Ίσως θα έπρεπε από καιρό να ανοίξει αυτό το ανεξάρτητο θέμα για τη συγκεκριμένη συσκευή καθώς λόγω της ύπαρξης κουμπιών η πλοήγηση στο menu της συσκευής διαφοροποιείται.
Ο πλούτος των ισχυρών δυνατότητων της συσκευής έχει έναν εχθρό: "τη σύνθετη πλοήγηση στο menu της". Θα σημειώσω εδώ πως η συγκεκριμένη συσκευή υποστηρίζει διάφορα πεδία εφαρμογών όπως οδήγηση, πεζοπορία, και ναυτική πλοήγηση. Επίσης η κεραία του εκτός από τη δορυφορική λήψη GPS περιλαμβάνει και λήψη του Ρώσικου δορυφορικού συστήματος GLONASS εξασφαλίζοντας ενισχυμένο σήμα της πλοήγησης σε δύσβατα περιβάλλοντα (το σύστημα λήψης μπορεί να οριστεί ως GPS ή GPS+GLONASS μαζί).
Σε αυτό το θέμα θα ανταλλάζουμε πληροφορίες σχετικές με τη συσκευή και θα προσπαθούμε να δίνουμε λύσεις σε ότι μας απασχολεί σε σχέση με τη χρήση της.
Από άποψη software θα εστίαζα σε δύο αρνητικά σημεία.
Πρώτα από όλα η οθόνη της συσκευής. Δε ξέρω τι έχει κάνει η GARMIN αλλά η συγκεκριμένη οθόνη είναι ότι πιο φωτεινό και ευδιάκριτο έχω δει σε σχέση με κινητά τηλέφωνα και οθόνες σύγχρονων μοτοσυκλετών. Ήλιος, σκόνη, νερό οτιδήποτε και να συμβαίνει τα πάντα είναι ευανάγνωστα. Αυτό το κυρίαρχο πλεονέκτημα θα έπρεπε να το κάνει την πρώτη επιλογή όλων όσων πάσχουν από "θεματάκια" όρασης.
Κάτι άλλο που βρήκα απροσδόκητα χρήσιμο είναι ότι συνδέεται μέσω bluetooth με το κινητό μας τηλέφωνο και σκάνε μέσω banner ειδοποιήσεις στην οθόνη την ώρα που οδηγάς, είτε αυτό αφορά sms, είτε κλήσεις, είτε social media (όλες οι ειδοποιήσεις που έχετε ενεργοποιήσει στο κινητό σας τηλέφωνο). Επίσης μπορείτε να λαμβάνετε πληροφορίες για την εξέλιξη του καιρού τοπικά, πράγμα που μάλλον μας ενδιαφέρει. Και αυτό προϋποθέτει τη σύνδεση με κινητό. Αν θυμάμαι καλά μπορεί να ειδοποιήσει και για επικείμενη κακοκαιρία αλλά εγώ ακόμη δεν έχω ασχοληθεί με το πως μπορώ να το κάνω αυτό, υποπτεύομαι μέσω κάποιας εφαρμογής δελτίου καιρού που υποστηρίζει αυτή τη δυνατότητα.
Η καταγραφή του ίχνους μας είναι μόνιμα ενεργοποιημένη και το μόνο που μένει είναι να αποθηκεύεις στο τέλος μια ημέρας μια ενδιαφέρουσα διαδρομή. Αν δεν το κάνεις θα χαθεί μέσω overwrite μόλις γεμίσει η προσωρινή μνήμη που υπάρχει για αυτό το σκοπό. Μπορείς να μεγιστοποιήσεις τον αριθμό των αρχείων αλλάζοντας τη μετρική απόσταση ανά ίχνος από 1 μέτρο μέχρι όσα θέλεις. Υπάρχουν δυνατότητες για αυτόματη ημερήσια αποθήκευση ή και εβδομαδιαία αλλά θέλει -μάλλον- να έχεις τοποθετημένη μια μεγάλης χωρητικότητας microSD.
Σε αυτό το σημείο θα πω πως το να ακολουθούμε κάποιο ίχνος που έχουμε καταγράψει οδηγώντας ή δημιουργήσει σε google map ή με οποιονδήποτε τρόπο διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τη πλοήγηση μια διαδρομής. Στη πρώτη περίπτωση δεν έχει καμία σημασία ο χάρτης που υπάρχει μέσα στη συσκευή μας (καθώς ακολουθούμε ένα track δημιουργημένο από εκατοντάδες ή και χιλιάδες σημεία) και αυτό "πατάει" απλά πάνω στο χάρτη μας, που σημαίνει ότι αυτό το αρχείο (συνήθως gpx) μπορεί να παίξει στη συσκευή μας ανεξάρτητα από το ποιον χάρτη έχουμε τοποθετημένο ακόμη και κάποιον της απλούστερης μορφής. Η πλοήγηση είναι αυτό που όλοι μας γνωρίζουμε δίνοντας ένα σημείο προορισμού στο οποίο πλοηγούμαστε ακολουθώντας τις οδηγίες της συσκευής. Σε αυτή τη περίπτωση ο τοποθετημένος χάρτης είναι καίριας σημασίας -και ως προς την ενημέρωση του και ως προς τη κλίμακα των πληροφοριών- καθώς μας βοηθάει να αποφύγουμε ή να επιδιώξουμε διάφορα εμπόδια (όπως οι χωματόδρομοι, τα διόδια, τα πλοία κ.α.).
Κάτι που πρέπει να προσέξετε είναι πως με την ενεργοποίηση του GPSMAP 276Cx ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να ρυθμίσετε τη ταχύτητα του χάρτη σε: "Γρήγορη" γιατί εγώ στις αρχές είχα ζοχαδιαστεί που ακόμη και στις χωμάτινες διαδρομές προσπερνούσα τα σημεία που έπρεπε να στρίψω γιατί το GPS δε μπορούσε να παρακολουθήσει το ρυθμό μου όταν ακολουθούσα μια κατασκευασμένη διαδρομή στο basecamp (όχι για κανονική πλοήγηση σε αστικό τοπίο).
Είναι κυριολεκτικά δεκάδες τα tips που θα μπορούσα να αναφέρω καθώς όσο σκαλίζω τη συσκευή τόσο βρίσκω κάποια καινούρια. Η άγνοια κάποιων από αυτά δημιουργεί προβλήματα.
Για να μη γράφω τεράστια σεντόνια τα οποία και κουράζουν και δε βοηθούν στον εντοπισμό της πληροφορίας σε μια μετέπειτα αναζήτηση ελπίζω πως θα τα λέμε εδώ και εγώ με τη σειρά μου θα προσπαθώ να προσθέτω περιστασιακά κάποια tips που εντοπίζω.
Ο πλούτος των ισχυρών δυνατότητων της συσκευής έχει έναν εχθρό: "τη σύνθετη πλοήγηση στο menu της". Θα σημειώσω εδώ πως η συγκεκριμένη συσκευή υποστηρίζει διάφορα πεδία εφαρμογών όπως οδήγηση, πεζοπορία, και ναυτική πλοήγηση. Επίσης η κεραία του εκτός από τη δορυφορική λήψη GPS περιλαμβάνει και λήψη του Ρώσικου δορυφορικού συστήματος GLONASS εξασφαλίζοντας ενισχυμένο σήμα της πλοήγησης σε δύσβατα περιβάλλοντα (το σύστημα λήψης μπορεί να οριστεί ως GPS ή GPS+GLONASS μαζί).
Σε αυτό το θέμα θα ανταλλάζουμε πληροφορίες σχετικές με τη συσκευή και θα προσπαθούμε να δίνουμε λύσεις σε ότι μας απασχολεί σε σχέση με τη χρήση της.
Από άποψη software θα εστίαζα σε δύο αρνητικά σημεία.
- Κατά τη χρήση δημιουργίας διαδρομών (από σημείο σε σημείο) ή ακολουθώντας μια διαδρομή δημιουργημένη από εμάς (μέσω base camp) ο χρωματισμός αυτής της διαδρομής σκεπάζει την υπάρχουσα πορεία με αποτέλεσμα να μη ξέρεις αν από κάτω είναι χωματόδρομος, δρόμος ή εθνική. Αυτό έχει τη σημασία του όταν χανόμαστε στις εκτός δρόμου διαδρομές και μπορεί κάποια στιγμή να βρεθούμε σε ένα αδιέξοδο.
- Ο επεξεργαστής της συσκευής είναι αργός. Αυτό έχει βελτιωθεί αρκετά μετά από κάποια updates αλλά παραμένει ένας αργός επεξεργαστής. Για αυτό το λόγο είναι καλό μέσω του menu να τον απαλλάξουμε από άχρηστες σύνθετες λειτουργίες καθώς έτσι και αλλιώς καλείται να εκτελεί πολλές παράλληλες εργασίες (όπως είναι ο υπολογισμός ταχύτητας, απόστασης, ύψους, διαχείρισης ειδοποιήσεων και άλλα πολλά).
Πρώτα από όλα η οθόνη της συσκευής. Δε ξέρω τι έχει κάνει η GARMIN αλλά η συγκεκριμένη οθόνη είναι ότι πιο φωτεινό και ευδιάκριτο έχω δει σε σχέση με κινητά τηλέφωνα και οθόνες σύγχρονων μοτοσυκλετών. Ήλιος, σκόνη, νερό οτιδήποτε και να συμβαίνει τα πάντα είναι ευανάγνωστα. Αυτό το κυρίαρχο πλεονέκτημα θα έπρεπε να το κάνει την πρώτη επιλογή όλων όσων πάσχουν από "θεματάκια" όρασης.
Κάτι άλλο που βρήκα απροσδόκητα χρήσιμο είναι ότι συνδέεται μέσω bluetooth με το κινητό μας τηλέφωνο και σκάνε μέσω banner ειδοποιήσεις στην οθόνη την ώρα που οδηγάς, είτε αυτό αφορά sms, είτε κλήσεις, είτε social media (όλες οι ειδοποιήσεις που έχετε ενεργοποιήσει στο κινητό σας τηλέφωνο). Επίσης μπορείτε να λαμβάνετε πληροφορίες για την εξέλιξη του καιρού τοπικά, πράγμα που μάλλον μας ενδιαφέρει. Και αυτό προϋποθέτει τη σύνδεση με κινητό. Αν θυμάμαι καλά μπορεί να ειδοποιήσει και για επικείμενη κακοκαιρία αλλά εγώ ακόμη δεν έχω ασχοληθεί με το πως μπορώ να το κάνω αυτό, υποπτεύομαι μέσω κάποιας εφαρμογής δελτίου καιρού που υποστηρίζει αυτή τη δυνατότητα.
Η καταγραφή του ίχνους μας είναι μόνιμα ενεργοποιημένη και το μόνο που μένει είναι να αποθηκεύεις στο τέλος μια ημέρας μια ενδιαφέρουσα διαδρομή. Αν δεν το κάνεις θα χαθεί μέσω overwrite μόλις γεμίσει η προσωρινή μνήμη που υπάρχει για αυτό το σκοπό. Μπορείς να μεγιστοποιήσεις τον αριθμό των αρχείων αλλάζοντας τη μετρική απόσταση ανά ίχνος από 1 μέτρο μέχρι όσα θέλεις. Υπάρχουν δυνατότητες για αυτόματη ημερήσια αποθήκευση ή και εβδομαδιαία αλλά θέλει -μάλλον- να έχεις τοποθετημένη μια μεγάλης χωρητικότητας microSD.
Σε αυτό το σημείο θα πω πως το να ακολουθούμε κάποιο ίχνος που έχουμε καταγράψει οδηγώντας ή δημιουργήσει σε google map ή με οποιονδήποτε τρόπο διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τη πλοήγηση μια διαδρομής. Στη πρώτη περίπτωση δεν έχει καμία σημασία ο χάρτης που υπάρχει μέσα στη συσκευή μας (καθώς ακολουθούμε ένα track δημιουργημένο από εκατοντάδες ή και χιλιάδες σημεία) και αυτό "πατάει" απλά πάνω στο χάρτη μας, που σημαίνει ότι αυτό το αρχείο (συνήθως gpx) μπορεί να παίξει στη συσκευή μας ανεξάρτητα από το ποιον χάρτη έχουμε τοποθετημένο ακόμη και κάποιον της απλούστερης μορφής. Η πλοήγηση είναι αυτό που όλοι μας γνωρίζουμε δίνοντας ένα σημείο προορισμού στο οποίο πλοηγούμαστε ακολουθώντας τις οδηγίες της συσκευής. Σε αυτή τη περίπτωση ο τοποθετημένος χάρτης είναι καίριας σημασίας -και ως προς την ενημέρωση του και ως προς τη κλίμακα των πληροφοριών- καθώς μας βοηθάει να αποφύγουμε ή να επιδιώξουμε διάφορα εμπόδια (όπως οι χωματόδρομοι, τα διόδια, τα πλοία κ.α.).
Κάτι που πρέπει να προσέξετε είναι πως με την ενεργοποίηση του GPSMAP 276Cx ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να ρυθμίσετε τη ταχύτητα του χάρτη σε: "Γρήγορη" γιατί εγώ στις αρχές είχα ζοχαδιαστεί που ακόμη και στις χωμάτινες διαδρομές προσπερνούσα τα σημεία που έπρεπε να στρίψω γιατί το GPS δε μπορούσε να παρακολουθήσει το ρυθμό μου όταν ακολουθούσα μια κατασκευασμένη διαδρομή στο basecamp (όχι για κανονική πλοήγηση σε αστικό τοπίο).
Είναι κυριολεκτικά δεκάδες τα tips που θα μπορούσα να αναφέρω καθώς όσο σκαλίζω τη συσκευή τόσο βρίσκω κάποια καινούρια. Η άγνοια κάποιων από αυτά δημιουργεί προβλήματα.
Για να μη γράφω τεράστια σεντόνια τα οποία και κουράζουν και δε βοηθούν στον εντοπισμό της πληροφορίας σε μια μετέπειτα αναζήτηση ελπίζω πως θα τα λέμε εδώ και εγώ με τη σειρά μου θα προσπαθώ να προσθέτω περιστασιακά κάποια tips που εντοπίζω.
Τελευταία επεξεργασία: