Αρκούδα από τα Σταν

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
Ρε Παντελη μας εχεις δωσει τα μυαλα στο χερι και ακομα ειμαστε στη προετοιμασια...

Πολυ καλος....μπραβο

Αυτο το φαρμακο για το υψομετρο τελικα χρειαστηκε...?
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Αυτο το φαρμακο για το υψομετρο τελικα χρειαστηκε...?
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν θα μάθουμε. Εμείς πάντως για καλό και για κακό το παίρναμε τις ημέρες πριν την ανάβαση. Μαζί με βιταμίνες, imodium και προβιοτικα (που ξέχασα να αναφέρω) παίρναμε 3-4 χάπια τη μέρα, οπότε τι ένα πάνω, τι ένα κάτω..
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν θα μάθουμε. Εμείς πάντως για καλό και για κακό το παίρναμε τις ημέρες πριν την ανάβαση. Μαζί με βιταμίνες, imodium και προβιοτικα (που ξέχασα να αναφέρω) παίρναμε 3-4 χάπια τη μέρα, οπότε τι ένα πάνω, τι ένα κάτω..
αυτα με χαλασανε...τα πολλα χαπια,πρεζακια με καταντησατε:roflmao::roflmao:
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Αξίζει να μνημονεύσω ένα μήνυμα που έστειλε ο Χριστόφορος ακριβώς την προηγούμενη ημέρα, το οποίο είναι ίσως ότι πιο σημαντικό σε ταξίδια αυτής της κλίμακας «Παιδιά η ώρα μηδέν έφτασε, αύριο ξεκινάμε για ένα πολύ μακρινό και δύσκολο ταξίδι. 4 μαντράχαλοι θα δοκιμαστούμε σε δύσκολες συνθήκες όπως ζέστη, κούραση, ταλαιπωρία σε τελωνεία, βενζινάδικα κλπ. Πρέπει όλοι να έχουμε θετική ενέργεια, κατανόηση, υπομονή και σεβασμό μεταξύ μας. Η κούραση φέρνει νεύρα και γρίνιες και σαν μεγάλοι άνθρωποι που είμαστε ΠΡΕΠΕΙ να την διαχειριστούμε και να ΜΗΝ την μεταφέρουμε στους συνταξιδιώτες μας και φίλους μας. Όσο κουρασμένοι και να είμαστε να ξέρετε ότι είμαστε μια παρέα - ομάδα και πρέπει να βοηθάμε και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο σε οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουμε».

Μετά λοιπόν από τόσο καιρό προετοιμασίας, ανυπομονησίας αλλά και άγχους ότι όλα θα πάνε καλά, έφτασε η στιγμή που πατήσαμε τη μίζα και ξεκινήσαμε να κάνουμε όλα αυτά που είχαμε σχεδιάσει πραγματικότητα.

Το setup του φορτώματος στη μηχανή του Χριστόφορου

 
Τελευταία επεξεργασία:

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Το πρώτο κομμάτι του ταξιδιού φαίνεται παρακάτω.


Την Τουρκία και την Γεωργία τις είχαμε ξαναεπισκεφθεί και μαζί σαν παρέα και χωριστά, οπότε αυτή τη φορά η διέλευση θα ήταν καθαρά διαδικαστική. Επιλέξαμε συνεπώς τον πιο γρήγορο και με λιγότερο ενδιαφέρον δρόμο (συνήθως αυτά πηγαίνουν μαζί).

Ο Χριστόφορος, ο Κώστας και εγώ πήραμε την Παρασκευή το βράδυ το πλοίο από Πειραιά προς Χίο και τα ξημερώματα του Σαββάτου φτάσαμε στο νησί όπου συναντήσαμε τον Γιώργο που ήταν εκεί μια επιπλέον ημέρα για να ξεκουραστεί και να δει μερικούς φίλους. Κατά τις 08.30 και αφού περάσαμε τον έλεγχο διαβατηρίων και μηχανών μπήκαμε στην παντόφλα που θα μας οδηγούσε απέναντι στο Τσεσμέ.

Φυσιολογικά, η διαδικασία στα σύνορα του Τσεσμέ είναι μια απλή διαδικασία που δεν διαρκεί περισσότερο από 45 λεπτά έως μια ώρα. Επειδή ωστόσο η μηχανή του Γιώργου έχει Αγγλική άδεια και δεν του είχαν δώσει από την ασφαλιστική του την αντίστοιχη πράσινη κάρτα, δημιουργήθηκε ένα μεγάλο κόλλημα. Ξεκίνημα λοιπόν του ταξιδιού με μια σημαντική καθυστέρηση και με σημαντικό βέβαια κόστος για τον Γιώργο, προκειμένου να επιλυθεί το θέμα. Περιμέναμε γύρω στις 3-4 ώρες εκεί, με τα νεύρα μας να έχουν γίνει κορδόνια, δεδομένου ότι έπρεπε να καλύψουμε αρκετά χιλιόμετρα, αλλιώς το πρόγραμμά μας θα εκτροχιαζόταν με το καλημέρα.

Με τα πολλά ξεκινήσαμε με στόχο τη διανυκτέρευση κάπου κοντά στην Άγκυρα και σίγουρα όχι μέσα στην χαοτική πρωτεύουσα της χώρας.

Η διαδρομή έως εκεί δεν είχε κάτι ιδιαίτερο να μας δώσει. Μόνο να μας πάρει… πολλά κιλά ιδρώτα, μια που εκείνες οι ημέρες ήταν από τις πιο ζεστές ολόκληρου του καλοκαιριού. Και όταν κανείς διασχίζει τις ατέλειωτες και άγονες εκτάσεις της κεντρικής Τουρκίας με αυτή τη ζέστη, τα πράγματα είναι πολύ άσχημα. Χαρακτηριστική είναι η παρακάτω ένδειξη θερμοκρασίας από το εργοστασιακό όργανο του Africa που δείχνει 50 βαθμούς ΥΠΟ ΣΚΙΑ! Φυσικά όλη ημέρα στο δρόμο δεν μπήκαμε κάτω από καμία σκιά οπότε η κατάσταση στην οδήγηση ήταν δραματική. Σε σημείο που μου έλειψαν οι διελεύσεις μου από τον κάμπο της Λάρισας καλοκαιριάτικα..



(Σημείωση: Η ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας στο καινούριο Africa φτάνει μέχρι 50 βαθμούς και ακόμη και 80, που λέει ο λόγος, να έχει μετά δεν το δείχνει. Άρα σίγουρα το τερματίσαμε και μπορεί να ήταν και παραπάνω)

Εκεί είχαμε και την πρώτη απώλεια. Το κινητό του Κώστα (iphone) που το είχε στο μπαράκι της μηχανής για να το χρησιμοποιεί ως gps έλιωσε από τον ήλιο. Και όταν λέμε έλιωσε, έλιωσε (γι' αυτό καλό είναι να χρησιμοποιούμε εξειδικευμένες συσκευές για αυτή τη δουλειά). Το άνοιξε ο Κώστας μια που είναι και τεχνικός σε αυτά και μας είπε ότι τα κυκλώματα μέσα είχαν παραδώσει το πνεύμα τους. Πέταμα λοιπόν εκεί επί τόπου. Το είχε βέβαια αδειάσει, όπως και εγώ το δικό μου, από όλα του τα περιεχόμενα πριν το ταξίδι ακριβώς για αυτά τα ενδεχόμενα αλλά και επειδή είχαμε διαβάσει (και είχαμε ζήσει πέρυσι) περιστατικά στα σύνορα όπου συνοριοφύλακες σου έπαιρναν και σου έψαχναν το κινητό. Iphone – Ταξίδι λοιπόν 0 – 1.
 
Τελευταία επεξεργασία:

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Η διανυκτέρευση έγινε στην πόλη Polatli στα προάστια της τεράστιας άγκυρας στο αξιοπρεπέστατο ξενοδοχείο http://www.ikbalhanotel.com/ αφού ρωτήσαμε τιμές και σε κανά δύο άλλα. Μπάνιο, φαγητό και ύπνος.

Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε και έπρεπε πάλι να καλύψουμε αρκετά χιλιόμετρα κάτω από τις ίδιες αφόρητες καιρικές συνθήκες. Ας σημειωθεί ότι τα παιδιά είχαν πάρει δύο ζευγάρια στολές μαζί τους (καθαρά καλοκαιρινές και 4 εποχών) σε αντίθεση με εμένα που είχα πάρει μόνο μια 4 εποχών. Ακόμη βέβαια με κοροϊδεύουν για την άποψή μου ότι σε τέτοιες θερμοκρασίες οι καλοκαιρινές στολές δεν κάνουν τίποτε, ίσα ίσα καλό είναι να έχεις στολή που να κλείνουν οι αεραγωγοί για να μην σου έρχεται η παραπάνω ζέστη.

Διανυκτέρευση για την δεύτερη ημέρα έξω από την Τραπεζούντα στο ξενοδοχείο http://uckale.net/ το οποίο τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν μπουρδελοξενοδοχείο αφού οι σχετικές γυναίκες έμπαιναν και έβγαιναν. Έτσι όπως ήμασταν κουρασμένοι ωστόσο δεν έπαιζε αλλαγή, οπότε καλό κλείδωμα τις μηχανές (ακριβώς πίσω από τα δωμάτιά μας), συναγερμό, τοποθέτηση της δικής μου μηχανής πίσω από τα καινούρια Africa για μεγαλύτερη ασφάλεια, φαγητό και ύπνος. Ήδη είχαμε διασχίσει πάνω από τα 2/3 της Τουρκίας.

Η επόμενη ημέρα είχε σαν στόχο να μπούμε στην Γεωργία και να φτάσουμε κοντά στην πρωτεύουσα, την Τιφλίδα. Τα χιλιόμετρα ήταν πλέον παραλιακά οπότε οι θερμοκρασίες ήταν πιο ανθρώπινες και οι εικόνες πιο όμορφες. Φτάσαμε νωρίς στα σύνορα με την Γεωργία και τα περάσαμε σχετικά γρήγορα. Δεν είμαι και πολύ περήφανος για αυτό αλλά στα σύνορα πάντα πηγαίναμε από τα πλάγια και παρακάμπταμε την ουρά (μόνο μια φορά στα σύνορα από Καζακστάν – Ουζμπεκιστάν μας την είπαν και μας γύρισαν στη θέση μας). Αρκετές φορές μας προέτρεπαν οι ίδιοι οι συνοριακοί, άλλες φορές απλά δεν τους απασχολούσε. Ο κόσμος πάντως δεν έλεγε τίποτα. Όπως και αν είναι, σε μερικές περιπτώσεις η ουρά ήταν τόσο μεγάλη που θα χρειαζόταν άπειρες ώρες αναμονής και χρόνος που δεν είχαμε διαθέσιμο οπότε βγήκε ο Ελληνάρας από μέσα μας.

Είχαμε φτάσει Τυφλίδα σχετικά νωρίς οπότε αποφασίσαμε να προχωρήσουμε λίγο ακόμη και να αρχίσουμε να ανηφορίζουμε τον military road που ξέραμε από πέρυσι ότι είναι καταπληκτικός. Η στάση στο κάστρο Ananuri του 13ου αιώνα επιβεβλημένη για ξεκούραση και χάζι..



Η διανυκτέρευσή μας έγινε στο πολύ καλό και πολύ οικονομικό Hotel Deka Gudauri (https://www.google.gr/maps/place/Hotel Deka Gudauri/@42.4587904,44.4876359,18z/data=!4m5!3m4!1s0x4045285dfba7961d:0x765d4c5d38948d72!8m2!3d42.4593319!4d44.487572) λίγο πριν το Jvari Pass στα 2000μ υψόμετο. Το Gudauri είναι κατά βάση χειμερινός προορισμός, μια που έχει χιονοδρομικό κέντρο, οπότε έτυχε να είμαστε οι μόνοι ένοικοι στο ξενοδοχείο για εκείνη την βραδιά.

Η επόμενη ημέρα, μας βρήκε να διασχίζουμε για δεύτερη φορά τον military road...







μέχρι που φτάσαμε στα σύνορα με την Ρωσία από όπου θα ξεκινούσε και το δεύτερο, ουσιαστικότερο και πιο ενδιαφέρον κομμάτι του ταξιδιού. Το κομμάτι στο άγνωστο (για εμάς πάντα).
 
Τελευταία επεξεργασία:

desert fox

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Σε αναμονη......
Μπραβο παιδια για την αφηγηση με καθε λεπτομερεια!!
Πολυ χρησιμες πληροφορειες ( σαν υπομνημα ενα πραμα) για καποιους που θελουν να ταξιδεψουν σ αυτα τα μερη.:l2:
Περιμενω εναγωνιος και την συνεχεια... Με ενδιαφερει ταμαλα..:yew:






Υ.γ γιατι δεν μου ανοιγουν ολες οι φωτο???:thumbsdown:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Οι φωτο ανοιγουν παντως.

Κατα τα λοιπα, αυξησε το ρυθμο ανεβασματος:D
Σαν το αφρικα το πας....:roflmao::laugh:
 

desert fox

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Σε αναμονη......
Οι φωτο ανοιγουν παντως.

Κατα τα λοιπα, αυξησε το ρυθμο ανεβασματος:D
Σαν το αφρικα το πας....:roflmao::laugh:
Αυτο σηκωνει παρεξηγηση...:tk:

Εννοια σου και το TROffy δεν ειναι μακρια....:stm:
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Η πρωτη μερα του ταξιδιου (Σαββατο 1 Ιουλη) ητανε κολαση, εκεινη τη μερα ειχε στην Ελλαδα 43'C και στην ενδοχωρα της Τουρκιας 45+'C, η οποια ζεστη ελιωσε (κυριολεκτικα) το κινητο του Κωστα που εκανε χρεη GPS :eek: Και ειχαμε χασει και ενα τριωρο στον Τσεσμε καθως το χαρτι που ειχα απο την αγγλικη ασφαλεια και το οποιο εγραφε οτι με καλυπτει στην Τουρκια δεν ητανε σε στυλ πρασινης καρτας :mad: και φυσικα οχι σε πρασινο χαρτι. Και τους ειχα παρει τηλεφωνο επι τουτου πριν φυγω, εκ των υστερων μου ειπανε οτι βγαζουνε πρασινη καρτα με καποιο administrative cost αλλα οταν εψαχνα μου λεγανε οτι δεν χρειαζεται και η ασφαλεια που αναφερει τις χωρες φτανει.

Τεσπα, μετα την αρχικη καθυστερηση πηγαιναμε σβελτα για να καλυψουμε τα 600χμ που επρεπε να κανουμε μεχρι το Polatli (το οποιο μας ειχε συστησει ενας Τουρκος συναδελφος στη δουλεια μου - και αποδειχτηκε πολυ καλη κωμοπολη για να περασουμε την πρωτη νυχτα :ok:) οποτε σε καποια στιγμη ενω ειμαστε μπροστα με τον Παντελη ειδαμε τα αλλα δυο μηχανακια να αναβουν αλαρμ και να βγαινουν δεξια. Καθως ητανε δρομος με νησιδα δεν μπορουσαμε να γυρισουμε πισω οποτε σταματησαμε λιγο πιο κατω, διπλα σε ενα κιοσκι με φρουτα. Και αφου αγορασαμε και φαγαμε καποια φρουτα και αλλοι αλλοι δεν ερχοντουσαν, γυρισε πισω ο Παντελης πηγαινοντας αναποδα στην ακρη του δρομου που ειχε κατι σαν χωματινη λωριδα εκτατης αναγκης. Μετα απο λιγο τον βλεπω να ξαναρχεται και μου κανει "Ελα πισω και συ, εχει σοβαρο θεμα το μηχανακι του Χριστοφορου!" o_O

