Για την αύξηση συμφωνώ.
Για το υπόλοιπο όχι. Σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που θα πάρουν Κινέζο κάνοντας το άλμα πίστης που έλεγε ο VL σε άλλο νήμα. Πιο σίγουρο ότι έχει κόσμο που δεν μπορεί να πληρώσει κανένα από τα άλλα μεσαία αλλά μπορεί να φτάσει τα 8 των Κόβε και τα 10 των cf moto, voge. Σχετικά λιγότεροι είναι αυτοί που έχουν τα χρήματα και θα σκεφτούν ότι ανάμεσα σε δύο ισοδύναμα προϊόντα η λογική λέει να αγνοηθεί η μάρκα και να αγοραστεί το "στην μισή τιμή".
Δεν ξέρουμε αν είναι ισοδύναμα όλα, ακόμα. Ευχόμαστε να είναι και στο μέλλον να έρθουν οι "ψηλά" λίγο πιο κάτω. Στην πράξη βλέπω ότι οι Κινέζοι στα τηλέφωνα ξεκίνησαν με την λογική "flagship killer σε ποσοστό της τιμής του" και τώρα πόσο έχουν όλα αυτά; Ελάχιστα κάτω από τους "παραδοσιακούς" με λιγότερη υποστήριξη.
Με αυτά και με αυτά, η φάση είναι ότι και εμείς πιο μικροί δεν γινόμαστε, η ΕΕ έχει φαγωθεί να οδηγούν όλοι ηλεκτρικά γιατί επίσημα έτσι θα σωθεί ο πλανήτης...
Και η αγορά έχει στα 18-19000 υπέροχες μοτοσυκλέτες "ελβετικό σουγιά" στα 890R/901E/900GS&GSA/ΑΤ1100L/desert X. Και έχει και πιο κάτω μερικές ακόμα, πιο πάνω επίσης.
Η θεωρία των επιλογών λέει ότι όταν ο πελάτης αντιμετωπίζει "μεγάλο όγκο " επιλογών οι πιθανότητες να κάνει καλή επιλογή μειώνονται, όπως μειώνεται και η ευχαρίστηση του από την επιλογή, η σιγουριά του σε αυτό που επέλεξε. Βάλε το αυτό επί... άπειρο γιατί σε κάθε πλευρά της ζωής υπάρχει η ίδια πληθώρα επιλογών και δεν είναι να απορεί κανείς με το "κολοσσιαία αύξηση σε χρήση αντικαταθλιπτικών" ή με το ότι 50+% των γάμων καταλήγει σε διαζύγιο.
Για να το κλείσω το ποστ λίγο πιο... Θετικά, η απόλαυση της διαδρομής θεωρητικά θα είναι ίδια με Kove 800 και με MV Agusta 900 στην τετραπλή τιμή. Το θέμα είναι να πας. Αν το Kove σε βγάζει στο δρόμο γιατί δεν λυπάσαι 8000 ευρώ έχεις ήδη κερδίσει το παιχνίδι σε σχέση με τον "πωλείται 1250gsa μοντέλο 23 πάντα σε γκαράζ σκεπασμένο μόνο 3000 χιλιόμετρα" και όπου GSA βάλε και 1290, 1200&1260 και οτιδήποτε άλλο θες, ακόμα και το 750 Σουζούκι των 40 ετών και 23000 χιλιομέτρων.
Αν μου επιτρέπετε ένα σύντομο σχόλιο...οι περισσότεροι αναβάτες/καταναλωτές παρόλη την σχετική ιστορικότητα Κινεζικών (και όχι μόνο) προϊόντων που ήρθαν σαφώς φτηνότερα στην Ευρώπη, έναντι παραδοσιακών προϊόντων από mainstream κατασκευαστές, εξακολουθούν και πιστεύουν ότι η "εισβολή" αυτή θα ασκήσει κάποιου είδους πίεση στους δεύτερους να μειώσουν τις τιμές τους.
Αυτό όχι μόνο δεν έγινε σε καμία περίπτωση αλλά η ιστορικότητα δείχνει ότι πραγματοποιήθηκε ακριβώς το αντίθετο. Μετακινήθηκαν όλοι προς το premium ο ορισμός του οποίου ειναι συγκεκριμένος και δεν λαμβάνει υπόψιν οτιδήποτε άλλο εκτός από ότι τοποθετούνται ανάμεσα στις προσιτές μοτοσυκλέτες και τις luxury μοτοσυκλέτες με τεχνικά χαρακτηριστικά, παροχές και εξοπλισμό που είναι μετρήσιμα περισσότερος/καλύτερος από εκείνον των προσιτων μοντέλων.
