Δρ Νίκος Πήττας -Low emission system-

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Δεν είχα ιδέα για το θέμα μέχρι που είχα μια συζήτηση με έναν αρχιμηχανικό τελοσπάντων μην λέω λεπτομέρειες για επαγγελματικά θέματα, που είναι μέρος δοκιμών που λαμβάνουν χώρα εδώ και κάνα χρόνο στην Ελλάδα (σοβαρές, οργανωμένες δοκιμές σε μηχανή πλοίου με εταιρική υποστήριξη) σχετικά με ένα ας πούμε καινοτόμο για να μην πω επαναστατικό σύστημα καθώς δεν γνωρίζω τεχνικές λεπτομέρειες και δεν γνωρίζω τί μέλλον θα έχει στη βιομηχανία αν προχωρήσει.

Μιλάμε για ένα σύστημα εξωτερικό στα καυσαέρια που εξουδετερώνει προς ελάχιστη συγκέντρωση βλαβερά στοιχεία που εκπέμπονται. Αν αυτό το πράγμα όντως αποδειχτεί στην πράξη πως είναι και δυνατό να χρησιμοποιηθεί και βρει υποστήριξη στην βιομηχανία (το λέω καθώς αυτή τη στιγμή τρέχουν τρισεκατομμύρια επενδύσεων προς τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση και η απόσβεση αυτών των επενδύσεων μπορεί μόνο να είναι κόκκινο πανί και απαίτηση κάθε βιομηχανικού καρτέλ προφανώς) θα μιλάμε όντως για επανάσταση καθώς απ ότι φαίνεται έχει προδιαγραφές να χρησιμοποιηθεί σε κάθε είδους καύσιμο απλά αυτή τη στιγμή οι δοκιμές γίνονται στη ναυτιλία με μαζούτ (βαρύ πετρέλαιο). Ο πιο λογικός και ακόλουθος τομέας είναι ο τομέας των οχημάτων/μεταφορών.

Ένα σύστημα που εξουδετερώνει βλαβερά στοιχεία στα καυσαέρια αλλάζει τελείως τα δεδομένα στην βιομηχανία, μπορεί να αλλάξει τους συσχετισμούς στην ζυγαριά με τα ορυκτά κάυσιμα, αφαιρεί απο τις βιομηχανίες τεράστια κόστη στην έρευνα να ικανοποιήσουν προδιαγραφές συνεπώς και να επιβαρύνουν το προιόν τους με τεράστια κόστη (βλεπε αμάξια, μηχανές) και ανοίγει μια καινούργια πιθανή σελίδα σε περιβαλλοντικά θέματα.

Να πώ ένα μακάρι να αποδειχτεί αυτό που υπόσχεται, μακάρι να το υποδεχτεί η βιομηχανία, μακάρι να έιναι ένας Έλληνας και Ελληνική ομάδα πίσω απο μια τόσο σημαντική ανακάλυψη. Προς το παρόν βέβαια κρατάω πολύ μικρό καλάθι. Στην Ελληνική επικαιρότητα πάντως σαν θεμα δεν υπαρχει, μια δημοσιευση σχετική που βρήκα είναι του 2022

 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Σε μια πρώτη σύντομη ψακτική που έκανα βλέπω δημοσιευσεις σε επιστημονικά περιοδικά, βλέπω κατάθεση πατεντών σε Ελληνικό και διεθνές επίπεδο και με μια γρήγορη ανάγνωση σε μια δημοσιευση εδώ


βλέπω το σύστημα να έιναι κάτι σαν ειδικός ανακυκλοφορητής καυσαερίων 3ων σταδίων, κάτι τέτοιο., Έχει μπόλικη χημεία απο πίσω θέλει μελέτη για να μπεις στην ουσία της λειτουργίας του.
 

GeorgeKor

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
ΚΤΜ 790adv
Δοκιμάζεται επιςης σε καράβια ελληνικά μιας ναυτιλιακής εταιρειας με έδρα το καβούρι , υγρή αμμωνία ως εναλλακτικό καύσιμο . Η υγρή αμμωνία δεν παράγει πχ CO2 και ρύπους


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

IoannisB

Μέλος
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
AfricaTwin
Αλλη μια ιδέα που για να κινηθεί το πλοίο θα πρέπει να κάνεις bypass στους μισους σενσορες .
 

GeorgeKor

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
ΚΤΜ 790adv
Εντωμεταξύ να καινε ΦΑ , πλοια που δεν μεταφέρουν LNG (αεράδικα) , εγκαταλείπεται ως ασύμφορο

Δηλαδη φυσικό αεριο και διπλού καυσίμου (diesel και ΦΑ) θα ειναι μονο τα εκ κατασκευής πλοια LNG


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

IoannisB

Μέλος
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
AfricaTwin
Εντωμεταξύ να καινε ΦΑ , πλοια που δεν μεταφέρουν LNG (αεράδικα) , εγκαταλείπεται ως ασύμφορο

Δηλαδη φυσικό αεριο και διπλού καυσίμου (diesel και ΦΑ) θα ειναι μονο τα εκ κατασκευής πλοια LNG


Sent from my iPhone using Tapatalk
Με τα εκ τα κατασκευής δεν υπάρχει θέμα.
Θέμα υπάρχει οταν σου λέει για παράδειγμα ¨ μέχρι το 2024 όλα τα πλοία πρέπει να έχουν scrubber ή το οποιο σύστημα"
Και παει ναυπηγείο ενα πλοίο 20 χρόνων και στο κοτσάρει..
Τα υπόλοιπα οποιος έχει εμπειρία απο scrubber τα καταλαβαίνει.. ξενύχτι, διαρροές, σένσορες, shutdown, slowdown καθημερινά , και αντε να περνας και καμμια πειρατική ζώνη και και και...
 

nick_89

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Honda XL650V Transalp
Το θέμα που ανοίξατε θέλει πολύ κουβέντα. Μου κάνει θετική εντύπωση βέβαια που κάποιος εκτός του κλάδου, κάθεται και διαβάζει / ψαχουλεύει τέτοιες τεχνολογίες. :ok:
Είναι 2 διαφορετικά θέματα αυτά που συζητάτε εδώ βασικά. Το ένα είναι το Scrubber (αρχή) και το άλλο είναι τα εναλλακτικά καύσιμα.
Για το θέμα του Πήττα δεν μπορώ να πω κάτι διότι η ναυτιλία είμαστε λίγοι και θα εκτεθώ, για κάποιους λόγους.
Προς το παρόν βέβαια κρατάω πολύ μικρό καλάθι.
:ok:
Το όλο σκηνικό του Scrubber πολύ απλά είναι να "πλένει" τα καυσαέρια με συνέπεια να μην υπάρχει διοξείδιο του θείου (SOx) στον καπνό που φεύγει από την τσιμινιέρα.
Ανάλογα με το που δραστηριοποιείται το βαπόρι, έχει και άλλα ποσοστά. 0.5% γενικώς και 0.1% για "ευαίσθητες" περιοχές και χώρες. (SECA Areas)
Αυτά τα νούμερα επιτυγχάνονται είτε με την εγκατάσταση ενός Scrubber, είτε με αλλαγή καυσίμου σε "Χαμηλού Θέιου". Και τα 2 βέβαια έχουν τα καλά και τα πολλά κακά τους αντίστοιχα. Μην ξεχνάτε πως οι βαπορίσιες μηχανές είναι κατασκευασμένες για να καίνε "380άρι" καύσιμο, το οποίο είναι "βαρύ" με καλές λιπαντικές ιδιότητες κτλ. Με τα "ψιλά" καύσιμα που χρησιμοποιούνται έχουν γίνει πολλές βλάβες στα χυτώνια κατά κύριο λόγο, λόγο ελλιπούς λίπανσης και με ότι αυτό μετά πάρει η μπάλα.

Με το Scrubber τα "πλυσίδια" από τα καπνά, αφού επεξεργαστούν, φεύγουν από μια σωλήνα (Overboard) στην θάλασσα. Αυτή η σωλήνα συνήθως τρυπάει στα 4-5 χρόνια (έχω αλλάξει 7 μέχρι στιγμής), επειδή το νερό με το θειικό οξύ την χτυπάει μονίμως στο ίδιο σημείο.

Το αν ένας πλοιοκτήτης θα βάλει το σύστημα ή όχι, κρίνεται καθαρά από την ηλικία του βαποριού, τους ναυλωτές του, καθώς και από το κόστος του Low Sulfur / Ultra Low Sulfur καυσίμου.

Αλλη μια ιδέα που για να κινηθεί το πλοίο θα πρέπει να κάνεις bypass στους μισους σενσορες .
Σε έλεγχο του Coast Guard στον πίνακα του scrubber, θα πρέπει το καταγραφικό να έχει κάποιες μέρες / ώρες τα στοιχεία του θείου. Αλλιώς... κλαίς.

Για τα εναλλακτικά καύσιμα και τις αμμωνίες, πολλά λέγονται, το αφήνουμε για άλλη μέρα γιατί ήρθε το burgeraki μου. Καμία κατασκευαστική εταιρεία μηχανής, πάντως δεν έχει έτοιμο μοτέρ.
Τροφή για τους ανήσυχους διαβαστερούς της παρέας. Amonia Fuel / Methanol Fuel / Amonia Ready Vessel :)
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Το σύστημα του Πήττα δεν είναι κοινό με το σύστημα Scrubber, είναι άλλου είδους καινοτομία η οποία αν δεν λάβει την ανάλογη υποστήριξη θα πάει στον κάλαθο των αχρήστων.

Το scrubber που αναφερθηκε ήταν μια απεγνωσμένη προσπάθεια κάποιων ναυτιλιακών να πιάσουν την προθεσμία της μείωσης του θείου στο καύσιμο, οστόσω η εγκατάσταση είναι τεράστια και απίστευτα κοστοβόρα (σχεδόν 1 εκ USD) όπως επίσης μειώνει και το "νεκρό βάρος" του πλοίου, κατ'επεκταση και την ποσότητα του φορτίου, κατ' επέκταση λιγότερο κέρδος για πλοιοκτήτη και ναυλωτη, χώρια οι έξτρα επιθεωρήσεις για νηογνώμονα και σημαία καθώς και η συντήρηση που απαιτείται.
Ωστόσο όλα τα παραπάνω κόστη σχεδόν αντισταθμίζονται από το γεγονός ότι το πλοίο μπορεί να παραλάβει καύσιμο περιεκτικότητας σε θείο μεγαλύτερο του 0.5,% κατ'ογκο, όπου είναι και πιο φτηνό σε σχέση με το έξτρα ραφιναρισμένο VLSFO ( very low sulfur fuel oil) το οποίο έχει περιεκτικότητα σε θείο <0.5% και καλύπτει τον κανονισμό.

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν σε ολόκληρο τον κόσμο εκτός από κάποιες μεμονωμένες περιοχές όπου απαιτείται ακόμα μικρότερο ποσοστό, κάτω από 0.1% σε περιεκτικότητα κατ'ογκο, στις οποίες περιοχές τα πλοία αλλάζουν σε LSMGO (Low Sulfur Marine Gas Oil) το οποίο είναι το ακριβότερο καύσιμο της ναυτιλίας. Τέτοιες περιοχές είναι όλη η οικονομική ζώνη ( ΕΕΖ) των ΗΠΑ, η Βαλτική /Βόρεια θάλασσα από το English Channel και βόρεια καθώς επίσης και περιοχές στην Κίνα, Νότιος Κορέα αλλά και όλα τα λιμάνια της Μεσογείου αφού το πλοίο πλαγιοδετήσει. Αν δεν κάνω λάθος, την τελευταία φορά που μπαρκαρησα αρχές του 22, συζητούσαν να βάλουν στον κανονισμό και το Malacca Strait και νομίζω το Great Barrier Reef της Αυστραλίας, καθώς επίσης και το Rio Parana της Αργεντινής.

Η διαδικασία αλλαγής από. VLSFO σε LSMGO διέπεται από συγκεκριμένες μεθόδους, τόσο σε τεχνικό περιβάλλον όσο και σε διαδικαστικό, δεδομένου ότι ελέγχεται αυστηρά από τις αρχές του λιμένος σε μορφή επιθεώρησης (Port State Control / USCG / AMSA) και στην περίπτωση που παρατηρηθεί ανωμαλία στις έγραφες η σε κάποιο άλλο τμήμα της διαδικασίας τότε οι ποινές είναι η αυστηρότερες, μέχρι και κράτηση του πλοίου μπορεί να ζητηθεί αν παρατηρηθούν σοβαρές ελλείψεις. Οι καθυστερήσεις βαρύνουν τον πλοιοκτήτη σε αυτο το κομμάτι ο οποίος καλείται να αποζημιώσει τον ναυλωτη και όλους του εμπλεκόμενους με τεράστια ποσά.

Στο τεχνικό κομμάτι, η εναλλαγή καυσίμων από ένα παχύρευστο καύσιμο σε ένα σχετικα λεπτόρρευστο δημιουργεί στην κύρια μηχανή και ηλεκτρογεννήτριες προβλήματα όπως διαρροές κτλ, τα οποία βέβαια πρέπει να εξαλειφθούν σε εξαιρετικα σύντομο χρονικό διάστημα μέχρι το πλοίο να πλαγιοδετήσει στο λιμάνι όπου θα ανέβουν οι αρχές για επιθεώρηση.

Έκανα αυτήν την αναφορά γιατί αν η μελέτη και κατασκευή του Νικολάου Πήττα μπορέσει να αναπτυχθεί και εφαρμοστεί στη ναυτιλία, τότε όλα τα παραπάνω προβλήματα εξαφανίζονται με ένα κόστος μερικών χιλιάδων ευρώ.

Ουσιαστικά είναι ένα game changer σε έναν κλάδο όπου μαστίζεται καθημερινά από νέους κανονισμούς οι οποίοι δημιουργούνται σε γραφεία στελεχωμένα από ανθρώπους που δεν έχουν καμία επαφή με το πρακτικό κομμάτι της θαλασσας, επομένως η εφαρμογή των κανονισμών αποτελεί μια καθημερινή πρόκληση για τον πληρώματα των πλοίων αλλά και τα στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών.
 
Top Bottom