mallllias η ψηλή HP Corse βρίσκει κάτω στο ψαλίδι (κοντά στον λαιμό, στην ένωση). Αναφέρομαι στο World Raid μοντέλο.
Στο κανονικό μοντέλο είναι μια χαρά. Συμβαίνει λόγω ψηλότερης πίσω ανάρτησης. Εμένα άρχισε να βρίσκει/γλείφει στο ψαλίδι και την έβγαλα
(σε συνδυασμό ότι την πούλησα μαζί με κάγκελα και βαλίτσες για ψηλή εξάτμιση, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία).
Στο off-the-road.de δίνει την εξής πληροφορία:
Advise for correct spring rate selection:
Rider weight always includes clothing 'ready to ride'. Additional weight due to e.g. pannier racks, pannier, topcase, softluggage should also be taken into account.
Weight on the front, such as crash bars or bash plates plays a minor role, as this weight influences mostly the rate of the front suspension.
Extra load up to 55 kg (luggage and/or passenger) can be added to each spring by adjusting the preload adjuster to max (10 mm)
- 80 N/mm - 1 step harder than OEM - Rider weight approx. 70 - 80 kg + max. 50 kg luggage
- 85 N/mm - 2 steps harder than OEM - Rider weight approx. 80-90 kg + max. 50 kg luggage
- 90 N/mm - 3 steps harder than OEM - Rider weight approx. 90-100 kg + lightweight passenger and / or some light luggage
- 95 N/mm - 4 steps harder than OEM - Rider weight more than 100 kg + passenger and / or 30 kg luggage
Επειδή θα αλλάξω κι εγώ, θα πάω σε 90άρι. Είμαι στα 115 κιλά περίπου με φουλ εξοπλισμό και μπότες.
Προσωπικά δεν θα πήγαινα σε 95άρι γιατί μετά θα σκληρήνει πολυ και θα νιώθεις "κοπάνημα" στις λακούβες.
Νομίζω αν πεις στον πωλητή ότι θες 90άρι πίσω ελατήριο και αντίστοιχο μπροστά θα σε βοηθήσει με τους κωδικούς.
Το off-the-road.de λέει τα εξής για τα μπροστινά:
Rider weight always includes clothing 'ready to ride'. Additional weight due to e.g. crash bars, changed bash plate or a larger fueltank should also be taken into account.
Weight on the rear, such as a top case, only plays a minor role, as this weight influences almost only the rate of the rear shock.
- 6.0 N/mm - 1 step harder than OEM - Rider weight approx. 75-85 kg + luggage
- 6.3 N/mm - 2 steps harder than OEM - Rider weight approx. 85-100 kg + luggage
- 6.6 N/mm - 3 steps harder than OEM - Rider weight approx. 100-120 kg + luggage
- 6.9 N/mm - 4 steps harder than OEM - Rider weight more than 120 kg + passenger / luggage