Ημερολόγιο μοτοσυκλέτας: Yamaha WR250R - T2 Adventure Project

nikgoul

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Νικ
Μοτό
sh
Δεν χρειάζεται να βγουν τελείως. Και μέχρι τη μέση να βγουν, είναι αρκετό για λόγους καθαρίσματος!
Δεν ξέρω όμως τι έκαναν, θα μας απαντήσει ο Στέφανος!
Είχα απορία αν τα έβγαλε τελείως. Εγώ τα βγάζω όπως λέτε μέχρι το σημείο να φανεί καθαρό και μετά καθαρίζω
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πριν από 10 μέρες περίπου παρέλαβα το προβολάκι Vision-X Duralux Mini Combo, με 4 λάμπες led συνολικής ισχύος 20W αλλά με την ιδιαιτερότητα ότι παράγουν συνδυαστική δέσμη με 10° και 25° (εξού και το "Combo" στη περιγραφή του τίτλου τους).







Στο παρελθόν είχα βάλει διπλό led λαμπτήρα στο φανάρι της μοτοσυκλέτας αλλά δυστυχώς ο καθρέπτης της δεν μπορούσε να ανταποκριθεί τα αναμενόμενα αν και πορεύτηκα με αυτήν για περίπου 5 χρόνια. Πριν από 6 μήνες περίπου την αφαίρεσα και αν και είχα λιγότερο φως είχα πιο συγκεντρωμένη δέσμη χωρίς φαινόμενα τρυπών (σκιές) στο δρόμο.
Έτσι ήρθε η απόφαση να βάλλω στη μηχανή ένα προσθαφαιρούμενο προβολάκι αλλά ήθελα κάτι ποιοτικό και κάτι που να καλύπτει τα θέλω μου πρακτικά.

Με πολύ έρευνα κατέληξα σε τρεις επιλογές:
  • στην Denali S4 (4 x 7W = 28W), με δέσμη 90° και 3000 lumens
  • στην Vision-X Duralux Mini Compact (4 x 3W = 12W), με δέσμη 60° και 2000 lumens
  • στην Vision-X Duralux Mini Combo (4 x 5W = 20W), με δέσμη 10°/25° και 2115 lumens
Η τελική επιλογή μου ήταν η τελευταία γιατί με εξιτάριζε η ιδέα της διπλής δέσμης και γιατί άφησα τον ρόλο της φαρδιάς δέσμης να τον πάρει το υπάρχον φανάρι της μοτοσυκλέτας το οποίο σε συνδυασμό με την Vision-X μου έδωσε και στη πράξη αυτό που χρειαζόμουν εξοικονομώντας παράλληλα κάποια Watt χρήσης συγκρινόμενο με το Denali, ενώ τα 2115 συγκεντρωτικής δέσμης δίνουν ένα πανίσχυρο φως που βοηθάει πολύ στην αναγνώριση των ανωμαλιών στο χωμάτινο έδαφος ενώ και στην άσφαλτο έχουν άριστη απόδοση χωρίς να τυφλώνουν τους απέναντι ή τους καθρέπτες των προπορευόμενων οχημάτων.

30 Οκτωβρίου 2023
Τη περασμένη Δευτέρα λοιπόν στο υπαίθριο συνεργείο του konkost έγινε η εγκατάσταση.
Λύσαμε το σύστημα της μάσκας με το φανάρι για να δουλέψουμε εύκολα και να έχουμε πρόσβαση . Αποφασίσαμε να "κλέψουμε" το ρεύμα από την υπάρχουσα εγκατάσταση του αναπτήρα για να αποφύγουμε την τοποθέτηση επιπλέον ασφαλειοθήκης. Τέλος οι βάσεις της Ram Mounts μου έδωσαν την δυνατότητα της κατ' επιλογήν τοποθέτησης του προβολέα αλλά και την εύκολη ρύθμιση της στόχευσης της δέσμης. Τέλος τοποθετήθηκε και ένας διακόπτης στον πίνακα/φαίρινγκ της Adventure Spec.















Είναι δύσκολο από φωτογραφίες να καταλάβει κάποιος το πραγματικό αποτέλεσμα και αυτό γιατί οι συγκρίσεις με τον προ-υπάρχοντα φωτισμό πρέπει να γίνουν με ίδια διαφράγματα χωρίς να επιτρέπεις στο φωτογραφικό μέσο να κάνει αυτόματες ρυθμίσεις. Με μια περιγραφή όμως μπορώ να πω, πως όταν προσαρμόστηκε το μάτι μου στο φως του νέου προβολέα της Vision-X και κάποια στιγμή τον έσβησα στο βουνό, νόμιζα πως είχε καεί η λάμπα της μηχανής.
Ίσως η παρακάτω φωτό είναι κάπως ενδεικτική αν λάβει κανείς υπόψη ότι τραβήχτηκε καθώς σουρούπωνε και όχι σε πλήρη συσκότιση. Περίπου αυτό είναι το πραγματικό αποτέλεσμα και με γυμνό μάτι.

 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
  • στην Denali S4 (4 x 7W = 28W), με δέσμη 90° και 3000 lumens
  • στην Vision-X Duralux Mini Compact (4 x 3W = 12W), με δέσμη 60° και 2000 lumens
  • στην Vision-X Duralux Mini Combo (4 x 5W = 20W), με δέσμη 10°/25° και 2115 lumen
Μπαη δε γούεη τα denali τα φτιάχνει η vision-x. Η denali ειναι θυγατρική. Έχω τα d4 της denali και είναι ίδια με τα duralux 4 της vision x.
Edit : Η denali (θυγατρική της twisted throttle) είχε σαν κατασκευαστή την vision x μέχρι το '22 όπου και αγοράστηκε από την Brown & Watson που ειχε αγοράσει το '21 την vision x.
 
Τελευταία επεξεργασία:

lospsi

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
Πριν από 10 μέρες περίπου παρέλαβα το προβολάκι Vision-X Duralux Mini Combo, με 4 λάμπες led συνολικής ισχύος 20W αλλά με την ιδιαιτερότητα ότι παράγουν συνδυαστική δέσμη με 10° και 25° (εξού και το "Combo" στη περιγραφή του τίτλου τους).







Στο παρελθόν είχα βάλει διπλό led λαμπτήρα στο φανάρι της μοτοσυκλέτας αλλά δυστυχώς ο καθρέπτης της δεν μπορούσε να ανταποκριθεί τα αναμενόμενα αν και πορεύτηκα με αυτήν για περίπου 5 χρόνια. Πριν από 6 μήνες περίπου την αφαίρεσα και αν και είχα λιγότερο φως είχα πιο συγκεντρωμένη δέσμη χωρίς φαινόμενα τρυπών (σκιές) στο δρόμο.
Έτσι ήρθε η απόφαση να βάλλω στη μηχανή ένα προσθαφαιρούμενο προβολάκι αλλά ήθελα κάτι ποιοτικό και κάτι που να καλύπτει τα θέλω μου πρακτικά.

Με πολύ έρευνα κατέληξα σε τρεις επιλογές:
  • στην Denali S4 (4 x 7W = 28W), με δέσμη 90° και 3000 lumens
  • στην Vision-X Duralux Mini Compact (4 x 3W = 12W), με δέσμη 60° και 2000 lumens
  • στην Vision-X Duralux Mini Combo (4 x 5W = 20W), με δέσμη 10°/25° και 2115 lumens
Η τελική επιλογή μου ήταν η τελευταία γιατί με εξιτάριζε η ιδέα της διπλής δέσμης και γιατί άφησα τον ρόλο της φαρδιάς δέσμης να τον πάρει το υπάρχον φανάρι της μοτοσυκλέτας το οποίο σε συνδυασμό με την Vision-X μου έδωσε και στη πράξη αυτό που χρειαζόμουν εξοικονομώντας παράλληλα κάποια Watt χρήσης συγκρινόμενο με το Denali, ενώ τα 2115 συγκεντρωτικής δέσμης δίνουν ένα πανίσχυρο φως που βοηθάει πολύ στην αναγνώριση των ανωμαλιών στο χωμάτινο έδαφος ενώ και στην άσφαλτο έχουν άριστη απόδοση χωρίς να τυφλώνουν τους απέναντι ή τους καθρέπτες των προπορευόμενων οχημάτων.

