Yamaha XT 600 E, συντήρηση-service

notakos600

Μέλος
Περιοχή
Ασπρόπυργος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
HONDA C50
(από βιβλίο κατασκευαστή)


Βαλβίδες (διάκενο) (mm) :
Εισαγωγής: 0,05-0,10 (0,07)
Εξαγωγής: 0,12-0,17 (0,15)

Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων : στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ


Χωρητικότητα λαδιού και τύπος:
3,3 (2,7 σε αλλαγή, 2,8 με φίλτρο)
20W40, 10W30 τύπου SE
Διάστημα αλλαγής λαδιού: στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ

Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου λαδιού:
Χάρτινο και σίτα, με κάθε αλλαγή λαδιών αλλαγή το χάρτινο, καθαρισμός η σίτα.

Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου αέρα:
Xάρτινο, αλλαγή αν χρειάζεται.

Τύπος μπουζί, διάκενο (mm):
NGK DPR 8EA-9 ή DPR 9EA-9 0,8-0,9 mm

Χωρητικότητα λαδιού πηρουνιού:
538 cc έκαστη ή 155mm από πάνω.

Βίδα ρύθμισης αέρα (στροφές ξεβίδωμα από τέρμα) :2 1/2

Ρελαντί: 1.200-1.400 σαλ

Ρύθμιση καδένας εκκεντροφόρου: αυτόματη

Μπαταρία ΧΤ 600 Ε :

YTX9-BS , CTX9-BS , GTX9-BC

Φόρτιση:

Κανονική .... 0,9Α για 6 έως 10 ώρες.

Γρήγορη .... 4Α για 1 ώρα.

Ρύθμιση βαλβίδων.
Θα ασχοληθούμε με τη διαδικασία ρύθμισης των βαλβίδων στο ΧΤ 600.

Εργαλεία που θα χρειαστούμε:

  1. Κατσαβίδι με πλατιά μύτη.
  2. Καρυδάκι ή σωληνωτό για την περιστροφή του στροφάλου.
  3. Φίλερ για τη μέτρηση των διακένων.
  4. Πιθανά, o’rings για τα καπάκια των βαλβίδων.
  5. Ρεγουλατοροστροφέας για τους ρεγουλατόρους των βαλβίδων.
  6. Πολύγωνο ή γερμανοπολύγωνο για το κόντρα παξιμάδι των βαλβίδων.

Αφαιρούμε τα καπάκια των βαλβίδων και με ένα πλατύ ίσιο κατσαβίδι ή ένα κέρμα με μια πένσα αφαιρούμε τη βίδα περιστροφής του στροφάλου.



Σφυρί και σφυροκατσάβιδο για την βίδα-τάπα χωρίς να αφήσουμε σημάδι.



Οι βαλβίδες ρυθμίζονται σε συγκεκριμένη θέση του στροφάλου, η οποία είναι σημαδεμένη πάνω στο βολάν με το σύμβολο Τ.
Περιστρέφοντας τον στρόφαλο με φορά αντίθετη από των δεικτών του ρολογιού με το κατάλληλο κλειδί, κοιτάμε από το αντίστοιχο ματάκι μέχρι να δούμε το σημείο Τ.
Σιγουρευόμαστε πιάνοντας τα κοκοράκια για να δούμε αν έχουν τζόγο, αν δεν έχουν γυρίζουμε τον στρόφαλο κατά μια περιστροφή και είμαστε έτοιμοι για να ρυθμίσουμε τις βαλβίδες μας.
Προσέχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας να μη φύγει ο στρόφαλος από το σημείο Τ.



Έχοντας βρει τη σωστή θέση του στροφάλου βάζουμε το φίλερ με το διάκενο που πρέπει να έχει η βαλβίδα, περιστρέφουμε απαλά δίχως δύναμη τον ρεγουλατόρο μέχρι να αρχίσει να σφίγγει το φίλερ που το κινούμε συνεχώς ανάμεσα στο στέλεχος της βαλβίδας και τον ρεγουλατόρο.
Κρατώντας τον ρεγουλατόρο σταθερό σφίγγουμε το κόντρα παξιμάδι(εδώ θα μας ήταν πολύ χρήσιμος ο ρεγουλατοροστροφέας).
Χοντρικά η αίσθηση που θα πρέπει να έχουμε στο φίλερ είναι η αίσθηση που έχουμε ανοιγοκλείνοντας απαλά ένα κουτί σπίρτα.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τις υπόλοιπες βαλβίδες.
Στο τέλος ξαναμετράμε τα διάκενα για τυχόν λάθη, αλλάζουμε τα o’rings στα καπάκια των βαλβίδων και τελειώσαμε.




Εύχομαι καλή ενασχόληση.





Φωτό: περιοδικό ''Μοτό''.
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Xρησιμο ειναι επισης να εχουμε βγαλει το μπουζι ετσι ωστε η περιστροφη του στροφαλου να μπορει να γινει οσο πιο ομαλα γινεται Και αυτο γιατι οταν δουμε το σημαδι "Τ" τοτε το εμβολο αν ειναι στο ΑΝΣ και με λιγη ακομα δυναμη κατα την περιστροφη του στροφαλου το εμβολο κατεβαινει αποτομα και γρηγορα (λογω της συμπιεσης) και χανουε το σημαδι "Τ"
 

notakos600

Μέλος
Περιοχή
Ασπρόπυργος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
HONDA C50
Xρησιμο ειναι επισης να εχουμε βγαλει το μπουζι ετσι ωστε η περιστροφη του στροφαλου να μπορει να γινει οσο πιο ομαλα γινεται Και αυτο γιατι οταν δουμε το σημαδι "Τ" τοτε το εμβολο αν ειναι στο ΑΝΣ και με λιγη ακομα δυναμη κατα την περιστροφη του στροφαλου το εμβολο κατεβαινει αποτομα και γρηγορα (λογω της συμπιεσης) και χανουε το σημαδι "Τ"
Πολύ σωστά, αν και το θεωρώ δεδομένο να βγάζουμε πάντα το ή τα μπουζί όταν ρυθμίζουμε βαλβίδες!
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
(από βιβλίο κατασκευαστή)


Βαλβίδες (διάκενο) (mm) :
Εισαγωγής: 0,05-0,10 (0,07)
Εξαγωγής: 0,12-0,17 (0,15)

Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων : στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ


Χωρητικότητα λαδιού και τύπος:
3,3 (2,7 σε αλλαγή, 2,8 με φίλτρο)
20W40, 10W30 τύπου SE
Διάστημα αλλαγής λαδιού: στα 1.000 και κάθε 6.000 χλμ

Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου λαδιού:
Χάρτινο και σίτα, με κάθε αλλαγή λαδιών αλλαγή το χάρτινο, καθαρισμός η σίτα.

Τύπος και διάστημα αλλαγής φίλτρου αέρα:
Xάρτινο, αλλαγή αν χρειάζεται.

Τύπος μπουζί, διάκενο (mm):
NGK DPR 8EA-9 ή DPR 9EA-9 0,8-0,9 mm

Χωρητικότητα λαδιού πηρουνιού:
538 cc έκαστη ή 155mm από πάνω.

Βίδα ρύθμισης αέρα (στροφές ξεβίδωμα από τέρμα) :2 1/2

Ρελαντί: 1.200-1.400 σαλ

Ρύθμιση καδένας εκκεντροφόρου: αυτόματη

Μπαταρία ΧΤ 600 Ε :

YTX9-BS , CTX9-BS , GTX9-BC

Φόρτιση:

Κανονική .... 0,9Α για 6 έως 10 ώρες.

Γρήγορη .... 4Α για 1 ώρα.

Ρύθμιση βαλβίδων.
Θα ασχοληθούμε με τη διαδικασία ρύθμισης των βαλβίδων στο ΧΤ 600.

Εργαλεία που θα χρειαστούμε:

1) Κατσαβίδι με πλατιά μύτη.
2) Καρυδάκι ή σωληνωτό για την περιστροφή του στροφάλου.
3) Φίλερ για τη μέτρηση των διακένων.
4) Πιθανά, o’rings για τα καπάκια των βαλβίδων.
5) Ρεγουλατοροστροφέας για τους ρεγουλατόρους των βαλβίδων.
6) Πολύγωνο ή γερμανοπολύγωνο για το κόντρα παξιμάδι των βαλβίδων.


Αφαιρούμε τα καπάκια των βαλβίδων και με ένα πλατύ ίσιο κατσαβίδι ή ένα κέρμα με μια πένσα αφαιρούμε τη βίδα περιστροφής του στροφάλου.



