Σε συνέχεια του παραπάνω..
Τσάπτερ 1 - Παλιό μοτέρ / βλάβη κιβωτιόυ
To πρόβλημα στο γρανάζι της 2ας αποδίδεται σε αστοχία υλικού / επεξεργασίας του κατά την παραγωγή και αφορά μοτέρ του 97 έως 99, όπως το δικό μου.
Εμφανίστηκε σε αρκετά μοτέρ (κάτι που δε γνώριζα μέχρι να το πάθω) και αν ήταν τυχερός ο ιδιοκτήτης και παρουσιαζόταν νωρίς, το κάλυπτε η εγγύηση.
Για την ανατικατάστασή του γραναζιού πρέπει νακατέβει το μοτέρ και να λυθεί μέχρι την τελευταία βίδα του...
Η διάγνωση του προβλήματος γίνεται από το θόρυβο και μόνο, ο οποίος παρουσιάζεται κατά την επιτάχυσνη με τη συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο και ακούγεται σαν να επιταχύνεις με παλιά, κακορυθμισμένη και όχι λαδωμένη αλυσίδα.
Το πρόβλημα της φθοράς του γραναζιού φαίνεται στις παρακάτω φωτό από το xrv.org.uk forum:
Η φθορά στη δικιά μου περίπτωση σίγουρα δεν είναι όπως στις παραπάνω φωτό μιας και σε αυτό το στάδιο θα ακουγόταν σαν Ducati στη 2α, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως με τη χρήση θα συνέχιζε να αυξάνεται.
Δε γνωρίζω αν το παραπάνω είναι κάτι που θα παρουσιαζόταν έτσι κι αλλιώς σε κάποια km ή συνδέεται και με τον τρόπο που δουλεύεις το μοτέρ (ειδικά στο χώμα κάνω χρήση της 2ας πολύυυυυ περίσσότερο από οποιαδήποτε άλλη σχέση...).
Η λίστα της επισκευής της παραπάνω παπαρίτσας περιλαμβάνει υποχρεωτικά:
-Κατέβασμα μοτέρ και άνοιγμά του μέχρι τελευταίας βίδας
-Αντικατάσταση γραναζιού 2ας ή ολόκληρου του κιβωτίου
-Όλες οι φλάτζες κλπ
Οι προληπτικές αντικαταστάσεις μερών μιας και το μοτέρ θα είναι κάτω και ανοιχτό αφορούν στα:
-Πρωτεύοντα άξονα κίνησης (πονάει στα άφρικα)
-Ρουλεμάν πρωτεύοντα άξονα κίνησης (πονάει στα άφρικα)
-Τσιμουχάκια βαλβίδων
-Ελατήρια πιστονιών
-Καδένες / γλύστρες
-Φτερωτή αντλίας νερού
-Ρουλεμάν στροφάλου
-Ρουλεμάν κιβωτίου
-κλπ
Οι βελτιώσεις που θα γίνουν στο παλιό μοτέρ αφορόυν στα:
-Πιστόνια μεγαλύτερης συμπίεσης και κυβισμού
-Γυάλισμα κεφαλών κλπ
-Διάφορα άλλα στα οποία δεν έχω καταλήξει ακόμα και στα οποία θα αναφερθούμε και πάλι σύντομα...
Για όλα τα παραπάνω το κόστος και ο χρόνος επισκευής ξεφεύγουν τελείως οπότε το παλιό μοτεράκι μένει στην άκρη για μελλοντική επισκευή / βελτίωση και πάμε παρακάτω:
Τσάπτερ 2 - Νέο μοτέρ
Για να γλυτώσω την ακινητοποίηση της μοτό για όλα τα παραπάνω, σύντομα θα βάλω πάνω αυτό το "καινούριο" μοτεράκι, το οποίο είναι σε σπάνια άψογη λειτουργική κατάσταση.
Η ασφάλεια που μου δίνει η κοτοχή ενός 2ου, μοτέρ μου αφήνει επίσης πολύ περισσότερα περιθώρια και χρόνο για επισκευή, πειραματισμό και βελτιώσεις στο παλιό, έτσι ώστε να έχω πάντα την επιλογή της επιστροφής στο "μαμά" εαν κάτι δεν πάει καλά, πράγμα που είναι αρκετά μεγάλο ρίσκο σε άλλη περίπτωση όταν η μηχανή εκτός απο παιχνίδι και κ@υλα είναι το καθημερινό μέσο μετακίνησης...
Η κατάσταση του πρωτεύοντα άξονα (σημείο που πονάνε τα άφρικα) είναι παραπάνω από καλή και βασικότατο κριτήριο επιλογής του συγκεκριμένου μοτέρ.
Στο νέο μοτεράκι θα γίνουν προληπτικά:
-Ρύθμιση βαλβίδων
-Αντικατάσταση φλατζών κεφαλής
Και έτοιμο για πάνω.
Οψόμεθα!