ΤΕΧΝΙΚΟ-Χαρτογραφηση ECU σε F800GS κ οχι μονο...

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
@el-Gatto Κώστα, ο Γιάννης λέγοντας "χάρτες" εννοεί τους πίνακες με τις τιμές που δίνεις στην ECU για κάθε παράμετρο .
Νομίζω....
@JOHNGS1100 Γιάννη διόρθωσέ με αν κάνω λάθος.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Καθως τωρα βλεπω αυτο το θεμα, Γιαννη ευχομαι/ελπιζω ν'ασχοληθεις και με το καινουργιο Αφρικα 1000 το οποιο ειναι πολυ συντηρητικα σεταρισμενο απο τη Χονδα για ροπη στις χαμηλομεσαιες και σχετικα χαμηλη καταναλωση. Τωρα βγαζει την μεγιστη ισχυ στις 7500σαλ αλλα ειμαι σιγουρος οτι μπορει ανετα ν'ανεβει 1000σαλ παραπανω και να βγαλει τουλαχιστο 10 ακομη αλογα. Αν ηξερα οτι αυτο μπορει να γινει χωρις να θυσιαστει η φοβερη ροπη που εχει τωρα στις χαμηλομεσαιες και η μακροχρονια αξιοπιστια του, θα επαιρνα ενα ..χθες :D

Εχεις κοιταξει καθολου τα χαρακτηριστικα του κινητηρα του CFR1000 Γιαννη και ποια ειναι η γνωμη σου για τα παραπανω?
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Χάρτες έχω ,αλλά για το PCV ,οι οποίοι αφορούν τις μεταβολές (+-)% στο καύσιμο (σε σχέση με την "μαμά" χαρτογράφηση της ΕCU) σε συγκεκριμένα ποσοστά ανοίγματος γκαζιού κ συγκεκριμένες στροφές/λεπτό .
Τους έχω στο laptop ...να τους κάνω printscreen κάποια στιγμή κ να τους ανεβάσω.
Αν και... δεν νομίζω οτι μπορούν να βγούν κάποια γενικά συμπεράσματα απο αυτούς.
Το μόνο που μπορεί να καταλάβει κάποιος από αυτούς ,είναι ,το αν και που ,η μαμά χαρτογράφηση ,είναι πιό πλούσια ή πιό φτωχή σε καύσιμο απ'ότι θα'πρεπε για να αποδίδει ομαλότερα κ δυνατότερα το μοτέρ.

Ουσιαστικά ,κινούμαι με στόχο ,να κρατάω το AFR σε μιά κλίμακα μεταξύ 13,7/1 -&- 13/1 (απο χαμηλά πρός ψηλα) ,με παραμετροποιήσεις του PCV.
 

skaios

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1150 GS
Οντως !!!
Ροπή τραπέζι ,κοντά στην μέγιστη τιμή ,κ μάλλιστα από πολύ χαμηλά !!!
και +10 αλόγατα ταυτόχρονα !!!
Αν όντως είναι έτσι ,και δεν τις "ζωγραφίσατε"* τις καμπύλες :p,ο τύπος κάνει εξαιρετική δουλειά !!!
Κώστα +3 άλογα από μαμά και αν υπολογίσεις ότι φοράει εξάτμιση και φίλτρο είναι μόλις 2!
 

