O συγκεκριμενος κινητηρας με τυπο XC4 παρουσιαστηκε για πρωτη φορα το 2008 στα μοντελα exc 450-530 και δεν εχει καμια σχεση με τον προηγουμενο πριν το 2008 αλλα ειναι σχεδον ιδιος με τον επομενο κινητηρα απο το 2013 και μετα του EXC 500 με μικρες διαφορες συν την προσθηκη ψεκασμου.
Το χαρακτηριστικο του xc4 2008 ειναι οτι ο κατασκευαστης εχει διαχωρισει τη λιπανση του κινητηρα με την λιπανση του σασμαν με τον κινητηρα να εχει χωρητικοτητα μολις 0,6lt και το σασμαν 0,9lt με ιδιο τυπο λαδιου 10w50 και στα δυο τμηματα. Η ποσοτητα λαδιου των μολις 600ml στον κινητηρα ειναι πολυ μικρη αλλα παρολα αυτα ο XC4 δεν εχει δειξει να εχει προβληματα αξιοπιστιας λογω μικρης χωρητικοτητας λαδιου αν φυσικα η συντηρηση ειναι σωστη με αλλαγες λαδιων οπως προτεινει ο κατασκευαστης καθε 8-10 ωρες σε αγωνιστικη χρηση βεβαια. Αυτο απαιτει και συχνο ελεγχο της σταθμης γιατι μια πιθανη καταναλωση λαδιου μπορει θα μειωσει ακομα την ηδη μικρη ποσοτητα και μετα να υπαξουν προβληματα.
Σε μερικους κινητηρες εχουν διαπιστωθει προβληματα μεταναστευσης λαδιου απο το κιβωτιο στον κινητηρα η και το αντιστροφο αναλογα με το εξαρτημα που εχει χαλασει εσωτερικα οπως καποια τσιμουχα στροφαλου η οτιδηποτε αλλο απομονωνει την επικοινωνια των δυο δεξαμενων. Κατι τετοιο μπορει να ειναι καταστροφικο αφου αν υπαρξει ακομα και μικρη μεταναστευση απο τον κινητηρα προς το κιβωτιο τοτε τα μολις 0,6 λιτρα θα μειωθουν σημαντικα με κακες συνεπειες..
Μια απο τις αλλαγες που εγιναν στον νεοτερο ΧC4 απο το 2013 και επειτα ειναι η κοινη δεξαμενη λαδιου κιβωτιου και κινητηρα οπου πλεον η χωρητικοτητα ειναι 1,5 lt συνολικα.
Υπαρχουν μοτοσυκλετες που εχουν κανει μεγαλα ταξιδια χωρις προβληματα μεταξυ των οποιων και καποιου που εκανε τον γυρο της Ευρωπης απο χωμα διανυοντας 19000 χλμ πανω σε τετοιο κινητηρα χωρις καμια παρεμβαση. Κατα τα λεγομενα του αλλαζε λαδια καθε 1000-1300 χλμ και δεν κουβαλουσε μαζι του επιπλεον λαδι αφου ποτε δεν ειχε καταναλωση λαδιου και δεν αντιμετωπισε κανενα μηχανικο προβλημα.
Καποιοι αλλοι προσθετουν ενα ψυγειο λαδιου στην δεξια πλευρα του κινητηρα που χωραει αλλα 600 ml λαδι και βοηθαει στην επιπλεον ψυξη.
Μια αλλη λυση ειναι η μετατροπη στα καρτερ του κινητηρα ετσι ωστε να γινουν ενιαια με κοινη δεξαμενη λαδιου.
Προσωπικα δεν μαρεσει η εργοστασιακη χωρητικοτητα λαδιου των 0,6lt του κινητηρα για την χρηση που θελω να κανω. Καποιες απο τις χωματινες βολτες που κανω ειναι περιπου 500-700 χλμ και δεν θελω να εχω στον νου μου συνεχως τον ελεγχο λαδιου και ουτε να εχω την ιδεα της πιθανης μεταναστευσης λαδιου οπως και να κουβαλαω λαδι μαζι μου σε περιπτωση που χρειαστει να συμπληρωσω. Η λυση του εξτρα ψυγειου λαδιου ειναι ακριβη (500 ευρω)προσθετει βαρος και δυσκολευει τον τροπο αλλαγης λαδιων γιαυτο επελεξα να ασχοληθω με την τροποποιηση των καρτερ και την μετατροπη τους σε μια κοινη δεξαμενη λαδιου με χωρητικοτητα 1,5lt 10w50.
Η λυση αυτη θα μειωσει την θερμοκρασια λαδιου θα λυση μια για παντατο προβλημα της μεταναστευσης και ο κινητηρας θα εχει μια σαφως μεγαλυτερη αποθηκη λαδιου σε περιπτωση καταναλωσης.
