Μπορείς πάντα να βάλεις το max πόσο θέλεις να είναι ακόμα και αν το έχεις στο auto. Αλλά ναι χαμηλό iso θέλει από όσο ξέρω, και εγώ καρφωτό θα το έβαζα.Χειροκίνητα..
Αν το έβαζα αυτόματο στις συνθήκες αυτές θα ανέβαζε πάνω από 3000...νομιζω
Μπορείς πάντα να βάλεις το max πόσο θέλεις να είναι ακόμα και αν το έχεις στο auto. Αλλά ναι χαμηλό iso θέλει από όσο ξέρω, και εγώ καρφωτό θα το έβαζα.Χειροκίνητα..
Αν το έβαζα αυτόματο στις συνθήκες αυτές θα ανέβαζε πάνω από 3000...νομιζω
Φυσιολογικό είναι να βλέπεις θόρυβο πάνω απο iso 800 σε apsc sensor.Χειροκίνητα..
Αν το έβαζα αυτόματο στις συνθήκες αυτές θα ανέβαζε πάνω από 3000...νομιζω
Χαχαχα... Μπράβο. Πόσα δευτερόλεπτα ήταν ακίνητος ο σεκιουριτας και φάνηκε η σιλουέτα του; 4-5;
Nikon Z5,24mm, f/16, 13s iso100
Χωρίς τριποδο????
Nikon Z5,24mm, f/16, 13s iso100
Δεν είναι μόνο ο χρόνος αλλά και το πόσο φωτίζεται (έχει φως στην ίδια ευθεία)... αν έριχνα εντονο φως στην πλάτη πάνω θα ήταν ευδιάκριτος.Χαχαχα... Μπράβο. Πόσα δευτερόλεπτα ήταν ακίνητος ο σεκιουριτας και φάνηκε η σιλουέτα του; 4-5;
Ακουμπισμένη κάτω (η ευκολία της οθόνης)... 13" δεν παίζει να την κρατάς.Χωρίς τριποδο????
Τρόμαξα..Δεν είναι μόνο ο χρόνος αλλά και το πόσο φωτίζεται (έχει φως στην ίδια ευθεία)... αν έριχνα εντονο φως στην πλάτη πάνω θα ήταν ευδιάκριτος.
Ακουμπισμένη κάτω (η ευκολία της οθόνης)... 13" δεν παίζει να την κρατάς.
Ωραία, η ερώτηση του άσχετου. Γιατί τόσο κλειστό διάφραγμα; Αν είχες μερικά κλικ πιο ανοιχτό δεν θα είχες το ίδιο αποτέλεσμα με πιο λίγο χρόνο έκθεσης. Χωρίς να χάσεις σε βάθος πεδίου και φώς.
Nikon Z5,24mm, f/16, 13s iso100
Σωστή ερώτηση και ίσως θα έπρεπε να πειραματιστώ και με αυτό.Ωραία, η ερώτηση του άσχετου. Γιατί τόσο κλειστό διάφραγμα; Αν είχες μερικά κλικ πιο ανοιχτό δεν θα είχες το ίδιο αποτέλεσμα με πιο λίγο χρόνο έκθεσης. Χωρίς να χάσεις σε βάθος πεδίου και φώς.
Ρωτάω για να μάθω, δεν κάνω τον έξυπνο.
Δεν ξέρω αν έχεις γενικά θόρυβο που φαίνεται στα υψηλά iso η μόνο στα νυχτερινά όπως το παράδειγμα που ποσταρες.Χειροκίνητα..
Αν το έβαζα αυτόματο στις συνθήκες αυτές θα ανέβαζε πάνω από 3000...νομιζω
Σώμα.. 7200 ή 7500
Η καλύτερη DX που μπορείς να πάρεις ακόμη είναι η D500. Δεν έχει πέσει πολύ η τιμή της αλλά έχει σωματάρα που αντέχει στις κακουχίες και όλες τις ευκολίες των επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών FF (για την ακρίβεια είναι επαγγελματική μηχανή). Αν ισχύει ότι οι dslr θα αποσυρθούν... σπεύσατε αν το σηκώνει η τσέπη σας.Aπο σώματα μάλλον για 7200 είμαι , πιο πολύ για τις 2 κάρτες...
Τον αγοράζεις με κλειστά μάτια. Ο καλύτερος φακός για όλες τις Axxxx της Sony. Έχει οξύτητα που δε θα βρεις σε φακούς των 1000+ ευρώ. Εγώ τον έχω μόνιμα κουμπωμένο πάνω στο σώμα. Τα κοντινά τα κάνω με κροπάρισμα μετά, τόσο καλός είναι. Αν θέλεις πριν τον αγοράσεις στον δανείζω για δοκιμές.Βλέποντας πχ ότι ένας Sigma 16 f/1.4 στον οποίο με σπρώχνει φίλος που τον έχει και δουλεύει στην α6000 θα με φτάσει οικονομικά χαμηλότερα από άλλες επιλογές με κιτ φακό, δίνοντάς μου ταυτόχρονα την δυνατότητα και να μάθω αλλά και να έχω την άνεση "παιδικό πάρτι όλα αυτόματα και μηδέν λάθη" είναι για τα δικά μου θέλω η πιο σωστή λύση, αν ποτέ ξαναγίνουν τέτοια δηλαδή πριν φτάσουμε στην ηλικία "σας μισώ όλους". Με λίγα ευρώ έχει φακούς που είναι "κακοί" οπτικά αλλά με χαρακτήρα για... μαθητές.
Από την a6600 και μετά έλυσαν το πρόβλημα της μπαταρίας. Στο κυνήγι του μικρού μεγέθους θυσιαζόταν η ενέργεια. Όταν κατάλαβαν ότι ναι μεν το μέγεθος μετράει αλλά η εργονομία μετράει ακόμη περισσότερο... έβαλαν μεγαλύτερο πιάσιμο και μεγαλύτερη μπαταρία. Και εγώ υπέρ του μικρού μεγέθους ήμουν, αλλά όσο ασχολείσαι οι φακοί "μεγαλώνουν" σε τιμή και μέγεθος, οπότε τι νόημα έχει ένα μικρό σώμα;Στα τηλέφωνα λένε οι οδηγίες όχι πλήρη φόρτιση, όχι πλήρη αποφόρτιση, προτίμηση αργής φόρτισης όπου υπάρχει επιλογή. Όντως θέλει "στρώσιμο". Μπαταρίες που αλλάζονται εύκολα και φτηνά δεν είναι τόσο τραγικό ζήτημα.
H ιστορία με την διάρκεια της μπαταρίας στις mirrorless είναι λίγο... ιστορία. Φταίνε οι εταιρίες σε αυτό, γιατί ενώ είχαν μιά νέα πλατφόρμα, για να μην πάθει παράκρουση το κοινό έπρεπε να μην αλλάξουν "τίποτα" στις κάμερες, οπότε δεν έφτιαξαν μπαταρίες αντίστοιχες με την κατανάλωση (οθόνη και οφθαλμοσκόπιο που... τραβάει περισσότερο ρεύμα από την οθόνη). Οπότε λέει το κοινό ότι λέμε όλοι μας για το ηλεκτρικό χάρλεϊ του Γιούαν και του Τσάρλι, κακή αυτονομία. Έχει βελτιωθεί πολύ η κατάσταση, δεν θα φτάσει τις DSLR ποτέ γιατί τα περισσότερα ηλεκτρονικά θα τραβάνε περισσότερο ρεύμα πάντοτε. Δεν σημαίνει κάτι αυτό για την ποιότητα του παραγόμενου αποτελέσματος, αλλά είναι μιά ενδιαφέρουσα συζήτηση καφενείου για τους ερασιτέχνες.
Αντώνη, αν πας θα πας σε αυτό των αρχαρίων εφόσον είναι δωρεάν. Θα μάθεις περισσότερα από όσα φαντάζεσαι αλλά κυρίως θα τα μάθεις σωστά, ειδικά αφού έχεις πάρει Nikon θα μάθεις και κάποια tips σε σχέση με αυτές.Βλέπω στο Site της Nikon με την αγορά Dslr & Mirrorless έχει δωρεάν τρίωρο σεμινάριο φωτογραφίας. Μάλιστα έχει δύο επίπεδα, αρχάριοι και προχωρημένοι.
Το έχει κάνει κάποιος να μας πει εμπειρία; Περισσότερο με ενδιαφέρει το πόσο διαφορά έχει το αρχάριοι με το προχωρημένοι
Και αν σου πω οτι σημερα κοιτουσα την d500??Η καλύτερη DX που μπορείς να πάρεις ακόμη είναι η D500. Δεν έχει πέσει πολύ η τιμή της αλλά έχει σωματάρα που αντέχει στις κακουχίες και όλες τις ευκολίες των επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών FF (για την ακρίβεια είναι επαγγελματική μηχανή). Αν ισχύει ότι οι dslr θα αποσυρθούν... σπεύσατε αν το σηκώνει η τσέπη σας.
Τον αγοράζεις με κλειστά μάτια. Ο καλύτερος φακός για όλες τις Axxxx της Sony. Έχει οξύτητα που δε θα βρεις σε φακούς των 1000+ ευρώ. Εγώ τον έχω μόνιμα κουμπωμένο πάνω στο σώμα. Τα κοντινά τα κάνω με κροπάρισμα μετά, τόσο καλός είναι. Αν θέλεις πριν τον αγοράσεις στον δανείζω για δοκιμές.
Από την a6600 και μετά έλυσαν το πρόβλημα της μπαταρίας. Στο κυνήγι του μικρού μεγέθους θυσιαζόταν η ενέργεια. Όταν κατάλαβαν ότι ναι μεν το μέγεθος μετράει αλλά η εργονομία μετράει ακόμη περισσότερο... έβαλαν μεγαλύτερο πιάσιμο και μεγαλύτερη μπαταρία. Και εγώ υπέρ του μικρού μεγέθους ήμουν, αλλά όσο ασχολείσαι οι φακοί "μεγαλώνουν" σε τιμή και μέγεθος, οπότε τι νόημα έχει ένα μικρό σώμα;
Αντώνη, αν πας θα πας σε αυτό των αρχαρίων εφόσον είναι δωρεάν. Θα μάθεις περισσότερα από όσα φαντάζεσαι αλλά κυρίως θα τα μάθεις σωστά, ειδικά αφού έχεις πάρει Nikon θα μάθεις και κάποια tips σε σχέση με αυτές.
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφοριες αυτές... Πραγματικά δεν είχα ακούσει ποτέ για αυτές τις ρυθμισειςΔεν ξέρω αν έχεις γενικά θόρυβο που φαίνεται στα υψηλά iso η μόνο στα νυχτερινά όπως το παράδειγμα που ποσταρες.
Σε μια επαρκώς φωτισμένη σκηνή ακόμα και σε iso 1600 θα έπρεπε να είναι οκ στο σώμα που έχεις. Στην d7000 πχ μέχρι τα 1250 ήταν όλα οκ.
Ο νυχτερινός ουρανός είναι κάτι περίπλοκο και δεν πρέπει να λαμβάνεται σαν στάνταρ σκηνή.
Θα σου πρότεινα να κάνεις μερικές δοκιμές σε νορμάλ σκηνες και να δεις μέχρι που είναι το iso και ο θόρυβος ανεκτός σε εσενα. Μετά μπορείς να κάνεις δοκιμές και να ενεργοποίησεις το noise reduction για high iso και να δεις τα αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση από την στιγμή που χρησιμοποιείς raw μπορείς να αφιερώσεις τον θόρυβο post production.
Εγω θα σου πρότεινα οταν βρεις το max που θελεις στο iso να ρυθμίσεις το iso στο αυτόματο με μέγιστο αυτό που θέλεις και να αφήσεις το σώμα να το διαχειριστεί.
Το iso στην ψηφιακη φωτογραφια δεν λειτουργει με τον τροπο που λειτουργουσε στο φιλμ. Αλλάζοντας το iso δεν αλλαζει η ευαισθησία του αισθητήρα οπως αλλαζε η ευαισθησια του φιλμ. Αλλάζει ο τρόπος που η φωτογραφική επεξεργάζεται το σήμα που περνει από τον αισθητήρα. Αυτό σε κάθε σώμα είναι διαφορετικό και έχει διαφορά στάδια όπως αλλαγή του κέρδους στους ενισχυτές μετά τον αισθητήρα, διαφορετικούς αλγόριθμους στο ποσα pixel συμμετέχουν για κάθε φίλτρο, αλλαγές στα ψηφιακά φίλτρα κλπ. Αυτά δυστυχώς είναι μηχανισμοί που δεν είναι επαρκώς γνωστοί εκτος των μηχανικων που σχεδίασαν το σύστημα. Γι'αυτό και αφήνοντας το σύστημα να αποφασίζει αυτόματα για το iso είναι καλύτερο από το να αποφασίζουμε εμείς, διότι πάντα υπαρχουν λεπτομέρειες που είναι άγνωστες στο φωτογράφο αλλά συνηθως το σώμα ξέρει τι να κάνει.
Σπύρο σε ευχαριστώ πολύ για αυτή τη πληροφορία!Ισως στις compact αυτο που να εχει μεγαλυτερη σημασια πλέον είναι το κατά πόσο σαρεσει το jpeg που δίνει κάθε εταιρεία. Γιατι όσον αφορά το υλικό (hardware) σε φωτογραφικα σωματα παραπλησιας τιμης οι διαφορές είναι πολύ μικρες και σε αισθητήρες και σε controls και σε φακούς.
Αλλά ο τρόπος που υλοποιεί κάθε εταιρεία το οπτικό αποτέλεσμα στο jpeg είναι αρκετά διαφορετικός. Και υποθέτω ότι η λογική της compact έχει να κάνει και με το άμεσο του οπτικού αποτελέσματος χωρίς να χρειάζεται να ανατρεχεις σε εργαλεία επεξεργασίας για το raw.
Εμενα παράδειγμα το jpeg της fuji ( και η λογική με τα film emulation που έχει) μαρεσουν πολύ σε αντίθεση με τα jpeg της canon και της nikon.
Φακός?Και ενας πειραματισμός με μικρό βάθος πεδίου.
1/250 F6.3 iso200
Δεν εχω κανει καμία επεξεργασία. Εχω ριξει και την εκθεση κατα -1.3 πριν την ληψη γιατί ειχα καποια υπερφωτισμενα highlights.
O φακός "του φτωχού" ... ο κιτ 24-50mm στα 50mm πάει μέχρι F6.3.Φακός?