Ητανε λοιπον τα παιδια κατω απο ενα υποστεγο (ιδιωτικο, αλλα ητανε η μονη σκια που υπηρχε οποτε παρκαρανε εκει) και ακουω τον Χριστοφορο να λεει "Το μηχανακι μου εχασε δυναμη οπως ανοιξα το γκαζι και μπρουμυτησε σαν να εχει καρφωσει βαλβιδα στο πιστονι!!" :eek: "Ελα ρε συ του λεω, αυτο δεν εχει ακουστει ποτε σε Τρανσαλπ, αποκλειεται, κατι αλλο θαναι" αλλα ο Χριστοφορος ητανε απαισιοδοξος. Και οπως το συζηταμε ερχεται ο αγροτης-ιδιοκτητης του υποστεγου και μας κερναει τσαγια και καρπουζι :cool: Εμας ομως το μυαλο μας ητανε στο τι θα κανουμε αν εχει γινει ζημια οποτε καταστρωνουμε plan Β: ειμαστε μονο καμια 200αρια χιλιομετρα απο τον Τσεσμε, πιθανα ο Χριστοφορος θα γυρναγε πισω μονος σιγα-σιγα με το μηχανακι "πληγωμενο" και εμεις θα συνεχιζαμε τρεις μας. Μαλιστα πηραμε τον Πολωνο τυπο που θα μας γυρναγε τα μηχανακια πισω να ρωτησουνε αν υπηρχε χωρος στο φορτηγο για ενα τριτο μηχανακι (του Παντελη) και πηραμε το ok. Και ολ'αυτα αργα το μεσημερι της πρωτης μερας του ταξιδιου!!!

Αφου κρυωσε λοιπο το μηχανακι και βγαλαμε και ειδαμε ενα απο μπουζι και ητανε ok, το βαζουμε μπροστα και ακουγοτανε νορμαλ, αν και του Χριστοφορου του φαινοτανε ακομη οτι κατι ασχημο παιζει. Παρ'ολα αυτα αποφασισαμε να συνεχισουμε κανονικα και να δουμε πως θα συμπεριφερθει το μηχανακι. Το οποιο συμπεριφερθηκε μια χαρα :) μειον κατι κομπιασματα στο φουλ ανοιγμα του γκαζιου τα οποια εγω απεδωσα σε κακη βενζινη. Τα εκανε αυτα συχνα τις πρωτες μερες του ταξιδιου, μετα σταματησε και στην επιστροφη εσβηνε που και που χωρις λογο. Τελικα ητανε τα κολλαρα μεταξυ καρμπυρατερ και κυλινδρων που ειχανε "σπασει" εσωτερικα και τραβαγανε αερα στα ανοιγματα του γκαζιου, πιθανα σε συνδυασμο με καποιο σκουπιδακι στα καρμπυρατερ απο κακη βενζινη. Αλλαχτηκανε μετα την επιστροφη και το μηχανακι δεν εκανε ποτε ξανα τετοια κολπα. Παντως εβγαλε το ταξιδι, ακομα και τα μεγαλα υψομετρα στα οποια ανεβηκαμε, χωρις κανενα θεμα! :cool: Απλα μας κοψοχολιασε τις πρωτες ωρες του ταξιδιου και μας εβαλε στη μπριζα να σκεφτομαστε plan Β με το καλημερα o_O


Την δευτερη μερα που ανεβηκαμε βορεια της Αγκυρας ειχε ακομη αρκετη ζεστη (35'C) αλλα ειχαμε γλυτωσει πια απο τον καυσωνα της πρωτης μερας :ok: Οπως πηγαιναμε λοιπον πετυχαμε Τουρκο με K1600GT τον οποιο προσπερναγαμε, μας προσπερναγε μεχρι που οταν σταματησαμε δεξια για βενζινη σταματησε κι'αυτος. Πιασαμε λοιπον κουβεντα καθως ανεβαινε για διακοπες στο Ποντο, μας κερασε τα αναψυκτικα που πηραμε και εβαλε κατι αμανεδες-ντισκο στο εντυπωσιακο στερεοφωνικο του K1600GT! :D :D Και το ονομα αυτου: Τζιχαντ!! o_O




Την τριτη μερα μπηκαμε στη Γεωργια και απολαυσαμε διαφορετικα τοπια και επισης τον καταπληκτικο military road :ok: :yew: Μειναμε σε ενα εξαιρετικο σαλε-ξενοδοχειο με πολυ ωραιο φαγητο και πρωινο (εχει βαλει συνδεσμο ο Παντελης) και το αλλο πρωι ξεκινησαμε για το ψηλοτερο σημειο της διαδρομης, πριν αρχισουμε να κατηφοριζουμε προς τα συνορα με Ρωσια. Τα τοπια του Καυκασου ητανε απλα φανταστικα :cool: ελπιζω να μπορεσω να παω συντομα στον Γεωργιανο Καυκασο καθως η περιοχη εκει αξιζει πολυ - δεστε πληροφοριες στο προπερσινο ταξιδι των παιδιων:
http://advride.gr/threads/4-χώρες-μια-απέλαση-και-ένα-πραξικόπημα.5646/

Μερικες φωτο-teaser απο τα ψηλοτερα σημεια του military road στον Καυκασο.










 
Τελευταία επεξεργασία:

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Συνέχεια με τη διάσχιση της Ρωσίας..



Η επόμενη ημέρα μας βρήκε πρωί πρωί να περιμένουμε στα σύνορα Γεωργίας – Ρωσίας. Είχαμε διαβάσει ότι γενικά υπήρχε η πιθανότητα να έχουμε θεματάκια σε αυτά τα σύνορα και ότι σίγουρα θα καθυστερούσαμε αρκετά. Για τον λόγο αυτό είχαμε προβλέψει σχετικά λίγα χιλιόμετρα για τη συγκεκριμένη ημέρα (περίπου 160) με στόχο να διανυκτερεύσουμε στο Γκρόζνι, την πρωτεύουσα της Τσετσενίας. Από ότι διαπιστώσαμε στην πράξη η καθυστέρηση έφτασε περίπου τις 5 με 5μιση ώρες. Απίστευτη αναμονή στη Ρωσική πλευρά και η οποία εν μέρει οφείλονταν στη δυσκολία να συμπληρώσεις κάτι έντυπα που σου έδιναν οι συνοριακοί, τα οποία φυσικά ήταν όλα στα Ρώσικα. Είχες και τους Μογγολορώσους από δίπλα που προσπαθούσαν ανά πάσα στιγμή να σου φάνε τη θέση στην ουρά, οπότε δεν σου έμενε καθόλου χρόνος για εφησυχασμό. Μια – δύο φορές κιόλας λίγο έλειψε να αρπαχτούμε…Με τα πολλά και αφού ρωτήσαμε τους πάντες μήπως ξέρουν αγγλικά και μας βοηθήσουν με τα χαρτιά, βρήκαμε ένα νεαρό ζευγάρι που κουτσά στραβά μας τα εξήγησε και τα συμπληρώσαμε. Από τα σύνορα αυτά επίσης και μετά, ξεκίνησε και ο έλεγχος των αποσκευών μας. Τις περισσότερες φορές τυπικός και επιπόλαιος βέβαια, αλλά σίγουρα σου δημιουργούσε μια αναστάτωση αφού έπρεπε να λύνεις και να δένεις ξανά τα πράγματα.

Αμέσως μετά από τα σύνορα σταματήσαμε για να βγάλει ο Γιώργος οδική ασφάλεια. Οι δικές μας πράσινες κάρτες εξακολουθούσαν να ισχύουν στη Ρωσία.



Ο δρόμος από εκεί και πέρα μπορεί να έχανε την ομορφιά του Καυκάσου αλλά εξακολουθούσε να έχει αρκετό ενδιαφέρον, με καλή άσφαλτο, φυσιολογική κίνηση και αρκετό πράσινο. Το κακό όμως είναι ότι κατεβαίνοντας χαμηλότερα η ζέστη άρχισε να κάνει πάλι έντονη την παρουσία της.

Όπως προανέφερα, το κομμάτι αυτό της Ρωσίας δεν έχει καμία σχέση με την υπόλοιπη χώρα από τη στιγμή που είναι η wanna be Δημοκρατία της Τσετσενίας με πληθυσμό φυλετικά και θρησκευτικά εντελώς διαφορετικό από τους «κλασσικούς» Ρώσους. Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν Μογγολικά χαρακτηριστικά και είναι κατά κύριο λόγο μουσουλμάνοι. Όποιος λοιπόν περιμένει να μπει από εκεί Ρωσία και να δει και καμιά ωραία γυναίκα, έχασε. Τζίφος…Ο στρατιωτικός έλεγχος επίσης είναι ιδιαίτερα εμφανής και τα φυλάκια στο δρόμο πολύ συχνά, αλλά τις περισσότερες φορές δεν σταματάνε τους τουρίστες. Μόνο μια φορά μας σταμάτησαν με το Χριστόφορο στον γυρισμό και αυτό μάλλον γιατί είχαμε βγει από τον κεντρικό οδικό άξονα προκειμένου να διανυκτερεύσουμε σε ένα διπλανό χωριό.

Το Γκρόζνι είναι μια καλούτσικη πόλη, σχετικά σύγχρονη, με μερικούς και καλά ουρανοξύστες και ένα – δύο εντυπωσιακά τζαμιά. Το σημαντικότερο βέβαια το οποίο και επισκεφθήκαμε είναι αυτό που ονομάζεται «η καρδιά της Τσετσενίας» και αν σε κάποιον φανεί γνώριμο αυτό είναι γιατί βασίστηκε σχεδιαστικά στο μπλε τζαμί της Κωνσταντινούπολης.



Το βράδυ διανυκτερεύσαμε στο ικανοποιητικό ξενοδοχείο Nohcho-Star (με κλειστό πάρκινγκ για τις μηχανές) https://www.google.gr/maps/place/Hotel Nohcho-Star (Nohcho-Star Hotel)/@43.2902046,45.7024377,16.08z/data=!4m8!1m2!2m1!1shotel!3m4!1s0x0:0x94706ab68eaae498!8m2!3d43.3026954!4d45.7006118?hl=el το οποίο είδαμε ότι είχε ικανοποιητικές κριτικές.

Μέχρι να μπούμε για να δούμε το ξενοδοχείο και να βγούμε στις μηχανές διαπίστωσα ότι είχα και εγώ την δεύτερη μου απώλεια. Στο οργανάκι που είχα για να δείχνει θερμοκρασία και υγρασία (το επονομαζόμενο «ο κινέζος») είχε μαυρίσει η οθόνη υγρών κρυστάλλων από την απίστευτη ζέστη και την συνεχόμενη έκθεση της μηχανής στον ήλιο. Λέω βέβαια η δεύτερη απώλεια γιατί την πρώτη την είχα ήδη από τα σύνορα Τουρκίας – Ρωσίας όπου σταμάτησε να δουλεύει το ταχύμετρο και ο χιλιομετρητής, λόγω ενός σπασμένου γα*!$%^νου πλαστικού ατέρμονα κοντέρ αξίας 3,5€. Από εκεί και μετά, ένδειξη ταχύτητας μόνο μέσω gps και βενζίνη όποτε έβαζε ο Χριστόφορος (αφού το xrv 750 δεν έχει ένδειξη στάθμης βενζίνης και ο υπολογισμός γινόταν μέσω χιλιομέτρων). Το καλό είναι ότι η μηχανή μου πλέον στο κοντέρ δείχνει -15.000χμ από όσα πραγματικά έχει (εγώ πάντως δεν τα γύρισα άρα δεν φταίω..).

Ακολούθησε μια άκαρπη αναζήτηση για φαγητό (με βάση το trip advisor – υπενθυμίζω ότι λόγω Κώστα και ρούτερ είχαμε wifi) και με τα πολλά και ύστερα από μια σχετική ένταση λόγω της κούρασης της ημέρας, καταλήξαμε να πάμε σε ένα σούπερ μάρκετ και να πάρουμε κάτι πολύ πρόχειρο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Από την αρχή της επόμενης ημέρας το τοπίο άλλαξε. Το πράσινο εξαφανίστηκε από προσώπου γης και η άγρια στέπα έκανε την εμφάνισή της. Μιλάμε για απέραντα χιλιόμετρα άγονης έκτασης, όσο βλέπει το μάτι σου, με την ψηλότερη βλάστηση να φτάνει τους δύο πόντους. Πάντα ήθελα να ζήσω την οδήγηση σε αυτά τα απόκοσμα τοπία και να διασχίσω τις ατελείωτες ευθείες. Οκ. Το έζησα. Πάμε παρακάτω;; Η αλήθεια είναι ότι από ένα σημείο και μετά βαριέσαι του θανατά. Η μη εναλλαγή των εικόνων σε κουράζει αρκετά και σε συνδυασμό με τη ζέστη και την κούραση δημιουργούν ένα επικίνδυνο κοκτέιλ.




Ερημιά λέμε…



Κάπου εκεί αποφάσισα για πρώτη φορά να αμφισβητήσω το google. Το γνωστό google maps μου πρότεινε από το Artezian να πάω στο Lagan (https://www.google.gr/maps/dir/Artezian, Kalmykia, Russia, 359231/45.4259528,47.062896/@45.1505964,46.3776238,9z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x41acad4d9f09ea2f:0xe9827b92cf6292a0!2m2!1d46.6520583!2d44.9433893!1m0!3e0) μέσω μιας παράκαμψης 70+ χιλιομέτρων, ενώ στο χάρτη ο δρόμος φαινόταν σχεδόν καρφί. Έλα μωρέ λέω, χαζά. Προχωράμε λίγο ακόμη και ο δρόμος να είναι φρεσκοστρωμένος. Τέλεια!



Μας είχε πει ο @Magelanos ότι όταν είχε περάσει ο ίδιος από εκεί γινόταν έργα οπότε υποθέσαμε ότι είχανε τελειώσει. Αμ, δε! Λίγο πιο κάτω η άσφαλτος ήταν εντελώς φρέσκια με αποτέλεσμα να γεμίσουν οι μηχανές μας πίσσα. Καθώς μάλιστα πήγαμε να ξαναξεκινήσουμε κόλλησε πίσσα κάτω από το μπροστινό φτερό του Γιώργου με αποτέλεσμα να σφηνώσει ο τροχός και η μηχανή να μην κουνιέται ρούπι. Το φτεράκι ευτυχώς οριακά τη γλίτωσε από το σπάσιμο. Βγάλσιμο λοιπόν φτερού, καθάρισμα, ξανά μοντάρισμα και πίσω σύμφωνα με αυτά που έλεγε το google. Τι γενναία υποχώρηση!

Το σημείο μέχρι όπου είχαν φτάσει τα έργα..



Συνεχίσαμε τη διαδρομή με στόχο να διανυκτερεύσουμε κοντά στα σύνορα με το Καζακστάν στην πόλη Αστραχάν. Τη γνωστή από τις ελληνικές ταινίες (Αστραχάν δεν λεγόταν πάντα το καλό άλογο στον ιππόδρομο; )

Στο δρόμο για εκεί, επειδή το υψόμετρο του εδάφους είναι χαμηλότερο από αυτό της θάλασσας (της Κασπίας), υπάρχουν πολλές και τεράστιες αλυκές. Σαν λίμνες από αλάτι ένα πράγμα (δημιουργούν ένα αυλάκι μέχρι την θάλασσα, αφήνουν το νερό να κυλήσει λόγω διαφοράς υψομέτρου στην αλυκή και μετά το κλείνουν πάλι). Ευκαιρία λοιπόν για καμιά φωτογραφία σε ένα τοπίο που δεν το έχουμε συνηθίσει στη χώρα μας.



Το Αστραχάν είναι μια τεράστια πόλη (κοντά στο μισό εκατομμύριο) στις εκβολές του εντυπωσιακού Βόλγα. Διανυκτέρευση στο πολύ καλό και σχετικά οικονομικό Volga– Volga Hotel http://volga-volga-hotel.ru/(γμτ τώρα είδα ότι είχε και πισίνα :( ). Βόλτα με την μηχανή και περιήγηση στην πόλη, φαγητό σε ένα εκπληκτικό ντόπιο εστιατόριο και βουρ για ξεκούραση και ύπνο.



Η επόμενη ημέρα θα ήταν ημέρα εισόδου στα Σταν και ένα μεγάλο όνειρο θα άρχιζε να γίνεται πραγματικότητα…
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Φευγοντας απο τον Καυκασο κατεβηκαμε προς τα συνορα Γεωργιας με Ρωσια οπου γινοτανε ενας σχετικος χαμος αν δεν ηξερε κανεις ρωσικα αλλα βρηκα πρωτος ακρη και ειπα και στα παιδια και με τη βοηθεια και του ζευγαριου που ανεφερε κι'ο Παντελης τα καταφεραμε. Αυτο που μουκανε εντυπωση ητανε οτι ολοι μας ρωταγανε για τα μηχανακια μας, οπως για παραδειγμα ο νεαρος Ρωσος της φωτο.




Το να βγαλει κανεις ασφαλεια για μερικες μερες στη Ρωσια ητανε πανευκολο και πολυ γρηγορο, σε αντιθεση με την ιδια κατασταση στην Τουρκια χωρις πρασινη καρτα, το δε κοστος ητανε μονο γυρω στα 15 δολαρια. Στη συνεχεια η θερμοκρασια ανεβηκε σε επιπεδα καυσωνα και σταματησαμε μετα απο καποια χιλιομετρα με αφορητη ζεστη κατω απο καποια δενδρα για να δροσιστουμε.



Λογω αυτης αφορητης ζεστης, αποφασισαμε να σταματησουμε τελικα σχετικα νωρις εκεινη τη μερα οποτε ειχαμε χρονο να δουμε την πρωτεουσα της Τσετσενιας, το Grozny.








Η επομενη μερα ητανε αρκετα δυσκολη οδηγικα για τους λογους που ανεφερε ο Παντελης - και να αναφερουμε και παλι οτι "Google Maps know", μην αμφισβητειτε λοιπον για να γλυτωσετε χιλιομετρα αλλα απο την αλλη να χασετε σε χρονο και αυξημενη δυσκολια.







Συνεχιζοντας λοιπον, roads and riders..
















Στο δρομο μας πριν το Αστραχαν βρηκαμε μια φοβερη salt lake διπλα στο δρομο (ειχαμε δει και αλλες πριν αλλα αυτη ητανε εντυπωσιακη) και δε χασαμε την ευκαιρια να οδηγησουμε πανω στο αποξηραμενο αλατι και να παιξουμε λιγο με τα μηχανακια.







Και μια ρωσιδουλα που χαζευε την αποξηραμενη λιμνη με τη μητερα της, αποδεχτηκε την προσκληση μας να δοκιμασει τις δυο αφρικανες. Και οταν τη ρωτησαμε ποια της αρεσε περισοτερο, αφου διστασε λιγο προτιμησε την διαχρονικη 750 RD07 του Παντελη! :ok:







Το Αστραχαν ητανε επισης εντυπωσιακο, εδω πια ητανε ορθοδοξη περιοχη οποτε η επομενη φωτο απεικονιζει τις μοτο αργα το βραδυ μπροστα στον εντυπωσιακο μητροπολιτικο ναο.




Και η επικη ατακα του αειμνηστου Βεγγου "Μουλαρι ο Αστραχαν"!

 
Τελευταία επεξεργασία:

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
εγω μιας και δεν προλαβαινω να ανεβασω φωτο και βιντεο λογω φορτου εργασιας και επομενως ελαχιστου ελευθερου χρονου,εχω δωσει το φωτογραφικο υλικο
στον συνταξιδιωτη onroad,ελπιζω να τις βαλει.
να πω ομως πως βγηκε ο τιτλος του ταξιδιωτικου μιας και δεν το ανεφερε ο παντελης.

ΑΡΚΟΥΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΑΝ λοιπον
τις πρωτες μερες και μεχρι να μαθουμε τι σημαινει,οπου σταματαγαμε και μας πλησιαζαν ανθρωποι ολοι μας ελεγαν...ΑΡΚΟΥΔΑ,ηταν παντα η πρωτη λεξη και την
επαναλαμβαναν συνεχως
εμεις απο ενα σημειο και μετα αφου μας ειχαν ζαλισει ολοι με το αρκουδα,τους απαντουσαμε σε απταιστα ελληνικα...αρκουδα εισαι εσυ ρεεε:roflmao:
στην πραγματικοτητα και αφου μαθαμε εκ των υστερων,δεν μας ελεγαν αρκουδα αλλα αρκ-κουντα (2 λεξεις),που σημαινει απο που εισαι.
ετσι λοιπον μας εμεινε και το λεγαμε ολοι μεταξυ μας για πλακα..
ξυπναγαμε το πρωι?αντι για καλημερα λεγαμε αρκουδα:laugh:
πως εισαι? αρκουδα η απαντηση κλπ:laugh:
γι αυτο ο τιτλος του ταξιδιωτικου.
και τελος οι στεππες..
βλεπαμε ταμπελες στον δρομο συνεχως που εγραφαν..επομενη στροφη σε 450χλμ,οταν φταναμε κοντα στην στροφη,λεγαμε επιτελους θα στριψουμε και οταν
βλεπαμε την στροφη πεθαιναμε στα γελια
υποψια στροφης ητανε και μαλιστα αρκετα χλμ πριν την στροφη ανα τακτα διαστηματα ειχε προειδοποιητικες πινακιδες οτι πλησιαζει επικινδυνη στροφη:roflmao:
ετσι εμεις απο τις ενδοεπικοινωνιες για να περασει η βαρεμαρα της ατελειωτης ευθειας,λεγαμε...
-οι ντοπιοι μηχαναβιοι οταν θελουν να πανε να στριψουν θα λενε...
-παμε μια βολτα 500χλμ. να βρουμε την στροφη να στριψουμε τα μηχανακια μας?:laugh:
-οταν πανε να αγορασουν μηχανη το πρωτο πραγμα που ρωτανε ειναι...
-στριβει καλα?:laugh:
-οταν συναντιουνται οι μηχανοβιοι μεταξυ τους λενε...
-τι λαστιχα να βαλω στην μοτο μου για να ξυνω μασπιεδες?:laugh: κλπ.
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Το επόμενο κομμάτι του ταξιδιού περιλάμβανε την είσοδο στις χώρες των Σταν και συγκεκριμένα τη διάσχιση του Καζακστάν από νοτιοδυτικά. Η κατάληξη «…σταν» σημαίνει «ο κάτοικος του …», συνεπώς μόλις είχαμε μπει στη χώρα των κατοίκων του Καζάκ.



Τα σύνορα από Ρωσία για Καζακστάν ήταν μια σχετικά απλή διαδικασία. Χρονοβόρα όπως τα περισσότερα σύνορα αλλά απλή. Ένας τυπικός πάλι έλεγχος στα πράγματα, μερικές κλασσικές ερωτήσεις τύπου εάν κουβαλάμε όπλα και ναρκωτικά μαζί μας και τα σχετικά. Εκεί συναντήσαμε και κάποιους άλλους ταξιδευτές από την Ευρώπη που έδειχναν να χαίρονται ιδιαίτερα που αφήνουν πίσω τους αυτή τη χώρα. Ο λόγος έγινε εμφανής στη συνέχεια…

Με το που περάσαμε μας την έπεσαν οι ντόπιοι για να αλλάξουμε χρήματα. Γνωρίζαμε από πριν την ισοτιμία (μας την είχαν πει και οι παραπάνω ταξιδευτές) και αλλάξαμε λίγα χρήματα ίσα ίσα να μπορέσουμε να βγάλουμε οδική ασφάλεια που είναι απαραίτητη στη χώρα. Υπήρχαν 4-5 διαφορετικά εκδοτήρια για το σκοπό αυτό και είπαμε να χωριστούμε προκειμένου να διασταυρώσουμε μετά εντυπώσεις…Ότι να ναι. Ο καθένας έβγαλε ασφάλεια με διαφορετικό κόστος και ανάλογα με το παζάρι που τους έκανε. Από ότι φαίνεται η οδική ασφάλεια έχει μια εντελώς ρευστή τιμολόγηση και βασικά πολύ αμφιβάλω εάν το χαρτί που μας έδωσαν θα είχε καμία αξία σε περίπτωση ατυχήματος. Ευτυχώς, δεν χρειάστηκε να το διαπιστώσουμε.

Με το που περάσαμε στο Καζακστάν έκαναν οι εμφάνιση τους και οι καμήλες. Εντύπωση μου έκανε ότι μέχρι τότε δεν είχαμε δει καμία και αμέσως μετά τα σύνορα υπήρχαν απλά παντού. Λες και οι Καζακστανοί τις είχαν αμολήσει σαν αξιοθέατο ένα πράγμα…

 
Top Bottom