Kαλημέρα στην κοινότητα και να ευχαριστήσω όσους μας βρήκαν στην έκθεση μοτοσυκλέτας και μας εξέφρασαν τα σχόλιά τους για τις μοτοσυκλέτες που δημιουργήθηκαν απο εμάς, σε συνεργασία με τις εκάστοτε αντιπροσωπείες (Husqvarna, Suzuki και ΤΜ - το Ducati το είχαμε...). Δεν το περίμενα και εχθές ήταν πραγματικά ευχάριστο να μας σταματούν παιδά του φόρουμ και να μας μιλάνε.
Είναι ελπιδοφόρο πολύ να μας εμπιστεύονται αντιπροσωπείες του χώρου για να έχουν τις μοτοσυκλέτες τους στα περίπτερά τους σε μια τέτοια έκθεση που είναι, πραγματικά, επιπέδου Ιταλίας, αλλά και για να μπούν σε εναν απο τους μεγαλύτερους αγώνες (αν όχι τον μεγαλύτερο) στην Ευρώπη. Το Hellas Rally Raid. Όλες έχουν βελτιωθεί στα σημεία που χρειαζόταν για να τρέξουν εναν αγώνα, και άσχετα με την εμφάνιση που είναι καθαρά υποκειμενικό (σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει), η βελτίωσή τους αφορά σημεία όπως τα ηλεκτρικά, η πλοήγηση, η εργονομία, ευκολία συντήρησης, πρόσβαση σε κύρια μέρη της μοτοσυκλέτας που ίσως έχουν πρόβλημα, φώτα, θέση οδήγησης, αναρτήσεις, προστασία μοτοσυκλέτας και άλλα διάφορα. Αυτά τα Project, θέλω να τονίσω ότι δεν είναι κανενός. Αν και έχουν ξεκινήσει απο την Aurora, εμείς είμασταν οι συντονισθές και την τελική απόφαση ή ''σχεδιαστική γραμμή'' όπως θέλετε πείτε το, θα την δίναμε εμείς, αυτά τα project είναι αποτέλεσμα μιας ομάδας ανρθώπων που πιστεύει σε αυτό που κάνει. Απο τον υπάλληλο της εταιρίας που κάθεται μέχρι το βράδυ για να βάλει την εξάτμιση και την ποδιά στο Norden, μέχρι τον Βασίλη απο την Faretra που τα βράδια σχεδίαζε, τον Χρήστο απο την C-Racer αλλά και όλους αυτούς που είναι απο πίσω τους. Αυτό γίνεται στους αγώνες παιδιά και είναι πολύ σημαντικό να το καταλάβουμε γιατί έχει χαθεί η μπάλα και κάποιος τελικά βλέπει μια φωτογραφία και λέει (κι εγώ το κάνω ίσως κάποιες φορές - και είναι λάθος) , και λέει λοιπόν ''μ@λακία αυτό'' ή ''Γαμ@το''. Αν γνωρίζαμε τι έχει απο πίσω ενας αγώνας, για να κάνω μια αναλογία, θα σταματούσαμε να κρίνουμε επι του καναπέος τα πάντα. Πίσω απο κάθε αναβάτη υπάρχουν εκατοντάδες άτομα που έχουν επηρεαστεί απο της συμμετοχή του αναβάτη. Απο οικογένειες, φίλους, συνεργάτες. Τα πάντα. Εγώ πέρασα απο το περίπτερο της Honda, και όλες δηλαδή γενικά, μην λέω, και φανταστείτε παιδιά την μεταφορά τόσων μοτοσυκλετών στο EXPO, να πάνε καθαρές, απο πού, πότε, συντονισμός, κλπ. Πραγματικά είναι απίστευτο. Και μπράβο σε όλους που είναι εκεί. Ο-Λ-ΟΥΣ. Είμαστε όλοι κερδισμένοι και μακάρι του χρόνου να είναι διπλάσιος ο χώρος και να μπορούν να μπουν και μικρότερες εταιρίες γιατί μπορεί η έκθεση να γίνει και μεγέθους Μιλάνο, αλλά είναι και το κόστος παρόμοιου επιπέδου και δεν κάνω
καθόλου πλάκα.
Πάω στα δικά μας.
Στο Norden ο σκοπός ήταν να μείνει η ταυτότητα της μοτοσυκλέτας η ίδια, κάτι πολύ σημαντικό, μιας και το Norden έχει πολύ χαρακτηριστική εμφάνιση. Πλην των άλλων αξεσουάρ (DNA Stage 3 και Νο Brand φτερωτή αντλίας νερού) θα ήθελα να προσθέσω τα παρακάτω.
Όλο το κουστούμι που θα δείτε στην έκθεση είναι πρωτότυπο και για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά τεχνολογίες που δεν έχω δει πουθενά στον χώρο μας (εννοώ τον rally kits, - τουλάχιστον εγώ). Όποιος ακολουθεί την Faretra Designs στο Instagram μπορεί να δει το πως έγινε αυτό το project. Κατα βάση το Virtual Reality (Gravity Sketch) έπαιξε πολύ βασικό ρόλο (ψάξτε Gravity Sketch Rally Bike στο Youtube, να δείτε πως θα γίνεται ο σχεδιασμός στο πολύ άμεσο μέλλον). Ότι 3D scanner είχαμε και δεν είχαμε μπήκε μέσα για να βοηθήσει και το κουστούμι είναι το πρώτο στον χώρο μας που έχει εκτυπωθεί απο ρητίνη (κάθε κομμάτι είναι εκτυπωμένο μονοκόματο απο ρητίνη) ούτως ώστε να δούμε τα τυχόν προβλήματα στην συναρμογή, να δούμε αν το τρισδιάστατο αρχείο έχει την ακρίβεια που θέλουμε κλπ. Απο μπροστά η μοτοσυκλέτα έμεινε ορθάνοιχτη για να μπορεί να περνάει ο αέρας και απο τα πλαγια του τεπόζιτου και να φεύγει η ζέστη απο μέσα και γενικά έχει δωθεί αρκετή προσοχή στο κομμάτι της απαγωγής θερμότητας. Τα αρχικά σκίτσα υπήρχαν απο πολύ πριν, αλλά όπως πάντα η πραγματικότητα είναι εκεί για να σου φέρει επιπλέον ευχαριστα εμπόδια. Όλα τα ηλεκτρικά της μοτοσυκλέτας είναι σε ξεχωριστά κυκλώματα, με αυτόματες ασφάλειες, τα φώτα έχουν ξεχωριστό κύκλωμα για το ευμεγέθες Denali D7 Pro ενώ ότι δεν χρειαζόταν πάνω στην μοτοσυκλέτα μπήκε σε κούτες. Έχει αλλάξει η σέλα, έχουν φορεθεί τα περισσότερα power parts της Husqvarna και δεν υπάρχει σημείο που να μην έχει δεχθεί κάποια βελτίωση. Έχουν να φύγουν και άλλα πράγματα απο πάνω της μιας και δεν προλάβαμε το σύμπαν, και η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα είναι απο τις ελαφρύτερες της κατηγορίας (και η ελαφρύτερη απο τις τρεις που είναι στο ποστ... more on that later). Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Ελληνική αντιπροσωπεία της Husqvarna Hellas, την Faretra Designs, αλλά θα ήταν αδύνατο να παραστεί η μοτοσυκλέτα στην έκθεση εαν ο Χρήστος απο την C-Racer δεν ήταν στο Project και δεν έχανε αρκετά Σαββατοκύριακα για να μας βοηθήσει. Άνθρωποι τέτοιοι είναι είδος υπο εξαφάνιση. Αυτό.
Μετά το Hellas Rally που θα έχουμε πλήρη εικόνα της απόδοσης, όπως κάναμε και στο Ducati πέρισυ, θα κοιτάξουμε να βγει το κιτ στην παραγωγή. Ο Κίμων Καράμπελας θα είναι στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας την οποία θα συντηρεί κατά την διάρκεια του αγώνα ο Βασίλης Μπούδρος.
Στο V-Strom είχαμε την τύχη να συνεργαστούμε για 2η φορά με τον Κο. Γιώργο Ασημακόπουλο (πέρισυ συνεργαστήκαμε όταν ήταν στην Yamaha). Εδώ έχουμε μικρότερες αλλαγές, με εναν πύργο και ζελατίνα που ήδη υπάρχει στην αγορά (Superlight) αλλά με αλλαγή στο μούτρο της μοτοσυκλέτας ούτως ώστε και εδώ να υπάρχει αγωνιστική εργονομία, αλλά και περισσότερος χώρος για τα όργανα πλοήγησης. Η σέλα και η ουρά μεταποιήθηκαν, και στο μούτρο μπήκαν κάποιοι αεραγωγοί στα πλαϊνά της ζελατίνας αλλά και στο κέντρο. Η μοτοσυκλέτα φοράει και αυτή φίλτρο της DNA ανοιχτό, μασπιέδες και tail tidy της Hessler Rally Team, προστατευτικά πλαισίου και ψυγείου της C-Racer, άλλες ζάντες, αναρτήσεις της Ohlins και δεν θυμάμαι και τι άλλο. Και εδώ υπήρχε συνεργασία με την Faretra Design και τον Χρήστο απο την C-Racer, και το να δούμε να κουμπώνουν όλα όπως έπρεπε ήταν πραγματικά μαγικό. Και αυτή η μοτοσυκλέτα θα είναι στο Hellas Rally με τον Παναγιώτη Κακολύρη, οπότε θα έχουμε και απο εκεί σημαντικά δεδομένα για να δούμε αν το κιτ θα βγει στην παραγωγή και σε τι μορφή. Τα σχόλια πάντως είνα θετικά, και αυτό είναι μόνο ευχάριστο.
Το DesertX είναι στο περίπτερο της Μakan Trt, όπου η Μαρία, ο Διονύσης και ο Νίκος μπορούν να σας δείξουν λεπτομέρειες. Έχει το τελευταίο κομμάτι που έχει μείνει στον κόσμο (roadbook holder) με μαγνητική μετάδοση, συλλεκτικό πλέον μιας και δεν υπάρχουν πια σε παραγωγή, καθώς και όλα τα καινούργια εξαρτήματα που είναι σε παραγωγή (όσον αφορά τα κομμάτια του πύργου). Σε σχέση με πέρισυ, έχει κατέβει το βάρος του πύργου κατά 17%, υπάρχει καινούργια μάσκα, καινούργια εισαγωγή αέρα στην μάσκα, καινούργια διαιρούμενη εισαγωγή αέρα στο φίλτρο, χούφτες της HDB και περιμένουμε με αγωνία να βάλουμε τις ζάντες της Bartubeless αλλά και την ηλεκτρονική Rapid Bike για να ολοκληρωθεί το project που ξεκίνησε πέρισυ και να δούμε επιτέλους σε τι κιλά φτάσαμε! Φέτος με την βοήθεια της αντιπροσωπείας, θα παραστεί και αυτή η μοτοσυκλέτα στο Hellas Rally, με τον Στέφανο Θεοχάρη στο τιμόνι και με τις επιπλέον βελτιώσεις, φέτος πάμε για μια ακόμα καλύτερη παρουσία. Στον αγώνα θα υπάρχει και το τελευταίας γενιάς τεπόζιτο (στην Μακαν θα δείτε το πρωτότυπο που έτρεξε στο Hellas Rally πέρισυ).
Ίσως είναι κουραστικό, αλλά εγω δεν θα κουραστώ να το λέω. Το ότι βρέθηκαν τρεις εταιρίες στην Ελλάδα (Aurora, C-Racer, Faretra) και έκαναν αυτά τα project το θεωρώ τουλάχιστον ενα φως στο τέλος του τούνελ, και θα πρέπει ΟΛΟΙ να περάσουμε έστω και μια φορά απο αυτές (χωρίς να θέλω να ευλογήσω τα γένια μου, που δεν έχω και πολλά ούτως ή άλλως) για να τις δούμε. Το ότι βλέπουμε μεταποιημένες μοτοσυκλέτες σε OEM περίπτερα
Ελληνικά απο εξωτερικούς συνεργάτες είναι κάτι που δεν το έχουμε δει
ούτε έξω (άντε να πω την Aprilia με το Tuareg, αλλά καμία δεν έχει κάνει ότι έκανε η Ελληνική αντιπροσωπεία της Husqvarna φέτος. Προσωπικά το θεωρώ παγκόσμια πρωτιά και πρέπει να αναλογηστούμε το ρίσκο που πήραν αυτοί οι άνθρωποι μιας και τρέχουν αντιπροσωπείες και όχι δικές τους εταιρίες) και είναι ενα turning point θεωρώ εγώ για τα πράγματα που πρόκειται να δούμε στο μέλλον. Το ξέρω ότι το Ελληνικό κοινό δεν έχει συνηθίσει να βλέπει τέτοια πράγματα εδώ, αλλά είναι μια χαρούμενη αλλαγή ότι συγκεκριμένες αντιπροσωπείες τολμούν να κάνουν την διαφορά σε μια χώρα που το 99% εύχεται όχι να πεθάνει η αγελάδα του γείτονα, αλλά ο γείτονας ο ίδιος (και καβατζάρουν και μετά την αγελάδα).
Για την έκθεση εχω να πω μόνο καλά λόγια, όσοι δεν έχουν πάει ποτέ στο Μιλάνο, να ξέρουν οτι η φετινή έκθεση είναι μια μικρογραφία της EICMA. πραγματικά. Να πάτε όλοι γιατί είναι πολύ οικονομική η είσοδος και γιατί πρέπει να στηρίξουμε τις εταιρίες που είναι εκεί να μας δείξουν τι κάνουν. Όποιες είναι εκεί. Όλες. Γιατί έχουν ξοδέψει εναν σκασμό λεφτά για να πάμε εμείς να τις δούμε. Αξίζει.