσμα που θέλουν και δεν κοινοποίουν ηλεκτρονικά σχεδια και software για να ξερεις τι ακριβώς κάνουν.

Με διαφορες τετοιες παρεμβάσεις πολλα μπορούνε να πανε στραβα : απο λαθος εντολές και παρεμβολές στην ecu μεχρι το να καψεις άλλα node στο can η και την ecu. Οποιος λοιπον θελει να εγκαταστησει κατι τέτοιο καλο ειναι να γνωρίζει με τι ακριβώς παίζει και ποιες ειναι οι πιθανές επιπτώσεις στην οδηγική ασφάλεια της μοτοσυκλέτας.
Ερώτηση αν και δεν έχω t7 ,για εγκυκλοπαιδικες γνώσεις πιο πολύ, το canbus της Yamaha είναι open source ? Γίνεται με ένα arduino και γλώσσα C++ να παρέμβει τόσο εύκολα.....κάποιος?Ρωτάω γιατί τα αντίστοιχα canbus που δουλεύω εγώ σε άλλο αντικείμενο δεν είναι open-source παρεμβαίνω με ειδικό service tool και ενεργοποιώ ή απενεργοποιώ λειτουργίες....
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Ερώτηση αν και δεν έχω t7 ,για εγκυκλοπαιδικες γνώσεις πιο πολύ, το canbus της Yamaha είναι open source ? Γίνεται με ένα arduino και γλώσσα C++ να παρέμβει τόσο εύκολα.....κάποιος?Ρωτάω γιατί τα αντίστοιχα canbus που δουλεύω εγώ σε άλλο αντικείμενο δεν είναι open-source παρεμβαίνω με ειδικό service tool και ενεργοποιώ ή απενεργοποιώ λειτουργίες....
Δεν ειναι open.

Και γενικα είναι αρκετα χρονοβόρο να κανεις το reverse engineering. Γιατί θελεις ενα σνιφερ να διαβαζεις ολα τα μηνύματα και μετα να ξερεις πιο μήνυμα παει σε πιο node κλπ.

Για τα TFT μοντέλα ισως ειναι πιο εύκολο δεδομένουν οτι μπορείς να συγχρονισεις τον σνιφερ με τις εντολές απο το dash για να δεις τα μηνύματα.

Απο εκεί και πέρα η λειτουργία μνημης ( που δεν υπάρχει απο την μανα του) ειναι πιο περίπλοκη λειτουργία γιατι δεν ειναι ενα απλα ενα μήνυμα στο can. Ειναι πολλά μηνύματα και δεν γνωρίζουμε αν απευθύνονται στην ecu η στην μοναδα του abs ή συνδυαστικά. Αν ήταν οσο απλό διαφήμιζει η lsk στο dongle εγω υποθέτω θα το ειχε ενεργοποίησει η yamaha. Οποτε ειναι πιθανό η μνήμη να βασίζεται σε συνδιαστικη λειτουργία ecu και abs ή αλλη μη νορμάλ λειτουργία.

Για παράδειγμα μη νορμαλ λειτουργία: Δεδομένου ότι η Yamaha δεν σχεδίασε ποτέ το πισω ABS να απενεργοποιειτε στα μοντέλα προ-TFT, υποθέτω ότι η ECU και το ABS δεν έχουν εντολή να απενεργοποιεί μόνο το πίσω μέρος. Το dongle σε αυτο που κανει σε αυτα τα μοντέλα ειναι να στέλνει μήνυμα λαθους του σενσορα του ABS και η ecu του ABS επεμβαίνει και απενεργοποίει ολο το ABS μπρος πισω. Ακομα και εν κινήσει που δεν συμβαίνει με τα tft μοντέλα. Τωρα με πιο τρόπο δημιουργουν αυτο το σφάλμα δεν λενε.

Ε αν δεν ξέρεις τι στελνει και ποτε και τι επίδραση εχει ειναι μεγαλο ζήτημα ασφάλειας. Ειδικά αν ολο αυτο βασίζεται σε reverse engineering που παίζει να εχεις παραβλέψει και διάφορες λειτουργίες.

Για το κιτ με το Arduino πιθανό ειναι να κανει το ιδιο. Οσον αφορα το επιλεγμένο hardware παντως και απλα για να καταλαβεις το μέγεθος της αβεβαιότητας με την συγκεκριμένη λυση σκεψου οτι χρησιμοποιεί can controler που δεν υποστηρίζει τεχνική ανίχνευσης σφαλμάτων στα μηνύματα που δέχεται απο τον μικροεπεξεργαστή [ επεξήγηση του hardware crc check απο τον uC που εγραφα πριν]
 
Τελευταία επεξεργασία:

KO$74S81

Carpe diem
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Δεν ειναι open.

Και γενικα είναι αρκετα χρονοβόρο να κανεις το reverse engineering. Γιατί θελεις ενα σνιφερ να διαβαζεις ολα τα μηνύματα και μετα να ξερεις πιο μήνυμα παει σε πιο node κλπ.

Για τα TFT μοντέλα ισως ειναι πιο εύκολο δεδομένουν οτι μπορείς να συγχρονισεις τον σνιφερ με τις εντολές απο το dash για να δεις τα μηνύματα.

Απο εκεί και πέρα η λειτουργία μνημης ( που δεν υπάρχει απο την μανα του) ειναι πιο περίπλοκη λειτουργία γιατι δεν ειναι ενα απλα ενα μήνυμα στο can. Ειναι πολλά μηνύματα και δεν γνωρίζουμε αν απευθύνονται στην ecu η στην μοναδα του abs ή συνδυαστικά. Αν ήταν οσο απλό διαφήμιζει η lsk στο dongle εγω υποθέτω θα το ειχε ενεργοποίησει η yamaha. Οποτε ειναι πιθανό η μνήμη να βασίζεται σε συνδιαστικη λειτουργία ecu και abs ή αλλη μη νορμάλ λειτουργία.

Για παράδειγμα μη νορμαλ λειτουργία: Δεδομένου ότι η Yamaha δεν σχεδίασε ποτέ το πισω ABS να απενεργοποιειτε στα μοντέλα προ-TFT, υποθέτω ότι η ECU και το ABS δεν έχουν εντολή να απενεργοποιεί μόνο το πίσω μέρος. Το dongle σε αυτο που κανει σε αυτα τα μοντέλα ειναι να στέλνει μήνυμα λαθους του σενσορα του ABS και η ecu του ABS επεμβαίνει και απενεργοποίει ολο το ABS μπρος πισω. Ακομα και εν κινήσει που δεν συμβαίνει με τα tft μοντέλα. Τωρα με πιο τρόπο δημιουργουν αυτο το σφάλμα δεν λενε.

Ε αν δεν ξέρεις τι στελνει και ποτε και τι επίδραση εχει ειναι μεγαλο ζήτημα ασφάλειας. Ειδικά αν ολο αυτο βασίζεται σε reverse engineering που παίζει να εχεις παραβλέψει και διάφορες λειτουργίες.

Για το κιτ με το Arduino πιθανό ειναι να κανει το ιδιο. Οσον αφορα το επιλεγμένο hardware παντως και απλα για να καταλαβεις το μέγεθος της αβεβαιότητας με την συγκεκριμένη λυση σκεψου οτι χρησιμοποιεί can controler που δεν υποστηρίζει hardware crc check απο την uC...
Κατάλαβα αν και δεν πιάνω όλες τις ορολογίες(σνιφερ,uC) κτλβαινω περί nodes ομως κτλ,τότε είναι το ίδιο σαν να παρεμβάλεις έναν διακόπτη ονοφφ στην ασφάλεια του abs...απλά πιο περίπλοκο σε τοποθέτηση...+ μια πλακέτα arduino...με κάποιο προγραμματισμο,χωρίς να ξέρεις τι σκάλωμα-conflict, θα φάει αν δει missing node,missing node tree θα μου το παρουσίαζε σε δική μου ορολογια,θενξ....
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Κατάλαβα αν και δεν πιάνω όλες τις ορολογίες(σνιφερ,uC) κτλβαινω περί nodes ομως κτλ,τότε είναι το ίδιο σαν να παρεμβάλεις έναν διακόπτη ονοφφ στην ασφάλεια του abs...απλά πιο περίπλοκο σε τοποθέτηση...+ μια πλακέτα arduino...με κάποιο προγραμματισμο,χωρίς να ξέρεις τι σκάλωμα-conflict, θα φάει αν δει missing node,missing node tree θα μου το παρουσίαζε σε δική μου ορολογια,θενξ....
Για να καταλαβουν και οι υπόλοιποι την σοβαρότητα, ειναι σαν να σου λενε βαλε enduro μπότα για να πας χωμα και εσυ να λες ναι οχι μωρε με το αθλητικό ειμαι πιο ανετος. Οι συνέπειες στατιστικά μπορεί να ειναι οι ιδιες : Μπορεί και να σκοτωθεις μπορεί και οχι. :roflmao:
 

