συνέχεια λοιπόν. Είχαμε σταματήσει στη βροχερή νύχτα που μας βρήκε στη Γεωργία
Την επόμενη ημέρα το πρωί, αφού πήραμε πρωινό, ετοιμαστήκαμε για αναχώρηση.
Ο ιδιοκτήτης του Πανδοχείου προθυμοποιήθηκε να μας βοηθήσει να καθαρίσουμε τον εξοπλισμό μας και τις μηχανές από τις λάσπες, καθώς όμως ο δρόμος ήταν χωμάτινος και λασπωμένος αποφασίσαμε να συνεχίσουμε όπως είμασταν μιας ήταν άσκοπο να «πλυθούμε». Πήραμε δελτίο καιρού και μπροστά μας είχαμε μια ηλιόλουστη μέρα.
Το Πανδοχείο που μας "έσωσε"
Ξεκινήσαμε τη διαδρομή και φτάσαμε σύντομα στο χωριό Ushguli, που ήταν σκοπός μας να φτάσουμε το προηγούμενο βράδυ. Η διαδρομή ήταν υπέροχη, σε αλπικά λιβάδια, ανάμεσα σε καταπράσινη φύση.
Τo χωριό είναι ένα από τα ψηλότερα κατοικημένα χωριά στην Ευρώπη (2410m), διατηρημένο καλά, κυρίως λόγω της δύσκολης προσβασιμότητας του στον πολύ κόσμο. Είναι μνημείο UNESCO και κατοικείται από 70 οικογένειες.
Είναι βάση για τους λάτρεις του trecking, οι οποίοι το χρησιμοποιούν ως διαμονή και ξεκίνημα για να περπατούν στα γύρω βουνά.
Συναντήσαμε κάποιους στο δρόμο μας. Έπειτα συνεχίσαμε προς Lentekhi στη διαδρομή που οδηγούσε στην Τυφλίδα.
Η διαδρομή στην αρχή ήταν αλπική, περάσαμε δίπλα από έναν ακόμα παγετώνα και το τοπίο στη συνέχεια άλλαξε ριζικά, μπαίνοντας σε δρόμους με πολύ πυκνή βλάστηση.
Μπροστά πήγαινε ο Χριστόφορος αεροπορία, ήταν ασταμάτητος λέμε! Στη μέση ήμουν εγώ και στο τέλος ο Παντελής που είχε αναλάβει να με προσέχει.
Μετά από ώρες οδήγησης είδαμε μια πινακίδα που έγραφε “CAFÉ” και είπαμε να σταματήσουμε.
Το καφενείο στην περιοχή εκείνη έχει ως εξής: Έχεις αυλή στο σπίτι σου; Την ανοίγεις, βάζεις δύο τραπεζάκια, μια ομπρέλα και μια πινακίδα “CAFÉ”.
Μπήκαμε μέσα, ζητήσαμε ένα καφέ στα Αγγλικά και η ιδιοκτήτρια μας κοιτούσε σα να είμαστε εξωγήινοι, προφανώς δεν θα συνεννοούμασταν ποτέ.
Γυρνάω και τους λέω, παιδιά πάμε να φύγουμε. Και τότε σε άπταιστα Ελληνικά μας λέει «Έλληνες είστε;».
Σοκ εμείς, σοκ και εκείνη, η οποία μας είπε ότι δεν έχει ξαναπεράσει Έλληνας ποτέ από εκεί (πληροφορία που εξετάζεται ως υπερβολική ) και μας διηγήθηκε ότι έχει ζήσει στην Ελλάδα 12 χρόνια,
ζούσε στο Κολωνάκι και δούλευε εκεί, μας είπε πόσο της είχε αρέσει η ζωή στην Ελλάδα. Καφέ τελικά δεν μας έφτιαξε αλλά μια μπύρα την ήπιαμε.
Συνεχίσαμε για ώρες την οδήγηση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους ( πιστεύω ότι την άσφαλτο σε εκείνα τα χωριά την έχουν δει μόνο στην τηλεόραση!) χωρίς στάσεις, παρα μόνο στιγμιαία σταματήματα για φωτογραφίες.
Στόχος της ημέρας ήταν να φτάσουμε όσο πιο κοντά γινόταν στην Τυφλίδα κι έτσι αποφασίσαμε να διανυκτερεύσουμε στην πόλη Gori, τη γενέτειρα του Στάλιν. Μετά από μια μικρή βόλτα στο κέντρο, βρήκαμε ένα ξενοδοχείο, ασφαλίσαμε τις μηχανές στο πίσω μέρος του ξενοδοχείου και βγήκαμε για μια βόλτα, να δούμε την πόλη και να φάμε.