30 Οκτωβρίου 2023
Τη περασμένη Δευτέρα λοιπόν στο υπαίθριο συνεργείο του konkost έγινε η εγκατάσταση.
Λύσαμε το σύστημα της μάσκας με το φανάρι για να δουλέψουμε εύκολα και να έχουμε πρόσβαση . Αποφασίσαμε να "κλέψουμε" το ρεύμα από την υπάρχουσα εγκατάσταση του αναπτήρα για να αποφύγουμε την τοποθέτηση επιπλέον ασφαλειοθήκης. Τέλος οι βάσεις της Ram Mounts μου έδωσαν την δυνατότητα της κατ' επιλογήν τοποθέτησης του προβολέα αλλά και την εύκολη ρύθμιση της στόχευσης της δέσμης. Τέλος τοποθετήθηκε και ένας διακόπτης στον πίνακα/φαίρινγκ της Adventure Spec.















Είναι δύσκολο από φωτογραφίες να καταλάβει κάποιος το πραγματικό αποτέλεσμα και αυτό γιατί οι συγκρίσεις με τον προ-υπάρχοντα φωτισμό πρέπει να γίνουν με ίδια διαφράγματα χωρίς να επιτρέπεις στο φωτογραφικό μέσο να κάνει αυτόματες ρυθμίσεις. Με μια περιγραφή όμως μπορώ να πω, πως όταν προσαρμόστηκε το μάτι μου στο φως του νέου προβολέα της Vision-X και κάποια στιγμή τον έσβησα στο βουνό, νόμιζα πως είχε καεί η λάμπα της μηχανής.
Ίσως η παρακάτω φωτό είναι κάπως ενδεικτική αν λάβει κανείς υπόψη ότι τραβήχτηκε καθώς σουρούπωνε και όχι σε πλήρη συσκότιση. Περίπου αυτό είναι το πραγματικό αποτέλεσμα και με γυμνό μάτι.

Στέφανε, από το πήρες?
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
To κοντέρ σήμερα γράφει 23.400 χλμ.





Το καλοκαίρι που πέρασε σε μια τριήμερη βόλτα στα βουνά της Πελοποννήσου παρέα με τον konkost και τον surikenjim το έμπειρο αυτί του Δημήτρη διέκρινε το ελαφρύ κροτάλισμα που κάνει η καδένα του εκκεντροφόρου όταν υπάρχει πρόβλημα. Το WR250R έχει γενικά θορυβώδη κινητήρα (δε μιλάμε για τον ήχο που παράγεται από την εξάτμιση αλλά για το ίδιο το μοτέρ) οπότε εγώ προσωπικά συνηθισμένος δεν είχα καταλάβει κάποια διαφορά.

Το θέμα με τον προβληματικό τεντωτήρα των WR250R είναι γνωστό και οι περισσότεροι την "ακούνε" μεταξύ 18 και 25.000 χλμ. Για αυτόν τον λόγο η Yamaha έχει αλλάξει τον κωδικό του ανταλλακτικού δυο φορές με βελτιωμένες εκδόσεις. Ο τεντωτήρας είναι φυσικά αυτόματος και αρκετά εντυπωσιακός καθώς χρησιμοποιεί ένα σύστημα με ελατήριο και όχι με καστάνια και όταν εκτονωθεί ο πίρος του, ο οπλισμός του γίνεται με περιστροφή που απαιτεί μια κάποια δεξιοτεχνία.

Δυστυχώς η αντικατάσταση του, είναι μια αρκετά μπελαλίδικη δουλειά αφού απαιτεί την αφαίρεση του νερού από τα ψυγεία αλλά και για λόγους προσέγγισης και αφαίρεσης του τεντωτήρα πρέπει επίσης να αφαιρεθεί το ψυγείο, η μίζα, η εξάτμιση, οι ντίζες του γκαζιού και το ψευδοκάπακο της κεφαλής γιατί η καδένα έχει μεγάλο μήκος και ο πίρος του τεντωτήρα λόγω του ελατηρίου χτυπά με αρκετή δύναμη τις γλίστρες της καδένας με αποτέλεσμα να πρέπει να τη πιέζεις αρκετά δυνατά στο επάνω μέρος της ώστε να μη σου πηδάει δόντια. Αυτήν την άσκηση την κάναμε 5, μπορεί και ΄6 φορές για να τα καταφέρουμε να έχουμε σωστό χρονισμό καθώς παρά την πίεση η καδένα πηδούσε δόντια.













Όταν τελικά τα καταφέραμε είδαμε πως οι παύλες πάνω στα γρανάζια δεν ερχόντουσαν σε τέλεια ευθεία (δεν φαίνεται στις παραπάνω φωτό) που σημαίνει πως ο προβληματικός τεντωτήρας είχε καταφέρει και είχε φθείρει τη καδένα παρά τα λίγα χιλιόμετρα του κινητήρα. Έτσι τώρα έχω παραγγείλει νέα καδένα και περιμένω να έρθει ώστε μετά από κανά δυο εβδομάδες -που θα έχω πάλι χρόνο- να δέσουμε παρέα με τον Δημήτρη την μηχανή.

Να ευχαριστήσω τον Αλέξη ALEX1250 που έτυχε να βρεθούμε σε μοτοβόλτα τη περασμένη Κυριακή και είχαμε την ευκαιρία να το συζητήσουμε και μου έδωσε μια πολύ χρήσιμη πληροφορία για ευκολότερη εκτόνωση του τεντωτήρα ώστε να παραληφθεί το φαινόμενο της αναπήδησης δοντιών στην καδένα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
23.400 χλμ, Σάββατο 16 Μαρτίου 2024

Προχθές ήρθε η νέα καδένα και σήμερα έγιναν οι εργασίες αντικατάστασης της.
Εκτός από την καδένα και τον αυτόματο τεντωτήρα αλλάχθηκαν επίσης:
  • το υγρό ψύξης
  • το μπουζί και
  • το λάδι κινητήρα
Αριστερά η νέα καδένα, δεξιά η παλιά.





Διαδικασίες αντικατάστασης








Αυτή τη φορά δεν ακολουθήσαμε τις οδηγίες του service manual αλλά ένα κόλπο που μου είπε ο ALEX1250 . Αντί να περιστρέψουμε το βολάν μέχρι η πίεση της γλύστρας να τινάξει το έμβολο από τον αυτόματο τεντωτήρα κάναμε κάτι πολύ πιο απλό. Αφού βάλαμε την καδένα στη θέση της και με τα σημάδια χρονισμού όλα όμορφα και ωραία χρησιμοποιήσαμε ένα μακρύ σταυροκατσάβιδο. Με αυτό ο Δημήτρης surikenjim έφτασε από τη θέση του ψευδοκάπακου στην άκρη του εμβόλου του τεντωτήρα οδηγώντας το σώμα του κατσαβιδιού δίπλα από τη γλίστρα. Ένα ελαφρύ χτύπημα στο έμβολο και ο τεντωτήρας έσπρωξε τη γλίστρα και αυτή με τη σειρά της την καδένα χωρίς κανένα κραδασμό και κυρίως χωρίς αναπήδηση στα δόντια των γραναζιών. Κάναμε δυο περιστροφές για να σιγουρευτούμε πως όλα ήταν καλά και τέλος.

Αλλάξαμε όλα τα ζουμιά και το μπουζί. Επίσης ο Δημήτρης πέρασε με τη βούρτσα τον λαιμό της εξάτμισης που ήταν πνιγμένη από χώμα και λάσπες και που αυτά με τη σειρά τους είχαν δημιουργήσει μια κεραμική επίστρωμα στο σώμα του.






Τέλος άρχισε η συναρμολόγηση της μοτοσυκλέτας βάζοντας στη θέση τους άπειρα κομμάτια της...
  • Αριστερό καπάκι κινητήρα
  • Ψευδοκάπακο κεφαλής και μπουζί
  • Ντίζες γκαζιέρας
  • Μίζα
  • Ηλεκτρολογικές συνδέσεις και μαρκούτσια κυκλοφορίας ψυκτικού
  • Ψυγείο και προστασίες του καθώς και το ψυκτικό υγρό
  • Εξάτμιση από εμπρός μέχρι πίσω
  • Ντίζα συμπλέκτη και μανέτα του
  • Κάγκελα πλαϊνών βαλιτσών
  • Ντεπόζιτο, πλαϊνά καπάκια και τέλος σέλα
Μας έφαγε δυο οκτάωρα σε εργατοώρες αλλά όλα πήγαν πολύ καλά χωρίς αναποδιές (αν εξαιρέσεις την αναμονή για τη νέα καδένα που θέλαμε να ελπίζουμε πως θα αποφύγουμε) και τώρα το μοτέρ δουλεύει πάλι σαν ελβετικό κουρδιστό ρολόι.


 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom