δες ένα απόκομμα από την wikipedia ( μεταφρασμένο από την google ) για τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ,
και να θυμάσε ότι η HONDA έφτιαξε το πρώτο της παπί το 1958 όταν οι Βαυαροί φτιάχνανε ( και φτιάχνουν ) αεροπλάνα που έσπαγαν το φράγμα του ήχου
Ιστορία [ επεξεργασία ]
Ατμομηχανές [ επεξεργασία ]
Το ιστορικό της αναζήτησης μιας μεθόδου μεταβλητής διάρκειας ανοίγματος της βαλβίδας επανέρχεται στην ηλικία των
ατμομηχανών όταν η διάρκεια ανοίγματος της βαλβίδας αναφέρεται ως "
διακοπή ατμού ". Ο
μηχανισμός βαλβίδων Stephenson , όπως χρησιμοποιείται σε ατμομηχανές πρώιμης ατμόσφαιρας, υποστηρίζει μεταβλητές
αποκοπές , δηλαδή μεταβάλλεται ο χρόνος κατά τον οποίο διακόπτεται η είσοδος ατμού στους κυλίνδρους κατά τη διάρκεια της διαδρομής ισχύος.
Πρώιμες προσεγγίσεις στις μεταβλητές των μεταβλητών αποκοπής που συνδέονται μεταξύ τους στις διακυμάνσεις εισαγωγής με μεταβολές στην αποκοπή των καυσαερίων. Η διακοπή εισόδου και εξάτμισης αποσυνδέθηκε από την ανάπτυξη της
βαλβίδας Corliss . Αυτά χρησιμοποιήθηκαν ευρέως σε σταθερούς κινητήρες σταθερής ταχύτητας, με διακοπή εισόδου και συνεπώς ροπή, μηχανικά ελεγχόμενο από έναν
φυγόκεντρο ρυθμιστή και
βαλβίδες εκτόξευσης .
Καθώς τέθηκαν σε λειτουργία
βαλβίδες τύπου poppet, τέθηκε σε λειτουργία ένα απλοποιημένο σύστημα βαλβίδων με χρήση
εκκεντροφόρου . Με τέτοιους κινητήρες, θα μπορούσε να επιτευχθεί μεταβλητή αποκοπή με μεταβλητά καμπύλα προφίλ που μετατοπίστηκαν κατά μήκος του εκκεντροφόρου από τον ρυθμιστή.
[3]
Αεροσκάφη [ επεξεργασία ]
Ένα πρώιμο πειραματικό
μοντέλο Clerget V-8, 200 hp από τη δεκαετία του 1910, χρησιμοποίησε έναν ολισθαίνοντα εκκεντροφόρο άξονα για να αλλάξει το χρονισμό της βαλβίδας. Ορισμένες εκδόσεις του
ακτινικού κινητήρα του
Bristol Jupiterστις αρχές της δεκαετίας του 1920 ενσωματώνουν το μεταβλητό σύστημα χρονισμού της βαλβίδας, κυρίως για να μεταβάλλουν το χρονισμό της βαλβίδας εισόδου σε συνδυασμό με υψηλότερες αναλογίες συμπίεσης.
[4] Ο
κινητήρας Lycoming R-7755 είχε σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων αποτελούμενο από δύο έκκεντρα που μπορούν να επιλεγούν από τον πιλότο. Ένας για την απογείωση, την επιδίωξη και τη διαφυγή, ο άλλος για την οικονομική κρουαζιέρα.
Αυτοκίνητο [ επεξεργασία ]
Η επιθυμία να είναι δυνατή η μεταβολή της διάρκειας ανοίγματος της βαλβίδας ώστε να ταιριάζει με την
ταχύτητα περιστροφής ενός κινητήρα έγινε αρχικά εμφανής κατά τη δεκαετία του 1920 όταν τα μέγιστα επιτρεπτά όρια RPM γενικά άρχιζαν να αυξάνονται. Μέχρι αυτή την περίοδο, οι στροφές αδράνειας του κινητήρα και οι στροφές λειτουργίας του ήταν πολύ παρόμοιες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη για μεταβλητή διάρκεια βαλβίδων. Ήταν στη δεκαετία του 1920 ότι άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα
διπλώματα ευρεσιτεχνίας για άνοιγμα βαλβίδων μεταβλητής διάρκειας - για παράδειγμα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας
ΗΠΑ 1.527.456 .
Το 1958 η
Porsche υπέβαλε αίτηση για ένα γερμανικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, επίσης αιτήθηκε και δημοσιεύθηκε ως βρετανικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας GB861369 το 1959. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας Porsche χρησιμοποίησε ένα ταλαντευόμενο έκκεντρο για να αυξήσει την ανύψωση και τη διάρκεια της βαλβίδας. Ο
δεσμοδρομικός εκκεντροφόρος οδηγείται μέσω μίας ράβδου ώθησης / έλξης από έναν εκκεντρικό άξονα ή
πλατφόρμα . Δεν είναι γνωστό αν έχει κατασκευαστεί ποτέ κάποιο πρωτότυπο εργασίας.
Η Fiat ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων για την κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας με λειτουργικό αυτόματο σύστημα χρονισμού βαλβίδων που περιλαμβάνει μεταβλητή ανύψωση. Αναπτύχθηκε από τον Giovanni Torazza στα τέλη της δεκαετίας του '60, το σύστημα χρησιμοποίησε την υδραυλική πίεση για να μεταβάλλει το υπομόχλιο των ακόλουθων εκκέντρων (δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ΗΠΑ 3,641,988).
[5] Η υδραυλική πίεση αλλάζει ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα και την πίεση εισαγωγής. Η τυπική διακύμανση ανοίγματος ήταν 37%.
Η Alfa Romeo ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποίησε ένα μεταβλητό σύστημα χρονισμού βαλβίδων σε αυτοκίνητα παραγωγής (US Patent 4.231.330).
[6] Τα μοντέλα με έγχυση καυσίμου του 1980
Alfa Romeo Spider 2000 είχαν μηχανικό σύστημα VVT. Το σύστημα σχεδιάστηκε από τον Ing Giampaolo Garcea στη δεκαετία του 1970.
[7] Όλα τα μοντέλα της Alfa Romeo Spider από το 1983 χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικά VVT.
[8]
Το 1987, η
Nissan έκανε το ντεμπούτο της ηλεκτρονικής τεχνολογίας
χρονιστή βαλβίδων NVCS στους κινητήρες DOHC
VG20DET και
VG30DE . [
παραπομπή που απαιτείται ] Το 1989, η
Honda κυκλοφόρησε το σύστημα
VTEC .
[9] Ενώ το προηγούμενο
Nissan NVCS αλλάζει τη φάση του εκκεντροφόρου, ο VTEC μεταβαίνει σε ξεχωριστό προφίλ έκκεντρου σε υψηλές στροφές κινητήρα για να βελτιώσει την μέγιστη ισχύ. Ο πρώτος κινητήρας VTEC της Honda παρήγαγε ήταν η
B16Aπου εγκαταστάθηκε στην
Integra ,
CRX , και
Civic hatchback διαθέσιμο στην Ιαπωνία και την Ευρώπη. [
παραπομπή που απαιτείται ]
Το 1992, η Porsche εισήγαγε για πρώτη φορά το
VarioCam , το οποίο ήταν το πρώτο σύστημα για συνεχή προσαρμογή (όλα τα προηγούμενα συστήματα χρησιμοποιούσαν διακριτική προσαρμογή). Το σύστημα απελευθερώθηκε στο
Porsche 968 και λειτουργούσε μόνο στις βαλβίδες εισαγωγής.