Σλοβενία-Αυστρία-Τσεχία-Ουγγαρία-Βαλκάνια { Μάιος 2016 }

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
®"Μην σταματάς...να τριγυρνάς Vol.3" ™



Motorcycle Europe Road Trip

" 16 - 27 Mαίου 2016 "

{Athens - sk - al - Montenegro - Bosnia & Herz - Croatia - Slovenja - Austria - Czech Rep. - Slovakia - Hungary - Serbia - sk- thessaloniki-Athens}

Και ξεκινάμε λοιπόν !

3 μηχανές σόλο

▫ 1 Yamaha fazer 600cc
▫ 1 Suzuki v-strom 650cc
▫ 1 Suzuki bandit 1255cc

12 χώρες

11 μέρες

~ 5,000 χλμ



Τα 2 προηγούμενα Ευρωπαϊκά μοτοσυκλετιστικά ταξίδια μου το 2014 και το 2015 γίνανε τον Αύγουστο .

Αυτό είναι το 1ο που γίνετε τον Μάιο και παρά τις αρχικές αμφιβολίες τελικά ήταν μια πολύ σωστή επιλογή εποχής με πολλά θετικά !



Αναχώρηση από Αθήνα το μεσημέρι λόγω δικής μου πρωινής εργασίας για να μην χάσουμε καμία μέρα άδειας .



Και ο " Ληστής " μόλις 50ρισε
και άρχισε να στρώνει το μοτέρ !

 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
1η μέρα = 650 χιλιόμετρα από ''Αθήνα προς Οχρίδα'' ( σκόπια )

Δυστυχώς για μας τους Αθηναίους κάθε ταξίδι στις χώρες στα βόρεια σύνορά μας είναι 1000 επιπλέον ανιαρά χιλιόμετρα Ελληνικής εθνικής οδού + ένα τσουβάλι διόδια .

Τα πιστόλια στα διόδια ... συνεχόμενα :rolleyes: αλλά λόγω του ότι ξεκινήσαμε αργά μετά τις 1 το μεσημέρι και διαφόρων στάσεων και αρρυθμιών του νέου gps που βάλαμε να δούμε βγήκαμε από τα Ελληνικά σύνορα και μπήκαμε στα σκόπια ενώ είχε βραδιάσει .

Στάση στο 1ο βενζινάδικο εντός σκοπίων για φτηνή 98άρα βενζίνη και φουλάρισμα στην τιμή των 1.05 euro



Ενώ φουλάραμε και φάγαμε και κάτι μαζί με ένα energy drink βάζοντας μπροστά τις μηχανές τα φώτα του fazer αρνούνται να ανάψουν

Φάγαμε πάνω από 1 ώρα , φύσες , καλώδια ιστορίες , για το υπόλοιπο ταξίδι τελικά το yamaha με μια πατέντα θα γύρναγε έως και την επιστροφή στην Αθήνα μονόφθαλμο !
China xenon και λοιπά μπιχλιμπίδια :D



Κίνηση μηδαμινή και κόσμος πουθενά από νωρίς το βράδυ ενώ το ψιλόβροχο έχει αρχίσει έντονο και εκνευριστικό .

Συνέχεια με κατεύθυνση την Οχρίδα στον γνώριμο για μένα δρόμο και με έναν συνδυασμό κρύου και βροχής σε όλη την διαδρομή .

Φτάνουμε Οχρίδα που δεν κυκλοφορούσε ψυχή και έτσι που τα καταφέραμε και αφού δεν μείναμε σε κάποιο χοτέλ στα Ελληνικά σύνορα πριν βραδιάσει βρήκαμε ένα μεγάλο βενζινάδικο και διανυκτερεύσαμε εκεί την 1η βραδιά έως να ξημερώσει και να συνεχίσουμε για Μαυροβούνιο μέσω αλβανίας o_O .





2η μέρα = 310 χιλιόμετρα .
Από Οχρίδα ( σκόπια )
Προς Μπούντβα (Μαυροβούνιο ) .


Ρίχνοντας εναλλάξ παγωμένοι κανά 2ωρο ύπνο ο καθένας μπροστά στα γουρλωμένα μάτια των σκοπιανών υπαλλήλων του βενζινάδικου ξημερώνει , πίνουμε έναν καφέ και μέσα σε σχεδόν 6 ώρες περνάμε την αλβανία μην βάζοντας ούτε καν βενζίνη παρά μόνο κάνοντας μια στάση σε μια μεγάλη μπόρα λίγο μετά τα τίρανα για μισή ώρα . ( οδικό δίκτυο και κυρίως η απαράμιλλη οδηγική συμπεριφορά των γειτόνων έχουν υπέρ τονιστεί κατεπανάληψη :mad: )

Οι τύποι οδηγάνε σαν να παίζεις destraction derby στο Playstation !!!

Από σκόδρα περνάμε τα πρώτα σύνορα και μετά τον τυπικό έλεγχο των βαριεστημένων συνοριακών μπαίνουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στο Μαυροβούνιο ( 3η σερί χρονιά για εμένα ) .







Ο καιρός πολύ καλός
( όπως σχεδον σε ΟΛΟ το ταξίδι ) ,
η ώρα είναι νωρίς μεσημεράκι ,
η άσφαλτος κρατάει καλά
και μέσα από τον αρχικά στενό δρόμο προχωράμε εντός της μικρής αλλά τόσο όμορφης αυτής χώρας .




''Sveti Stefan'' !





Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα σε τέτοια ταξίδια είναι να ξεκινάς νωρίς , το ιδανικό έως τις 8,30 να είσαι στον δρόμο ανάλογα βέβαια και με τα πόσα χιλιόμετρα έχεις να διανύσεις & την δυσκολία της διαδρομής .

Εμείς ξεκινήσαμε από οχρίδα στις 7 περίπου ( μας έφαγε και το κρύο στα τραπεζάκια του βενζινάδικου άλλωστε ... )


Νωρίς το απόγευμα φτάνουμε στην Μπούντβα και οι ωραίες παρουσίες όπου και να κοιτάξεις είναι κάτι παραπάνω από ευδιάκριτες !