Αν η ώρα είναι περασμένη, στις μικρές πόλεις δεν βρίσκεις να φας πουθενά, τα εστιατόρια κλείνουν νωρίς. Το φαγητό πάντως σε γενικές γραμμές ήταν κοντά στις δικές μας γεύσεις.
Η πόλη δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Επιστρέψαμε για ξεκούραση.
Το επόμενο πρωί φορτώσαμε και πριν ξεκινήσουμε κάναμε μια βόλτα από το πάρκο του Στάλιν. Είχε ξεκινήσει το ψιλόβροχο και το δελτίο καιρού έδειχνε βροχή. Το πρόγραμμα της ημέρας είχε το ανέβασμα και κατέβασμα του Military road. Ένας στρατιωτικός δρόμος 212 χιλιομέτρων με μεγάλη ιστορία, απαγορεύσεις και μάχες. Σε υψόμετρο 2400 μέτρα, σήμερα ο δρόμος έχει χάσει την αίγλη του. Το 2013 η Ρωσία συμφώνησε να ανοίξει ξανά τα σύνορα και έτσι, ο δρόμος έχει γίνει ξανά μια σημαντική αρτηρία μεταφορών , κυρίως για φορτηγά που πάνε από Αρμενία προς Ρωσία.
Πριν μπούμε στο Military road, το ψιλόβροχο μας ταλαιπωρούσε αρκετά. Εκεί το επάνω μέρος του αδιάβροχου μου με εγκατέλειψε, καθώς μετά από πλυσίματα είχε χάσει πλέον την αδιαβροχοποίηση του και άφηνε όλο το νεράκι να περνάει μέσα. Τις προηγούμενες ημέρες είχαμε αναζητήσει προς αγορά από αδιάβροχο μέχρι σακούλες σκουπιδιών, αλλά δεν είχαμε βρει τίποτα από τα δύο! Φτάνοντας στη διασταύρωση προς το Military road έπρεπε να αποφασίσουμε εάν θα συνεχίσουμε κι εγώ απλά θα γίνω μούσκεμα, ή αν θα αλλάζαμε πλάνο. Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε αφού κάναμε την πατέντα της πατέντας: τυλίχτηκα με μια αλουμινοκουβέρτα, τα παιδιά με τυλίξανε με ταινία δεμάτων γύρω γύρω και ήμουν έτοιμος! Θα κρατούσα και σωστή θερμοκρασία σώματος και δεν θα γινόμουν λούτσα! Έβαλα τα ρούχα από πάνω και ξεκινήσαμε.
Στο δρόμο είχε αυτοκίνητα αλλά όχι κίνηση ( είχαμε ακούσει ότι θα βρούμε πολύ μεγάλη κίνηση από τις νταλίκες) με αποτέλεσμα να κινούμαστε αρκετά γρήγορα. Η ανάβαση είχε πολλές στροφές και βροχή που μια σταματούσε μια ξεκινούσε, ευτυχώς όχι πολύ έντονο φαινόμενο. Συνεχίσαμε τη διαδρομή προς τη Ρωσία χωρίς να σταματήσουμε καθόλου παρά μόνο για φωτογραφίες και φτάσαμε στα σύνορα. Η διαδρομή ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο να περιγραφεί με λόγια.
Σταματήσαμε στα σύνορα για λίγα λεπτά ξεκούρασης και ξεκινήσαμε να επιστρέφουμε τον ίδιο δρόμο προς τα πίσω. Στο δρόμο συναντήσαμε πολλά τούνελ, τα οποία χρησιμοποιούνται μόνο τους χειμερινούς μήνες λόγω κακοκαιρίας. Το ψιλόβροχο της επιστροφής είχε παρέα του και ομίχλη, η οποία κατά τόπους ήταν πολύ πυκνή. Ο δρόμος αυτός προσφέρεται για μοτοσυκλετιστικές διαδρομές, με πολλές παρατεταμένες στροφές και άλλα σφιχτά κομμάτια. Αν και το οδόστρωμα δεν είναι τόσο καλής ποιότητας, είναι πολύ ωραία εμπειρία η οδήγηση του.
Σταματήσαμε σε ένα σύμπλεγμα κάστρων ( Ananuri) για φωτογραφίες. Εκεί είναι ένα χειμερινό θέρετρο για σκι, το οποίο ήταν πολύ ωραίο να το βλέπεις καλοκαίρι χωρίς χιόνια. Είναι επίσης μνημείο UNESCO. Βρισκόμασταν περίπου 70 χιλιόμετρα πριν την Τιφλίδα.