Βελτίωση απόδοσης παλιού μοτέρ
Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν κλήθηκα να επιλέξω έως που ήθελα να "τραβήξω" τις βελτιώσεις του παλιού μου μοτέρ, ανάλογα με την επιθυμητή αύξηση δύναμης και το φάσμα της απόδοσής της, τις οδηγικές μου ανάγκες και προτιμήσεις, το κόστος, το χρόνο, τη θυσία σε μακροζωία του μοτερ, κλπ κλπ.
Μετά από πολλές ώρες συζητήσεων και ανάλυσης των δεδομένων και των δυνατοτήτων σε βελτιώσεις, επέλεξα μια όχι εντυπωσιακή, αλλά ούτε συντηρητική οδό...
Επιλέχτηκαν λοιπόν να γίνουν βελτιώσεις πάνω σε αυτά τα χαρακτηριστικά τα οποία η Honda θα έπρεπε να είχε βγάλει εργοστασιακά, δίνοντας ένα πιο αξιόμαχο και ανταγωνιστικό κινητήρα στην αγορά.
Ξεκινώντας λοιπόν από τις πάρα πολύ κλειστές και φιμωμένες κεφαλές, επιλέχτηκαν να γίνουν οι παρακάτω βελτιώσεις:
- Αλλαγή βαλβίδων εισαγωγής με μεγαλύτερες (από Ø26 σε Ø28mm) χειροποίητες βαλβίδες από την αγγλική G&S Valves και επεξεργασία των εδρών τους.
- Φρεζάρισμα των βάσεων των κεφαλών κατά 1mm για αύξηση συμπίεσης κατά 1:1 (10:1 πλέον αντί 9:1) και μείωση του squish band (καλύτερη καύση / απόδοση / αξιοπιστία)
- Γυάλισμα / ροική εξέλιξη κεφαλής με μελέτη και χειροποίητα καλούπια για μέτρηση ροών για το συγκεκριμένο μοτέρ.
- Εκκεντροφόροι stage 1
Δυστυχώς από τα παραπάνω οι εκκεντροφόροι δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.
Η γερμανικη
Tornado οπου ήταν να γίνει το reprofile, απαιτούσε ολόκληρες τις κεφαλές για βελτίωση μαζί με τους εκκεντροφόρους (τσιφλίκι), κάτι το οποίο αρνηθήκαμε από μεριάς μας, καθώς όλες οι άλλες εργασίες στις κεφαλές είχαν ήδη μελετηθεί καλά και προγραμματστεί.
Η άλλη εναλλακτική με τους εκκεντροφόρους ήταν από την επίσης γερμανική
BikeSide, η οποία αναλαμβάνει να στείλει παρτίδες εκκεντροφόρων στο USA για βελτίωση με τα χαρακτηριστηκά που τους δίνεις, αλλά εκεί το συνολικό κόστος έβγαινε 800 γιούρω για 2 reprofile (δεν τρελαθηκαμε ακόμα...).
Οποιαδήποτε άλλη λύση για τους εκκεντροφόρους, εγχώρια η εξωτερικού απορρίφθηκε διότι δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις που θέταμε είτε στο φάσμα βελτίωσης της απόδοσης είτε σε ποιότητα δουλειάς.
Παρόλα αυτά γίνανε θύλακες στις κεφαλές των πιστονιών εκεί που "πατάνε" οι βαλβίδες, ωστε μελλοντικά να μπορούν να εφαρμοστούν πιο άγριοι εκκεντροφόροι με τις μεγαλύτερες βαλβίδες και τη χαμηλωμένη κεφαλή, χωρις το φόβο στενών επαφών.
Όλα τα ρεκτιφιέ, το φρεζάρισμα των εδρών των βαλβίδων και των βάσεων των κεφαλών έγινε στην ¨Ωμέγα Ρεκτιφιέ" στην Αθήνα, όπου έκαναν εξαιρετική και πάρα πολύ προσεγμένη δουλειά(!!!) αλλά επίσης αρκετά τσουχτερή... (χαλάλι 1000 φορές το κάτι παραπάνω, παρά τα μισά χρήματα και αμφίβολο αποτέλεσμα σε τέτοιες εργασίες).
Στη συνέχεια έγινε ροική εξέλιξη των κεφαλών και "φάγωμα" των σημείων που εμποδίζουν τη βέλτιστη ροή, μετά από δοκιμές με εφαρμογή υποπίεσης αέρα, με χειροποίητα γύψινα καλούπια, φτιαγμένα ειδικά για αυτό το μοτέρ.
Πριν...
Μετά........
Χρονισμός των μαμά εκκεντοφόρων ωστε με τις ανανεωμένες κεφαλές να μην υπάρχει καμία απόκλιση από τα specs (προσέξτε το δίσκο Laverda!!)
.
Και μερικές έξτρα από το δέσιμο και το αποτέλεσμα...
Τέλος αγοράστηκε ένα σετ καινούριων μαμά καρμπυρατερ στα οποία θα γίνουν διάφοροι πειραμματισμοί προς βελτίωση της απόδοσης στο κυνήγι της "τέλειας καύσης" για αυτό το μοτέρ, με αισθητήρα "λ" ο οποίος θα εφαρμοστεί στους λαιμούς και όλα τα σχετικά.
Κατά τις δοκιμές θα εξεταστεί αν χρειαστει να μπει και προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική της ignitech.
Καρμπυρατέρ καθέτου ροής, αν και θα έδιναν πολύ κυρίως σε απόκριση, απορρίφθηκαν λόγω αμφιβόλου εφαρμογής σε χωμάτινες συνθήκες, όπου θα έπρεπε να επανασχεδιαστεί ολόκληρη η εισαγωγή αέρα κλπ κλπ...
Η αύξηση της απόδοσης αφορά σε όλο το φάσμα των στροφών (χαμηλά κυρίως από την αύξηση της συμπίεσης ενώ μεσαία-ψηλά και από την αύξηση των ροών), ενώ η αξιοπιστία του μοτέρ πρακτικά δε μεταβάλλεται καθόλου και εξαρτάται μόνο από το δεξί μου καρπό.
Το τρομερά αρνητικό σε όλη αυτή τη διαδικασία ήταν η απαράδεκτη εξυπηρέτηση του δικτύου της Honda (παγκοσμίως) που συνεπάγεται την πολύ δύσκολη προμήθεια καινούριων ανταλλακτικών. Ίσως αν άρχιζα αυτές τις ανακατασκευές 1 - 2 χρόνια αργότερα να μην τις ολοκλήρωνα ποτέ, ενώ είναι άκρως ζωτικό από εδω και πέρα το οτι έχω 2ο μοτερ στα χέρια μου.
Πλέον αυτή η μοτοσυκλέτα εκτός από μέσο μετακίνησης, αποτελεί ξεκάθαρα και ένα δημιουργικό project προσέγγισης της μοτοσυκλέτας των ονείρων μου, το οποίο ακόμα και για μένα τον ίδιο που το διαμορφώνω, είναι όλο εκπλήξεις!
Τώρα μένει η μακρά και βασανιστική υπομονή για την ανάρρωση μου, ωστε να μπορέσω να φορέσω στη Ρία το "καινούριο" παλιό της μοτεράκι, να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και επιτέλους να χαρώ το αποτέλεσμα.
υ.γ.
Πλέον είμαι πεπεισμένος πως οι πληροφορίες της παραπάνω παράθεσης του παλιού ποστ, είναι ο,τι πιο πλήρες και αναλυτικό υπάρχει αυτή τη στιγμή για τη βελτίωση αυτών των μοτερ
Η συνέχεια ελπίζω "σύντομα"...