Ψάξαμε λίγο στο booking επιτόπου αλλά λόγω εποχής και χαμηλών τιμών που είδαμε σταματάω και μπαίνω στο 1ο ξενοδοχείο που μ'άρεσε με το μάτι .



Η receptionist ευγενική και η τιμή για τρίκλινο 15 ευρώ το άτομο , οπότε φυσικά μένουμε , παρκάρουμε τις μηχανές , τις κλειδώνουμε μεταξύ τους στο ανοιχτό parking του χοτέλ και βγάζουμε τις αποσκευές .





Μπάνιο , πλυσίματα κράνη και μπουφάν να φύγουν μυγάκια , έξοδο προς παραλία να φάμε κιόλας και επιστρέφοντας νωρίς στο ξενοδοχείο ενώ αράζουμε στο δωμάτιο λέμε να χαλαρώσουμε 1-2 ώρες και να βγούμε αργότερα για να δούμε την νυχτερινή Ζωή της budva .

Ε λοιπόν ξυπνώντας κατά τις 11 το βράδυ το υπόλοιπο team (παρθενικό τους moto trip εξωτερικού και οι 2 ) είχε πέσει σε λήθαργο , 1-2 φορές τους παρακίνησα να σηκωθούν να βγούμε αλλά οι διακόπτες είχαν κλείσει οπότε κλείνω και εγώ τον γενικό και ξυπνάμε την επομένη το πρωί όλοι μαζί για να φύγουμε για κροατία και ντουμπρόβνικ με διαμονή στο Split .




3η μέρα = 330 χιλιόμετρα .
Από Μπούντβα ( μαυροβούνιο ) προς Σπλίτ (κροατία ) .


Αποσκευές πάνω στις μηχανές , ντυνόμαστε και στον δρόμο !



''Κοτόρ''





Φουλάρισμα και συνεχίζουμε





Κροατικά σύνορα με μηδενική κίνηση




Άσφαλτος εξαιρετική , καιρός και θερμοκρασία ιδανικές !
( Μέσα Μαίου ότι πρέπει τελικά )
 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
Και φτάνουμε στο Ντουμπρόβνικ
Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO από το 1979


Στάση στο biker's cafe στο ντουμπρόβνικ


Συνέχεια επί Κροατίας με κατεύθυνση προς Σπλίτ όπου μπαίνουμε αργά την ίδια μέρα .
Ήταν η μόνη μέρα και πόλη που αργήσαμε να βρούμε ξενοδοχείο .
Στο booking ακριβές τιμές , φάγαμε 2 ώρες βλέποντας 2 διαφορετικά δωμάτια που δεν μας άρεσαν από περιπλανόμενους κροάτες που ψάχνανε πελάτες τουρίστες. Όλοι ξέροντας κάκιστα αγγλικά και με την γνωστή άσχημη συμπεριφορά .

Τελικά μετά από ώρα ενώ 2 γυναίκες τσακώθηκαν μεταξύ τους μπροστά μας κατηγορώντας η μία την άλλη
τελικά η μια που είχε και το πιο φτηνό δωματιο μετα απο παζάρια ανέβηκε στο φέιζερ για να μας πάει στο δωμάτιο σε τιμή κάπου στα 50 ευρώ και για τους τρείς μας σε προάστιο του κέντρου .
Βγάζουμε βαλίτσες ανεβαίνουμε στον 2ο όροφο στο διαμέρισμα και αλλάζοντας γρήγορα βγαίνουμε προς κέντρο να πιούμε μια μπύρα και να φάμε κάτι

Επιστροφή γύρω στις 2 γιατί κλείνανε όσα μαγαζιά είδαμε από νωρίς
( για τα Ελληνικά δεδομένα ) .
Πάρκινγκ σε μια ήσυχη γειτονιά στον δρόμο δένοντας και τις 3 μηχανές μεταξύ τους με αλυσίδες αφού κλειστό γκαράζ δεν υπήρχε πουθενά.
 

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
4η μέρα = 350 χιλιόμετρα .
Από Σπλίτ μέσω λιμνών πλίτβιτσε στην πόλη Κάρλοβατς ( κροατία )

Ξυπνάμε ετοιμάζουμε βαλίτσες
Και ευτυχώς οι μηχανές είναι στην θέση τους



Κατεύθυνση προς τις λίμνες πλίτβιτσε .

Κροατικά διόδια και αυτοκινητόδρομος για λίγο με ταχύτητες 150+ να κερδίσουμε χρόνο


Μέχρι που φτάνουμε στις ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ λίμνες της κροατίας !

Λίγα λόγια για τις περίφημες αυτές λίμνες λοιπόν !


{ κείμενο αντιγραφή από ''ΤΟ ΒΗΜΑ'' }

Ανάμεσα στους οκτώ Εθνικούς Δρυμούς της Κροατίας , θεωρείται το μεγαλύτερο αξιοθέατο της χώρας και το πιο δημοφιλές.
Ο λόγος για το Εθνικό Πάρκο των Λιμνών Πλίτβιτσε που απλώνεται ανάμεσα σε τρεις κορυφές των Δειναρικών Αλπεων: την Πλεσέβιτσα (1.640 μ.), τη Μάλα Καπέλα (1.280 μ.) και τη Μεντβέντακ (884 μ.).
Στο ομώνυμο οροπέδιο με διάσπαρτα εκατοντάδες σπήλαια, ποτάμια, λίμνες, και έδαφος από ασβεστολιθικά πετρώματα και δολομίτες, όλο το Πάρκο καταλαμβάνει έκταση 294,82 τ. χλμ., ενώ οι 16 λίμνες καταλαμβάνουν μόλις τα 8 χλμ.
Το ψηλότερο σημείο του Πάρκου βρίσκεται στα 1.280 μ. ενώ το χαμηλότερο στα 380 μ. Το υψόμετρο μεταξύ των λιμνών είναι μόνο 135 μέτρα, ενώ ο μεγαλύτερος καταρράκτης, ο Veliki Slap, έχει ύψος 70 μ. Εδώ, θα μετακινηθούμε με το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, θα κάνουμε βαρκάδα στη μεγαλύτερη λίμνη και θα περπατήσουμε στα στρωμένα με ξύλα μονοπάτια απολαμβάνοντας το πράσινο της φύσης και όλες τις αποχρώσεις του γαλάζιου στα νερά των λιμνών.

Η ιστορία του Εθνικού Δρυμού

Η περιοχή των λιμνών κατοικούνταν εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Εδώ είχαν καταλύσει Ιλλυριοί, Θράκες, Ρωμαίοι, Αβαροι, Σλάβοι και Τούρκοι. Στα 1528 η περιοχή κατελήφθη από τους Οθωμανούς, την οποία και ανακατέλαβαν οι Αυστριακοί 150 χρόνια αργότερα. Οι αυτόχθονες Κροάτες ήδη κατοικούσαν στην περιοχή, όπως και οι Σέρβοι.
Προς τα τέλη του 19ου αιώνα άρχισε η περιοχή να γίνεται «τουριστική».
Το πρώτο ξενοδοχείο κτίστηκε το 1896, ενώ ήδη από το 1893 είχαν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την προστασία της περιοχής. Το 1949 η κομμουνιστική κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας ανακήρυξε την περιοχή Εθνικό Δρυμό και το 1979 ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO, για την εξαιρετική φυσική ομορφιά και την παραγωγή πορώδους λίθου (τούφας) χωρίς επιπτώσεις στο περιβάλλον της.

Γρήγορα το Πάρκο έγινε το πιο δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο της χώρας, όμως τον Μάρτιο του 1991 εκεί διαδραματίστηκαν οι πρώτες σκηνές του πολέμου μεταξύ Κροατών και Σέρβων.
Η περιοχή ανακαταλήφθηκε από τους Κροάτες τον Αύγουστο του 1995 όπου και τελείωσε ο πόλεμος.
Κατά τη διάρκεια του πολέμου η UNESCΟ τοποθέτησε το Πάρκο στον κατάλογο των μνημείων σε κίνδυνο. Λόγω της οικονομικής σπουδαιότητας του Πάρκου, η κροατική κυβέρνηση έδωσε προτεραιότητα στον καθαρισμό του Πάρκου από τις νάρκες και τον Δεκέμβριο του 1998 η UNESCO ανακήρυξε την περιοχή ελεύθερη ναρκών και την έβγαλε από τη λίστα των περιοχών σε κίνδυνο.
Η πεζοπορία είναι η κατ’ εξοχήν δραστηριότητα στο Πάρκο.
Τα μονοπάτια κοντά στην Είσοδο του Πάρκου είναι εξαιρετικά καλά σηματοδοτημένα και υπάρχουν διαδρομές για όλους – γυμνασμένους και μη , αλλά και με πρόσβαση σε αναπηρικά καροτσάκια.

Δημοφιλέστερη είναι η μικρή διαδρομή μιας ώρας κοντά στη μεγαλύτερη λίμνη.

Τα περισσότερα μονοπάτια είναι φτιαγμένα από ξύλινες σανίδες και ξύλινες γέφυρες και καλύπτουν σχεδόν όλο το Πάρκο.
Είναι αρκετά φαρδιά αλλά στις ώρες αιχμής ίσως πιεστείτε από την πολυκοσμία.
Υπάρχουν αρκετές διαδρομές για να επιλέξετε, ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτετε και τη φυσική σας κατάσταση.
Συνήθως από τη μια άκρη στην άλλη η διαδρομή είναι περίπου 4 ώρες ! Μπορείτε να κάνετε και συνδυασμούς με τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και τα ποταμόπλοια ώστε να μη χρειάζεται να επιστρέψετε από την ίδια διαδρομή.

Αρκετά από τα μονοπάτια μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από άτομα με προβλήματα κίνησης και αναπηρικά καροτσάκια, όμως επειδή υπάρχουν κάποια σκαλιά καλό είναι να υπάρχει συνοδός.
Πέρα όμως από τα μονοπάτια, γύρω από τις λίμνες υπάρχουν και μονοπάτια μέσα στο δάσος.
Πολλές περιοχές είναι ανοιχτές όλον τον χρόνο, υπάρχουν ορειβατικές διαδρομές και τον χειμώνα μπορείτε να κάνετε σκι σε κοντινές περιοχές.

Τι πρέπει να γνωρίζετε :

Για να εισέλθετε στον Δρυμό είναι απαραίτητο να βγάλετε εισιτήριο από τα γραφεία που βρίσκονται στις δύο Εισόδους.
Σε αυτό περιλαμβάνονται και οι μετακινήσεις με το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο αλλά και οι μετακινήσεις με το ποταμόπλοιο.
Για τα παιδιά μέχρι 7 ετών είναι δωρεάν και από 7 ως 18 έχουν έκπτωση όπως και οι φοιτητές, αρκεί να φέρουν διεθνές φοιτητικό πάσο. Εκπτωση γίνεται και στα γκρουπ (15 άτομα και πάνω).

Αν δεν ταξιδεύετε οργανωμένα μπορείτε να ζητήσετε να συμμετέχετε σε οργανωμένη ξενάγηση 4 ωρών από ντόπιο ξεναγό με έξτρα φυσικά χρέωση σε αγγλική , γαλλική, ιταλική, γερμανική γλώσσα. Αν διανυκτερεύετε εκεί αγοράστε καλύτερα εισιτήριο 2 ημερών.
Το Πάρκο είναι ανοιχτό όλο τον χρόνο και το εισιτήριο είναι φθηνότερο τον χειμώνα αφού λειτουργεί και λιγότερες ώρες, ενώ η Είσοδος 2 είναι κλειστή τον χειμώνα.



Θυμηθείτε ότι δεν επιτρέπονται: ελεύθερο κάμπινγκ, άναμμα φωτιάς, ψάρεμα, κολύμπι, κόψιμο λουλουδιών, να αφήσετε ελεύθερα τα σκυλιά σας, να ξεστρατίσετε από τα σηματοδοτημένα μονοπάτια. Ενας επιπλέον λόγος είναι οι αρκούδες, γιατί υπάρχει πιθανότητα να τις συναντήσετε. Σε αυτή την περίπτωση μην τρέξετε, παρά φωνάξτε όσο πιο δυνατά μπορείτε ώστε να φοβηθούν και να φύγουν. Για περισσότερες πληροφορίες: www.np-plitvicka-jezera.hr.

Όποιος δεν έχει πάει ΠΡΕΠΕΙ να το κάνει !


Μοναδικό μέρος και εικόνες



Κινέζοι ΠΑΝΤΟΥ κλασσικά !!!
 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
Και Κινέζες ενδιαφέρουσες..


Η πεζοπορία πολύωρη οι ώρες περάσανε και επόμενη διανυκτέρευση αντί για Σλοβενία θα γίνει στο Karlovac μια κροατική μικρή πόλη σχετικά κοντά στα σύνορα με την σλοβενία .

Επιστροφή στις μηχανές και συνέχεια λοιπόν !



Αργά απόγευμα φτάνουμε στο ήσυχο karlovac

Βρίσκουμε σε ένα πλακόστρωτο ένα ωραίο δωμάτιο



Εξαιρετικό φαγητό σε τιμές ασχολίαστες ...


Δωμάτιο μπάνιο , χαλάρωμα και έξοδο το βράδυ να δούμε την μικρή πόλη .


Και εδώ κίνηση μικρή , μπήκαμε σε ένα μαγαζί για 2-3 μπυράκια


Επιστροφή προς το δωμάτιο αφού και αυτό το μαγαζί μάζευε για να κλείσει μετά από καμία ώρα και ψάχνοντας μέσα σε μια νεκρική ησυχία στους δρόμους της πόλης μπας και βρούμε κανένα ανοικτό μπαράκι ( φυσικά δεν είδαμε κανένα )

Ξεκούραση λοιπόν γιατί η επόμενη μέρα η 5η έχει είσοδο στην καταπράσινη Σλοβενία ! :p
 

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
5η μέρα = 180χλμ .

Από Κάρλοβατς ( κροατία) προς Λιουμπλιάνα ( σλοβενία )

Ξυπνάμε με την ησυχία μας καθώς τα χιλιόμετρα έως την πρωτεύουσα της Σλοβενίας είναι λίγα και πηγαίνουμε εναλλάξ προς τις παρκαρισμένες μηχανές , τις οποίες λόγω έλλειψης χώρου στην αυλή του ξενοδοχείου όπως και απαγόρευσης στάθμευσης πάνω στο πλακόστρωτο έξω από το δωμάτιο , τις είχαμε παρκάρει 2 τετράγωνα μακριά στο κοντινότερο νόμιμο σημείο όπως μας είπανε .

Δεμένες με 2 αλυσίδες η καθεμιά με την άλλη και από τις 2 ρόδες όλοι μας σε έναν ρόμβο μεταξύ τους και πρόσθετα έβαλα και συναγερμό στην δική μου + ο Θεός βοηθός.

Ευτυχώς όλα καλά .

Κουμπώνουμε 3βάλιτσα κάτω απο το δωμάτιο μας ,



βάζουμε μπουφάν και εξοπλισμό και ξεκινάμε για Σλοβενία .

Βενζίνες , δόσεις καφείνης , ελεγχος πίεσης στα λάστιχα



και αμέσως μετά ...

Σλοβενία !!! :p


Το σκηνικό αλλάζει , μπαίνεις στην χώρα που όπου και να κοιτάξεις βλέπεις τα πάντα πράσινα



Οδηγείς και από πάνω σου τα φυλλώματα καλύπτουν τον ουρανό , δάση και πράσινο παντού

άλλωστε μιλάμε για μια χώρα που (μαζί με την Σουηδία και την Φινλανδία) , καλύπτεται σε ποσοστό 60% του εδάφους της ,

( ναι εξήντα τις εκατό ) από δάση !

Μπαίνουμε σε μια μεγάλη σκεπή φυλλωμάτων και στάση για καφέ , energy drinks και τις απαραίτητες φωτογραφίες , άλλωστε έχουμε μεγάλο περιθώριο χρόνου , η ώρα είναι κάπου 12 το μεσημέρι και η Λιουμπλιάνα πολύ κοντά .






Κατά τις 1 συνεχίζουμε μέσα σε τοπία o_O .........



Μπαίνουμε Λιουμπλιάνα



και κατευθείαν στο κλεισμένο (από μπούκινγκ-κινητό) από χθές ξενοδοχείο
στο οποίο κάναμε ιδιαίτερη αναφορά να έχει στάθμευση κλειστή για τις μηχανές.

Βγάλσιμο 3βάλιτσα , για καλό κακό ξανά αλυσίδες παρότι η περίφραξη του υπαίθριου χώρου κλείδωνε



και αμέσως στο δωμάτιο για τα γνωστά >>
μπάνια , καθαρισμούς εξοπλισμού και χαλάρωση για να βγούμε στην πρωτεύουσα με τα πόδια .
 

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
Λιουμπλιάνα λοιπόν !



Από τις μικρότερες και γοητευτικότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, η Λιουμπλιάνα είναι μια ήρεμη και φιλόξενη πόλη με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και ατμόσφαιρα που συνδυάζει αρμονικά τα χαρακτηριστικά της Κεντρικής Ευρώπης και της Μεσογείου.


Πόση άραγε ομορφιά, κουλτούρα, μπαρόκ και αρτ νουβό αρχιτεκτονική, ζωντάνια και μεγαλοπρέπεια μπορούν να χωρέσουν στο κέντρο μιας πόλης, με πληθυσμό λιγότερο κι από την Πάτρα ;

Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνει με τον πιο άμεσο και πειστικό τρόπο η πρωτεύουσα της Σλοβενίας η Λιουμπλιάνα, που φιγουράρει ανάμεσα στις πιο μικρές σε μέγεθος και πληθυσμό πρωτεύουσες της Ευρώπης.


Η μητροπολιτική καρδιά της Σλοβενίας ,παρά την έκτασή της , κρύβει πλούσιο πολιτισμό και λαμπρά αρχιτεκτονικά αξιοθέατα που την κάνουν να φαίνεται πολύ μεγαλύτερη
απ' όσο είναι.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και πρωτεύουσες «ζηλεύουν» τη μικρή πριγκίπισσα της Σλοβενίας για τις ομορφιές και τη μοναδική της ατμόσφαιρα.
Ιδιαίτερα χαριτωμένη και ενδιαφέρουσα, η λιλιπούτεια Λιουμπλιάνα χαρακτηρίζεται από πολλούς ως μια εκθαμβωτική μικρογραφία της Βιέννης, της Μπρατισλάβας, της Πράγας ή και του Σάλτσμπουργκ.


Κτισμένη στο κεντρικό τμήμα της χώρας, σε υψόμετρο 278 μ., η Λιουμπλιάνα (το όνομά της σημαίνει «πολυαγαπημένη») είναι όσο μεγάλη χρειάζεται για να διαθέτει τα οφέλη και τις ανέσεις μιας πρωτεύουσας, αλλά και αρκετά μικρή ώστε να διατηρεί ανέπαφη την κουλτούρα και τη χαλαρωτική της ατμόσφαιρα. Χωρισμένη στα δύο από τον ποταμό Ljubjlanica ,



η σλοβένικη πρωτεύουσα μπορεί να μην έχει κάποιο φημισμένο μνημείο-σύμβολο , είναι όμως από μόνη της ένα αξιοθέατο .
Κι αυτό, χάρη στον διάσημο αρχιτέκτονα Jose Plecnik (τον επονομαζόμενο «Γκαουντί της Βαλκανικής»), που μέσα σε τρεις δεκαετίες (1920-1950) κόσμησε τη γενέτειρά του με πάμπολλα αρχιτεκτονικά στολίδια και μεταμόρφωσε τη Λιουμπλιάνα, από μια απλή επαρχιακή πόλη της Βορειοδυτικής Γιουγκοσλαβίας, σε μια καλαίσθητη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Οι κάτοικοι της σλοβένικης πρωτεύουσας υποστηρίζουν χαριτολογώντας ότι : «έξι σταματημένα αυτοκίνητα σ' ένα φανάρι θεωρείται μποτιλιάρισμα!».

( & έτσι το είδαμε και εμείς !!!)

:laugh: Μάλλον θα πρέπει να έρθουν Αθήνα ...

( γειά σου Στέλιο άνοιωθε :D )




Παρότι το κέντρο ήταν σε απόσταση πάνω από μισή ώρα θέλαμε να την περπατήσουμε

Και κάναμε πολύ σωστά παρά το ψιλόβροχο .

Σχεδόν 1 ώρα μετά μαζί με τις στάσεις τα στομάχια θέλανε στέρεα τροφή .

Πολλές καφετέριες και μαγαζιά για φαγητό .
Στάση λοιπόν να φάμε σε μαγαζί που δεν είδαμε τουρίστες αλλά ακούγαμε και βλέπαμε ντόπιες φυσιογνωμίες

5 κομμάτια πίτσας στο παρακάτω μέγεθος μαζί με τις απαραίτητες μπύρες ( τιμές το 1/3 περίπου από Αθήνα )


Εννοείτε οι γυναικείες παρουσίες ήταν όλες o_O ;)

''δεβλέπογλου''




Ο δράκος είναι το έμβλημα της Λιουμπλιάνα .

Σύμφωνα με τον θρύλο , ιδρυτής της Λιουμπλιάνα θεωρείται ο γνωστός Ιάσονας με τους Αργοναύτες του , που βρέθηκαν κατά λάθος στην περιοχή, επιστρέφοντας από τη μακρινή Κολχίδα.

Οι ιστορικοί, αντίθετα, προσδιορίζουν την απαρχή της πόλης στο 2000 π.Χ., όταν και εντοπίζονται τα πρώτα ίχνη ζωής στην περιοχή.

Τα ασάλευτα νερά του Ljubjanica εκτελούν χρέη άτυπων συνόρων , αφού στα δυτικά του ποταμού εκτείνεται το σύγχρονο κομμάτι της πόλης, ενώ η παλιά πόλη με το κάστρο βρίσκονται στην ανατολική πλευρά.

Περπάτημα τριγύρω από την κεντρική πλατεία Preseren ,
που οφείλει την ονομασία της στον μεγαλύτερο ποιητή της Σλοβενίας "France Preseren".

Το άγαλμα του Σλοβένιου λόγιου ,
μαζί με την μπαρόκ Εκκλησία των Φραγκισκανών (1660) , κοσμούν τη φημισμένη πλατεία της Λιουμπλιάνα.



Οι ώρες περνάνε γρήγορα και ήδη βράδιασε .

Ο άλλος ο ^γίγαντας^ :p δεν είχε λουκετάκι να βάλει και άφησε της μηχανής ή του ποδηλάτου του ( πιθανόν και εύκολα Έλληνας θα ήταν )



Ένα ποτό μετά από μέρες επιβάλλεται



έστω και στην μεζούρα που έχουν :oops:



{ το αριστερό δεν είναι ουίσκυ δυστυχώς αλλά red bull }

Παρά τα πολλά μπαράκια όμως και τον πολύ κόσμο , αναρωτιόμαστε σαν γνήσιοι Έλληνες ...

''μα καλά όλοι αυτοί μετά δεν έχουν κανά club να βγούν'' ?

Ρωτάμε την σερβιτόρα , και μας κύκλωσε στον χάρτη κάποια μαγαζιά που είναι ανοιχτά έως αργά το πρωί !

Περπατώντας ...

κάποιες τουρίστριες ... μας είπαν να πάμε στο ''Cirkus''

Kαι δεν πάμε λοιπόν :cool: !



{{ Δεν σας γεμίζει το μάτι από έξω , αλλά ήταν καλό εσωτερικά τελικά }}

Τελικά ήταν κλειστό μεγάλο club με είσοδο κτλ

γεμάτο με κόσμο !



και 2 διαφορετικές αίθουσες ... μια καπνιστών που ήθελες μάσκα για να μπείς

και μια εντελώς άκαπνη

Χορεύτριες και τα ρέστα κανονικά


Τις μπύρες τις ήπιαμε ,

το σόου το είδαμε ,

αργά πλέον και ώρα για επιστροφή στο χοτέλ για λίγη ώρα ξεκούραση


γιατι αύριο έχει ξύπνημα και βόρεια κατεύθυνση προς ''Αυστρία'' .