KO$74S81

Carpe diem
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Για να καταλαβουν και οι υπόλοιποι την σοβαρότητα, ειναι σαν να σου λενε βαλε enduro μπότα για να πας χωμα και εσυ να λες ναι οχι μωρε με το αθλητικό ειμαι πιο ανετος. Οι συνέπειες στατιστικά μπορεί να ειναι οι ιδιες : Μπορεί και να σκοτωθεις μπορεί και οχι. :roflmao:
Η καλύτερα να βγάλεις οτι πλαστικη προστασία έχει η μπότα ώστε να γίνει πιο εύκαμπτη.....σε αστραγάλους,κνημη, δάχτυλα αν γινοταν.....
 

athanas

Μέλος
Όνομα
stefanos
Μοτό
TENERE WR
τα abs dongle ειναι κατι που βολευουν αφανταστα στις χωματινες βολτες σε τετοια μηχανακια με ηλεκτρονικα συστηματα...
παντα οτι μετατροπη κανεις την κανεις με δικη σου ευθυνη και γνωριζοντας οτι μπορει να δημιουργηθει καποια συδλειτουργια απο την στιγμη που δεν ειναι πλεον οπως βγαινει απο το εργοστασιο η μηχανη...και ειναι κατι που επισημαινεται στο site της lsk τουλαχιστον...
(παραθετω το κειμενο απο το site τους)
  • Dongle (except the Rear ABS switching on LCD models) does nothing more than what can be set by hand on the original instrument panel. It just combines all the procedure to one click or automates them after startup (the memory).
  • Please be careful during all riding and especially when you turn OFF the ABS. Do it only when you know what you are doing!
  • In many states it is illegal to drive on public roads with the ABS system off. Please follow local regulations and keep safety of you and others on the roads!
FAQs:
  • Is the dongle waterproof?
    • Yes, it is over-molded by injection molding with TPU plastics. It is not only a plastic box but all inside is tightly filled by plastics. It is protecting it from water and humidity and also strengthens the entire structure against hard impacts and hardest shocks.
  • Can the Dongle damage anything on the bike in case of failure?
    • In case of Dongle failure the bike will enter safe mode but nothing will be damaged. After disconnecting the malfunctioning Dongle everything will return to normal. The eventual error symbol on dashboard will disappear after few short rides.
    • Both CAN bus itself and the devices connected to this bus are immune to failures of other connected devices so the Dongle failure will not damage them.
    • However, this device interferes with other onboard electronic systems even if the ABS is set to ON (disabled state of the Dongle). In case of its failure ABS and some info on the dashboard may be temporarily unavailable. By installing this device, you assume all responsibility for possible damage to health and property caused by the incorrect function of this device and the subsequent malfunction of other electronic systems of the motorcycle. Device is designed for riding in hard Off-Road where the ABS system is unwanted and possibly dangerous.
  • Can the Dongle affect the warranty of the bike?
    • The Dongle communicates trough the CAN bus data connection with the dashboard and ECU and it is designed to automotive standards. The ECU and the Dashboard is unaware of whether the CAN communication containing the required settings is transmitted by the Dongle instead of the dashboard or ECU. The CAN BUS frames are identical to those sent by display panel. Therefore, if you disconnect the Dongle prior to making motorcycle warranty claim, there will be no indication that this device was ever connected.
    • However, installation of the Dongle is your responsibility. Do not take this as a guide on how to circumvent the motorcycle's warranty conditions. It's just a description of how the Dongle interacts with the bike. It is still a piece of equipment that is not approved by Yamaha as an original accessory and you are responsible for any problems caused by its installation and use.
 

KO$74S81

Carpe diem
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
τα abs dongle ειναι κατι που βολευουν αφανταστα στις χωματινες βολτες σε τετοια μηχανακια με ηλεκτρονικα συστηματα...
παντα οτι μετατροπη κανεις την κανεις με δικη σου ευθυνη και γνωριζοντας οτι μπορει να δημιουργηθει καποια συδλειτουργια απο την στιγμη που δεν ειναι πλεον οπως βγαινει απο το εργοστασιο η μηχανη...και ειναι κατι που επισημαινεται στο site της lsk τουλαχιστον...
(παραθετω το κειμενο απο το site τους)
  • Dongle (except the Rear ABS switching on LCD models) does nothing more than what can be set by hand on the original instrument panel. It just combines all the procedure to one click or automates them after startup (the memory).
  • Please be careful during all riding and especially when you turn OFF the ABS. Do it only when you know what you are doing!
  • In many states it is illegal to drive on public roads with the ABS system off. Please follow local regulations and keep safety of you and others on the roads!
FAQs:
  • Is the dongle waterproof?
    • Yes, it is over-molded by injection molding with TPU plastics. It is not only a plastic box but all inside is tightly filled by plastics. It is protecting it from water and humidity and also strengthens the entire structure against hard impacts and hardest shocks.
  • Can the Dongle damage anything on the bike in case of failure?
    • In case of Dongle failure the bike will enter safe mode but nothing will be damaged. After disconnecting the malfunctioning Dongle everything will return to normal. The eventual error symbol on dashboard will disappear after few short rides.
    • Both CAN bus itself and the devices connected to this bus are immune to failures of other connected devices so the Dongle failure will not damage them.
    • However, this device interferes with other onboard electronic systems even if the ABS is set to ON (disabled state of the Dongle). In case of its failure ABS and some info on the dashboard may be temporarily unavailable. By installing this device, you assume all responsibility for possible damage to health and property caused by the incorrect function of this device and the subsequent malfunction of other electronic systems of the motorcycle. Device is designed for riding in hard Off-Road where the ABS system is unwanted and possibly dangerous.
  • Can the Dongle affect the warranty of the bike?
    • The Dongle communicates trough the CAN bus data connection with the dashboard and ECU and it is designed to automotive standards. The ECU and the Dashboard is unaware of whether the CAN communication containing the required settings is transmitted by the Dongle instead of the dashboard or ECU. The CAN BUS frames are identical to those sent by display panel. Therefore, if you disconnect the Dongle prior to making motorcycle warranty claim, there will be no indication that this device was ever connected.
    • However, installation of the Dongle is your responsibility. Do not take this as a guide on how to circumvent the motorcycle's warranty conditions. It's just a description of how the Dongle interacts with the bike. It is still a piece of equipment that is not approved by Yamaha as an original accessory and you are responsible for any problems caused by its installation and use.
OK καλά κάνουν και τα γράφουν οι άνθρωποι στο site τους, για αυτό ρώτησα αν είναι το canbus open source,εφόσον δεν είναι ,δεν το γνωριζω αυτο,δεν υπάρχει καμία συνδεσιμοτητα σαν can bus απλά προφανώς κόβει την τροφοδοσία του abs όπως θα εκοβε ένας διακόπτης ονοφφ....ο Σπύρος έχει γνώσεις γενικά πάνω σε τέτοια πράγματα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tsouk

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
T7
Δεν ειναι open.

Και γενικα είναι αρκετα χρονοβόρο να κανεις το reverse engineering. Γιατί θελεις ενα σνιφερ να διαβαζεις ολα τα μηνύματα και μετα να ξερεις πιο μήνυμα παει σε πιο node κλπ.

Για τα TFT μοντέλα ισως ειναι πιο εύκολο δεδομένουν οτι μπορείς να συγχρονισεις τον σνιφερ με τις εντολές απο το dash για να δεις τα μηνύματα.

Απο εκεί και πέρα η λειτουργία μνημης ( που δεν υπάρχει απο την μανα του) ειναι πιο περίπλοκη λειτουργία γιατι δεν ειναι ενα απλα ενα μήνυμα στο can. Ειναι πολλά μηνύματα και δεν γνωρίζουμε αν απευθύνονται στην ecu η στην μοναδα του abs ή συνδυαστικά. Αν ήταν οσο απλό διαφήμιζει η lsk στο dongle εγω υποθέτω θα το ειχε ενεργοποίησει η yamaha. Οποτε ειναι πιθανό η μνήμη να βασίζεται σε συνδιαστικη λειτουργία ecu και abs ή αλλη μη νορμάλ λειτουργία.

Για παράδειγμα μη νορμαλ λειτουργία: Δεδομένου ότι η Yamaha δεν σχεδίασε ποτέ το πισω ABS να απενεργοποιειτε στα μοντέλα προ-TFT, υποθέτω ότι η ECU και το ABS δεν έχουν εντολή να απενεργοποιεί μόνο το πίσω μέρος. Το dongle σε αυτο που κανει σε αυτα τα μοντέλα ειναι να στέλνει μήνυμα λαθους του σενσορα του ABS και η ecu του ABS επεμβαίνει και απενεργοποίει ολο το ABS μπρος πισω. Ακομα και εν κινήσει που δεν συμβαίνει με τα tft μοντέλα. Τωρα με πιο τρόπο δημιουργουν αυτο το σφάλμα δεν λενε.

Ε αν δεν ξέρεις τι στελνει και ποτε και τι επίδραση εχει ειναι μεγαλο ζήτημα ασφάλειας. Ειδικά αν ολο αυτο βασίζεται σε reverse engineering που παίζει να εχεις παραβλέψει και διάφορες λειτουργίες.

Για το κιτ με το Arduino πιθανό ειναι να κανει το ιδιο. Οσον αφορα το επιλεγμένο hardware παντως και απλα για να καταλαβεις το μέγεθος της αβεβαιότητας με την συγκεκριμένη λυση σκεψου οτι χρησιμοποιεί can controler που δεν υποστηρίζει τεχνική ανίχνευσης σφαλμάτων στα μηνύματα που δέχεται απο τον μικροεπεξεργαστή [ επεξήγηση του hardware crc check απο τον uC που εγραφα πριν]
Συμμεριζομαι τις αποψεις σου και ειχα και εγω καποιους ενδυασμους ομως οντας νεος οδηγος πριν περιπου ενα χρονο σε μια χωματινη βολτα ενω ειχα βγαλει το ABS απτο μενου > υπομενου > επιλογη > επιβεβαιωση μεσω τις ροδελας ( χρονοβορο και δυσχρηστο ) συνεβει ενα περιστατικο και με εκανε να πιστευω πως το εχω αναγκη. Χρειαστηκε να σταματησω για λιγο για να διορθωσω τον εξοπλισμο μου οποτε το εσβησα απτο kill switch. Και εννοειται το ABS μπηκε ξανα σε λειτουργια. Δεν ημουν συγκεντρωμενος και στην επομενη στροφη απλα δεν σταματησα ποτε και εφυγα ευθεια ανεβαινοντας σε μια πλαγια. Αν αντι για βουνο ειχε το γκρεμο που συναντησα στην επομενη ακριβως στροφη τοτε αιωνιαν μου η μνημη.

Οποτε με αυτο το "γκατζετακι" οταν θελω να κανω μια χωματινη βολτα απλα το κουμπωνω στη φυσα και παω. Οταν επιστρεψω το αφαιρω και το παιρνω σπιτι. Θα μου πεις γιατι απλα δεν βγαζεις την ασφαλεια απτο ABS και συμφωνω και σε αυτο απλα εχω ενα κουμπι αχρηστο, ορισμενο ως ABS ON και μονο ενω στο ερχομενο μοντελο του 2025 η Yamaha το εκανε να κανει τις παραπανω λειτουργιες και το βρηκα πιο βολικο.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Τα γραφω εδω με αφορμή τα ποστ για τα ακυρωτικά του abs στο αλλο νήμα που εγραψε ο athanas και ο Tsouk :

Η Yamaha δεν δημοσιοποιεί τα στοιχεία και τις εντολές επικοινωνίας για το can. Επίσης οταν ο κατασκευαστής φτιαχνει το can δεν το σχεδιαζει με την λογική να μπορείς να βάλεις εξτρα nodes. Επειδή το can μεταφέρει ζωτικες πληροφορίες στην ecu, η διάγνωστική πορτα ειναι για λειτουργία εργαστήρικη και οχι με το μηχανάκι να τρεχει.

Αντίστοιχα οι κατασκευαστές για τα διάφορα abs dongle μπαίνουν σε μια λογικη reverse engineering για να μπορέσουν να επιτύχουν το αποτέλεσμα που θέλουν και δεν κοινοποίουν ηλεκτρονικά σχεδια και software για να ξερεις τι ακριβώς κάνουν.

Με διαφορες τετοιες παρεμβάσεις πολλα μπορούνε να πανε στραβα : απο λαθος εντολές και παρεμβολές στην ecu μεχρι το να καψεις άλλα node στο can η και την ecu. Οποιος λοιπον θελει να εγκαταστησει κατι τέτοιο καλο ειναι να γνωρίζει με τι ακριβώς παίζει και ποιες ειναι οι πιθανές επιπτώσεις στην οδηγική ασφάλεια της μοτοσυκλέτας.
Δεν ειναι open.

Και γενικα είναι αρκετα χρονοβόρο να κανεις το reverse engineering. Γιατί θελεις ενα σνιφερ να διαβαζεις ολα τα μηνύματα και μετα να ξερεις πιο μήνυμα παει σε πιο node κλπ.

Για τα TFT μοντέλα ισως ειναι πιο εύκολο δεδομένουν οτι μπορείς να συγχρονισεις τον σνιφερ με τις εντολές απο το dash για να δεις τα μηνύματα.

Απο εκεί και πέρα η λειτουργία μνημης ( που δεν υπάρχει απο την μανα του) ειναι πιο περίπλοκη λειτουργία γιατι δεν ειναι ενα απλα ενα μήνυμα στο can. Ειναι πολλά μηνύματα και δεν γνωρίζουμε αν απευθύνονται στην ecu η στην μοναδα του abs ή συνδυαστικά. Αν ήταν οσο απλό διαφήμιζει η lsk στο dongle εγω υποθέτω θα το ειχε ενεργοποίησει η yamaha. Οποτε ειναι πιθανό η μνήμη να βασίζεται σε συνδιαστικη λειτουργία ecu και abs ή αλλη μη νορμάλ λειτουργία.

Για παράδειγμα μη νορμαλ λειτουργία: Δεδομένου ότι η Yamaha δεν σχεδίασε ποτέ το πισω ABS να απενεργοποιειτε στα μοντέλα προ-TFT, υποθέτω ότι η ECU και το ABS δεν έχουν εντολή να απενεργοποιεί μόνο το πίσω μέρος. Το dongle σε αυτο που κανει σε αυτα τα μοντέλα ειναι να στέλνει μήνυμα λαθους του σενσορα του ABS και η ecu του ABS επεμβαίνει και απενεργοποίει ολο το ABS μπρος πισω. Ακομα και εν κινήσει που δεν συμβαίνει με τα tft μοντέλα. Τωρα με πιο τρόπο δημιουργουν αυτο το σφάλμα δεν λενε.

Ε αν δεν ξέρεις τι στελνει και ποτε και τι επίδραση εχει ειναι μεγαλο ζήτημα ασφάλειας. Ειδικά αν ολο αυτο βασίζεται σε reverse engineering που παίζει να εχεις παραβλέψει και διάφορες λειτουργίες.

Για το κιτ με το Arduino πιθανό ειναι να κανει το ιδιο. Οσον αφορα το επιλεγμένο hardware παντως και απλα για να καταλαβεις το μέγεθος της αβεβαιότητας με την συγκεκριμένη λυση σκεψου οτι χρησιμοποιεί can controler που δεν υποστηρίζει τεχνική ανίχνευσης σφαλμάτων στα μηνύματα που δέχεται απο τον μικροεπεξεργαστή [ επεξήγηση του hardware crc check απο τον uC που εγραφα πριν]
Κατάλαβα αν και δεν πιάνω όλες τις ορολογίες(σνιφερ,uC) κτλβαινω περί nodes ομως κτλ,τότε είναι το ίδιο σαν να παρεμβάλεις έναν διακόπτη ονοφφ στην ασφάλεια του abs...απλά πιο περίπλοκο σε τοποθέτηση...+ μια πλακέτα arduino...με κάποιο προγραμματισμο,χωρίς να ξέρεις τι σκάλωμα-conflict, θα φάει αν δει missing node,missing node tree θα μου το παρουσίαζε σε δική μου ορολογια,θενξ....
Διαβασα τα ανωτερω με μεγαλο ενδιαφερον και εχω να πω οτι....
....μλκ μου χριστο δε καταλαβα!
 

KO$74S81

Carpe diem
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Με πιο απλα λογια όταν ένα σύστημα επικοινωνιας can bus είναι κλειστό το πρωτόκολλο επικοινωνίας και οι πληροφορίες που μεταφέρονται μέσα σε αυτό τον δίαυλο επικοινωνίας δεν είναι συμβατά με κάποιο άλλο σύστημα can bus που είναι ανοιχτής πρόσβασης, το οποιο επικοινωνεί με οποιοδήποτε can bus της αγοράς....είναι πατενταρισμενο από την εκάστοτε εταιρεία....
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Με πιο απλα λογια όταν ένα σύστημα επικοινωνιας can bus είναι κλειστό το πρωτόκολλο επικοινωνίας και οι πληροφορίες που μεταφέρονται μέσα σε αυτό τον δίαυλο επικοινωνίας δεν είναι συμβατά με κάποιο άλλο σύστημα can bus που είναι ανοιχτής πρόσβασης, το οποιο επικοινωνεί με οποιοδήποτε can bus της αγοράς....είναι πατενταρισμενο από την εκάστοτε εταιρεία....
Τώρα ναι!!!!
Τώρα μάλιστα!!! :happy:
Γιατί στα παραπάνω ποστ, νόμιζα ότι ξαναέκανα μάθημα στο πανεπιστήμιο, "Αυτοματισμοί"!!!!!! :roflmao: :wacky:
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Συμμεριζομαι τις αποψεις σου και ειχα και εγω καποιους ενδυασμους ομως οντας νεος οδηγος πριν περιπου ενα χρονο σε μια χωματινη βολτα ενω ειχα βγαλει το ABS απτο μενου > υπομενου > επιλογη > επιβεβαιωση μεσω τις ροδελας ( χρονοβορο και δυσχρηστο ) συνεβει ενα περιστατικο και με εκανε να πιστευω πως το εχω αναγκη. Χρειαστηκε να σταματησω για λιγο για να διορθωσω τον εξοπλισμο μου οποτε το εσβησα απτο kill switch. Και εννοειται το ABS μπηκε ξανα σε λειτουργια. Δεν ημουν συγκεντρωμενος και στην επομενη στροφη απλα δεν σταματησα ποτε και εφυγα ευθεια ανεβαινοντας σε μια πλαγια. Αν αντι για βουνο ειχε το γκρεμο που συναντησα στην επομενη ακριβως στροφη τοτε αιωνιαν μου η μνημη.

Οποτε με αυτο το "γκατζετακι" οταν θελω να κανω μια χωματινη βολτα απλα το κουμπωνω στη φυσα και παω. Οταν επιστρεψω το αφαιρω και το παιρνω σπιτι. Θα μου πεις γιατι απλα δεν βγαζεις την ασφαλεια απτο ABS και συμφωνω και σε αυτο απλα εχω ενα κουμπι αχρηστο, ορισμενο ως ABS ON και μονο ενω στο ερχομενο μοντελο του 2025 η Yamaha το εκανε να κανει τις παραπανω λειτουργιες και το βρηκα πιο βολικο.
Δεν κρινω την επιλογή σου. Γραφω αυτα που γνωρίζω ωστε οποιος θελει να εγκαταστησει κατι αντίστοιχο να γνωρίζει τις πιθανές επιπτώσεις στην οδηγική ασφάλεια της μοτοσυκλέτας. Κυρίως γιατί οι διαφήμισεις διαφόρων προϊόντων ειναι λιγο παραπλανητικες. Από εκεί και πέρα ο καθένας πράττει οπως θέλει.
 
Top Bottom