Εχω ηδη αρχισει να μελετω την λυση σχετικα με το ποιο θα ειναι το σημειο που θα επεμβω στα καρτερ του κινητηρα ετσι ωστε να ενωσω τις δεξαμενες λαδιου μεταξυ τους χωρις προβληματα.
Το χαρακτηριστικο του xc4 2008 ειναι οτι ο κατασκευαστης εχει διαχωρισει τη λιπανση του κινητηρα με την λιπανση του σασμαν με τον κινητηρα να εχει χωρητικοτητα μολις 0,6lt και το σασμαν 0,9lt με ιδιο τυπο λαδιου 10w50 και στα δυο τμηματα. Η ποσοτητα λαδιου των μολις 600ml στον κινητηρα ειναι πολυ μικρη αλλα παρολα αυτα ο XC4 δεν εχει δειξει να εχει προβληματα αξιοπιστιας λογω μικρης χωρητικοτητας λαδιου αν φυσικα η συντηρηση ειναι σωστη με αλλαγες λαδιων οπως προτεινει ο κατασκευαστης καθε 8-10 ωρες σε αγωνιστικη χρηση βεβαια. Αυτο απαιτει και συχνο ελεγχο της σταθμης γιατι μια πιθανη καταναλωση λαδιου μπορει θα μειωσει ακομα την ηδη μικρη ποσοτητα και μετα να υπαξουν προβληματα.
Σε μερικους κινητηρες εχουν διαπιστωθει προβληματα μεταναστευσης λαδιου απο το κιβωτιο στον κινητηρα η και το αντιστροφο αναλογα με το εξαρτημα που εχει χαλασει εσωτερικα οπως καποια τσιμουχα στροφαλου η οτιδηποτε αλλο απομονωνει την επικοινωνια των δυο δεξαμενων. Κατι τετοιο μπορει να ειναι καταστροφικο αφου αν υπαρξει ακομα και μικρη μεταναστευση απο τον κινητηρα προς το κιβωτιο τοτε τα μολις 0,6 λιτρα θα μειωθουν σημαντικα με κακες συνεπειες..
Μια απο τις αλλαγες που εγιναν στον νεοτερο ΧC4 απο το 2013 και επειτα ειναι η κοινη δεξαμενη λαδιου κιβωτιου και κινητηρα οπου πλεον η χωρητικοτητα ειναι 1,5 lt συνολικα.
Υπαρχουν μοτοσυκλετες που εχουν κανει μεγαλα ταξιδια χωρις προβληματα μεταξυ των οποιων και καποιου που εκανε τον γυρο της Ευρωπης απο χωμα διανυοντας 19000 χλμ πανω σε τετοιο κινητηρα χωρις καμια παρεμβαση. Κατα τα λεγομενα του αλλαζε λαδια καθε 1000-1300 χλμ και δεν κουβαλουσε μαζι του επιπλεον λαδι αφου ποτε δεν ειχε καταναλωση λαδιου και δεν αντιμετωπισε κανενα μηχανικο προβλημα.
Καποιοι αλλοι προσθετουν ενα ψυγειο λαδιου στην δεξια πλευρα του κινητηρα που χωραει αλλα 600 ml λαδι και βοηθαει στην επιπλεον ψυξη.
Μια αλλη λυση ειναι η μετατροπη στα καρτερ του κινητηρα ετσι ωστε να γινουν ενιαια με κοινη δεξαμενη λαδιου.
Προσωπικα δεν μαρεσει η εργοστασιακη χωρητικοτητα λαδιου των 0,6lt του κινητηρα για την χρηση που θελω να κανω. Καποιες απο τις χωματινες βολτες που κανω ειναι περιπου 500-700 χλμ και δεν θελω να εχω στον νου μου συνεχως τον ελεγχο λαδιου και ουτε να εχω την ιδεα της πιθανης μεταναστευσης λαδιου οπως και να κουβαλαω λαδι μαζι μου σε περιπτωση που χρειαστει να συμπληρωσω. Η λυση του εξτρα ψυγειου λαδιου ειναι ακριβη (500 ευρω)προσθετει βαρος και δυσκολευει τον τροπο αλλαγης λαδιων γιαυτο επελεξα να ασχοληθω με την τροποποιηση των καρτερ και την μετατροπη τους σε μια κοινη δεξαμενη λαδιου με χωρητικοτητα 1,5lt 10w50.
Η λυση αυτη θα μειωσει την θερμοκρασια λαδιου θα λυση μια για παντατο προβλημα της μεταναστευσης και ο κινητηρας θα εχει μια σαφως μεγαλυτερη αποθηκη λαδιου σε περιπτωση καταναλωσης.
Εχω ηδη αρχισει να μελετω την λυση σχετικα με το ποιο θα ειναι το σημειο που θα επεμβω στα καρτερ του κινητηρα ετσι ωστε να ενωσω τις δεξαμενες λαδιου μεταξυ τους χωρις προβληματα.
Τελευταία επεξεργασία: