Εφόσον δεν είδα να υπάρχει καποιο σχετικό θέμα ανοίγω αυτό εδώ για συζήτηση πάνω σε πιο καθαρόαιμα λάστιχα για χώμα.
Σίγουρα οι περισσότεροι εδω μέσα ψάχνουν για λάστιχα 50/50 τύπου MT21, TKC80, E09, Anakke Wild κλπ.
Τα παραπάνω λάστιχα καλύπτουν μεγάλο εύρος χρήσης και είναι μια μέση λύση και για κίνηση στην άσφαλτο και για το χώμα με κάποιους συμβιβασμούς και στα 2 τεραίν.
Τώρα για όποιον θέλει ένα λάστιχο αυστηρά χωμάτινο (οκ να μπορεί να κάνει και κάποια χλμ άσφαλτο) πρέπει να στραφεί στην κατηγορία enduro-MX.
Χωρίς να έχω τις φοβερές γνώσεις στο θέμα μπορώ να κανω μια κατηγοριοποίηση.
Στην κατηγορία MX είναι λάστιχα πίστας με μεγάλο(ψηλό) τακούνι χωρίς έγκριση δρόμου (ντάξει στην Ελλάδα κανείς δεν τα βλέπει αυτά προφανώς). Αυτά συνήθως διακρίνονται σε μαλακά-μεσαία και σκληρά. (Soft-Medium-Hard). Ο εμπειρικός κανόνας είναι σκληρά για λασπερά μαλακά χώματα και με πιο μεγάλα ανοίγματα στα τακούνια και μαλακά για σκληρά εδάφη πιο πυκνά στα τακούνια και μαλακά για να μην κόβονται τα τακούνια. Και μεσαία προφανώς για ενδιάμεσες καταστάσεις.
Τα λάστιχα Enduro πλέον έχουν την προδιαγραφή FIM. Αλλιώς οικολογικά λάστιχα. Λάστιχα με τακούνι όπως τα MX βέβαια αλλά με μήκος τακουνιού στα 13mm έτσι ώστε να μην προκαλούνται ζημιές με μεγάλα σκαψίματα στα χώματα προς το περιβάλλον και τη φύση. Στη πραξη οι κατασκευαστές κάνουν αυτά τα λάστιχα πιο καλά σε μεγάλο εύρος τεραίν και έχουν και έγκριση για κίνηση σε δρόμο(άσφαλτο). Αυτό επειδή η φύση των αγώνων enduro είναι διαφορετική απο τους αγώνες MX. Επίσης οι αναφορές είναι απο χρήστες γενικά πως τα FIM είναι πιο καλά λάστιχα εν τέλει για enduro και trail ride απο τα ΜΧ με μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών. Και αυτό έρχεται με ένα τίμημα βέβαια, 20-30% υψηλότερη τιμή.
Επίσης απ ότι έχω καταλάβει οι εταιρείες έχουν και κάποιο λάστιχο συνήθως πιο πολύ προσανατολισμένο στον χομπίστα όπως έχει η DUNLOP τα D952. Ουσιαστικά enduro-trail λάστιχο για μικτή χρήση με αυξημένη διάρκεια ζωής (προφανώς εις βάρος της απόλυτης απόδοσης).
Μπορούμε εδώ να γράψουμε τις εμπειρίες μας και να προτείνουμε κάποια που έχουμε δοκιμάσει.
Εγώ στο παρελθόν έχω δοκιμάσει 3 λάστιχα. Όλα προδιαγραφών MX
1)Michelin AC10
2)Pirelli MX-xtra
3)Bridgestone 403-404
Μακράν το καλύτερο τα bridgestone σε απόδοση. Τα Pirelli ήταν τα καλύτερα σε διάρκεια (ήταν και το μοντέλο τέτοιο, όπως τα D952 που ανέφερα παραπάνω) και τα Michelin απλά φτηνά. Δεν με ικανοποίησαν κάπου, μέτριο λάστιχο για μένα.
Τώρα τί βάζουμε??
Κάπου στα 130€ βλέπω τα καινούργια FIM Bridgestone E50 με καλές αναφορές στο εξωτερικό για ποικιλία εδαφών
Στα 110€ φτηνότερο παίζει το Michelin Tracker με ένα ερωτηματικό στην αντοχή τους
Τα φτηνά Dunlop D952 παίζουν ακόμα σε τιμή στα 100€!
Επίσης είναι τα Metzeler 6days extreme κάπου στα 130-140€
Και μετά παίζουν κάποιες νέες μάρκες στη πιάτσα. Τα Golden tyre, Gipson κλπ με καλές κριτικές.
Επίσης κάποιοι υποστηρίζουν πως τα FIM είναι ΑΛΛΟΥ σε απόδοση..
(????????)
Σίγουρα οι περισσότεροι εδω μέσα ψάχνουν για λάστιχα 50/50 τύπου MT21, TKC80, E09, Anakke Wild κλπ.
Τα παραπάνω λάστιχα καλύπτουν μεγάλο εύρος χρήσης και είναι μια μέση λύση και για κίνηση στην άσφαλτο και για το χώμα με κάποιους συμβιβασμούς και στα 2 τεραίν.
Τώρα για όποιον θέλει ένα λάστιχο αυστηρά χωμάτινο (οκ να μπορεί να κάνει και κάποια χλμ άσφαλτο) πρέπει να στραφεί στην κατηγορία enduro-MX.
Χωρίς να έχω τις φοβερές γνώσεις στο θέμα μπορώ να κανω μια κατηγοριοποίηση.
Στην κατηγορία MX είναι λάστιχα πίστας με μεγάλο(ψηλό) τακούνι χωρίς έγκριση δρόμου (ντάξει στην Ελλάδα κανείς δεν τα βλέπει αυτά προφανώς). Αυτά συνήθως διακρίνονται σε μαλακά-μεσαία και σκληρά. (Soft-Medium-Hard). Ο εμπειρικός κανόνας είναι σκληρά για λασπερά μαλακά χώματα και με πιο μεγάλα ανοίγματα στα τακούνια και μαλακά για σκληρά εδάφη πιο πυκνά στα τακούνια και μαλακά για να μην κόβονται τα τακούνια. Και μεσαία προφανώς για ενδιάμεσες καταστάσεις.
Τα λάστιχα Enduro πλέον έχουν την προδιαγραφή FIM. Αλλιώς οικολογικά λάστιχα. Λάστιχα με τακούνι όπως τα MX βέβαια αλλά με μήκος τακουνιού στα 13mm έτσι ώστε να μην προκαλούνται ζημιές με μεγάλα σκαψίματα στα χώματα προς το περιβάλλον και τη φύση. Στη πραξη οι κατασκευαστές κάνουν αυτά τα λάστιχα πιο καλά σε μεγάλο εύρος τεραίν και έχουν και έγκριση για κίνηση σε δρόμο(άσφαλτο). Αυτό επειδή η φύση των αγώνων enduro είναι διαφορετική απο τους αγώνες MX. Επίσης οι αναφορές είναι απο χρήστες γενικά πως τα FIM είναι πιο καλά λάστιχα εν τέλει για enduro και trail ride απο τα ΜΧ με μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών. Και αυτό έρχεται με ένα τίμημα βέβαια, 20-30% υψηλότερη τιμή.
Επίσης απ ότι έχω καταλάβει οι εταιρείες έχουν και κάποιο λάστιχο συνήθως πιο πολύ προσανατολισμένο στον χομπίστα όπως έχει η DUNLOP τα D952. Ουσιαστικά enduro-trail λάστιχο για μικτή χρήση με αυξημένη διάρκεια ζωής (προφανώς εις βάρος της απόλυτης απόδοσης).
Μπορούμε εδώ να γράψουμε τις εμπειρίες μας και να προτείνουμε κάποια που έχουμε δοκιμάσει.
Εγώ στο παρελθόν έχω δοκιμάσει 3 λάστιχα. Όλα προδιαγραφών MX
1)Michelin AC10
2)Pirelli MX-xtra
3)Bridgestone 403-404
Μακράν το καλύτερο τα bridgestone σε απόδοση. Τα Pirelli ήταν τα καλύτερα σε διάρκεια (ήταν και το μοντέλο τέτοιο, όπως τα D952 που ανέφερα παραπάνω) και τα Michelin απλά φτηνά. Δεν με ικανοποίησαν κάπου, μέτριο λάστιχο για μένα.
Τώρα τί βάζουμε??
Κάπου στα 130€ βλέπω τα καινούργια FIM Bridgestone E50 με καλές αναφορές στο εξωτερικό για ποικιλία εδαφών
Στα 110€ φτηνότερο παίζει το Michelin Tracker με ένα ερωτηματικό στην αντοχή τους
Τα φτηνά Dunlop D952 παίζουν ακόμα σε τιμή στα 100€!
Επίσης είναι τα Metzeler 6days extreme κάπου στα 130-140€
Και μετά παίζουν κάποιες νέες μάρκες στη πιάτσα. Τα Golden tyre, Gipson κλπ με καλές κριτικές.
Επίσης κάποιοι υποστηρίζουν πως τα FIM είναι ΑΛΛΟΥ σε απόδοση..
(????????)