Kανενα θεμα αντιπαραθεσης! Ποσο μαλλον "οπαδικης" αντιπαραθεσης! Αντιλαμβανομαι οτι -ειδικα στην Ελλαδα- υπαρχει αυτο το θεμα οπαδισμου των ΚΤΜακηδων, αλλα πιστεψε με , δεν ειμαι ενας απο αυτους. Για εμενα οτιδηποτε σε ταξιδευει πανω σε δυο ροδες καιγοντας υδρογονανθρακες ειναι καλη μηχανη.Δεν είναι είναι θέμα αντιπαράθεσης, από 160 αρχίζει το κούνημα.
Αλλωστε και η ίδια η KTM έχει παραδεχθεί το πρόβλημα
Για να το διορθώσει έβγαλε νέες "πλευστές" βάσεις και στην συνέχεια και νέες βαλίτσες με ποιο αεροδυναμικό σχήμα.
Αποτέλεσμα, δεν γνωρίζω.
Αυτο που λεω ειναι οτι εγω δεν θα τολμουσα να παω 180+ με βαλιτσες, γιατι το βλεπω σαν πολυ μεγαλο ρισκο. Ολοι οι κατασκευαστες θετουν ορια για βαλιτσες, η ΚΤΜ λεει 160 , η BMW μεχρι 180. Και το βλεπω λογικο, γιατι τα ΚΤΜ εχουν πολυ μεγαλυτερες διαδρομες αναρτησεων απο τα 1150/1200 και ποσο μαλλον τα R με τον 90/90-21 τροχο μπροστα που ειναι ακομη πιο ασταθη σε υψηλες ταχυτητες. Αυτο το καταλαβαινω πολυ ευκολα γιατι και με το Τενερε και με το 1090 που εχουν 21" τροχο νιωθω ευκολα ταλαντωσεις στο τιμονι απο στροβιλισμους οταν βρεθω πισω απο βανακι/SUV, κατι που δεν ενιωσα ποτε σε μηχανακια με τροχους 19". Πριν μερικα χρονια ειχα διαβασει μια ερευνα για την αεροδυναμικη των βαλιτσων, και το αποτελεσμα ηταν οτι ειτε εχεις πανω βαλιτσακια των 20+20 λιτρων , ειτε τα κλασσικα κουτια των 45+ λιτρων, ειτε τιποτα, η αεροδυναμικη αντισταση/ασταθεια ειναι σχεδον η ιδια, καθως οι μοτοσυκλετες εχουν ουτως ή αλλως στροβιλισμους και "βρωμικο" αερα στο πισω μερος τους λογω σχεδιασμου τους. Πριν τις βαλιτσες απο τους Εσθονους ειχα τις πρωτες Ζega Touratech που ειναι απλα δυο εντελως τετραγωνα κουτια, και τις ειχα χρησιμοποιησει και στο 1150, και στο ΧΤΖ750 και τωρα στο 1090. Σε κανενα δεν ειχα θεμα κουνηματος λογω αεροδυναμικης. Αυτο που επηρεαζει πολυ την σταθεροτητα της μηχανης με βαλιτσες ειναι οι πλευρικοι ανεμοι, που πλεον βρισκουν πανω σε μεγαλυτερες επιπεδες επιφανειες και σπρωχνουν. Οσο για την ΚΤΜ, αυτο που εκανε ειναι να συνδεσει την αριστερη με τη δεξια βαλιτσα, ωστε να ταλαντωνονται μεταξυ τους ανεξαρτητα απο το πλαισιο. Δεν το εκαναν για να μη μεταφερουν οι βαλιτσες κραδασμους στο πλαισιο λογω αερα, αλλα για να μην μεγενθυνουν τις ταλαντωσεις της ηδη ευαισθητης γεωμετριας και κανουν το προβλημα χειροτερο.
Επιμενω πως 90% του κουνηματος σε υψηλες ταχυτητες ειναι λογω στησιματος , κι εννοω ρυθμισης sag και αποσβεσεων. Το υπολοιπο 10% συμφωνω ειναι θεμα διαστασεων τροχων, πελματος και καταστασης ελαστικων, καθως και θεσεως βαλιτσων ως προς το κεντρο βαρους της μοτο αλλα και ως προς τον πισω αξονα. Οταν καποτε ολα τα φορουμ ειχαν γεμισει με vstrom 650 με "στραβα πλαισια / τραβαει δεξια / κουναει η πισω βαλιτσα" εγω ταξιδευα με τριβαλιτσο και 180 και δεν καταλαβαινα τιποτα, γιατι πολυ απλα ειχα ρυθμισει την προφορτιση αναλογα.