Οι Κινεζικές θα είναι οι νέες προσιτές μοτοσυκλέτες, όλοι οι Ευρωπαίοι είναι έτσι και αλλιώς premium και 1-2 ήδη luxury ενώ οι Ιάπωνες που θα δεχτούν τις μεγαλύτερες πιέσεις θα πρέπει να πείσουν ότι και αυτοί με την σειρά τους σε κάποιες κατηγορίες είναι επίσης premium (με τις αντίστοιχες αυξήσεις τιμών).
Για αυτό έγραψα αυτό με τα τηλέφωνα, υπάρχει ήδη προηγούμενο σε συσκευές "καθημερινότητας" ακριβώς όπως το λες πιο αναλυτικά.
Κάναμε μια συζήτηση με τα premium cardo στην τελευταία βόλτα, όπου έλεγα ότι αν με το voge 900 αγοράζεις το .. 80% ενός BMW στην χρήση με τα μισά χρήματα η επιλογή του voge μοιάζει λογική, αλλά... Μου χαλάει το pride of ownership και κακά τα ψέματα, το άλμα πίστης στο πουκάμισο Primark με τέσσερις λίρες το κάνω με χαρά, στο δεκαχίλιαρο όχι. Από την άλλη είμαι και σε φάση στην ζωή μου που μπορώ να έχω επιλογή, αν δεν είχα θα είχα παραγγείλει ήδη Voge. Η cf moto 450. Ή Μπόμπο για να κάνω ΤΕΤ όπως οι τρολ Άγγλοι. Η απλά θα έβλεπα που θα σπάσει το Fazer στο δρόμο.
Πάνω - κάτω έτσι έχουν τα πράγματα. Δεν νομίζω Γιάννη ότι έχουν απόσταση οι γνώμες μας ακόμη και στο θέμα των τιμών για τα Κινέζικα Γιάννη. Τα έχω γράψει κι εγώ στο παρελθόν. Πλέον οι Κινέζοι -εκτός εξαιρέσεων- δεν είναι οι φθηνές μοτοσυκλέτες με τους όρους που το εννοούσαμε στο παρελθόν.Το pride of ownership δεν το βάζω καν στην εξίσωση.
Πρέπει να δούμε σε πιο σημείο βρίσκονται οι δύο προσεγγίσεις. Οι Κινέζοι έρχονται στην Ευρώπη σε μια συγκυρία όπου η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι στα τάρταρα με μοτοσυκλέτες που έχουν σχεδόν μηδενικό κόστος εξέλιξης και που φτιάχτηκαν από την αρχή για να είναι φθηνές (αναλογικά είναι "φτηνά" προϊόντα με υπέρογκες για το R&D τους τιμές). Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ορισμένες από αυτές όχι μόνο προσφέρουν αξιόλογα μοντέλα αλλά ήρθαν για να μείνουν, CFMOTO, VOGE, Loncin κτλ. Μένει να δούμε πόσο θα αλλάξει η τιμολογιακή πολιτική τους και η γκάμα τους με τα μοντέλα Euro6. Αντίθετα οι mainstream κατασκευαστές έχουν πιο ώριμες γκαμεε με μοντέλα που επίσης θα αλλάξουν σταδιακά από το 2024. Καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ανεπτυγμένες after sales υπηρεσίες και marketing στρατηγικές, γνώση της Ευρωπαϊκής αγοράς και εργαλεία για τα δίκτυα τους να κάνουν αποτελεσματικότερα την δουλειά τους.
Δίχως αμφιβολία οι Κινέζοι είναι χρήσιμοι για να είναι το σημεία εισόδου ή επανόδου των αναβατών στα δίτροχα συνολικά. Αυτό είναι σαφές ότι θα ευνοήσει όλη την αγορά εκτός από τα παλιά μεταχειρισμένα. Τα επόμενα 3-5 χρόνια προβλέπονται άκρως ενδιαφέροντα
Συμφωνώ απόλυτα με τον Αργύρη πως οι "κύριες" εταιρείες όπως τις γνωρίζαμε μπαίνουν στο παιχνίδι πουλώντας προϊόντα που πλασάρονται ως premium και Luxury και θέλω να προσθέσω πως οι περιπτώσεις του κορωνοϊού και του προβλήματος των μεταφορών δίδαξε τις εταιρείες κάτι πολύ κακό για τη μεσαία τάξη... ότι μπορούν να έχουν την ίδια και περισσότερη κερδοφορία μειώνοντας τις πωλήσεις τους ποσοτικά. Μικρότερες παραγωγές, μικρότερα έξοδα (σε όλα τα επίπεδα) αλλά ίδια -αν όχι μεγαλύτερη- κερδοφορία.
Τελευταία επεξεργασία: