Yamaha Tracer 900 GT, μοντ' 03/2019

frankyltc

Μέλος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Yamaha TDR 250, 1991
Honda XL 650, 2003
Honda VFR 800X, 2018
Σκέπτομαι το συγκεκριμένο μηχανάκι για του χρόνου και καθώς έχω το ίδιο περίπου βάρος με σένα με προβληματίζει η ανάρτηση, ειδικά αν υπολογίσω και συνεπιβάτη- αποσκευές. Ποια είναι η εμπειρία σου; τις τροποποιήσεις σου τις πρότεινε η Yamaha; άλλαξε η συμπεριφορά της μηχανής; Ευχαριστώ προκαταβολικά!
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Σκέπτομαι το συγκεκριμένο μηχανάκι για του χρόνου και καθώς έχω το ίδιο περίπου βάρος με σένα με προβληματίζει η ανάρτηση, ειδικά αν υπολογίσω και συνεπιβάτη- αποσκευές. Ποια είναι η εμπειρία σου; τις τροποποιήσεις σου τις πρότεινε η Yamaha; άλλαξε η συμπεριφορά της μηχανής; Ευχαριστώ προκαταβολικά!
Καλησπέρα.
Εφ'οσον έχεις παρόμοιο βάρος με το δικό μου τότε θα χρειαστεί να επέμβεις στις αναρτήσεις, και αυτό γιατί το εργοστασιακό setup είναι "λίγο" σε αυξημένη χρήση της μοτό όπως σε πολύωρο ταξίδι δικάβαλος η/και φορτωμένος.

Συγκεκριμένα το μπροστινο είναι πολύ μαλακό και ακόμα και αν σφίξεις την προφορτιση αρκετά δεν σου δίνει τη συμπεριφορά που περιμένεις να έχεις ιδιαίτερα όταν αρχίζεις και πιέζεις τη μηχανή σε στροφιλικι η όταν τσαρουχωνεις τα φρένα πριν τη στροφή.
Ίσως σε αναβάτες των 75κιλων, χωρις έξτρα φορτίο, να συμπεριφέροντε ικανοποιητικά, αλλά στο δικό μου βάρος των 110-115 κιλών με (συνήθως) ένα tankbag των περίπου 5κιλων, δε μου έδινε την κατάλληλη αίσθηση.

Εφόσον έσφιξα αρκετά την προφορτιση, εννοείται ότι δοκίμασα να παίξω και με τις αποσβέσεις αλλά και πάλι δεν είχα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Μου έδινε την αίσθηση ότι δεν μπορούσα να αντιληφθω/φτιάξω τη γεωμετρία/συμπεριφορά της στα δικά μου σταθμά.
Επίσης, το Sag δεν μπόρεσα να το φέρω στα μέτρα μου, η διαδρομή της ανάρτησης σε έντονο φρενάρισμα άφηνε 3-5% ελεύθερη διαδρομή και αυτό με την προφορτιση σφιγμενη στο 80% και με την απόσβεση συμπίεσης επίσης αυξημένη ελαφρώς. Εμμέσως πλην σαφώς, όντας δικάβαλος η φορτωμένος σε ένα απότομο φρενάρισμα το μπροστινό θα τερματίσει, πράγμα πολύ άσχημο για την ασφάλεια των αναβατών.

Σχετικά με το πίσω αμορτισέρ, υποφέρει από 2 ελλατωματα τα οποία είναι σημαντικά αν η χρήση της μηχανής είναι τουριστική και όχι για μπάντες στην παραλιακή με ακραποβιτς ξεταπωτη, τατου στο λαιμό και μπριγιαντινη στο μαλλί.
Το ελατήριο είναι μαλακό και η μπουκάλα κουράζεται σε πολύωρη χρήση με αποτέλεσμα το πίσω μέρος της μότο να αποκτάει αυξημένη νευρικότητα και να χάνονται οι οποίες ρυθμίσεις έχουν προηγηθεί.
Εδώ να πω ότι με ρύθμιση προφορτισης στο max μόλις κατάφερα και έπιασα το Sag, και αυτό με το δικό μου βάρος, φαντάσου να δοκίμαζα 2καβαλος η/και φορτωμένος.

Υπάρχει πολλή παραπληροφορηση σχετικά με τις αναρτήσεις του Tracer, και δε σου κρύβω ότι ήμουν αρκετά αντίθετος με όλα αυτά, μέχρι να βρω τον χρόνο να πάρω τη μηχανή, να φτιάξω τις προφορτισεις μπρος πίσω και να πάω να δοκιμάσω τις αποσβέσεις σε διάφορους δρόμους.
Όμως, δυστηχως διαπίστωσα ιδίοις όμμασι ότι πρέπει να επέμβω με ένα πιο σκληρό setup.
Η πιο value for money και safe επιλογή ηταν η αλλαγή ελατηρίων - λαδιων στην μπροστινή ανάρτηση και ελατηρίου στην πίσω. Δεν ήθελα να πέσω στην παγίδα των πολλών παραπονεμένων κατόχων, οι οποίοι πάνε σε έναν μηχανικό, αλλάζουν σε φουλ σεταπ ohlins (λες και κυνηγούν τα millisecond στα trackdays), σκάνε 2μιση χιλιάρικα και αφήνουν το μηχανικό να τους ρυθμισει το μηχανάκι, δηλαδή WTF??
Με την αλλαγή ελατηρίων και λαδιων, έφερα το μηχανάκι σχεδόν εκεί που θέλω και λέω σχεδόν γιατί θα έπρεπε να βάλω πιο σκληρό λάδι μπροστά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε με ικανοποιεί το παρόν setup.
Το πίσω δε, άλλαξε εντελώς συμπεριφορά, η προφορτιση πλέον είναι στα +4 κλικ από το 0 για το επιθυμητό Sag έχοντας άπλετη διαδρομή ακόμα στην περίπτωση που θέλω να ταξιδέψω δικάβαλος ή/και φορτωμένος + ότι το υδραυλικό μέρος της ανάρτησης δουλεύει πιο ανετα/ευχάριστα με ότι αυτό συνεπάγεται για την κοπωσή του.

Κάτι που ξέχασα να αναφέρω, είναι ότι τα εργοστασιακά ελατήρια είναι προοδευτικά, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις προτιμήσεις του κάθε αναβάτη.

Στο ερώτημά σου αν μου το πρότεινε η yamaha, η απάντηση μου είναι ότι δεν ασχολήθηκα καν, όχι από εμπάθεια με τη εταιρία ασφαλώς, αλλά από προσωπική προτίμηση. Θεωρώ ότι καμία εταιρία η μηχανικός δε θα μπορέσει να αντιληφθεί/ασχοληθεί με τα θέλω μου και τις προτιμήσεις μου, χωρίς να το κατακρίνω αυτό βέβαια.
Άσε που, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, κανείς από την μαμά εταιρία δε θα παραδεχθεί ότι οι αναρτήσεις μιας εργοστασιακής μοτό δεν επαρκούν για αναβάτες με αυξημένο βάρος και δε μιλάμε για πολύ υπερβαρους ανθρώπους εκτός ορίων.

Το Tracer είναι εκπληκτικό μηχανάκι και πραγματικά έχει απίστευτο εύρος οδήγησης. Τα κάνει όλα καλά, μόνο χώμα δεν κάνει και υπερβολικά πολυήμερα ταξίδια και αυτό σε αρκετά καλή τιμή.

Ίσως εγώ, σαν Γιάννης, επειδή έρχομαι από μια εταιρεία που έχει παράδοση στο καλό στήσιμο της μοτό (ΚΤΜ) να έχω αυξημένες απαιτήσεις από μια μοτοσυκλετα. Ενδεχομένως για κάποιον άλλον που έχει άλλο background να έχει διαφορετική αντίληψη πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Με το καλό ό,τι και να επιλέξεις.
:)
 

frankyltc

Μέλος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Yamaha TDR 250, 1991
Honda XL 650, 2003
Honda VFR 800X, 2018
Καλησπέρα.
Εφ'οσον έχεις παρόμοιο βάρος με το δικό μου τότε θα χρειαστεί να επέμβεις στις αναρτήσεις, και αυτό γιατί το εργοστασιακό setup είναι "λίγο" σε αυξημένη χρήση της μοτό όπως σε πολύωρο ταξίδι δικάβαλος η/και φορτωμένος.

Συγκεκριμένα το μπροστινο είναι πολύ μαλακό και ακόμα και αν σφίξεις την προφορτιση αρκετά δεν σου δίνει τη συμπεριφορά που περιμένεις να έχεις ιδιαίτερα όταν αρχίζεις και πιέζεις τη μηχανή σε στροφιλικι η όταν τσαρουχωνεις τα φρένα πριν τη στροφή.
Ίσως σε αναβάτες των 75κιλων, χωρις έξτρα φορτίο, να συμπεριφέροντε ικανοποιητικά, αλλά στο δικό μου βάρος των 110-115 κιλών με (συνήθως) ένα tankbag των περίπου 5κιλων, δε μου έδινε την κατάλληλη αίσθηση.

Εφόσον έσφιξα αρκετά την προφορτιση, εννοείται ότι δοκίμασα να παίξω και με τις αποσβέσεις αλλά και πάλι δεν είχα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Μου έδινε την αίσθηση ότι δεν μπορούσα να αντιληφθω/φτιάξω τη γεωμετρία/συμπεριφορά της στα δικά μου σταθμά.
Επίσης, το Sag δεν μπόρεσα να το φέρω στα μέτρα μου, η διαδρομή της ανάρτησης σε έντονο φρενάρισμα άφηνε 3-5% ελεύθερη διαδρομή και αυτό με την προφορτιση σφιγμενη στο 80% και με την απόσβεση συμπίεσης επίσης αυξημένη ελαφρώς. Εμμέσως πλην σαφώς, όντας δικάβαλος η φορτωμένος σε ένα απότομο φρενάρισμα το μπροστινό θα τερματίσει, πράγμα πολύ άσχημο για την ασφάλεια των αναβατών.

Σχετικά με το πίσω αμορτισέρ, υποφέρει από 2 ελλατωματα τα οποία είναι σημαντικά αν η χρήση της μηχανής είναι τουριστική και όχι για μπάντες στην παραλιακή με ακραποβιτς ξεταπωτη, τατου στο λαιμό και μπριγιαντινη στο μαλλί.
Το ελατήριο είναι μαλακό και η μπουκάλα κουράζεται σε πολύωρη χρήση με αποτέλεσμα το πίσω μέρος της μότο να αποκτάει αυξημένη νευρικότητα και να χάνονται οι οποίες ρυθμίσεις έχουν προηγηθεί.
Εδώ να πω ότι με ρύθμιση προφορτισης στο max μόλις κατάφερα και έπιασα το Sag, και αυτό με το δικό μου βάρος, φαντάσου να δοκίμαζα 2καβαλος η/και φορτωμένος.

Υπάρχει πολλή παραπληροφορηση σχετικά με τις αναρτήσεις του Tracer, και δε σου κρύβω ότι ήμουν αρκετά αντίθετος με όλα αυτά, μέχρι να βρω τον χρόνο να πάρω τη μηχανή, να φτιάξω τις προφορτισεις μπρος πίσω και να πάω να δοκιμάσω τις αποσβέσεις σε διάφορους δρόμους.
Όμως, δυστηχως διαπίστωσα ιδίοις όμμασι ότι πρέπει να επέμβω με ένα πιο σκληρό setup.
Η πιο value for money και safe επιλογή ηταν η αλλαγή ελατηρίων - λαδιων στην μπροστινή ανάρτηση και ελατηρίου στην πίσω. Δεν ήθελα να πέσω στην παγίδα των πολλών παραπονεμένων κατόχων, οι οποίοι πάνε σε έναν μηχανικό, αλλάζουν σε φουλ σεταπ ohlins (λες και κυνηγούν τα millisecond στα trackdays), σκάνε 2μιση χιλιάρικα και αφήνουν το μηχανικό να τους ρυθμισει το μηχανάκι, δηλαδή WTF??
Με την αλλαγή ελατηρίων και λαδιων, έφερα το μηχανάκι σχεδόν εκεί που θέλω και λέω σχεδόν γιατί θα έπρεπε να βάλω πιο σκληρό λάδι μπροστά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε με ικανοποιεί το παρόν setup.
Το πίσω δε, άλλαξε εντελώς συμπεριφορά, η προφορτιση πλέον είναι στα +4 κλικ από το 0 για το επιθυμητό Sag έχοντας άπλετη διαδρομή ακόμα στην περίπτωση που θέλω να ταξιδέψω δικάβαλος ή/και φορτωμένος + ότι το υδραυλικό μέρος της ανάρτησης δουλεύει πιο ανετα/ευχάριστα με ότι αυτό συνεπάγεται για την κοπωσή του.

Κάτι που ξέχασα να αναφέρω, είναι ότι τα εργοστασιακά ελατήρια είναι προοδευτικά, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις προτιμήσεις του κάθε αναβάτη.

Στο ερώτημά σου αν μου το πρότεινε η yamaha, η απάντηση μου είναι ότι δεν ασχολήθηκα καν, όχι από εμπάθεια με τη εταιρία ασφαλώς, αλλά από προσωπική προτίμηση. Θεωρώ ότι καμία εταιρία η μηχανικός δε θα μπορέσει να αντιληφθεί/ασχοληθεί με τα θέλω μου και τις προτιμήσεις μου, χωρίς να το κατακρίνω αυτό βέβαια.
Άσε που, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, κανείς από την μαμά εταιρία δε θα παραδεχθεί ότι οι αναρτήσεις μιας εργοστασιακής μοτό δεν επαρκούν για αναβάτες με αυξημένο βάρος και δε μιλάμε για πολύ υπερβαρους ανθρώπους εκτός ορίων.

Το Tracer είναι εκπληκτικό μηχανάκι και πραγματικά έχει απίστευτο εύρος οδήγησης. Τα κάνει όλα καλά, μόνο χώμα δεν κάνει και υπερβολικά πολυήμερα ταξίδια και αυτό σε αρκετά καλή τιμή.

Ίσως εγώ, σαν Γιάννης, επειδή έρχομαι από μια εταιρεία που έχει παράδοση στο καλό στήσιμο της μοτό (ΚΤΜ) να έχω αυξημένες απαιτήσεις από μια μοτοσυκλετα. Ενδεχομένως για κάποιον άλλον που έχει άλλο background να έχει διαφορετική αντίληψη πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Με το καλό ό,τι και να επιλέξεις.
:)
Να είσαι καλά και καλοπούλητο το αστέρι σου!
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Να κλείσει παρακαλώ η αγγελία, ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
Να κλείσει παρακαλώ η αγγελία, ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Κανεις το κολπο του Γιωργη για να πουληθει ε?
 
Top Bottom