notakos600
Μέλος
(από βιβλίο κατασκευαστή)
Βαλβίδες (διάκενο) (mm) :
Εισαγωγής: 0,05-0,10 (0,07)
Εξαγωγής: 0,12-0,17 (0,15)
Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων : στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ
Χωρητικότητα λαδιού και τύπος:
3,3 (2,7 σε αλλαγή, 2,8 με φίλτρο)
20W40, 10W30 τύπου SE
Διάστημα αλλαγής λαδιού: στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ
Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου λαδιού:
Χάρτινο και σίτα, με κάθε αλλαγή λαδιών αλλαγή το χάρτινο, καθαρισμός η σίτα.
Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου αέρα:
Xάρτινο, αλλαγή αν χρειάζεται.
Τύπος μπουζί, διάκενο (mm):
NGK DPR 8EA-9 ή DPR 9EA-9 0,8-0,9 mm
Χωρητικότητα λαδιού πηρουνιού:
538 cc έκαστη ή 155mm από πάνω.
Βίδα ρύθμισης αέρα (στροφές ξεβίδωμα από τέρμα) :2 1/2
Ρελαντί: 1.200-1.400 σαλ
Ρύθμιση καδένας εκκεντροφόρου: αυτόματη
Μπαταρία ΧΤ 600 Ε :
YTX9-BS , CTX9-BS , GTX9-BC
Φόρτιση:
Κανονική .... 0,9Α για 6 έως 10 ώρες.
Γρήγορη .... 4Α για 1 ώρα.
Ρύθμιση βαλβίδων.
Θα ασχοληθούμε με τη διαδικασία ρύθμισης των βαλβίδων στο ΧΤ 600.
Εργαλεία που θα χρειαστούμε:
Αφαιρούμε τα καπάκια των βαλβίδων και με ένα πλατύ ίσιο κατσαβίδι ή ένα κέρμα με μια πένσα αφαιρούμε τη βίδα περιστροφής του στροφάλου.
Σφυρί και σφυροκατσάβιδο για την βίδα-τάπα χωρίς να αφήσουμε σημάδι.
Οι βαλβίδες ρυθμίζονται σε συγκεκριμένη θέση του στροφάλου, η οποία είναι σημαδεμένη πάνω στο βολάν με το σύμβολο Τ.
Περιστρέφοντας τον στρόφαλο με φορά αντίθετη από των δεικτών του ρολογιού με το κατάλληλο κλειδί, κοιτάμε από το αντίστοιχο ματάκι μέχρι να δούμε το σημείο Τ.
Σιγουρευόμαστε πιάνοντας τα κοκοράκια για να δούμε αν έχουν τζόγο, αν δεν έχουν γυρίζουμε τον στρόφαλο κατά μια περιστροφή και είμαστε έτοιμοι για να ρυθμίσουμε τις βαλβίδες μας.
Προσέχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας να μη φύγει ο στρόφαλος από το σημείο Τ.
Έχοντας βρει τη σωστή θέση του στροφάλου βάζουμε το φίλερ με το διάκενο που πρέπει να έχει η βαλβίδα, περιστρέφουμε απαλά δίχως δύναμη τον ρεγουλατόρο μέχρι να αρχίσει να σφίγγει το φίλερ που το κινούμε συνεχώς ανάμεσα στο στέλεχος της βαλβίδας και τον ρεγουλατόρο.
Κρατώντας τον ρεγουλατόρο σταθερό σφίγγουμε το κόντρα παξιμάδι(εδώ θα μας ήταν πολύ χρήσιμος ο ρεγουλατοροστροφέας).
Χοντρικά η αίσθηση που θα πρέπει να έχουμε στο φίλερ είναι η αίσθηση που έχουμε ανοιγοκλείνοντας απαλά ένα κουτί σπίρτα.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τις υπόλοιπες βαλβίδες.
Στο τέλος ξαναμετράμε τα διάκενα για τυχόν λάθη, αλλάζουμε τα o’rings στα καπάκια των βαλβίδων και τελειώσαμε.
Εύχομαι καλή ενασχόληση.
Φωτό: περιοδικό ''Μοτό''.
Βαλβίδες (διάκενο) (mm) :
Εισαγωγής: 0,05-0,10 (0,07)
Εξαγωγής: 0,12-0,17 (0,15)
Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων : στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ
Χωρητικότητα λαδιού και τύπος:
3,3 (2,7 σε αλλαγή, 2,8 με φίλτρο)
20W40, 10W30 τύπου SE
Διάστημα αλλαγής λαδιού: στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ
Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου λαδιού:
Χάρτινο και σίτα, με κάθε αλλαγή λαδιών αλλαγή το χάρτινο, καθαρισμός η σίτα.
Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου αέρα:
Xάρτινο, αλλαγή αν χρειάζεται.
Τύπος μπουζί, διάκενο (mm):
NGK DPR 8EA-9 ή DPR 9EA-9 0,8-0,9 mm
Χωρητικότητα λαδιού πηρουνιού:
538 cc έκαστη ή 155mm από πάνω.
Βίδα ρύθμισης αέρα (στροφές ξεβίδωμα από τέρμα) :2 1/2
Ρελαντί: 1.200-1.400 σαλ
Ρύθμιση καδένας εκκεντροφόρου: αυτόματη
Μπαταρία ΧΤ 600 Ε :
YTX9-BS , CTX9-BS , GTX9-BC
Φόρτιση:
Κανονική .... 0,9Α για 6 έως 10 ώρες.
Γρήγορη .... 4Α για 1 ώρα.
Ρύθμιση βαλβίδων.
Θα ασχοληθούμε με τη διαδικασία ρύθμισης των βαλβίδων στο ΧΤ 600.
Εργαλεία που θα χρειαστούμε:
- Κατσαβίδι με πλατιά μύτη.
- Καρυδάκι ή σωληνωτό για την περιστροφή του στροφάλου.
- Φίλερ για τη μέτρηση των διακένων.
- Πιθανά, o’rings για τα καπάκια των βαλβίδων.
- Ρεγουλατοροστροφέας για τους ρεγουλατόρους των βαλβίδων.
- Πολύγωνο ή γερμανοπολύγωνο για το κόντρα παξιμάδι των βαλβίδων.
Αφαιρούμε τα καπάκια των βαλβίδων και με ένα πλατύ ίσιο κατσαβίδι ή ένα κέρμα με μια πένσα αφαιρούμε τη βίδα περιστροφής του στροφάλου.
Σφυρί και σφυροκατσάβιδο για την βίδα-τάπα χωρίς να αφήσουμε σημάδι.
Οι βαλβίδες ρυθμίζονται σε συγκεκριμένη θέση του στροφάλου, η οποία είναι σημαδεμένη πάνω στο βολάν με το σύμβολο Τ.
Περιστρέφοντας τον στρόφαλο με φορά αντίθετη από των δεικτών του ρολογιού με το κατάλληλο κλειδί, κοιτάμε από το αντίστοιχο ματάκι μέχρι να δούμε το σημείο Τ.
Σιγουρευόμαστε πιάνοντας τα κοκοράκια για να δούμε αν έχουν τζόγο, αν δεν έχουν γυρίζουμε τον στρόφαλο κατά μια περιστροφή και είμαστε έτοιμοι για να ρυθμίσουμε τις βαλβίδες μας.
Προσέχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας να μη φύγει ο στρόφαλος από το σημείο Τ.
Έχοντας βρει τη σωστή θέση του στροφάλου βάζουμε το φίλερ με το διάκενο που πρέπει να έχει η βαλβίδα, περιστρέφουμε απαλά δίχως δύναμη τον ρεγουλατόρο μέχρι να αρχίσει να σφίγγει το φίλερ που το κινούμε συνεχώς ανάμεσα στο στέλεχος της βαλβίδας και τον ρεγουλατόρο.
Κρατώντας τον ρεγουλατόρο σταθερό σφίγγουμε το κόντρα παξιμάδι(εδώ θα μας ήταν πολύ χρήσιμος ο ρεγουλατοροστροφέας).
Χοντρικά η αίσθηση που θα πρέπει να έχουμε στο φίλερ είναι η αίσθηση που έχουμε ανοιγοκλείνοντας απαλά ένα κουτί σπίρτα.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τις υπόλοιπες βαλβίδες.
Στο τέλος ξαναμετράμε τα διάκενα για τυχόν λάθη, αλλάζουμε τα o’rings στα καπάκια των βαλβίδων και τελειώσαμε.
Εύχομαι καλή ενασχόληση.
Φωτό: περιοδικό ''Μοτό''.
Τελευταία επεξεργασία: