Αν κυκλοφορείς μόνον άσφαλτο ,όχι μόνο δεν χρειάζεται να βάλεις HD σαμπρέλες ,αλλά αντενδύκνειται κιόλας ,διότι:
1) Οι HD(χοντρές) σαμπρέλες ,λόγω μεγαλύτερου πάχους κ σκληρότητας υλικού ,ανεβάζουν κ διατηρούν πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες σε σχέση με τις απλές.
Στην άσφαλτο αυτό γίνεται έως και επικίνδυνο. Σιγα ρε μην ειναι επικινδυνο Υπερβολικο σε βρισκω! Πολυ απλα η οποια μεγαλυτερη θερμοκρασια -αν υπαρχει διαφορα δηλαδη σε σχεση με μια απλη σαμπρελα- δεν ειναι ικανη να προκαλεσει το...μπαμ!
Κατ'αρχήν δεν μιλάω για το σΑργό σου χρέπι.
Μιλάω για το όπλο 950/990 ,το οποίο με τις ίδιες σαμπρέλες θα κινηθεί με 200άρες στις ΕΟ.
Και δεν είπα για ΜΠΑΜ.
Η υψηλότερη και διατηρητέα (σε σχέση με το σύνηθες) θερμοκρασία επηρεάζει αρνητικά το εμπρός ελαστικό ,με κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης λόγω υπερθέρμανσης.
Ολα αυτά πάντα σε παρατεταμένη κ με μεγάλες ταχύτητες κ φορτία χρήση.
2) Το μεγαλύτερο βάρος της σαμπρέλας του εμπρός τροχού (βλ.μη αναρτώμενο βάρος) μεταμορφώνει αρνητικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ως πρός το γυροσκοπικό ,κάνοντάς την πιό αργή στο στρίβειν ,
και με έντονη τάση να ανοίγει την τροχιά της. Και παλι υπερβολικος αν και θεωρητικα σωστος
Είπα ,αναφέρομαι στους γλήγορους κ παιχνιδιάρηδες και στην άσφαλτο.
Αυτοί θα παρατηρήσουν την διαφορά.
Οσο για την απώλεια πίεσης ,είναι φυσιολογική.(εντός κάποιων ορίων)
Το ελαστικό ,δεν είναι πλαστικό.
Εχει
πόρους στην σύνθεσή του ,για να μπορεί να δέχεται ελαστικές παραμορφώσεις κ να επανέρχεται στην λειτουργική του κατάσταση ,χωρίς να καταστρέφεται.
Βασικα δεν μπορει να γινει αλλιως Δεν ειναι δηλαδη επιλογη των κατασκευαστων σαμπρελων
Βασικά ,αυτό εξήγησα ,οτι οι πόροι στην δομή του ελαστικού σώματος ,είναι δεδομένοι λόγω επιθυμητών ιδιοτήτων.
Τώρα ,όσον αφορά την δομή του κάθε ελαστικού αντικειμένου ,δεν είναι η ίδια.
Μπορεί να αλλάξει κ να καθοριστεί απο τον κατασκευαστή ,αναλόγως της επιθυμητής χρήσης.
Το μίγμα ελαστομερών που θα χρησιμοποιηθεί - τα βελτιωτικά που θα μπούν στο μίγμα - η ποσότητα ελαστομερούς ανά κυβικό cm - η πίεση πρεσσαρίσματος που θα οριστεί στην πρέσσα - η θερμοκρασία κ ο χρόνος αρχικού ψησίματος του αντικειμένου - είναι μερικές απο τις παραμέτρους κατασκευής ελαστικών αντικειμένων ,οι οποίες διαφοροποιούν και καθορίζουν τις τελικές ιδιότητες του ελαστικού προϊόντος.
Επέτρεψε μου να τα γνωρίζω ,αφού στα νιάτα μου έχω ψήσει στις πρέσσες μερικούς τόνους ελαστικού ,φτιάχνοντας διάφορα ελαστικά αντικείμενα.
Γι'αυτό και ανέφερα λακωνικά ότι:
Αναλόγως της σύνθεσης-πυκνότητας-κ' βουλκανισμού του υλικού ,καθορίζονται και οι προδιαγραφές του.
Αλλά εσύ θέλησες να με κουράσεις εξηγώντας το πιό αναλυτικά...
Κουραστικέ konkost...
Οι απλές σαμπρέλες ,λόγω λεπτότητας ,κατασκευάζονται με πιό πυκνή δομή (για να είναι ελαφριές αλλά κ ανθεκτικές ταυτόχρονα) , άρα έχουν κ μικρότερους
πόρους ,άρα χάνουν και λιγότερο αέρα υπο την ίδια πίεση ,σε σχέση με τις χοντρές.
Οι χοντρές ,για να αντέχουν μεγαλύτερες ελαστικές παραμορφώσεις χωρίς να κλατάρουν ,έχουν πιό χοντρά τοιχώματα αλλά και αραιώτερη δομή ,άρα κ μεγαλύτερους πόρους ,άρα χάνουν κ περισσότερο αέρα υπο πίεση.
Καλα δεν ειναι και σιγουρο οτι οι χοντρες σαμπρελες εχουν μεγαλυτερους πορους Ισως και να εχουν τους ιδιους σε μεγεθος πορους αλλα απλα πολυ περισσοτερους σε αριθμο λογω ακριβως παραπανω υλικου
Kαλά...εσύ μείνε στο ίσως...εγώ σου λέω οτι έχουν...κ δεν το εξηγώ παραπάνω...
Οσο πιό φουσκωμένες είναι γενικά οι σαμπρέλες ,τόσο ανοίγουν και οι πόροι (λόγω εφελκυσμού του ελαστομερούς υλικού τους) ,και τόσο πιό μεγάλη ποσότητα αέρα διαφεύγει.
Το ίδιο συμβαίνει κ όταν βρίσκονται υπο συνεχή θερμική καταπόνηση.(σε συνεχή έντονα φρεναρίσματα-ή-χωμάτινη χρήση)
Γι'αυτό κ σε όλα τα φακινγκ μανιουαλς αναγράφεται με μεγάλα γράμματα: ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΠΊΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ!!!
Σιγα μην ειναι αυτος ο λογος! Συνηθως περισσοτερο νομικοι παρα τεχνικοι παραγοντες ειναι αυτοι που καθοριζουν τι γραφεται σε ενα owners manual
Ναι ρε φίλε. Νομικοί είναι οι λόγοι αναφοράς.
Αναφέρεται όμως επειδή
α) Συμβαίνει (χάνουν αέρα)
β) Δεν ειναι υποχρεωμένος ο χρήστης να το γνωρίζει ,κ με την αναφορά ,ο κατασκευαστής μοτό ,πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στον χρήστη.
Οι όποιες διαρροές πίεσης βέβαια ,πρέπει να είναι εντός κάποιων ορίων ,τα οποία διέπονται συγκεκριμένων προδιαγραφών κ πρωτοκόλλων.
Απο εμπειρία:
Οι HD σαμπρέλες ,σταματούν να χάνουν ,όταν πέσουν γύρω στα 14-15 psi ,μιά κ σε αυτή την πίεση το υλικό συμπιέζει τους πόρους τόσο ,ώστε σφραγγίζει τις διαρροές.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ,οι προτεινόμενες πιέσεις με χοντρές σαμπρέλες είναι 1 atm (= 14.5 psi)
Εντελως ασχετο αυτο Και ναι τυχαιο ειναι! Εξαρταται απο την μοτοσυκλετα και την χρηση η προτινομενη πιεση
Οι χοντρές-HD- εντουράδικες σαμπρέλες ,κατασκευάζονται για σκληρή χρήση Enduro ,απο Enduro μοτοσυκλέτες.
Και οι προτεινόμενες πιέσεις ΜΕ αυτές ,είναι αυτές που είπα.
Το οτι εμείς τις φοράμε στις νταλίκες ,επειδή την είδαμε Pastrana ,αυτό δεν σημαίνει οτι ο κατασκευαστής τους έχει λάβει σαν δεδομένο στην ερευνα-κατασκευή τους ,οτι θα τοποθετηθούν σε γελάδια 230 κιλών ,και θα πρέπει να δουλέψουν σωστά σε ασφάλτινη χρήση με υψηλές ταχύτητες ,με 35psi ,και να μην χάνουν αυτή την (υψηλή γι'αυτές) πίεση σταδιακά.
Οι απλές χάνουν λιγότερο k' αργότερα (για λόγους που εξήγησα παραπάνω) και σταματάνε να χάνουν όταν φτάσουν περίπου στα 22 psi (1.5 atm)