skaios

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1150 GS
Το πρωτο διαγραμμα ειναι στον τροχο και το δευτερο στο στρόφαλο ;)
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Το πρωτο διαγραμμα ειναι στον τροχο και το δευτερο στο στρόφαλο ;)
Δεν παιζει τροχο το πρωτο διαγραμμα οχι...
Το καλυτερο διαγραμμα "μαμα" που εχω βρει ειναι με 81.3hp στο στροφαλο...(85hp ανακοινωνει σε ιδανικες συνθηκες η ΒΜW)
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Και ξαναλεω παιδια...ο κινητηρας εχει κι αλλα περιθωρια αυξησης ισχυος συμφωνα με τον Γιαννη που το βελτιωσε...προσωπικα δεν επελεξα το κυνηγι των ιππων αλλά την ομαλοποιηση της δυναμης που βγαινει και πώς θα βγαινει στο δρομο.
Και στην ασφαλτο αλλά και στην χθεσινη καλη χωματινη βολτα ειδα οτι τα νουμερα στα χαρτια ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα...γραμμικοτητα,γεμισμα απο χαμηλα που διαρκει το ιδιο ως ψηλα,χωρις καθολου ξεσπασματα,χωρις σκαμπανεβασματα και χασιματα,χωρις να κρεμαει πουθενα και ανεβαζοντας πολυ ωραια και στρωτα,δυνατα...ειναι πολυ κοντα στο ιδανικο οπως το σκεφτομουνα...
Τωρα αν θελει καποιος να κυνηγησει απολυτες ιπποδυναμεις απο ενα 800αρι,μπορει να βγαλει κι αλλη δυναμη αλλά αυτος δεν θα ειμαι εγω.Δεν κυνηγαω αυτο ουτε το ζητουμενο για μενα και για οσα θελω απο το μηχανακι μου ειναι αυτο.;)
 

skaios

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1150 GS
@mAthosalas παραθετω δικό σου ποστ σε άλλο forum

"Κατ'αρχας δυναμομετρηθηκε η GS πριν την αλλαγη για να δουμε τι λεει το εργοστασιο και τι γινεται πηραμε το μηνυμα...

Με κοκκινο στο στροφαλο και με ροζ στον τροχο...Ιπποδυναμεις και ροπες αντιστοιχα!

85 ιππους λεει η μαμα ,84,5 στο στροφαλο ειδαμε και 77.4 στον τροχο!!!Με 8.2 ροπη στο στροφαλο και 7.5 στον τροχο!!!Καθολου ασχημα μαλιστα αν δεις και τις καμπυλες που εχουν γραμμικοτητα.Και στην ροπη και στην δυναμη,ιπποδυναμη!Ειδικα για On Off προσωπικα ειμαι ικανοποιημενος...

Παμε παρακατω λοιπον...
Αλλαζουμε ενα φιλτρο με ενα επωνυμο καλης ποιοτητος για να αναπνεουμε καλυτερα..

Και τελικα παμε παλι για δυναμομετρηση για να δουμε πώς και πόσο καλα δουλευει η νεα μας εξατμιση.Και για να φυγει και μια αμφιβολια που ειχα σχετικα με τα διαγραμματα που θα εδειχναν εαν χρειαζεται,οπως μου ειπαν,να περασω απο τη "μαμα" για ρυθμιση(δηλαδη για κατι χρηματα ειπαν...)
Μετρηση στο στροφαλο...

84.5 πριν οι ιπποι...86 τωρα.Αρα 1.5hp + απο δω...
Για να δουμε και τροχο...
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
@mAthosalas παραθετω δικό σου ποστ σε άλλο forum

"Κατ'αρχας δυναμομετρηθηκε η GS πριν την αλλαγη για να δουμε τι λεει το εργοστασιο και τι γινεται πηραμε το μηνυμα...

Με κοκκινο στο στροφαλο και με ροζ στον τροχο...Ιπποδυναμεις και ροπες αντιστοιχα!

85 ιππους λεει η μαμα ,84,5 στο στροφαλο ειδαμε και 77.4 στον τροχο!!!Με 8.2 ροπη στο στροφαλο και 7.5 στον τροχο!!!Καθολου ασχημα μαλιστα αν δεις και τις καμπυλες που εχουν γραμμικοτητα.Και στην ροπη και στην δυναμη,ιπποδυναμη!Ειδικα για On Off προσωπικα ειμαι ικανοποιημενος...

Παμε παρακατω λοιπον...
Αλλαζουμε ενα φιλτρο με ενα επωνυμο καλης ποιοτητος για να αναπνεουμε καλυτερα..