Η υπόσχεση στον εαυτό μου για μελλοντική επίσκεψη για αρκετές μέρες στην Σλοβενία ( πακέτο με Αυστρία ) είχε γίνει ! ;)

Είδαμε πάρα πολύ λίγα αλλά εξτρά μέρα σε αυτό το ταξίδι δεν είχαμε .
Άλλωστε ήταν μια διερευνητική 1η επαφή με την Σλοβενία !

bled και άλλα πολλά θα επισκεφτούν στο σύντομο ( ελπίζω ) μέλλον .

Για τώρα υπάρχει το αύριο όμως που λέγεται Αυστρία :p !

Συνεχίζεται ...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
6η μέρα = ~350 χλμ.

Από Λιουμπλιάνα ( Σλοβενία )
Μέσω mallnitz & zell am see
Στο Άλπεντορφ ( Αυστρία )

Πρωί Σαββάτου ξεκινάμε και διανύουμε περίπου 100 χιλιόμετρα έως το Φιλλαχ της Αυστρίας , την πρώτη πόλη μετα τα σλοβενοαυστριακά συνορα.

Όσο πλησιάσαμε προς τα σύνορα οι μηχανές ήταν πάρα πολλές
Πολυπληθείς ομαδες απο αναρίθμητες γερμανικές και αυστριακες ναυαρχιδες πηγαινοερχόντουσαν και απο τα 2 ρεύματα.
Φτάνουμε γρήγορα στην Αυστρία




Αυστρία : Η χώρα με την υποδειγματική τουριστική υποδομή , αριστοκρατική φινέτσα και ανεπιτήδευτα ορεινά τοπία , η Αυστρία αποτελεί μια μοναδική ταξιδιωτική ζωγραφιά .

Αυτοκρατορικές αποδράσεις πανέμορφη αλπική φύση ,
χιονισμένες βουνοκορφές,
τουριστικά θέρετρα υψηλού επιπέδου και παγκόσμια παράδοση .

Φωλιασμένη στην καρδιά των Αλπεων , η Αυστρία είναι ένας all time classic προορισμός που διεκδικεί επάξια μία θέση στις πιο όμορφες και τουριστικά ολοκληρωμένες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου και διαθέτει ό,τι χρειάζεται ένας ταξιδιώτης για να σαγηνευτεί .

Στα γερμανικά Österreich σημαίνει «ανατολικό βασίλειο».
Στην συνέχεια το όνομα μεταφέρθηκε στα λατινικά ως Austria.
Η σημερινή ονομασία προήλθε μετά την πτώση της Αυστροουγγαρίας το 1918 .

Περίπου το 60% !!! της συνολικής της έκτασης καλύπτεται από τις Άλπεις και άλλα μικρότερα βουνά .

Mε ψηλότερη κορυφή της χώρας, το Γκροσγκλόκνερ με ύψος 3.798 μέτρων .

Σε λίγα λεπτά σταματάμε σε ένα μεγάλο βενζινάδικο για εσπρεσσακι




Πορεία προς το grossglockner που ομως δεν θα το ανέβουμε .

Είπαμε αλλη χρονιά θα συνδυαστεί Σλοβενία και Αυστρία πακέτο να υπάρχουν μέρες μόνο για αυτές τις δύο χώρες .

Μιλάμε για οργασμό της φύσης οπου κι αν κοιτάξεις , μια αυτοκρατορική αίσθηση .





 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
Το gps είχε πορεία το zell am see και ξαφνικά μας βγάζει σε γραμμές του τραίνου.
Κανείς τριγύρω όμως.


Μας έβγαλε στο Mallnitz για να τρυπήσουμε το βουνό και από μια αυστριακή που ήρθε με αμάξι αργότερα μαθαίνουμε ότι σε περίπου 10 λεπτα το τρένο θα εχει φτάσει.

Eχει μήκος 8,371 χιλιόμετρα . Το υψηλότερο σημείο της σήραγγας, η οποία είναι επίσης το υψηλότερο σημείο όλης της σιδηροδρομικής γραμμής , είναι στα 1.226 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας .
H Βόρεια είσοδος της σήραγγας βρίσκεται στο Böckstein στην κοιλάδα του Bad Gastein στην πολιτεία του Salzburg και η νότια είσοδος κοντά στο Mallnitz .

Böckstein- Mallnitz :

Από το 2001 οι επισκέπτες δεν επιτρέπεται πλέον να παραμείνουν στο όχημά τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Μόνο ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει το αυτοκίνητο ή την μηχανή πάνω στο τρένο και στη συνέχεια να βγει .
Το τρένο έχει συχνότητα κίνησης κάθε 30 λεπτά .

Χρόνος φόρτωσης 5 λεπτά περίπου πριν το τρένο αναχωρήσει . Ο Χρόνος του ταξιδιού είναι 11 λεπτά και Κρατήσεις δεν γίνονται ! Και η τιμή είτε φορτώσεις μηχανή είτε αυτοκίνητο είναι η ίδια ... 17 ευρώ !


Μετά από λίγο λοιπόν...




Αμάξια και εμείς με τις τρείς μηχανες μπροστά ανεβαίνουμε στο τρένο.










Οι μηχανές δένονται και εμείς μπαίνουμε στο βαγόνι για να περάσουμε το βουνό





Περνάμε σε 10 λεπτά το βουνό και Πορεία προς λίμνη Zell am see !





Θαυμάζουμε το θέαμα, βγάζουμε φωτογραφίες και συνεχίζουμε.
Ο προορισμός μας , μια κωμόπολη το Zell am see


Η διαδρομή πραγματικά όμορφη .
Στο σύνολό της , το περιβάλλον γύρω, ο δρόμος, η (ελάχιστη) κίνηση και όταν φθάνουμε αντικρίζουμε μια κωμόπολη όμορφη στην καθημερινότητά της .

Νέα παιδιά, άνθρωποι όλων των ηλικιών χαλαρώνουν στις όχθες της αλπικής λίμνης σε ένα αξιοζήλευτο περιβάλλον !