Σφυρί και σφυροκατσάβιδο για την βίδα-τάπα χωρίς να αφήσουμε σημάδι.



Οι βαλβίδες ρυθμίζονται σε συγκεκριμένη θέση του στροφάλου, η οποία είναι σημαδεμένη πάνω στο βολάν με το σύμβολο Τ.
Περιστρέφοντας τον στρόφαλο με φορά αντίθετη από των δεικτών του ρολογιού με το κατάλληλο κλειδί, κοιτάμε από το αντίστοιχο ματάκι μέχρι να δούμε το σημείο Τ.
Σιγουρευόμαστε πιάνοντας τα κοκοράκια για να δούμε αν έχουν τζόγο, αν δεν έχουν γυρίζουμε τον στρόφαλο κατά μια περιστροφή και είμαστε έτοιμοι για να ρυθμίσουμε τις βαλβίδες μας.
Προσέχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας να μη φύγει ο στρόφαλος από το σημείο Τ.



Έχοντας βρει τη σωστή θέση του στροφάλου βάζουμε το φίλερ με το διάκενο που πρέπει να έχει η βαλβίδα, περιστρέφουμε απαλά δίχως δύναμη τον ρεγουλατόρο μέχρι να αρχίσει να σφίγγει το φίλερ που το κινούμε συνεχώς ανάμεσα στο στέλεχος της βαλβίδας και τον ρεγουλατόρο.
Κρατώντας τον ρεγουλατόρο σταθερό σφίγγουμε το κόντρα παξιμάδι(εδώ θα μας ήταν πολύ χρήσιμος ο ρεγουλατοροστροφέας).
Χοντρικά η αίσθηση που θα πρέπει να έχουμε στο φίλερ είναι η αίσθηση που έχουμε ανοιγοκλείνοντας απαλά ένα κουτί σπίρτα.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τις υπόλοιπες βαλβίδες.
Στο τέλος ξαναμετράμε τα διάκενα για τυχόν λάθη, αλλάζουμε τα o’rings στα καπάκια των βαλβίδων και τελειώσαμε.




Εύχομαι καλή ενασχόληση.





Φωτό: περιοδικό ''Μοτό''.
:thanx::friendship:
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Ίδια αίσθηση μεταξύ φίλερ-ρεγουλατόρου όπως όταν ανοιγοκλείνουμε ένα κουτί σπίρτα...
Ναι βρε για αστειο τοπα ,επειδη εχω να πιασω χρονια σπιρτα στα χερια μου
 

notakos600

Μέλος
Περιοχή
Ασπρόπυργος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
HONDA C50

notakos600

Μέλος
Περιοχή
Ασπρόπυργος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
HONDA C50
Επιστρέφοντας στο thread μετά από τρια χρόνια, περισσότερο για να φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας στο DIY γύρω από το φτωχό, πλην τίμιο ΧΤ600Ε που με συντροφεύει τόσα χρόνια σε κοντινές περατζάδες και ορεινές αναζητήσεις-τηρουμένων πάντα των αναλογιών.
Χτες λοιπόν ασχολήθηκα με ρύθμιση βαλβίδων, ο καιρός δεν είναι καλός για βόλτες αφού...







 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Ωραίος ο Παναγιώτης!
 

notakos600

Μέλος
Περιοχή
Ασπρόπυργος
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
HONDA C50
Ρεσπεκτ.. Σε όσους βάζουν χέρι!

P. S.. Ο καιρός μια χαρά είναι για λασποβολτες.
Κώστα, αν πέσω στις λάσπες στην ηλικία μου, θα μείνω εκεί μέχρι το καλοκαίρι που θα ξεραθούν...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Μα το διευκρίνησα στο πρώτο post Βαγγέλη, δεν κάνω enduro με το ΧΤ (γελάνε και τα πουρνάρια ΟΚ).:brr::D:D
Ναι γιατί κάνουμε εμείς enduro... γελάνε και οι κατσίκες...:roflmao::roflmao::roflmao:

Ρίξε πάνω ένα χωμάτινο λάστιχο και παίξει μπάλα.. Δεν είναι το καλύτερο εργαλείο για χώμα αλλά πάει μια χαρά και δε σπάει δε χαλάει. Το είχα κάπου το 2008






upload image online
 
Top Bottom