Και τελικα παμε παλι για δυναμομετρηση για να δουμε πώς και πόσο καλα δουλευει η νεα μας εξατμιση.Και για να φυγει και μια αμφιβολια που ειχα σχετικα με τα διαγραμματα που θα εδειχναν εαν χρειαζεται,οπως μου ειπαν,να περασω απο τη "μαμα" για ρυθμιση(δηλαδη για κατι χρηματα ειπαν...)
Μετρηση στο στροφαλο...

84.5 πριν οι ιπποι...86 τωρα.Αρα 1.5hp + απο δω...
Για να δουμε και τροχο...
Δυστυχως ΔΕΝ ισχυουν αυτα τα διαγραμματα...Το διαπιστωσα στο προσφατο τεστ που παρουσιαζω εδω.Και εμεινα απο το 2011 με την εντυπωση οτι ειχε γινει καλη δουλεια...Ομως δυστυχως επειδη προκειται για το ιδιο δυναμομετρο το οποιο εχει αλλαξει χερια,ηταν αποθηκευμενο και το τεστ εκεινο που παραθετεις και δυστυχως σε λεπτομερη ελεγχο ενα προς ενα στοιχειο βρεθηκε με λανθασμενα στοιχεια εισαγωγης... :( Τροχος αλλη διασταση,σχεσεις μεταδοσης απο F800R και αρκετα ακομα.Οπότε και προφανως ειχε βγει αλλ'αντ'αλλων τοτε.
Βλεποντας το αυτο,καθισαμε και φτιαξαμε ενδελεχως και αφου ψειρισαμε ενα προς ενα τα στοιχεια για να μπουν σωστα και μετα εβγαλα ακομα και τον πισω τροχο ωστε να μην ειναι το Karoo3 και επηρεαζει ακομα και αυτο...

Η μετρηση επισης εγινε με Vpower Shell απο οσο εμπιστοσυνης μαγαζι που φουλαρω,ενω πιθανον με αλλη βενζινη 100αρα ισως και καθαροτερης ποιοτητας,να εδειχνε και καλυτερα αποτελεσματα...οπως ξερεις ισως παραγοντες που επηρεαζουν μια δυναμομετρηση ειναι αρκετοι.ακομα και η εξωτερικη θερμοκρασια...αλλά πιασταυγοκαικουρεφτο αν αρχισω και ασχολουμαι τοοοσο πολυ...μια κεντρικη ιδεα ηθελα να παρω και την εχω.
Αυτα :)
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Αυτο που δεν βαζει ποτε κανενας στην εξισωση, ειναι το διαγραμμα ιπποδυναμης εν σχεση με τον χρονο :sneaky::sneaky::sneaky:
Ολα τα αλλα για δυναμομετρα, να ειχαμε να λεγαμε. Παθων, μαθων και ευτυχισμενος πλεον :D:D:D:D
Α, ρολο παιζει επισης κατα ποιο "προτυπο" μετρανε τα δυναμομετρα.

PS. Ρε Μαθο, το aprilia sxv μου βγαζει 70 αλογα τροχο :pointu::pointu::pointu:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αυτο που δεν βαζει ποτε κανενας στην εξισωση, ειναι το διαγραμμα ιπποδυναμης εν σχεση με τον χρονο :sneaky::sneaky::sneaky:

