Περί δίσκου-πλατό...

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Μία απορία σφήνωσε ξαφνικά στο μυαλό και είναι ερώτηση τεχνικής φύσεως:
Στην αλλαγή δίσκου αλλάζει και το πλατό...;
Προφανώς για το BMW ρωτάω!
 

kostas

Μέλος
Περιοχή
Orestiáda, Evros, Greece
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1200GS ADV
Vespa lxv 50
Στα αυτοκίνητα πωλείται σετ δίσκο-πλατώ-ρουλεμάν.

Επειδη ειναι λιγο "βαριά" η εργασία εγω θα το άλλαζα κομπλε.

Έχω ακούσει περιστατικό με 100+ χιλιάδες να λύνει μηχανή-σαςμαν μονο για ρουλεμάν χωρίς να αλλάζει συμπλέκτη. Στο χερι του καθενός ειναι τι αλλάζει και τι όχι, εγω θα άλλαζα οτι είχε φθορά.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

alx_k

Skipper
Περιοχή
Βόλος-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1200GS '05
Με αφορμή μια τσιμούχα που είχε σκάσει, εγώ άλλαξα δίσκο πριν 60.000χλμ χωρίς να αλλάξω πλατό γιατι δεν υπήρχε λόγος και απ οτι φαίνεται 6 χρόνια μετα, όντως δεν υπήρχε λόγος.
Αν ανοίξεις μέχρι εκεί, βλέπεις, εκτιμάς εσυ ή ο τεχνικός σου και πράττεις ανάλογα.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Είχα - έχω την αίσθηση (ίσως και λανθασμένα) ότι το πλατό φθείρεται όταν πλέον ο δίσκος φτάνει στα όριά του.
Αν ισχύει αυτό, τότε γιατί να μην αλλάξω τον δίσκο προληπτικά, χωρίς να φτάσω να ταλαιπωρήσω το πλατό...;
Έχω στο ράφι αγορασμένο έναν κεραμικό, ο οποίος "θεωρητικά" είναι άφθαρτος, αν έμπαινε προληπτικά πριν ο δίσκος παραδώσει πνεύμα και δεν θα χρειαζόταν να αλλάξω πλατό και δεν θα με απασχολούσε μελλοντικά το θέμα...
Σωστή η απορία μου ή λάθος...;

Υ.Γ. ΜΟΥΤΡΟ, πάλι "ψεύτικος συναγερμός"!:p
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ο δίσκος στο gs1200 είναι κάτι αδιευκρινιστο...
Πριν λίγες ημέρες. ....ανοίχτηκε gs φίλου με 180000 χπμ, επειδή είχε διαρροή μια τσιμουχα
Βγήκε ο δίσκος και μετρήθηκε σε γνωστό πετσοσυνεργειο....
Το πάχος του καινούργιου είναι 6 χιλιοστά και ο δίσκος των 180000 χλμ ήταν 5......με αποτέλεσμα να ξανατοποθετηθει ο ίδιος.
Το πλατό στέλνεται για ένα καθάρισμα στο μηχανουργείο και είναι έτοιμο για αλλα 180000 χλμ

Σπάνια χρειάζεται πλατό και γενικά αν δεν πατιναρει δεν το πειράζουμε.

Το δικό μου έχει φτάσει 227000.....και δεν πατιναρει ακόμα , παρά τις προσπάθειες που καταβαλω τελευταια:banghead:
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Ο δίσκος στο gs1200 είναι κάτι αδιευκρινιστο...
Πριν λίγες ημέρες. ....ανοίχτηκε gs φίλου με 180000 χπμ, επειδή είχε διαρροή μια τσιμουχα
Βγήκε ο δίσκος και μετρήθηκε σε γνωστό πετσοσυνεργειο....
Το πάχος του καινούργιου είναι 6 χιλιοστά και ο δίσκος των 180000 χλμ ήταν 5......με αποτέλεσμα να ξανατοποθετηθει ο ίδιος.
Το πλατό στέλνεται για ένα καθάρισμα στο μηχανουργείο και είναι έτοιμο για αλλα 180000 χλμ

Σπάνια χρειάζεται πλατό και γενικά αν δεν πατιναρει δεν το πειράζουμε.

Το δικό μου έχει φτάσει 227000.....και δεν πατιναρει ακόμα , παρά τις προσπάθειες που καταβαλω τελευταια:banghead:
Κώστα, δόξα τον Θεό, ο δίσκος μου μια χαρά είναι, αν κι έχω μόνο 90000 χιλιόμετρα...
Απλώς, μ' έπιασαν τώρα οι απορίες μου!
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Κώστα, δόξα τον Θεό, ο δίσκος μου μια χαρά είναι, αν κι έχω μόνο 90000 χιλιόμετρα...
Απλώς, μ' έπιασαν τώρα οι απορίες μου!
Το κατάλαβα. .....σε κουβέντα να βρισκομαστε:D
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Χρηστο ανοιξα περσι το μηχανακι στις 70000 λογω τσιμουχας κι εγω. Ειχα διαρροη απο τις 43000 και καποια στιγμη περασαν λαδια μπολικα οποτε πατιναρισε.
Ο δισκος ειχε καλο παχος και θα αντεχε τουλαχιστον αλλο τοσο. Ομως ειχε φαει φρικη απο τα λαδια κι επρεπε να αντικατασταθει. Το πλατω δεν ειχε τιποτα. Αλλαξα δισκο με 140 γιουρα, μεσα στη BMW.
Σημειωνω οτι αν εφτιαχνα τις τσιμουχες οταν εμφανιστηκε το προβλημα, δε θα αλλαζα τιποτα αλλο.
Απλως η εργασια ειναι η ιδια και εδινα παρατασεις, για να αλλαξω και δισκο και να μην ασχοληθω για καμια 150ρια χιλ χλμ ξανα.
Αν εχεις χωρο και μπορεις να κανεις τη δλεια μονος σου, καντο γιατι τρωγεσαι:D
Αλλιως λυσε δεσε το μηχανακι ειναι 150 γιουρα στην καλυτερη περιπτωση.
Στη θεση σου , δε θα το πειραζα!
Οτι δουλευει, το αφηνεις να δουλευει!
Μη σκαλιζεις.... Νομος:cool:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Είχα - έχω την αίσθηση (ίσως και λανθασμένα) ότι το πλατό φθείρεται όταν πλέον ο δίσκος φτάνει στα όριά του.
Αν ισχύει αυτό, τότε γιατί να μην αλλάξω τον δίσκο προληπτικά, χωρίς να φτάσω να ταλαιπωρήσω το πλατό...;
Έχω στο ράφι αγορασμένο έναν κεραμικό, ο οποίος "θεωρητικά" είναι άφθαρτος, αν έμπαινε προληπτικά πριν ο δίσκος παραδώσει πνεύμα και δεν θα χρειαζόταν να αλλάξω πλατό και δεν θα με απασχολούσε μελλοντικά το θέμα...
Σωστή η απορία μου ή λάθος...;

Υ.Γ. ΜΟΥΤΡΟ, πάλι "ψεύτικος συναγερμός"!:p

Αυτό γίνεται, αλλά όταν έχεις ήδη πατινάρισμα και το αφήνεις, ώσπου δεν ξεκινάει κάν..... Μιλάμε για καρουμπαλίαση δηλαδή:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::D Επίσης χαλάς πλατώ από θερμότητα υψηλή, όταν νιώθεις το πατινάρισμα κι επιμένεις να κρατάς στροφές ψηλά και συνεχίζεις να τον κάνεις να πατινάρει! Τότε καίγεται το σύμπαν....
Πρακτικά ούτε το 20% των αναβατών ( ή οδηγών) δεν το κάνει αυτό . Όσοι το κάνουν, μιλάμε για πολύυυυ Ζζζζζμπ@@@@τζατ'ς.....:wacky::wacky::wacky:
Στις περισσότερες περιπτώσεις αλλάζει μόνο δίσκος.
Υπάρχει βέβαια κι άλλη μια περίπτωση... ;) Πολύ ταλαιπωρία του συστήματος σύμπλεξης/αποσύμπλεξης (σε κάποιο κόλλημα σε λάσπη, ή άμμο κλπ), όπου βρωμάει ο δίσκος από το ηθελημένο πατινάρισμα και καίγεται το υλικό τριβής (εξ ου και η βρώμα). Εκεί, από τη θερμότητα θα την ακούσει και το πλατώ! Τόσο πολύ κάποιες φορές, που στραβώνει κιόλας!!!! Ακραίες περιπτώσεις, αλλά υπάρχουν!
Και μπορεί να πας για δίσκο-πλατώ ακόμα και με ολοκαίνουριο όχημα! Και 0 χλμ να έχει που λέει ο λόγος.
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Οπότε μπορείς να ανοίξεις και να αλλάξεις τον μεταλλικό δίσκο με τον κεραμικό, χωρίς να χρειαστεί να αλλαξει το πλατό και να ηρεμήσεις δια παντός με το θέμα δίσκο-πλατό, μιας και υποτίθεται ο κεραμικός είναι εφ'όρου ζωής...
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Οπότε μπορείς να ανοίξεις και να αλλάξεις τον μεταλλικό δίσκο με τον κεραμικό, χωρίς να χρειαστεί να αλλαξει το πλατό και να ηρεμήσεις δια παντός με το θέμα δίσκο-πλατό, μιας και υποτίθεται ο κεραμικός είναι εφ'όρου ζωής...
Mην κάνεις κανά τέτοιο........:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Οπότε μπορείς να ανοίξεις και να αλλάξεις τον μεταλλικό δίσκο με τον κεραμικό, χωρίς να χρειαστεί να αλλαξει το πλατό και να ηρεμήσεις δια παντός με το θέμα δίσκο-πλατό, μιας και υποτίθεται ο κεραμικός είναι εφ'όρου ζωής...
Μηηηηηηη.......ο κεραμικός δεν είναι για την δική μας χρήση.
Κλωτσάει σαν γάιδαρος. ....
Προτείνω να οδηγήσεις κάποιο που έχει και μετά κρίνεις.
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Μηηηηηηη.......ο κεραμικός δεν είναι για την δική μας χρήση.
Κλωτσάει σαν γάιδαρος. ....
Προτείνω να οδηγήσεις κάποιο που έχει και μετά κρίνεις.
Ρε Κώστα η Touratech τον πουλάει, υποτίθεται γι' αυτούς που γυρνάνε μέχρι την Μογγολία και έρχονται...
Για ποια χρήση είναι;
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ρε Κώστα η Touratech τον πουλάει, υποτίθεται γι' αυτούς που γυρνάνε μέχρι την Μογγολία και έρχονται...
Για ποια χρήση είναι;
Για σκληρή εντουραδικη χρήση. ...κατά την δική μου άποψη.
Οδήγησε ενα....αν βρεις..και θα με θυμηθεις
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Για σκληρή εντουραδικη χρήση. ...κατά την δική μου άποψη.
Οδήγησε ενα....αν βρεις..και θα με θυμηθεις
έτσι!!!
Δοκίμασε ένα που φοράει τέτοιο δίσκο!
Δοκίμασέ το ζεστό. Κάνε 3-4 εκκινήσεις κανονικές, όχι ζόρια, και μετά ξανάδοκίμασε. Οι κεραμικοί δεν πατινάρουν μόλις ζεσταθούν και κάνουν "κλωτσήματα". Πριν δοκιμάσεις, μην βάλεις τέτοιο πράμα ;)
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Για σκληρή εντουραδικη χρήση. ...κατά την δική μου άποψη.
Οδήγησε ενα....αν βρεις..και θα με θυμηθεις
Τι εννοείς;
Δεν είμαι σκληλός εντουλάς...;
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Να διευκρινίσω ότι το παραπάνω "έτσι" αναφέρεται στη δοκιμή.
Δεν ξέρω αν η εντουράδικη χρήση θέλει κεραμικό.... Στο δύσκολο χώμα απαιτείται πατινάρισμα και πολλά συμπλεκταρίσματα ενίοτε. Οπότε εκεί χωλαίνει ο κεραμικός.
Ίσως είναι για σιγουριά στα πολύ μακρινά ταξίδια και για αντοχή στα "καψίματα" που θα φάνε σε άμμους-λάσπες με κολλήματα κλπ.... Εκεί αντέχει στις θερμοκρασίες σε σχέση με τον συνηθισμένο που καίγεται, αλλά δεν ξέρω τι κάνει το νορμάλ πλατώ!!! Μπορεί και να στραβώσει σε υπερβολές!
Σίγουρα ο κεραμικός δεν κάνει για καθημερινή χρήση με συχνά σταμάτα-ξεκίνα , κίνηση μέσα σε αστικά κέντρα, ή σε μποτιλιαρίσματα στην ΕΟ.
 
Top Bottom