Οι συγκρίσεις με την δική μας καθημερινότητα συντριπτικές !!!


Μετά από αυτή την όμορφη διαδρομή φθάνουμε στο Zell am See , όπου κάνουμε μια στάση για ξεκούραση και έναν καφέ .


Η κωμόπολη είναι μικρή και συμπαθητική, χτισμένη στις όχθες μιας (τι πρωτότυπο) όμορφης λίμνης με τις χιονισμένες βουνοκορφές να συμπληρώνουν ιδανικά μια εικόνα από πίνακα έργου τέχνης !



















Η ώρα περνάει όμως
Κοιτάμε χάρτη να βρούμε έναν προορισμό σχετικά κοντά με το Χαλστατ για να διανυχτερεύσουμε απόψε και αύριο να έχουμε περιθώριο και ώρες να πάμε στο φημισμένο Χαλστατ .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
Διαλέγουμε Άλπεντορφ !

Alpendorf ( γερμανικά για αλπικό χωριό) είναι ένα χωριό και ένα τμήμα της πόλης St. Johann im Pongau , που βρίσκεται 55 χιλιόμετρα νότια της αυστριακής πόλης του Σάλτσμπουργκ . Είναι σε υψόμετρο 850 μέτρων .

Βρίσκεται 3 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης Sankt Johann im Pongau .

Η πόλη αποτελεί χειμερινό θέρετρο ιδιαίτερα δημοφιλές και συνδέεται με θέρετρα με πάνω από 870 πίστες και 270 σύγχρονα λιφτ του σκι.


Το θέρετρο αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων με χώρους ευεξίας και εστιατόρια .

Το Alpendorf χρησιμεύει ως μία από τις πύλες για να τον Salzburger Sportwelt , μία από τις πέντε συμμαχίες που απαρτίζουν το Ski Amadé , ένα δίκτυο που συνδέεται με θέρετρα με πάνω από 870 πίστες και 270 σύγχρονα λιφτ του σκι.

Σε 50 περίπου χιλιόμετρα φτάνουμε .











Απόλυτη ηρεμία και προσπαθούμε να βρούμε το ξενοδοχείο .

Μπαίνουμε μέσα η reception λείπει...

Χτυπάμε κουδούνι στο διπλανό , έπινε καφέ στο δίπλα ξενοδοχείο τελικά :D






Βάζουμε τις μηχανές σε υπόστεγο στο πίσω μέρος του ξενοδοχείου βγάζουμε βαλίτσες και ανεβαίνουμε στο δωμάτιο.





Η θέα μαγική !







Το δωμάτιο εξαιρετικό.



Βγαίνουμε έξω με μια μηχανή για εφόδια και να δούμε τι παίζει για το βράδυ :confused: .


Λιγοστός κόσμος και μονο 2-3 εστιατόρια και καφέ.
Για μαγαζιά για βραδινή έξοδο ουτε για αστείο o_O .

Ψάχνουμε να βρούμε κάποιο μάρκετ ...
Μετά κανα 20λεπτο βρήκαμε ανοικτό 1όλο κ όλο μίνι μάρκετ πήραμε μακαρόνια , σνακς και ένα μπουκάλι Μαρτίνι και επιστροφή στο δωμάτιο για το πιο ήσυχο και μοναδικό βράδυ που δεν ειχαμε να πάμε κάπου :mad:

Αύριο το Κυριακάτικο πρωινό πρόγραμμα θα είναι Πορεία προς Χάλστατ :p και στην συνέχεια είσοδο στην Τσεχία . :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Πολυ όμορφα,και αυτο με το τρένο, !!εντυπωσιακο για μενα
 

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
7η Μέρα = 300 ~ χιλιόμετρα

Από Άλπεντορφ ( αυστρία )
Στάση στο Χάλστατ
Έως Τσέσκε Μπουντεγιόβιτσε ( τσεχία )



▫Κυριακάτικο πρωινό ξύπνημα στην πατρίδα του Μότσαρτ με γεμάτες μπαταρίες ,
ολιγόλεπτες ματιές από την εκπληκτική θέα του μπαλκονιού του δωματίου με τζούρες παγωμένου φραπέ και η μέρα έχει ήδη ξεκινήσει μοναδικά :)!

Βαλίτσες κουμπωμένες και η μίζα μας φέρνει ξανά στον δρόμο σε μια απίστευτης ομορφιάς διαδρομή που αν και δεν θέλουμε να τελειώσει τα χιλιόμετρα είναι μόνο 80 περίπου και τελειώνει σχετικά σύντομα , όπου φτάνουμε στο πασίγνωστο :yew: Hallstatt


" Hallstatt "

Ένα Παραμυθένιο σκηνικό μοιράζει απλόχερα εικόνες που σου μένουν χαραγμένες ανεξίτηλα !

Μ - Α - Γ - Ε - Ι - Α :eek:






▫ Το '' Χάλστατ '' είναι ένα μικρό χωριό στην περιοχή Salzkammergut στο αυστριακό κρατίδιο της Άνω Αυστρίας και είναι χτισμένο σε απότομη όχθη της ομώνυμης λίμνης (Hallstättersee) .

Στον χώρο αυτό αναπτύχθηκε στην πρώιμη εποχή του σιδήρου ο «πολιτισμός του Χάλστατ» .

To '' Χάλστατ '' είναι ένας πολύ δημοφιλής τουριστικός προορισμός λόγω της μοναδικότητας του τοπίου του , που συνδυάζει την ιστορική αρχιτεκτονική του γραφικού οικισμού , την λίμνη και τα ψηλά βουνά που την περιβάλλουν καθώς και τα πλούσια προϊστορικά , ιστορικά , αρχαιολογικά και πολιτιστικά αξιοθέατα της περιοχής .

Σύμφωνα με την απογραφή του 2001 το Χάλστατ είχε 946 κατοίκους , ενώ βρίσκεται στο εσωτερικό Salzkammergut στην ομώνυμη λίμνη σε υψόμετρο 508 μέτρων .

Στην στενή λωρίδα της όχθης ανάμεσα στα απότομα βουνά ξεπροβάλλουν τα πυκνοχτισμένα σπίτια με τμήματά τους ακόμα να είναι χτισμένα πάνω στη λίμνη .



