ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

malco

Μέλος
Περιοχή
περιστερι
Όνομα
Κωνσταντινος Μαλλιος
Μοτό
Bmw r1200gs ADVENTURE
Δεν είναι όσο πολυδιαφημισμένα είναι άλλα μέρη της μοτοσικλέτας, όμως η σημασία τους στην οδήγηση και την ασφάλεια είναι τεράστια και απαιτείται μεγάλη προσοχή κατά την επιλογή και φροντίδα τους.
Σκεφτείτε το λίγο. Τα ελαστικά είναι το μοναδικό μέρος της μοτοσικλέτας που έχει επαφή με την άσφαλτο. Είναι αυτά που πρωτίστως την κρατούν όρθια, της επιτρέπουν να στρίψει και να πάρει κλίση, να προχωρήσει και να σταματήσει. Αυτό σημαίνει πως ένα φθαρμένο ή ακατάλληλο ελαστικό μπορεί να επηρεάσει ολόκληρη τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, πολλές φορές με επικίνδυνα - ακόμη και ολέθρια -αποτελέσματα. Αντίθετα, η σωστή επιλογή ελαστικών και ο συχνός έλεγχος διατηρούν σε υψηλά επίπεδα την οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Όσα κακά, λοιπόν, μπορούν να προκύψουν από τη χρήση ενός φθαρμένου ή ακατάλληλου ελαστικού, τόσα ακόμη καλά μπορούν να προκύψουν από ένα ζευγάρι προσεκτικά επιλεγμένων και σε άριστη κατάσταση ελαστικών, στην ασφάλεια, την οδική συμπεριφορά, ακόμη και την οικονομία σε κατανάλωση μιας μοτοσικλέτας. Για το λόγο αυτό, στις σελίδες που ακολουθούν, θα μάθετε όλα όσα χρειάζεται για τα ελαστικά.
Για τους τύπους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τη σωστή επιλογή και τη σωστή συντήρηση των σημαντικότερων ίσως αναλώσιμων ανταλλακτικών πάνω στη μοτοσικλέτα.

Τύποι Ελαστικών:
Off Road-MX
Αφορούν χωμάτινη, κυρίως αγωνιστική οδήγηση, για μοντέλα enduro και motocross. Χαρακτηριστικά τους είναι η ύπαρξη τακουνιών στο πέλμα για αυξημένη πρόσφυση στο χώμα, καθώς και η αντοχή στη σκληρή χρήση.
Ανάλογα την πυκνότητα και τη σκληρότητα των τακουνιών, είναι κατάλληλα για πιο μαλακά ή πιο ξερά εδάφη.
On-Οff
Τα συγκεκριμένα ελαστικά απευθύνονται στις αντίστοιχες μοτοσικλέτες, για χρήση ασφάλτινη και χωμάτινη. Ανάλογα τη χάραξή τους, παρουσιάζουν μεγάλη διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά τα ποσοστά χρήσης ασφάλτου-χώματος.
Street
Πρόκειται για ελαστικά δρόμου. Σε αυτήν την κατηγορία υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις, οι οποίες κυρίως αφορούν στην αναλογία μεταξύ αντοχής στη φθορά, τη διάρκεια ζωής και το καλό κράτημα.
Supersport
Το ζητούμενο στα ελαστικά αυτής της κατηγορίας είναι η άριστη συμπεριφορά στην πολύ γρήγορη, sport οδήγηση. Υπάρχουν ελαστικά χωρίς χάραξη (slick) αποκλειστικά για χρήση πίστας, καθώς και άλλα για ασφάλτινη χρήση, για γρήγορη οδήγηση. Απευθύνονται σε supersport μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού με μεγάλη ιπποδύναμη.
Touring
Κυριότερα χαρακτηριστικά των touring ελαστικών είναι η αντοχή στη φθορά και η διάρκεια στο χρόνο, πάντα σε συνδυασμό με καλή πρόσφυση. Ο σκελετός τους είναι ιδιαίτερα ανθεκτικός, καθώς έχει να αντιμετωπίσει το βάρος της μοτοσικλέτας, των αναβατών, αλλά και των αποσκευών που θα μεταφέρουν. Και όλα αυτά, χωρίς να στερήσει από τον αναβάτη την οδηγική απόλαυση.

Πώς αξιοποιούνται τα χρησιμοποιημένα ελαστικά Η αποσύνθεση των ουσιών από τις οποίες αποτελείται ένα ελαστικό είναι χρονοβόρα και επιβλαβής για το περιβάλλον. Δυστυχώς, όμως, παρατηρείται ενίοτε η παράνομη ρίψη τους στο περιβάλλον ή ακόμη και η ανεξέλεγκτη καύση τους, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρά προβλήματα για την ανθρώπινη υγεία, αφού απελευθερώνονται βλαβερές ουσίες, όπως υδρογονάνθρακες, βενζόλιο και άλλες ουσίες με καρκινογόνες ιδιότητες. Για το λόγο αυτό, πολλές χώρες αποφάσισαν την ταφή των χρησιμοποιημένων ελαστικών. Όμως, και αυτός ο τρόπος απέτυχε, αφού αφʼ ενός δεν υπήρχε αρκετός χώρος και αφʼ ετέρου μολύνονταν ζωντανοί οργανισμοί και το υπέδαφος. Έτσι, οδηγηθήκαμε στην ανακύκλωση των ελαστικών για την προστασία του περιβάλλοντος. Μάλιστα, οι εισαγωγείς των ελαστικών έχουν (ατομικά ή σε συνεργασία με άλλους), την ευθύνη εναλλακτικής διαχείρισης των ελαστικών, να οργανώνουν, δηλαδή, τη συλλογή, μεταφορά, προσωρινή αποθήκευση, επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίηση των μεταχειρισμένων ελαστικών οχημάτων, ώστε μετά την επαναχρησιμοποίηση ή αξιοποίησή τους, να επιστρέφουν στην αγορά.

Τα ελαστικά, μετά τη χρήση τους...
* Είτε αναγομώνονται (στα φορτηγά) και επαναχρησιμοποιούνται
* Είτε οδηγούνται σε τσιμεντοβιομηχανίες, για να χρησιμοποιηθούν ως εναλλακτικό καύσιμο σε ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις, εφʼ όσον ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νομοθεσίας περί εκπομπών αερίων αποβλήτων, που προέρχονται από καύση
* Είτε παραδίδονται σε αδειοδοτημένες και εγκεκριμένες εγκαταστάσεις για κοπή, τεμαχισμό, κοκκοποίηση, με στόχο τη χρήση του ελαστικού τρίμματος ως πρόσθετου σε ασφαλτοτάπητες για δρόμους, αεροδρόμια ή άλλες εγκαταστάσεις.

Τεχνολογίες ελαστικών
* LC: Ελαστικό με τρία στρώματα γόμας.
DBC: Τεχνολογία που αξιοποιεί την κατασκευή διπλής ζώνης.
* D C.T.D.M.: Χάρη στον αυτοματοποιημένο σχεδιασμό της συγκεκριμένης τεχνολογίας, είναι δυνατή η τρισδιάστατη προσομοίωση της απόδοσης του ελαστικού.
* DAC: Αναπτυγμένη από τη Bridgestone, η τεχνολογία DAC (Dual Aligned
Compound) επιτρέπει τον έλεγχο της ευθυγράμμισης των μορίων σε μια γόμα.
* MS Belt: Ο σκελετός κατασκευάζεται από ένα συνεχές νήμα Kevlar ή ατσαλιού και βρίσκεται τυλιγμένος κάτω από την επιφάνεια του πέλματος.
Πρόκειται για ευρεσιτεχνία της Bridgestone.
* ΟBF: Η συγκεκριμένη τεχνολογία αξιοποιείται προκειμένου να επιτευχθεί η δημιουργία του ιδανικού πλευρικού προφίλ.
* SACT: H συγκεκριμένη τεχνολογία βασίζεται στην ύπαρξη δύο ξεχωριστών μιγμάτων γόμας στο ίδιο πέλμα.
* ΜX/ CAP & BASE: Άλλη μια ειδική τεχνολογία της Bridgestone, η συγκεκριμένη προορίζεται για μοντέλα ΜΧ. Το πέλμα του ελαστικού κατασκευάζεται από δύο διαφορετικά μίγματα καουτσούκ και η γόμα επιφάνειας από σκληρό μίγμα.
* 5LC: Τεχνολογία με πέντε στρώματα γόμας.
* Silica Rich: Η γόμα είναι ενισχυμένη με ενώσεις πλούσιες σε πυρίτιο.
* DTC: Συνδυάζει ένα μίγμα μεσαίας σκληρότητας γόμας στο κέντρο και μαλακής γόμας στους ώμους.
* HTSPC: Το νήμα ατσαλιού του σκελετού είναι κατασκευασμένο από πέντε ίνες.
* Narrow Fly: Ο σκελετός διαθέτει σημαντικά μειωμένες σε πλάτος πτυχές.
* Bias Tire: Ο σκελετός επικαλύπτεται, ανάλογα με τις προδιαγραφές ταχύτητας και φορτίου, με δύο ή περισσότερα στρώματα ινών.
* MBS: Ο σκελετός επικαλύπτεται από δύο ή περισσότερα στρώματα που διασταυρώνονται.
* MBS - Radial: Διαφέρει από το MBS, όσον αφορά στη δομή του σκελετού, ο οποίος είναι ακτινωτός.
* ΕΡΤ: Χάρη σε αυτή την ευρεσιτεχνία της Pirelli, το υλικό του ελαστικού προσαρμόζεται με τις δεδομένες συνθήκες και προσφέρει την κατάλληλη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα.

Ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού
Η ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού αναγράφεται στο πλάι και αποτελείται από τέσσερις διαδοχικούς αριθμούς. Οι δύο πρώτοι φανερώνουν την εβδομάδα και οι δύο τελευταίοι το έτος παραγωγής του ελαστικού. Για παράδειγμα, ο αριθμός 2711, σημαίνει ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε την 27η εβδομάδα του 2011.

Ο εφευρέτης του ελαστικού
Tο 1846, ο Robert William Thomson, μηχανικός σιδηρόδρομου από τη Σκοτία, κατασκεύασε και κατοχύρωσε μια νέα εφεύρεση, τον «τροχό αέρα».

Η εφεύρεση αυτή αποτελούταν από ένα είδος σωλήνα, κατασκευασμένου από έναν αριθμό στρωμάτων από εμπλουτισμένο καμβά και καλυμμένου με ελαστικό υλικό. Το υλικό αυτό ενισχύθηκε με τη μέθοδο του βουλκανισμού και καλύφθηκε με δέρμα. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1888, ο John Boyd Dunlop (o οποίος ήταν χειρούργος κτηνίατρος!) συνέλαβε την ιδέα ενός τροχού που θα ήταν κατασκευασμένος από δέρμα, ελαστικό και αέρα. Αυτό το... πρωτόγονο ελαστικό (το οποίο ουσιαστικά αποτελούσε τον τροχό του οχήματος, αφού δε μπορούσε να αφαιρεθεί ξεχωριστά) χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα σε ποδήλατα και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Το 1891, τέλος, τα αδέρφια Andre και Edouard Michelin δημιούργησαν το αφαιρούμενο ελαστικό, το οποίο θεωρείται ο πρόγονος του σημερινού ελαστικού.

«Διαβάστε» το ελαστικό

Στο προφίλ ενός ελαστικού υπάρχουν αρκετές ενδείξεις και πολλά νούμερα που μαρτυρούν αρκετά «μυστικά» για την ποιότητα, την ηλικία και την αντοχή του ελαστικού. Σας μεταφράζουμε, λοιπόν, τις άγνωστες σε πολλούς αυτές λέξεις, ώστε να γνωρίζετε τα πάντα για τα ελαστικά που φορά η μοτοσικλέτα ή το scooter σας.
1. Κατασκευαστής
2. Χώρα έγκρισης του ελαστικού
3. Κωδικός έγκρισης ECE
4. Ένδειξη μέγιστης πίεσης
5. Κωδικός έγκρισης DOT
6. Ημερομηνία παραγωγής
7. Στρώματα και υλικό ελαστικού
8+9. Όνομα ελαστικού
10. Τυπολογία κατασκευής

Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες πάνω στο ελαστικό
11. Πλάτος του πέλματος σε χλστ.
12. Ύψος προφίλ του ελαστικού (ποσοστό αναλογίας του μεγέθους του πλαϊνού τμήματος, δια του πλάτους του πέλματος επί τοις εκατό).
13. Τεχνολογία ελαστικού (BIAS, R κτλ.)
14. Διάμετρος της ζάντας σε ίντσες
15. Το M/C σημαίνει ότι το ελαστικό είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για μοτοσικλέτες.
16. Ένδειξη μέγιστου φορτίου
17. Δείκτης ταχύτητας
18. Ένδειξη Tubeless
19. Χώρα κατασκευής
20. Βέλος φωράς τοποθέτησης του ελαστικού

TIPS
Επιλογή και στρώσιμο

*Οι διαστάσεις και ο τύπος του ελαστικού πρέπει να συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής της μοτοσικλέτας.
*Επιλέξτε όχι το καλύτερο ελαστικό, αλλά το καλύτερο ελαστικό για εσάς και τη χρήση που κάνετε. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό πίστας δεν πρόκειται να σας φανεί καθόλου χρήσιμο μέσα στην πόλη.
* Προτιμήστε να αλλάξετε ταυτόχρονα τα δύο ελαστικά της μοτοσικλέτας σας και αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε δύο ελαστικά με διαφορετική φθορά.
*Αν υπάρχει η δυνατότητα (ναι, την οικονομική εννοούμε!), προτιμήστε για το χειμώνα ένα σετ ελαστικών με μαλακότερη γόμα, για να ζεσταίνονται ευκολότερα πάνω στο παγωμένο οδόστρωμα, προσφέροντας πρόσφυση γρηγορότερα.
*Σημαντική περίοδος για τη ζωή ενός ελαστικού είναι το στρώσιμο. Στα πρώτα 200-300 χλμ. πρέπει να αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε, είναι απλά στρωτή οδήγηση.

Πίεση
* Στο owner's manual του δίκυκλού σας θα βρείτε τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής για τα ελαστικά σας.
* Στο πλαϊνό τμήμα των ελαστικών αναγράφεται από τον κατασκευαστή το μέγιστο φορτίο που μπορούν να δεχτούν και σε ποια πίεση, όταν είναι κρύα. Αυτή ΔΕΝ είναι η πίεση που πρέπει να έχουν!
* Ελέγχετε την πίεση, μόνο όταν τα λάστιχα είναι ακόμα κρύα. Η απόσταση που μπορείτε να διανύσετε για να κάνετε μετρήσεις δεν πρέπει να ξεπερνά τα 1,5 χλμ και η οδήγησή σας θα πρέπει να είναι πολύ ήπια.
* Το καλύτερο θα ήταν να αγοράσετε το δικό σας πιεσόμετρο για μεγαλύτερη ακρίβεια και να βάζετε αέρα από το ίδιο βενζινάδικο για να έχετε σταθερό μέτρο σύγκρισης.
* Ένα ελαστικό με υψηλότερη πίεση από την προτεινόμενη φθείρεται περισσότερο στο κέντρο του και δεν απορροφά σωστά τις ανωμαλίες.
* Ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση φθείρεται ταχύτερα (λειτουργεί σε υψηλότερες θερμοκρασίες), αυξάνει την κατανάλωση και μειώνει την κατευθυντικότητα.
* Η θερμοκρασία περιβάλλοντος επηρεάζει την πίεση των ελαστικών.
Θεωρείται λογικό για ένα ελαστικό να χάνει περίπου 1 psi το μήνα κάτω από λογικές συνθήκες χρήσης. Όσο πέφτει η θερμοκρασία τόσο πέφτει και η πίεση. Υπολογίζεται ότι για κάθε περίπου 5,5 βαθμούς Κελσίου, χάνουμε άλλο 1 psi. Φυσικά μία τέτοια συμπεριφορά από ένα ελαστικό είναι νορμάλ! Για αυτό να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών κάθε εβδομάδα, κυρίως το χειμώνα.

Εξαιρέσεις
* Σε περίπτωση που ταξιδεύετε με συνεπιβάτη και φορτίο, αυξήστε λίγο (εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή) την πίεση στα ελαστικά, ώστε να αντεπεξέλθουν στο αυξημένο βάρος.
*Σε περίπτωση που θα κινηθείτε σε χώμα, και πάλι μέσα στις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής, αφαιρέστε λίγο αέρα από τα ελαστικά σας.

Συντήρηση
* Για να προφυλάξουμε τα ελαστικά από τη φθορά, το ευκολότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διατηρούμε την πίεσή τους σταθερή. Γι'
αυτό το λόγο, τσεκάρουμε την πίεση το γρηγορότερο κάθε 15 μέρες.
* Αν είναι εφικτό, καλό είναι να προστατεύουμε τα ελαστικά από την έκθεση στον ήλιο, καθώς και την κακομεταχείριση, όπως απότομα ανεβάσματα σε πεζοδρόμιο, λακκούβες κ.λπ.

Επισκευή
* Καλή και εύκολη λύση τα «κορδόνια» και τα μπαλώματα για να καλύπτουμε τρύπες από καρφιά και μικρά σκισίματα, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν μπορείτε να τοποθετήσετε με ασφάλεια, δύο κορδόνια μέσα στο ίδιο τεταρτημόριο της επιφάνειας του ελαστικού (1mm x 1mm).
* Δεν μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε πάνω από δύο κορδόνια (ή
μπαλώματα) στο ίδιο ελαστικό ταυτόχρονα και να παραμείνετε ασφαλείς.
* Οι κατασκευάστριες εταιρείες τέτοιων προϊόντων επισημαίνουν συγκεκριμένα τα δύο παραπάνω παραδείγματα και δηλώνουν μάλιστα ότι για ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας «Η» (< 200 χλμ.) και ένα κορδόνι ή μπάλωμα επάνω του, η ταχύτητα θα πρέπει να περιοριστεί στο 40%. Όπως είναι λογικό, τίποτα δεν αντικαθιστά την τοποθέτηση καινούργιου ελαστικού.

Αντικατάσταση
* Η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού κυμαίνεται μεταξύ 13.000-15.000 χλμ. ή για δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει, πως ανάλογα και με τη χρήση, δεν πρέπει να ξεπερνάτε τα παραπάνω όρια.
* Το ίδιο το ελαστικό μπορεί να «μιλήσει» σχετικά με το πότε χρειάζεται αντικατάσταση. Αν το βάθος του πέλματος είναι μικρότερο του ενός χλστ., σημαίνει πως ήρθε η ώρα να τα αλλάξετε.
* Το ίδιο σημαίνουν σκισίματα που δεν επιδιορθώνονται και ανομοιογενείς φθορές, άσχετα από την κατάσταση του υπόλοιπου ελαστικού.

http://mot-e-k.blogspot.gr/search/label/ΕΡΕΥΝΑ
 
Τελευταία επεξεργασία:
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Παίδες, καλό θα ήταν να παραθέτουμε την πηγή τέτοιων πληροφοριών ώστε να μπορεί να ληφθεί υπ' όψη και η σοβαρότητα και βαρύτητα των γραφομένων.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Παίδες, καλό θα ήταν να παραθέτουμε την πηγή τέτοιων πληροφοριών ώστε να μπορεί να ληφθεί υπ' όψη και η σοβαρότητα και βαρύτητα των γραφομένων.
Συμφωνω....
Κωστη βαλε την πηγη και για αυτο που ειπε ο Πανος και για αλλους λογους, σε παρακαλω;)
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Δυστυχώς πρόκειται για μια "καλύτερη από το τίποτα" αλλά με αρκετές ανακρίβειες δημοσίευση.
Μακάρι ΟΛΟΙ οι χρήστες μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου να εφάρμοζαν όλα όσα αναφέρονται, θα είχαμε περισσότερα ασφαλή οχήματα στους δρόμους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι "ευαγγέλιο" για κάποιον που το θέμα "ελαστικά" το ψάχνει παραπέρα.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Οποιαδηποτε πληροφορια ειναι καλοδεχουμενη, αλλα οχι ευαγγελιο...
 

malco

Μέλος
Περιοχή
περιστερι
Όνομα
Κωνσταντινος Μαλλιος
Μοτό
Bmw r1200gs ADVENTURE
Οποιαδηποτε πληροφορια ειναι καλοδεχουμενη, αλλα οχι ευαγγελιο...
Eννοειται.....και ειναι η αρχη του ψαξιματος και της ερευνας...
 

syan

Μέλος
Όνομα
Στράτος
Μοτό
R12RT
Δυστυχώς πρόκειται για μια "καλύτερη από το τίποτα" αλλά με αρκετές ανακρίβειες δημοσίευση.
Μακάρι ΟΛΟΙ οι χρήστες μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου να εφάρμοζαν όλα όσα αναφέρονται, θα είχαμε περισσότερα ασφαλή οχήματα στους δρόμους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι "ευαγγέλιο" για κάποιον που το θέμα "ελαστικά" το ψάχνει παραπέρα.
Να μάθουν και οι υπόλοιποι τις ανακρίβειες για να εχουν τον νού τους;
 

anegis

Μέλος
Όνομα
Αιμίλιος Νεγκίζ
Μοτό
BMW 1200 GSA
Ελαστικά, φρένα, αναρτησεις ειναι κατα σειρά προτεραιότητας το τρίπτυχο της ασφαλειας.
Εχω ακούσει σε φόρουμ - χωρίς να θέλω να θίγω κανέναν - ´οτι εχουν κρατήσει ελαστικα για 30.000 και πλέον χλμ (!!) και δεν ξέρω τι να πω...
Εχω κρατήσει για 20.000 χλμ τα Anakee II γιατι ´ηταν καλοκαίρι και κρατούσαν αλλά σε μια καλοκαιρινή μπόρα τα είδα όλα... ´Ηταν για σκι...
Ακόμη και αργά να πηγαίνεις ( ποσο πιο αργά με μηχανάκια των 200 κιλών ) και προσεκτικά απορώ...
Το κράτημα του ελαστικού θα το χρειαστείς σε ενα φρενάρισμα πανικού ή έναν λάθος υπολογισμό σε μια στροφή. Τότε οποιοδήποτε ελαστικό με 20.000 χλμ θα σε προδώσει.
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
......................

Τεχνολογίες ελαστικών
...............

Κάθε χρόνο, μόνον η Μισελέν κατοχυρώνει περί τις 240 πατέντες, φανταστείτε εσείς τί γίνεται συνδυαστικά από όλες τις εταιρείες, αθροιστικά. Το να αναφερθούν όλες είναι αδύνατον (και δεν ενδιαφέρει ακόμα και τον πιο "ψαγμένο" χρήστη, το να αναφέρονται καμιά δεκαπενταριά είναι σίγουρα ελλιπές.


Επισκευή
* Καλή και εύκολη λύση τα «κορδόνια» και τα μπαλώματα για να καλύπτουμε τρύπες από καρφιά και μικρά σκισίματα, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν μπορείτε να τοποθετήσετε με ασφάλεια, δύο κορδόνια μέσα στο ίδιο τεταρτημόριο της επιφάνειας του ελαστικού (1mm x 1mm).
* Δεν μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε πάνω από δύο κορδόνια (ή
μπαλώματα) στο ίδιο ελαστικό ταυτόχρονα και να παραμείνετε ασφαλείς.

Το κορδόνι δεν είναι σε καμία περίπτωση "ασφαλής λύση". Είναι λύση ανάγκης και ΜΟΝΟΝ για να σε πάει μέχρι το κοντινότερο βουλκανιζατέρ όπου θα πρέπει να γίνει σωστή επισκευή με μασόνι, ή, αν είναι σε σημείο που δεν επιδέχεται σωστή επισκευή, να γίνει αντικατάσταση. Μάλιστα σε χώρες όπως η Γερμανία (και εξ όσων έχω πληροφορηθεί και η Αγγλία) ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η επισκευή ελαστικών μοτοσυκλέτας και είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η αντικατάστασή τους σε περίπτωση κλαταρίσματος.

* Οι κατασκευάστριες εταιρείες τέτοιων προϊόντων επισημαίνουν συγκεκριμένα τα δύο παραπάνω παραδείγματα και δηλώνουν μάλιστα ότι για ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας «Η» (< 200 χλμ.) ( δείκτης "Η" - έως 210 χ.α.ω.) ..............

Αντικατάσταση
* Η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού κυμαίνεται μεταξύ 13.000-15.000 χλμ (Γενικόλογη και αυθαίρετη εκτίμηση. Αναλόγως τύπου, χρήσης κλπ υπάρχουν λάστιχα που δεν βγάζουν ούτε 6.000 χλμ, υπάρχουν και λάστιχα που συμπεριφέρονται σωστά και με 25.000). ή για δύο χρόνια (επίσης αυθαίρετο καθώς η ζωή των ελαστικών πάνω στην μηχανή εξαρτάται περισσότερο από το πώς έζησαν και λιγότερο από το πόσο χρόνο είναι φορεμένα)...... Αυτό σημαίνει, πως ανάλογα και με τη χρήση, δεν πρέπει να ξεπερνάτε τα παραπάνω όρια. (Τα παραπάνω αυθαίρετα όρια μπορεί μια χαρά και με πλήρη ασφάλεια να τα ξεπεράσει ένα ελαστικό, όπως μπορεί και να μην τα φτάσει ποτέ. Π.χ. ένα μηχανάκι που είναι πάντα σε γκαράζ τουτέστιν τα λαστιχάκια του δεν τα ξεραίνει όλη την μέρα ο ήλιος και δεν τα στεγνώνει ο αέρας, που όταν χρησιμοποιείται προλαβαίνουν τα λάστιχα να κάνουν κύκλο θερμότητας, μπορούν ΑΝΕΤΑ να βγάλουν και τετραετία (αν βέβαια έχουν ικανό πέλμα). Αντίθετα, λάστιχα που φορέθηκαν τον Μάιο και είναι παρκαρισμένα όλη μέρα στον ήλιο, και που κάνουν διαδρομή τριών χιλιομέτρων την μέρα, μέχρι τον Οκτώβρη είναι ξυλιασμένα - ΑΧΡΗΣΤΑ)
...............
Περισσότερα για τα λάστιχα εδώ:
http://www.advride.gr/threads/Ένα-μικρό-πόνημα-για-τα-λάστιχα.410/ και για τις ζημιές τους, εδώ: http://www.advride.gr/threads/Σκασμένα-λάστιχα-τί-έχουν-τα-έρμα-και-ψοφάνε.409/
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Ελαστικά, φρένα, αναρτησεις ειναι κατα σειρά προτεραιότητας το τρίπτυχο της ασφαλειας.
Εχω ακούσει σε φόρουμ - χωρίς να θέλω να θίγω κανέναν - ´οτι εχουν κρατήσει ελαστικα για 30.000 και πλέον χλμ (!!) και δεν ξέρω τι να πω...
Εχω κρατήσει για 20.000 χλμ τα Anakee II γιατι ´ηταν καλοκαίρι και κρατούσαν αλλά σε μια καλοκαιρινή μπόρα τα είδα όλα... ´Ηταν για σκι...
Ακόμη και αργά να πηγαίνεις ( ποσο πιο αργά με μηχανάκια των 200 κιλών ) και προσεκτικά απορώ...
Το κράτημα του ελαστικού θα το χρειαστείς σε ενα φρενάρισμα πανικού ή έναν λάθος υπολογισμό σε μια στροφή. Τότε οποιοδήποτε ελαστικό με 20.000 χλμ θα σε προδώσει.
Το πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει ένα λάστιχο, εκτός από τα παραπάνω που είπαμε, μεγάλο ρόλο παίζει και πόση από την διαθέσιμη γόμα έχει χρησιμοποιηθεί.

Τα ελαστικά των αυτοκινήτων πατάνε στον δρόμο σχεδόν "τετράγωνα" φθείρονταν το μεγαλύτερο πλάτος τους πέλματός τους, Σε αντίθεση, τα ελαστικά των μοτοσυκλετών πατάνε "τρίγωνα" φθείροντας μόνο το τμήμα που την δεδομένη στιγμή έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο. Αν λοιπόν πάρουμε δυο ίδια μηχανάκια με ίδια λάστιχα και δώσουμε το ένα σε "τσολιά" και το άλλο σε "Ροσσι" ο "τσολιάς" θα βγάλει πολύ λιγότερα χιλιόμετρα μιας και θα τρώει μόνο το κέντρο του ελαστικού σε αντίθεση με τον "Ρόσσι" που θα βγάλει άλλα τόσα χιλιόμετρα από την γόμα των πλαϊνών που θα έχει χρησιμοποιήσει.

Καλό παράδειγμα είναι το "τετράγωνο" ΑΝΑΚΕΕ 3 που έβγαλε φώτο ο Φόρεστερ από τεστ ράιντ του GSA (και που αυτή την στιγμή για κάποιο λόγο είναι αόρατη) σε σχέση με αυτό το Anakee 2 που έχει "δουλευτεί" από άκρη σε άκρη:

 

giclas

Μέλος
Περιοχή
Limassol
Όνομα
Michael Michael
Μοτό
hp2
Ελαστικά, φρένα, αναρτησεις ειναι κατα σειρά προτεραιότητας το τρίπτυχο της ασφαλειας.
Εχω ακούσει σε φόρουμ - χωρίς να θέλω να θίγω κανέναν - ´οτι εχουν κρατήσει ελαστικα για 30.000 και πλέον χλμ (!!) και δεν ξέρω τι να πω...
Εχω κρατήσει για 20.000 χλμ τα Anakee II γιατι ´ηταν καλοκαίρι και κρατούσαν αλλά σε μια καλοκαιρινή μπόρα τα είδα όλα... ´Ηταν για σκι..

μα ειναι δυνατο 20 000 κε 30 000 χιλιαδες kh ?
εγω πανω απο 12 000 χιλιαδε δεν τα καταφερα ποτε μου
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Το πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει ένα λάστιχο, εκτός από τα παραπάνω που είπαμε, μεγάλο ρόλο παίζει και πόση από την διαθέσιμη γόμα έχει χρησιμοποιηθεί.

Τα ελαστικά των αυτοκινήτων πατάνε στον δρόμο σχεδόν "τετράγωνα" φθείρονταν το μεγαλύτερο πλάτος τους πέλματός τους, Σε αντίθεση, τα ελαστικά των μοτοσυκλετών πατάνε "τρίγωνα" φθείροντας μόνο το τμήμα που την δεδομένη στιγμή έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο. Αν λοιπόν πάρουμε δυο ίδια μηχανάκια με ίδια λάστιχα και δώσουμε το ένα σε "τσολιά" και το άλλο σε "Ροσσι" ο "τσολιάς" θα βγάλει πολύ λιγότερα χιλιόμετρα μιας και θα τρώει μόνο το κέντρο του ελαστικού σε αντίθεση με τον "Ρόσσι" που θα βγάλει άλλα τόσα χιλιόμετρα από την γόμα των πλαϊνών που θα έχει χρησιμοποιήσει.

Καλό παράδειγμα είναι το "τετράγωνο" ΑΝΑΚΕΕ 3 που έβγαλε φώτο ο Φόρεστερ από τεστ ράιντ του GSA (και που αυτή την στιγμή για κάποιο λόγο είναι αόρατη) σε σχέση με αυτό το Anakee 2 που έχει "δουλευτεί" από άκρη σε άκρη:



Δεν είχα δει ότι δε φαίνονται...
Θα τις ανεβάσω από το φατσομπούκι γιατί καλάθι....καλαθιάζεται!!!!:mad::mad::mad:

Και πάλι δε μπορώ...
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black


To ANAKEE III του ADVE από τα απανωτά test ride....
5600χλμ όταν το καβάλησα εγώ. Τα πιο πολλά από διάφορους δοκιμαστές, κάποια από τεστ δημοσιογράφων (ΜΟΤΟ κλπ). Τα περισσότερα χλμ εντός πόλης, με σπιναρίσματα (πιθανότατα...) και "όρθια"...

εγώ....

Τα ΝΕΧΤ μου, με 5000χλμ. Τα περισσότερα εντός πόλης, αλλά όπως πάω εγώ....
Και καμιά χιλιάδα χλμ εκτός, σε βόλτες.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
μην συγκρινεις ανομοια...θοδωρη.
το demo....το οδηγουν γυρω στα 20 ατομα την ημερα και κανεις τους δεν το προσεχει.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
μην συγκρινεις ανομοια...θοδωρη.
το demo....το οδηγουν γυρω στα 20 ατομα την ημερα και κανεις τους δεν το προσεχει.
Ναι Κώστα, έτσι είναι. Δεν είπα κάτι άλλο! Ότι λάστιχο και να ήταν στο μηχανάκι των τεστ, δε θα είχε άλλη τύχη.
Το ανέφερα στο τεστ που έκανα, διότι με το που έφυγα από το μαγαζί, δε μου άρεσε η αίσθηση της μηχανής μέχρι τα 80 και μου έκανε εντύπωση. Όταν είδα το λάστιχο κατάλαβα.
Εδώ την έβαλα επειδή δε φαινόταν εκεί, πλέον (κι ευτυχώς που το είπε ο Παναγιώτης), για να έχει το παράδειγμα που ζήτησε.
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
μην συγκρινεις ανομοια...θοδωρη.
το demo....το οδηγουν γυρω στα 20 ατομα την ημερα και κανεις τους δεν το προσεχει.
.....και που τα περισσότερα το πάνε τσίτα στο γκάζι/φρένο αλλά φοβούνται να το πλαγιάσουν πάνω από 5 μοίρες, θα συμπληρώσω εγώ.

Πρόσεξε όμως το εξής: Ο επιδερμικός, ο κακόπιστος, ο ημιμαθής κριτής, ο έξυπνος της καφετέριας, θα πεί πως τα ΑΝΑΚΕΕ 3 στα 5.600 χλμ τετραγώνισαν ενώ τα NEXT στα 5.000 ήταν σαν καινούργια, γενικεύοντας και βάζοντας τα πάντα στο ίδιο καλάθι.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
.....και που τα περισσότερα το πάνε τσίτα στο γκάζι/φρένο αλλά φοβούνται να το πλαγιάσουν πάνω από 5 μοίρες, θα συμπληρώσω εγώ.

Πρόσεξε όμως το εξής: Ο επιδερμικός, ο κακόπιστος, ο ημιμαθής κριτής, ο έξυπνος της καφετέριας, θα πεί πως τα ΑΝΑΚΕΕ 3 στα 5.600 χλμ τετραγώνισαν ενώ τα NEXT στα 5.000 ήταν σαν καινούργια, γενικεύοντας και βάζοντας τα πάντα στο ίδιο καλάθι.
για αυτό το ανεφερα.....παναγιωτη.
κανενα λαστιχο δεν τετραγωνιζει υπο φυσιολογικες συνθηκες στα 5000 χλμ......κατι θα εχει συμβει
 
Top Bottom