Αυτο το εξηγεις λιγο ?
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Αυτο το εξηγεις λιγο ?
Απλοικα το λεω: Εαν εχεις ενα μηχανακι με μια καλη καμπυλη και βγαζει 78 αλογα αλλα κανει σε πραγματικες συνθηκες 10sec να φτασει μια Χ ταχυτητα και το ιδιο, με καλη καμπυλη παλι, βγαζει 70 αλογα αλλα κανει 8sec να φτασει την ιδια ταχυτητα, ποιο ειναι καλυτερο; :D
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Απλοικα το λεω: Εαν εχεις ενα μηχανακι με μια καλη καμπυλη και βγαζει 78 αλογα αλλα κανει σε πραγματικες συνθηκες 10sec να φτασει μια Χ ταχυτητα και το ιδιο, με καλη καμπυλη παλι, βγαζει 70 αλογα αλλα κανει 8sec να φτασει την ιδια ταχυτητα, ποιο ειναι καλυτερο; :D
Είναι και το βάρος. ...η σχέση μετάδοσης κλπ κλπ.
Αλλά ο μαθο ξεκαθάρισε ότι δεν το θέλει για κοντρες:D
Έχει ποδήλατο για αυτα
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Δεν μιλάω για τον Κωστα συγκεκριμένα κ λέω για το ίδιο μηχανακι. Στο 800 αποτι φαίνεται η πατάτα ήταν μεγάλη στην χαρτογράφηση από μαμά :p :p :)
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δεν μιλάω για τον Κωστα συγκεκριμένα κ λέω για το ίδιο μηχανακι. Στο 800 αποτι φαίνεται η πατάτα ήταν μεγάλη στην χαρτογράφηση από μαμά :p :p :)
Άβυσσος. ...η μαμα
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Απλοικα το λεω: Εαν εχεις ενα μηχανακι με μια καλη καμπυλη και βγαζει 78 αλογα αλλα κανει σε πραγματικες συνθηκες 10sec να φτασει μια Χ ταχυτητα και το ιδιο, με καλη καμπυλη παλι, βγαζει 70 αλογα αλλα κανει 8sec να φτασει την ιδια ταχυτητα, ποιο ειναι καλυτερο; :D

Εξαρτάται για πού προορίζεται το κάθε μηχανάκι/βελτίωση....
Σαφής απάντηση δεν υφίσταται (τέτοια που να καλύπτει τα πάντα..., γενικά).
Ο χρόνος, υπάρχει μέσα στα διαγράμματα, απλώς δε φαίνεται. Αν θες το κουβεντιάζουμε, αλλά με γραπτά θα μπλέξουμε ;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Δεν μιλάω για τον Κωστα συγκεκριμένα κ λέω για το ίδιο μηχανακι. Στο 800 αποτι φαίνεται η πατάτα ήταν μεγάλη στην χαρτογράφηση από μαμά :p :p :)

Συμβαίνει σε όλα τα "μαμά".... ;) Οι εργοστασιακές χαρτογραφήσεις καλύπτουν πολλές παραμέτρους, ανεξάρτητα από τα "θέλω" του τελικού χρήστη!!!
Οι εταιρείες θέλουν να περνάνε ρύπους, θόρυβο κλπ σε συγκεκριμένες σαλ σε κάθε περίπτωση (βάσει τυποποίησης DIN). Eκεί εμφανίζονται και οι "τρύπες" στα διαγράμματα.
Επίσης θέλουν να ανακοινώνουν τις χαμηλότερες δυνατές τιμές κατανάλωσης, για λόγους marketing, μετρήσεις που γίνονται επίσης σε συγκεκριμένες στροφές/ταχύτητα/συνθήκες. Κι άλλες τρύπες... (πολλές φορές συμπίπτουν οι μεν με τις δε, όχι πάντα όμως). Αυτό το κάνουν ακόμα και για κινητήρες υψηλής απόδοσης, όπως οι κινητήρες των μοτο (μην ξεχνάμε..., ένα μοτέρ 800 κ.εκ με περίπου 80 ίππους, έχει ονομαστική απόδοση 100 ίππους/λίτρο, οπότε είναι υψηλής απόδοσης!!!).

Γι αυτό υπάρχουν οι βελτιωτές, αλλιώς δε θα είχαν λόγους ύπαρξης ;)
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Παιδιά για να μη τρελενόμαστε εδώ είναι μία δυναμομέτρηση σε τελείως μαμά F800GS πριν και μετά το πρόγραμμα στο ίδιο δυναμόμετρο την ίδια μέρα.
Η δύναμη που μετράει είναι σε τροχό.
Η δύναμη του F800GS του Κωστή είναι μεγαλύτερη.

Τα συμπεράσματα δικά σας.



Εδώ είναι ξανά η δυναμομέτρηση του Κωστή με φίλτρο αέρα 2 σταδίου και ελευθερη εξάτμηση (είναι περίπου +4 άλογα) :


 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom