Επειδή η υποκειμενική γνώμη μας για ένα προϊόν μπορεί να μας οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα, ειδικά για το θέμα λαδιού κοιτώ πάντα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Παραθέτω μερικά από τα καλύτερα 10W40 ίδιου τύπου, αλλά θέλει προσοχή το πως θα διαβαστούν ανάλογα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του μοτέρ μας. (π.χ. καίει λαδάκι... τι θα πρέπει να προσέξω περισσότερο?)
Για να βοηθήσω στην σωστή ανάγνωση, με την βοήθεια ενός φίλου χημικού μηχανικού, αναλύω τα βασικότερα χαρακτηριστικά που θα βρείτε στους περισσότερους κατασκευαστές προκειμένου να συγκρίνεται.
Υπάρχουν κατασκευαστές που αποδίδουν ακόμα πιο υψηλά στάνταρντ με υψηλότερες προδιαγραφές και αναλύουν πάρα πολύ σε τεχνική περιγραφή το λάδι τους.
Ψάξτε στα λάδια που σας ενδιαφέρουν και εντός του οικονομικού περιθωρίου σας μέσα στις ιστοσελίδες των κατασκευαστών για να πάρετε αυτές τις πολύ σημαντικές πληροφορίες.
Ελπίζω να βοήθησα με μερικές χρήσιμες πληροφορίες.
Viscosity @ 100°C = Όσο μικρότερο το νούμερο τόσο καλύτερη ρευστότητα στην συγκεκριμένη θερμοκρασία. Το συγκεκριμένο ειδικότερα ως στοιχείο το αξιοποιούμε για έναν ζεστό κινητήρα.
Viscosity @ 40°C = Όσο μικρότερο το νούμερο τόσο καλύτερη ρευστότητα στην συγκεκριμένη θερμοκρασία. Το συγκεκριμένο ειδικότερα ως στοιχείο το αξιοποιούμε για έναν κρύο κινητήρα που σημαίνει καλύτερη λίπανση στο ξεκίνημα του.
Flash Point, °C = Το σημείο που το λάδι αρχίζει να εξαχνώνεται και τείνει να καεί. Όσο μεγαλύτερο το νούμερο τόσο το καλύτερο και αυτό είναι ένα στάδιο πριν την καύση του.
Fire Point, ºC = Το σημείο που το λάδι καίγεται. Όσο μεγαλύτερο το νούμερο τόσο το καλύτερο.
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) = Πόσο λάδι χάνεται στην μέγιστη καταπόνηση του. Όσο μικρότερο το νούμερο τόσο καλύτερο.