Η συνολική επιφάνειά του είναι 60 τετραγωνικά χιλιόμετρα και τα 35 αυτής καλύπτεται από δάσος .

Το όνομα μάλλον προέρχεται από τα παλαιά γερμανικά (“hallan”, φλοιός από αλάτι) , μια ερμηνεία που επιβεβαιώνεται από την ύπαρξη των αλατωρυχείων κοντά στο χωριό .

Το ίδιο το χωριό καλύπτει κάθε ελεύθερο χώρο γης μεταξύ του βουνού και της λίμνης .

Η περιοχή ήταν ιστορικά πολύ πλούσια και το πρώτο αλατωρυχείο του κόσμου είναι προσβάσιμο στο κοινό, σε τοποθεσία πάνω από το κέντρο του Χάλστατ.

Το 1997 η UNESCO αναγράφει την περιοχή «Χάλστατ-Νταχστάιν/Σαλτσκάμεργκουτ» στον κατάλογο των μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς !

Οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αποτυπώσουν με τίποτα την μοναδικότητα της μικρής και ιστορικής αυτής περιοχής της Αυστρίας.

















Ώρα έχουμε οπότε καθόμαστε και για καφεδάκι στην πολυσύχναστη πλατεία





Λες και βρίσκεσαι σε μια άλλη εποχή !









Μετά το περπάτημα , τον καφέ , τις φωτογραφίες και τα γνωστά σουβενίρ ξανά στις μηχανές και Πορεία προς Τσεχία και Τσεσκε Μπουντεγιοβιτσε μια πόλη κοντά στα σύνορα με την Αυστρία.




Ο καιρός και παραγγελία να είχαμε κάνει καλύτερος δεν θα μπορουσε να ήταν όλες τις μέρες έως τώρα !

 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350
Είσοδος σε Τσεχία .

























Και σύντομα μπαίνουμε στην πόλη που θα μας φιλοξενήσει για απόψε
Μια πόλη των 95.000 κατοίκων και μεγαλύτερη πόλη της περιφέρειας της νότιας Βοημίας στην κεντρική πλατεία της οποίας διατηρούνται έως και σήμερα δείγματα μεσαιωνικής και μπαρόκ αρχιτεκτονικής !


Έχει και μεγάλη παράδοση στην ζυθοποιία ;) .


Και ένα tip περί μπύρας .
Η Τσεχία είναι μακράν 1η σε κατανάλωση μπύρας με 143 !!! λίτρα κατά κεφαλήν με 2η την Γερμανία με 110 λίτρα .









Είσοδο στην Κεντρική πλακόστρωτη πλατεία να αποπληρώσουμε υγρά και να φάμε και κάτι





Ξενοδοχείο , μπάνιο , λίγη ξεκούραση και έξοδο για περπάτημα στο κέντρο στην ήσυχη αυτή πόλη ενώ έχει βραδιάσει .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Jeronimo

Simplicity
Περιοχή
Athens
Όνομα
George
Μοτό
Suzuki GT1000
Honda Super Cub C125
Honda SH350


Πίτσα & κοτόπουλο για φαγητό



Συνέχεια με μια τελευταία μπύρα σε ένα μπαράκι και ξενοδοχείο για ξεκούραση και τελείωμα αυτής της εξαιρετικά γεμάτης και πλήρης ημέρας ! :p



▫ 8η Μέρα = 150 χιλιόμετρα
Από Τσέσκε Μπουντεγιόβιτσε
Έως Πράγα

Είσοδο στην πρωτεύουσα της Τσεχίας

Κατευθείαν στο δωμάτιο
και απο εκεί ταξί εως το κέντρο της πόλης (για σιγουριά) , το κάστρο και τα αξιοθέατα .


Η ευρύτερη περιοχή της Πράγας κατοικείται από την Παλαιολιθική Εποχή .
Γύρω στο 200 π.Χ., Κέλτες εγκαταστάθηκαν σε μια περιοχή προς τα νότια ονόματι Ζάβιστ , αλλά αργότερα εκδιώχθηκαν ή αφομοιώθηκαν από γερμανικά φύλα.
Σύμφωνα με τον θρύλο , η Πράγα ιδρύθηκε από την Πριγκίπισσα Λιμπούσε και το σύζυγό της , Πρέμυσλ ιδρυτή της ομώνυμης δυναστείας .
Τον αρχικό πυρήνα της πόλης αποτελούσε ένα κάστρο σε ένα λόφο στη δεξιά όχθη του Μολδάβα , γνωστό ως Βίσεχραντ , που σημαίνει «υψηλό, ανώτερο κάστρο» .
Σύντομα , η πόλη έγινε η έδρα των Βασιλέων της Βοημίας , κάποιοι εκ των οποίων κυβέρνησαν αργότερα ως αυτοκράτορες της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας , καθώς και σημαντικότατο εμπορικό κέντρο , το οποίο προσέλκυε εμπόρους από όλη την Ευρώπη .

Ο βασιλιάς Βλαδισλάβος Β' έχτισε το 1170 την πρώτη γέφυρα πάνω από το Μολδάβα , τη Γέφυρα της Ιουδήθ , αν και κατέρρευσε το 1342 .
Στα θεμέλιά της χτίστηκε αργότερα η πασίγνωστη Γέφυρα του Καρόλου .

Το Πανεπιστήμιο του Καρόλου είναι το παλαιότερο πανεπιστήμιο στην κεντρική ευρώπη .
Το 1993 η Πράγα έγινε η πρωτεύουσα της νεοσύστατης Δημοκρατίας της Τσεχίας .



Η Πράγα αποκαλείται επίσης
«η χρυσή πόλη» και «μητέρα των πόλεων».
Από το 1992 , το ιστορικό κέντρο της Πράγας ανήκει στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO .







Ανέβασμα στο κάστρο
Φαγητό στα σοκάκια και ντόπιες μπύρες και επιστροφή στο ξενοδοχείο καθώς αύριο αρχίζει η κάθοδος προς Σλοβακία με διανυκτέρευση στην Βουδαπέστη.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom