amyroukai
Κουλάδι Σωληνάκιας
Υπάρχει μιά στιγμή στην ζωή του μοτοσικλετιστή που μερικές φορές μοιάζει ότι δεν θα έρθει "ποτέ".
Υπάρχει η στιγμή που πρέπει να βρεις αντικαταστάτη για το πιο μαμιστερό μηχανάκι όλων των εποχών. Ναι ξέρω απαράταμαςρεμπάρμπα, είναι υποκειμενικό θα απαντήσω διπλωματικά γιατί απλά δεν πίστευα όταν μετά από προτροπή φίλου κοίταξα προς τα εκεί ότι θα αγόραζα τον πιο ευέλικτο πολυσουγιά/μηχανάκι έβερ, κλείνοντας τα μάτια στο θάψιμο που είχε φάει από το 0-300. Θες δικάβαλο με φορτίο μισή οικοσκευή; Πάει. Θες πίστα; Πήγε μιά φορά, είχαμε κάτι σουξουμούξου "καίει λάδι και καπνίζει να το κοιτάξετε" δεν μας αγαπάς ρε φίλε άλλη δουλειά δεν είχαμε να λύνουμε μοτέρ, καλά περάσαμε κατά τα άλλα και ζει ακόμα, αρκετά χρόνια και δεκάδες χιλιόμετρα μετά, καίγοντας το ίδιο λάδι. Δουλειά; Πάει. Αθήνα να το παρατήσω όπου να'ναι; ΟΚ μία απόπειρα κλοπής απέναντι από στήλες Ολυμπίου Διός μέρα μεσημέρι, αλλά ο συναγερμός το έσωσε. Πτώσεις είχαμε τρεις, δύο με βοήθεια μία δική μας, με μικρές ζημιές σε μανιτάρι μαρσπιέ και πλαστικό μούτρο. Κάναμε τετραψήφια χιλιόμετρα ημερήσια, πήγαμε Γραμμένη Οξιά κλπ, χωματόΔΡΟΜΟΣ ναι αλλά περάσαμε μιά χαρά, κάναμε κάτι ομορφιές χώματόΔΡΟΜΟΥ δικάβαλο στην Κρήτη από Ζάκρο για Άγιο Νικόλαο σε κάτι ανεμογεννήτριες επάνω, δεν έχει πει όχι ποτέ. Ακόμα και με πεθαμένη μπαταρία κινήθηκε, παίρνοντας σε κατηφόρα.
Γενικά το μηχανάκι "τα σπάει" παντού, πάντα, αλώνι, σαλόνι, ο,τι θες το κάνει με χαρά. Ο αναβάτης δεν τα σπάει πιά και τόσο.
Τι με κούρασε; Το υψίσυχνο ζουζούνισμα στο τιμόνι, θέλω καλύτερα φώτα (είναι πολύ καλά για την ηλικία του), θέλω πιο όρθια θέση (αυτό το λέω δεν ξέρω αν τελικά είναι το καλύτερο), θέλω περισσότερο χώρο για πόδια, θέλω πιο ήσυχο κινητήρα και εξάτμιση αλλά όχι ψοφίμι, θέλω το ίδιο καλή ανάρτηση (δύσκολα βρίσκεις πλήρως ρυθμιζόμενη μπρος πίσω πλέον), θέλω ABS. Θέλω και Αθήνα όποτε τύχει και καφέ και σουπερμάρκετ. Οτιδήποτε παραπάνω σε ηλεκτρονικό καλοδεχούμενο, όχι απαιτητό. Γενικά το ABS είναι τρελός ψυχολογικός παράγοντας γιατί από το low και μετά δεν το παίρνω χειμώνα εύκολα, βροχή ποτέ ή σχεδόν, είχα και διάφορα προσωπικά που μου χάλασαν την διάθεση για καβάλημα, πχ φέτος έβαλα βενζίνη 16 Ιουνίου και ξαναγέμισα στον αλήτη με την αντλία που κλέβει τέλη Σεπτέμβρη. Βέβαια φέτος είναι όλα σε ανοδική πορεία, οπότε κοιτάζω το μέλλον αισιόδοξα.
Ανάμεσα σε αυτά λοιπόν είναι και η αλλαγή μηχανής. Ανοίγω τον κατάλογο τελευταίων σελίδων περιοδικού και κοιτάζω. Αλφαβητικά, BMW S1000XR, R1250GS, Ducati Multi, Honda ΑΤΑS, Kawasaki Versys 1000, KTM 1290R, Suzuki Vstrom 1000, KATANA Θέλω χτες μιά ασημί, SWM Superdual ή RS650, Tenere 700. Θέλω και άλλες, πχ μιά vespa 300GTS, ένα 636, μιά MOTOMORINI, ένα Fantic scrambler, ένα Leoncino, ένα SpeedTwin με τις αναρτήσεις του thruxton R και όχι τις μ@λ@κίες που φοράει ή το Scrambler XE με άλλη εξάτμιση, γενικά όλες τις θέλω αλλά συγκρατιέμαι και βάζω "την πρώτη γραμμή".
Μετά σκέφτομαι ότι πρακτικά δεν θέλω νέα μοτοσικλέτα, δηλαδή θέλω αλλά δεν έχω ανάγκη νέα μοτοσικλέτα, οπότε να δω μεταχειρισμένες; R1200GS, Honda CBF1000, CB1300SA, Suzuki Bandit 1250S ή F... Κάπου εκεί τελειώνει η έμπνεση και το όριο των χρημάτων που θα έδινα για μεταχειρισμένο σταματάει στο GS. Πέφτω τις προάλλες πάνω στα BMW K1300S τα οποία είναι στεγνή αντιγραφή XX αλλά είναι από τα καλύτερα μηχανάκια δρόμου ΕΒΕΡ, είναι ΟΚ οι τιμές εδώ, είναι αστεία χαμηλές οι τιμές "έξω" από ιδιώτες. Αυτό και το GS αξίζουν "απ' έξω" γιατί είναι φορτώ σε εξοπλισμό, καθόλου σε χιλιόμετρα, αξίζει και το CB1300 εισαγωγή.
Μετά αρχίζει το ξεσκαρτάρισμα. Τα XR είχαν θέματα με τεντωτήρες και εκκεντροφόρους, η πρώτη γενιά κάνει όσο σαματά κάνει και το Fazer αλλά στην σέλα του θα θυμηθείς ότι θεό υπάρχει και θα εφεύρεις και μερικούς...
Το GS το τελευταίο δεν το κανόνισε καλά ο κ. Μανιάτης και έμεινα με την απορία, το αυτό με την Multi. Η ATAS είναι όχι λόγω σαμπρέλας και αναρτήσεων με το γνωστό θεματάκι, η νέα είναι πιο ελκυστική (όχι στα 20,000 ευρώ βέβαια). Vstrom αλλάζει, το Versys είναι μηχανάρα αλλά άψυχο, η Κατάνα δεν κάνει για δύο και ΛΟΛ 12 λίτρα ντεπόζιτο αλλά την θέλω για παπί άτιμο τζόκερ, ομοίως ακατάλληλο για δύο το SWM και το τενερέ 700. Το 1290R είναι η τέλεια μοτοσικλέτα, αλλά αλλάζει επίσης και ένα εικοσάρικο για να είναι "παλιό μοντέλο" μετά λίγους μήνες, ψυχολογικά είναι όχι. 790R είναι "ίσως" με τα περίεργά του αλλά διάθεση από Φεβρουάριο 2020 και βλέπουμε, αν δεν βγει το 890 στο μεταξύ. Εν τω μεταξύ, πετάω ένα εικοσάρικο σε μηχανάκι, μάλλον όχι, δηλαδή σίγουρα όχι ακόμα και αν τα μαζέψω τελικά, θα φοβάμαι και την σκόνη που θα πέφτει επάνω μην αφήσει σημάδια και το μην γίνει ήχος και φως από κανέναν που πλήρωσε για δίπλωμα.
ΠΙΚΡΑ. Σε μονόδρομο οδηγούμαστε χρηματοδοτικό/ασφάλεια και για εισβολή από τον Άρη...
Μεταχειρισμένα, το CBF1000 το πήρε φίλος (του 2007) και είναι υπερχαρούμενος πλην μαλακής ανάρτησης, ίσως το ζητήσω βόλτα, στατικά μου άρεσε αλλά θα έπαιρνα το επόμενο με τα φώτα του CBR600RR. Το 1300 το πήρε γνωστός και το έδωσε πριν το καβαλήσει σχεδόν, ποτέ δεν είναι καλό σημάδι αυτό. Το Bandit είναι μηχανάρα αλλά είχα το 650 με το ίδιο φέρινγκ και... πάλι φασόλια φάση, οι τιμές χώμα βέβαια, το έχω οδηγήσει και το μοτέρ είναι άντε γειά. Το Κ1300S... Δεν ξέρω τελικά αν είναι το ίδιο κακό με το Fazer στα γόνατα και χειρότερο στην μέση, αλλά το κοιτάω και θέλω να το χαϊδέψω πονηρά, είχε και αυτό θέμα με σβησίματα και τεντωτήρες που διορθώθηκε το 2010. Είναι ίσως μαζί με το XR τα δύο "λιγότερο/καθόλου πλυντήρια" τετρακύλινδρα ταξιδιωτικού τύπου της αγοράς. Το ΚΤΜ 990SMT είναι μαγεία αλλά LOL τιμές και εδώ και έξω. Το 1200GS αν χρειαστεί συμπλέκτη... Αν είναι ο άξονας ετοιμόρροπος... Κάτι αισθητήρες Hall(s με vapor action), κάτι τεντωτήρες επίσης...
Μιλάμε για άσφαλτο πάντα, κάθε μέρα (περίπου τέλος πάντων), με χωματόΔΡΟΜΟ στο πρόγραμμα, όπου περνούσε και το fazer, είναι πολλά τα κιλά και τα χρόνια, λίγα τα χέρια και η όρεξη για επισκευές ή γιατρούς. Και η λογική λέει πλυντηριάκι CBF και τα ρέστα todorίσιο 640 ή BMW 650 XChallenge ή κάτι αντίστοιχο 150-160 κιλών μάξιμουμ και λίγων ευρώ για τις βόλτες του φόρουμ, το οποίο ίσως εκτοπίσει τον πήγασο, ίσως τον κρατήσω για παπί. Η λογική επίσης λέει 1200GS αλλά την σιγουριά ότι ΘΑΠΑΡΕΙΜΠΡΟΣ κάθε πρωί no matter what δεν την έχω με δαύτο και μετά το V85TT δεν ξέρω αν οι "μποξερίσιοι κραδασμοί" θα πονάνε το χέρι μου ή όχι και αυτό είναι τεράστιο θέμα.
Τι δεν έχω σκεφτεί;
Υπάρχει η στιγμή που πρέπει να βρεις αντικαταστάτη για το πιο μαμιστερό μηχανάκι όλων των εποχών. Ναι ξέρω απαράταμαςρεμπάρμπα, είναι υποκειμενικό θα απαντήσω διπλωματικά γιατί απλά δεν πίστευα όταν μετά από προτροπή φίλου κοίταξα προς τα εκεί ότι θα αγόραζα τον πιο ευέλικτο πολυσουγιά/μηχανάκι έβερ, κλείνοντας τα μάτια στο θάψιμο που είχε φάει από το 0-300. Θες δικάβαλο με φορτίο μισή οικοσκευή; Πάει. Θες πίστα; Πήγε μιά φορά, είχαμε κάτι σουξουμούξου "καίει λάδι και καπνίζει να το κοιτάξετε" δεν μας αγαπάς ρε φίλε άλλη δουλειά δεν είχαμε να λύνουμε μοτέρ, καλά περάσαμε κατά τα άλλα και ζει ακόμα, αρκετά χρόνια και δεκάδες χιλιόμετρα μετά, καίγοντας το ίδιο λάδι. Δουλειά; Πάει. Αθήνα να το παρατήσω όπου να'ναι; ΟΚ μία απόπειρα κλοπής απέναντι από στήλες Ολυμπίου Διός μέρα μεσημέρι, αλλά ο συναγερμός το έσωσε. Πτώσεις είχαμε τρεις, δύο με βοήθεια μία δική μας, με μικρές ζημιές σε μανιτάρι μαρσπιέ και πλαστικό μούτρο. Κάναμε τετραψήφια χιλιόμετρα ημερήσια, πήγαμε Γραμμένη Οξιά κλπ, χωματόΔΡΟΜΟΣ ναι αλλά περάσαμε μιά χαρά, κάναμε κάτι ομορφιές χώματόΔΡΟΜΟΥ δικάβαλο στην Κρήτη από Ζάκρο για Άγιο Νικόλαο σε κάτι ανεμογεννήτριες επάνω, δεν έχει πει όχι ποτέ. Ακόμα και με πεθαμένη μπαταρία κινήθηκε, παίρνοντας σε κατηφόρα.
Γενικά το μηχανάκι "τα σπάει" παντού, πάντα, αλώνι, σαλόνι, ο,τι θες το κάνει με χαρά. Ο αναβάτης δεν τα σπάει πιά και τόσο.
Τι με κούρασε; Το υψίσυχνο ζουζούνισμα στο τιμόνι, θέλω καλύτερα φώτα (είναι πολύ καλά για την ηλικία του), θέλω πιο όρθια θέση (αυτό το λέω δεν ξέρω αν τελικά είναι το καλύτερο), θέλω περισσότερο χώρο για πόδια, θέλω πιο ήσυχο κινητήρα και εξάτμιση αλλά όχι ψοφίμι, θέλω το ίδιο καλή ανάρτηση (δύσκολα βρίσκεις πλήρως ρυθμιζόμενη μπρος πίσω πλέον), θέλω ABS. Θέλω και Αθήνα όποτε τύχει και καφέ και σουπερμάρκετ. Οτιδήποτε παραπάνω σε ηλεκτρονικό καλοδεχούμενο, όχι απαιτητό. Γενικά το ABS είναι τρελός ψυχολογικός παράγοντας γιατί από το low και μετά δεν το παίρνω χειμώνα εύκολα, βροχή ποτέ ή σχεδόν, είχα και διάφορα προσωπικά που μου χάλασαν την διάθεση για καβάλημα, πχ φέτος έβαλα βενζίνη 16 Ιουνίου και ξαναγέμισα στον αλήτη με την αντλία που κλέβει τέλη Σεπτέμβρη. Βέβαια φέτος είναι όλα σε ανοδική πορεία, οπότε κοιτάζω το μέλλον αισιόδοξα.
Ανάμεσα σε αυτά λοιπόν είναι και η αλλαγή μηχανής. Ανοίγω τον κατάλογο τελευταίων σελίδων περιοδικού και κοιτάζω. Αλφαβητικά, BMW S1000XR, R1250GS, Ducati Multi, Honda ΑΤΑS, Kawasaki Versys 1000, KTM 1290R, Suzuki Vstrom 1000, KATANA Θέλω χτες μιά ασημί, SWM Superdual ή RS650, Tenere 700. Θέλω και άλλες, πχ μιά vespa 300GTS, ένα 636, μιά MOTOMORINI, ένα Fantic scrambler, ένα Leoncino, ένα SpeedTwin με τις αναρτήσεις του thruxton R και όχι τις μ@λ@κίες που φοράει ή το Scrambler XE με άλλη εξάτμιση, γενικά όλες τις θέλω αλλά συγκρατιέμαι και βάζω "την πρώτη γραμμή".
Μετά σκέφτομαι ότι πρακτικά δεν θέλω νέα μοτοσικλέτα, δηλαδή θέλω αλλά δεν έχω ανάγκη νέα μοτοσικλέτα, οπότε να δω μεταχειρισμένες; R1200GS, Honda CBF1000, CB1300SA, Suzuki Bandit 1250S ή F... Κάπου εκεί τελειώνει η έμπνεση και το όριο των χρημάτων που θα έδινα για μεταχειρισμένο σταματάει στο GS. Πέφτω τις προάλλες πάνω στα BMW K1300S τα οποία είναι στεγνή αντιγραφή XX αλλά είναι από τα καλύτερα μηχανάκια δρόμου ΕΒΕΡ, είναι ΟΚ οι τιμές εδώ, είναι αστεία χαμηλές οι τιμές "έξω" από ιδιώτες. Αυτό και το GS αξίζουν "απ' έξω" γιατί είναι φορτώ σε εξοπλισμό, καθόλου σε χιλιόμετρα, αξίζει και το CB1300 εισαγωγή.
Μετά αρχίζει το ξεσκαρτάρισμα. Τα XR είχαν θέματα με τεντωτήρες και εκκεντροφόρους, η πρώτη γενιά κάνει όσο σαματά κάνει και το Fazer αλλά στην σέλα του θα θυμηθείς ότι θεό υπάρχει και θα εφεύρεις και μερικούς...
Το GS το τελευταίο δεν το κανόνισε καλά ο κ. Μανιάτης και έμεινα με την απορία, το αυτό με την Multi. Η ATAS είναι όχι λόγω σαμπρέλας και αναρτήσεων με το γνωστό θεματάκι, η νέα είναι πιο ελκυστική (όχι στα 20,000 ευρώ βέβαια). Vstrom αλλάζει, το Versys είναι μηχανάρα αλλά άψυχο, η Κατάνα δεν κάνει για δύο και ΛΟΛ 12 λίτρα ντεπόζιτο αλλά την θέλω για παπί άτιμο τζόκερ, ομοίως ακατάλληλο για δύο το SWM και το τενερέ 700. Το 1290R είναι η τέλεια μοτοσικλέτα, αλλά αλλάζει επίσης και ένα εικοσάρικο για να είναι "παλιό μοντέλο" μετά λίγους μήνες, ψυχολογικά είναι όχι. 790R είναι "ίσως" με τα περίεργά του αλλά διάθεση από Φεβρουάριο 2020 και βλέπουμε, αν δεν βγει το 890 στο μεταξύ. Εν τω μεταξύ, πετάω ένα εικοσάρικο σε μηχανάκι, μάλλον όχι, δηλαδή σίγουρα όχι ακόμα και αν τα μαζέψω τελικά, θα φοβάμαι και την σκόνη που θα πέφτει επάνω μην αφήσει σημάδια και το μην γίνει ήχος και φως από κανέναν που πλήρωσε για δίπλωμα.
ΠΙΚΡΑ. Σε μονόδρομο οδηγούμαστε χρηματοδοτικό/ασφάλεια και για εισβολή από τον Άρη...
Μεταχειρισμένα, το CBF1000 το πήρε φίλος (του 2007) και είναι υπερχαρούμενος πλην μαλακής ανάρτησης, ίσως το ζητήσω βόλτα, στατικά μου άρεσε αλλά θα έπαιρνα το επόμενο με τα φώτα του CBR600RR. Το 1300 το πήρε γνωστός και το έδωσε πριν το καβαλήσει σχεδόν, ποτέ δεν είναι καλό σημάδι αυτό. Το Bandit είναι μηχανάρα αλλά είχα το 650 με το ίδιο φέρινγκ και... πάλι φασόλια φάση, οι τιμές χώμα βέβαια, το έχω οδηγήσει και το μοτέρ είναι άντε γειά. Το Κ1300S... Δεν ξέρω τελικά αν είναι το ίδιο κακό με το Fazer στα γόνατα και χειρότερο στην μέση, αλλά το κοιτάω και θέλω να το χαϊδέψω πονηρά, είχε και αυτό θέμα με σβησίματα και τεντωτήρες που διορθώθηκε το 2010. Είναι ίσως μαζί με το XR τα δύο "λιγότερο/καθόλου πλυντήρια" τετρακύλινδρα ταξιδιωτικού τύπου της αγοράς. Το ΚΤΜ 990SMT είναι μαγεία αλλά LOL τιμές και εδώ και έξω. Το 1200GS αν χρειαστεί συμπλέκτη... Αν είναι ο άξονας ετοιμόρροπος... Κάτι αισθητήρες Hall(s με vapor action), κάτι τεντωτήρες επίσης...
Μιλάμε για άσφαλτο πάντα, κάθε μέρα (περίπου τέλος πάντων), με χωματόΔΡΟΜΟ στο πρόγραμμα, όπου περνούσε και το fazer, είναι πολλά τα κιλά και τα χρόνια, λίγα τα χέρια και η όρεξη για επισκευές ή γιατρούς. Και η λογική λέει πλυντηριάκι CBF και τα ρέστα todorίσιο 640 ή BMW 650 XChallenge ή κάτι αντίστοιχο 150-160 κιλών μάξιμουμ και λίγων ευρώ για τις βόλτες του φόρουμ, το οποίο ίσως εκτοπίσει τον πήγασο, ίσως τον κρατήσω για παπί. Η λογική επίσης λέει 1200GS αλλά την σιγουριά ότι ΘΑΠΑΡΕΙΜΠΡΟΣ κάθε πρωί no matter what δεν την έχω με δαύτο και μετά το V85TT δεν ξέρω αν οι "μποξερίσιοι κραδασμοί" θα πονάνε το χέρι μου ή όχι και αυτό είναι τεράστιο θέμα.
Τι δεν έχω σκεφτεί;