Moto Guzzi Museum - Mandello del Lario

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R

Την επίσκεψη μου στο μουσείο της Moto Guzzi στο Mandello de Lario την είχα προγραμματίσει με ηλεκτρονική κράτηση περίπου ενάμιση μήνα νωρίτερα μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας και επιβεβαίωσης που ήρθε μέσω e-mail για την ημέρα και ώρα. Σημειώνω πως το μουσείο δέχεται επισκέπτες και τα Σαββατοκύριακα.
Κατά την επίσκεψη μου συγκέντρωσα ένα φωτογραφικό αρχείο που ξεπερνάει τις 200 φωτογραφίες. Είναι σίγουρο πως ένας τέτοιος αριθμός φωτογραφιών θα μας οδηγήσει στο να σκρολάρουμε τις φωτογραφίες κάπως βιαστικά ή αδιάφορα. Αποφάσισα λοιπόν να τις ανεβάζω σιγά-σιγά γράφοντας δυο λόγια για τις περισσότερο ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες που θα βλέπουμε. Οπότε εννοείτε πως οι παρεμβάσεις όχι μόνο επιτρέπονται αλλά θα έλεγα πως επιβάλλονται, ειδικά αν κάποιος συμφορουμίτης έχει να μας πει δυο λόγια για τα μοντέλα που βλέπει. Ιστορικές αναφορές γύρω από την Moto Guzzi και τις μοτοσυκλέτες της είναι επίσης καλοδεχούμενες. Παρά τις αστοχίες και τις αδυναμίες που έχουμε συναντήσει στο παρελθόν από την Moto Guzzi (και άλλες Ιταλικές εταιρείες) κάπου αισθάνεσαι πως αυτές μπορούν να προσπεραστούν εύκολα όταν "νιώσεις" έστω και λίγο από την ιστορική αξία αυτής της εταιρείας και κυρίως το πάθος που έχουν οι Ιταλοί όταν καταπιάνονται τα δίτροχα.

Οπότε, επιτρέψτε μου κάτω από αυτόν τον πρόλογο να βάλω άλλη μια φορά το βίντεο με τίτλο 100 Years Documentary. This is our History, this is Moto Guzzi και να συνεχίσω με τις πρώτες δυο φωτογραφίες.


Η Moto Guzzi Otto Cilindri 500 κατασκευαζόταν από το 1955 μέχρι το 1957.
Όπως καταλαβαίνεται από τον τίτλο της ήταν 498,7cc και φορούσε 8κύλνδρρο μοτέρ σε διάταξη V90. Ήταν ένα 5τάχυτο θαύμα της εποχής με 80 άλογα που ερχόντουσαν στις 12.500 στροφές ανά λεπτό. Η τελική ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν αυτή των 280 χλμ/ω.

Ήταν δημιούργημα του μηχανικού Giulio Cesare Carcano που ξεκίνησε την ιδέα του το 1954 και παραδόθηκε πολύ σύντομα το 1955. Κατασκευάστηκε ως απάντηση στα τετρακύλινδρα της Gilera και της MV Agusta για το motoGP της εποχής. Η ασυνήθιστη λύση ενός εγκάρσια τοποθετημένου κινητήρα V8 90°, επέτρεψε την ίδια διάταξη βάρους με αυτήν ενός μονοκύλινδρου και εξαιρετική ισορροπία των περιστρεφόμενων μαζών. Υδρόψυκτος και με λίπανση ξηρού κάρτερ. Η μοτοσυκλέτα αυτή ήταν γεμάτη από καινοτομίες που έφεραν υψηλά αποτελέσματα ιπποδύναμης και δυσκολίες στην διαχείριση της από το πλαίσιο. Έτσι ενώ πολλές φορές σημείωνε τους ταχύτερους γύρους στους αγώνες αποσυρόταν τακτικά λόγω μηχανικών βλαβών καθώς τα υλικά κατασκευής δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις που δεχόταν τα διάφορα τμήματα του μοτέρ. Από το 1955 μέχρι το 1957 έγιναν δεκάδες βελτιώσεις στα επί μέρους τμήματα του μοτέρ και υπήρξαν βοήθειες που ήρθαν από την Γερμανική Hirth για παράδειγμα στον στροφαλοφόρο άξονα. Ένα άλλο πρόβλημα ήταν πως τα ελαστικά εκείνης της εποχής αδυνατούσαν να διαχειριστούν τη δύναμη και τις επιτάχυνσης αυτού του μοτέρ.
Το πρώτο χρόνο της ζωής της (1955) η συμμετοχή της στους αγώνες είχε χαρακτήρα δοκιμών και μόνο ένα χρόνο αργότερα συμμετείχε επίσημα σε αγώνες όπου έσπασε πολλά και διάφορα ρεκόρ της εποχής.
Το 1957 διακόπηκε η συμμετοχή της στους αγώνες εξαιτίας ενός σύμφωνου αποχής από το GP που υπογράφηκε από πολλές Ιταλικές εταιρείες κι έτσι τελείωσε άδοξα η εξέλιξη της μαζί με αυτήν ενός κινητήρα 350cc.





 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Η επίσκεψη μου στο μουσείο της Moto Guzzi ήταν προγραμματισμένη για τις 15:00 το μεσημέρι. Είχα φτάσει περίπου 10 λεπτά νωρίτερα αλλά δεν υπήρχε ψυχή.





Τελικά χτύπησα το κουδούνι που υπήρχε στον τεράστιο τοίχο που χώριζε τον έξω κόσμο από το εσωτερικό του μουσείου. Μου απάντησαν ότι θα ανοίξουν σε λίγο, οπότε περίμενα...

Κατά την αναμονή μου χάζεψα το αναρτημένο πίνακα που υπήρχε στον εξωτερικό τμήμα και που έδινε κάποιες πληροφορίες για την ζωή του Carlo Guzzi.





Λίγα λεπτά αργότερα εμφανίστηκε ένα ζευγάρι Ισπανών με ένα MG V85TT. Αργότερα δυο Γερμανοί, ένας Ιταλός, ένα ζευγάρι Αμερικάνων, κάποιοι Ιταλοί, αρκετοί από Σκανδιναβικές χώρες και ξαφνικά μέχρι τις 15:30 είχαμε γίνει περισσότερα από 12-15 άτομα.

Η πύλη άνοιξη και μας υποδέχθηκαν ο φύλακας ο οποίος μιλούσε άψογα Αγγλικά και ο ξεναγός του οποίου τα Αγγλικά ήταν κάπως πιο φτωχά. Μας ενημέρωσαν ότι έχουμε άπλετο χρόνο, ότι μπορούμε να δούμε χαλαρά ότι θέλουμε και για όσο θέλουμε. Δεν μπορούμε όμως να αγγίξουμε τίποτα.





Αρχίσαμε να περπατάμε στον τεράστιο ανοιχτό διάδρομο που χώριζε τις κτιριακές εγκαταστάσεις δεξιά και αριστερά για να οδηγηθούμε στο αριστερό κτίριο όπου μπορούσαμε να αφήσουμε διάφορα προσωπικά ήδη ώστε να ξεναγηθούμε απαλλαγμένοι από περιττά πράγματα που όλοι λίγο-πολύ κουβαλούσαμε μαζί μας. Η σκάλα θα μας οδηγούσε στην πρώτη από πολλές αίθουσες.



 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον αυτό το θέμα!!!! :inlove:
Θα το πάμε σιγά-σιγά και μέρα με τη μέρα Νικόλα γιατί μου πήρε πολύ χρόνο η τιτλοποίηση των φωτογραφιών που δίνει ένα bonus στην αξία τους, κυρίως για να ξέρουμε τι βλέπουμε.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Η πρώτη μοτοσυκλέτα που συναντάς ανεβαίνοντας στην πρώτη αίθουσα του άνω ορόφου.

G.P 500 (Guzzi - Parodi) του 1919

Το 1919, με την οικονομική βοήθεια του Giorgio Parodi και την τεχνική υποστήριξη του εργαστηρίου του Giorgio Ripamonti, όπου ο Carlo Guzzi είχε κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της μηχανικής, κατασκευάστηκε το G.P. 500 (αρχικά Guzzi και Parodi).

Το όνομα «GP» εγκαταλείφθηκε το 1921, με την ομόφωνη συγκατάθεση όλων των μελών της Moto Guzzi, για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις με τα αρχικά του Giorgio Parodi και μόνο.

Το G.P. 500, δεν τέθηκε ποτέ σε παραγωγή λόγω του υψηλού κόστους κάποιων επιλογών, όπως ήταν η διπλή ανάφλεξη και η κεφαλή 4 βαλβίδων. Θεωρείται όμως ότι είναι το πρωτότυπο του Moto Guzzi Normale που κατασκευάστηκε και δόθηκε για παραγωγή το 1921, από τη τότε νεοσύστατη Moto Guzzi, Αυτή η παραγωγή παρέδωσε 17 μοτοσυκλέτες. Το σχέδιο κατασκευής της Guzzi-Parodi με τον οριζόντιο κύλινδρο και με τον εξωτερικό σφόνδυλο, το πρωτεύον κιβώτιο ταχυτήτων και το κιβώτιο ταχυτήτων σε μορφή μπλοκ, θα παραμείνει η βάση της φιλοσοφίας κατασκευής των μοτοσυκλετών της εταιρείας από το Mandello για μεγάλο χρονικό διάστημα.


 
Τελευταία επεξεργασία:

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
STF Στέφανε ελπίζω να υπήρχε κ να έβγαλες φωτογραφία το V1000 Convert
Το μοναδικό μοντέλο απ΄όσο γνωρίζω της moto guzzi με αυτόματο κιβώτιο.

Ήμουν έτοιμος να το αγοράσω αλλά ο ιδιοκτήτης (Johan, ο εικονιζόμενος) δεν μου το πουλάει γιατί έχει ηλεκτρικά θέματα και θα τον βρίζω λεει.

 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
STF Στέφανε ελπίζω να υπήρχε κ να έβγαλες φωτογραφία το V1000 Convert
Το μοναδικό μοντέλο απ΄όσο γνωρίζω της moto guzzi με αυτόματο κιβώτιο.

Ήμουν έτοιμος να το αγοράσω αλλά ο ιδιοκτήτης (Johan, ο εικονιζόμενος) δεν μου το πουλάει γιατί έχει ηλεκτρικά θέματα και θα τον βρίζω λεει.

Ναι Γιώργο, το έχω σε μαύρη αστυνομική έκδοση για την Αστυνομία της Καλιφόρνια. Θα το δούμε τις επόμενες ημέρες....
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Nομιζω οτι αν καποτε βρισκομουν εκει θα ηθελα απο κανα μισαωρο τουλαχιστον μονο για να περιεργαστω τις λεπτομερειες που ειχαν οι τεχνικες λυσεις στις ιστορικες αυτες μοτοσυκλετες
 

kuklinski

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
Cr250
Ήμουν εκεί για τα 101 χρόνια
(Ο εορτασμός των 100 είχε ακυρωθεί λόγω κορονοιου) κ υπήρχαν χιλιάδες κόσμου για να γιορτάσουν το 2022!!!

Όμορφο μέρος....
 

VISION

Μέλος
Όνομα
ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μοτό
ΚΤΜ 1090
Ημουν εκεί τον καλοκαίρι του 2023
Ειχαμε κλεισει αρκετό καιρό πρίν την προσβαση μας στον χωρο.
Το ραντεβού ηταν στης 15.30.
Φτανουμε στον χωρο parking στης 15.00 και βλέπουμε να σχολάνε οι εργαζόμενοι, νεα παιδιά ολοι.
Μαζευόμαστε καποιοι ανθρωποι συνολο 10 ατομα και μεταξύ τους ενα ζευγαρι Ιταλών.
Φτανουμε στον χωρο και βγαίνει ενας φυλακας ......μοντελο του Armani.
Σε αψογα Αγγλικά μας ενημερωνει για την διαδικασία.
Απαγορεύεται εδω, εκει, μην ακουμπάτε κλπ
Σε λίγο ερχεται ο ξεναγός σας, λέει.
Και σκάει κύριος κάπου στα 65 με πανί στα χερια να σκουπίζει τα γρασα, φόρμα εργασίας και κατσαβίδι στην τσεπη.
Εδω είμαστε λέω.
Ο φύλακας μας ενημερωνει οτι ο ξεναγός μας δεν μιλαει γκρι Αγγλικά.
Και πέφτει το γελιο της αρκούδας.
Πεταγεται ενας Γερμανός και φωνάζει: μην ανησυχείτε εχουμε συνηθίσει απο την Guzzi τετοια χουνερια.
Ξανα κλάμα.
Ο ξεναγός μιλάει μόνο με το ζευγάρι των Ιταλών και φυσικά ολοι οι υπόλοιποι απλα τραβαμε φωτο.
Πιάνω την Ιταλίδα και καταλαβαίνω οτι μιλάει καλα αγγλικά.
Την παρακαλώ να κάνει την μεταφραση.
Σε κάθε μοτο την ανεβάζαμε σε ενα σκαμνακι και μας μετεφραζε τον ιταλό μηχανικό.
Γελιο δακρύον κυρίως απο τον Γερμαναρα που ειχε τρελο χιουμορ.
Τελειωνουμε με χειροκροτηματα , χαμός.
Παμε όλοι στο μοντελο- φυλακα και ρωταμε να αγοράσουμε κάτι απο την μπουτίκ.
Α δεν εχουμε εδω μπουτικ, ειναι κάποιος αντιπροσωπος μερικα τετραγωνα παρακάτω
Ξανα κλάμα.
Τελικά αυτη η εταιρία εχει .......φιλοσοφία.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ημουν εκεί τον καλοκαίρι του 2023
Ειχαμε κλεισει αρκετό καιρό πρίν την προσβαση μας στον χωρο.
Το ραντεβού ηταν στης 15.30.
Φτανουμε στον χωρο parking στης 15.00 και βλέπουμε να σχολάνε οι εργαζόμενοι, νεα παιδιά ολοι.
Μαζευόμαστε καποιοι ανθρωποι συνολο 10 ατομα και μεταξύ τους ενα ζευγαρι Ιταλών.
Φτανουμε στον χωρο και βγαίνει ενας φυλακας ......μοντελο του Armani.
Σε αψογα Αγγλικά μας ενημερωνει για την διαδικασία.
Απαγορεύεται εδω, εκει, μην ακουμπάτε κλπ
Σε λίγο ερχεται ο ξεναγός σας, λέει.
Και σκάει κύριος κάπου στα 65 με πανί στα χερια να σκουπίζει τα γρασα, φόρμα εργασίας και κατσαβίδι στην τσεπη.
Εδω είμαστε λέω.
Ο φύλακας μας ενημερωνει οτι ο ξεναγός μας δεν μιλαει γκρι Αγγλικά.
Και πέφτει το γελιο της αρκούδας.
Πεταγεται ενας Γερμανός και φωνάζει: μην ανησυχείτε εχουμε συνηθίσει απο την Guzzi τετοια χουνερια.
Ξανα κλάμα.
Ο ξεναγός μιλάει μόνο με το ζευγάρι των Ιταλών και φυσικά ολοι οι υπόλοιποι απλα τραβαμε φωτο.
Πιάνω την Ιταλίδα και καταλαβαίνω οτι μιλάει καλα αγγλικά.
Την παρακαλώ να κάνει την μεταφραση.
Σε κάθε μοτο την ανεβάζαμε σε ενα σκαμνακι και μας μετεφραζε τον ιταλό μηχανικό.
Γελιο δακρύον κυρίως απο τον Γερμαναρα που ειχε τρελο χιουμορ.
Τελειωνουμε με χειροκροτηματα , χαμός.
Παμε όλοι στο μοντελο- φυλακα και ρωταμε να αγοράσουμε κάτι απο την μπουτίκ.
Α δεν εχουμε εδω μπουτικ, ειναι κάποιος αντιπροσωπος μερικα τετραγωνα παρακάτω
Ξανα κλάμα.
Τελικά αυτη η εταιρία εχει .......φιλοσοφία.
Περίπου έτσι έγινε και με εμάς με τη διαφορά ότι ήταν Κυριακή και μπόρεσε να αφιερώσει λίγο περισσότερο χρόνο ο φύλακας "μοντέλο" ως διερμηνέας στην αρχή της επίσκεψης και ότι ο ξεναγός έστω και λίγο μίλαγε κάποια Αγγλικά και σίγουρα προσπαθούσε ο καημένος να μας καλύψει τις απορίες.
Ειλικρινά δεν με πείραξε καθόλου ότι έλειπε -το ιδανικό- στοιχείο ενός ανθρώπου που θα είχε οριστεί με γνώσεις Αγγλικής. Στην εποχή που ζούμε, που το ζητούμενο της εξοικονόμησης χρημάτων έχει πάρει τη μορφή "και από τη μύγα να βγάλουμε ξύγκι" μου αρκούσε η αξιοθαύμαστη προσπάθεια και το χαμόγελο του ανθρώπου να καλύπτει τις απορίες μας με μισά Αγγλικά, μισά Ιταλικά και λίγο νοηματική γλώσσα και που έχουν τις πόρτες τους ανοιχτές και που το παλεύουν ακόμη και κατασκευάζουν τις μοτοσυκλέτες τους στην Ιταλία εξ ολοκλήρου και δεν έχουν καταφύγει -ακόμη- στην εύκολη λύση της Κίνας όπως έχουν κάνει άλλες εταιρείες.

Τον φύλακα "μοντέλο" τον προσφωνούσα "mister salami" (και γέλαγε με αυτό) γιατί κατά την έναρξη της ξενάγησης -όπως έγραψα και νωρίτερα- μας έδωσε το δικαίωμα να φωτογραφήσουμε τα πάντα αλλά ταυτοχρόνως μας απείλησε πως αν αγγίξουμε οτιδήποτε θα μας κόψει το πέος σαν σαλάμια (άουτς). Όλο αυτό γινόταν σε πνεύμα χαβαλέ κια πραγματικά ήταν ένα πανηγύρι που απόλαυσα καθώς κι εγώ ήμουν ανακατεμένος με τους moto guzzisti που έρχονται από όλες τις γωνιές της γης και έδωσαν το δικό τους χρώμα στην εκδήλωση. Ήμασταν λίγοι αλλά ήταν πολύ όμορφα.

Στο δημοτικό πάρκινγκ που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το μουσείο κάποιοι Moto guzzisti έχουν παρκάρει τις αγαπημένες τους. Υπήρχαν και άλλες (5-6 συνολικά) αλλά εγώ έδωσα βαρύτητα σε αυτήν την V11 Le Mans που ήταν πανέμορφη.


 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ας επιστρέψω στην αναφορά του Srider Γιώργου. Αφού αναφέρθηκε σε αυτήν ας μην περιμένουμε. Έτσι και αλλιώς σκοπός μου είναι να παραμείνει ενδιαφέρον το θέμα και να σας μεταφέρω -στο βαθμό που αυτό μπορεί να γίνει- στην επίσκεψη στο μουσείο.

V1000 i Convert California Polizia 1974-1979




Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έτυχε ιδιαίτερα καλής υποδοχής την εποχή της. Πολλοί μιλούν για μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα. Στο μουσείο υπήρχε η αστυνομική εκδοχή της συνοδευμένη με το California που από όσο γνωρίζω είχε χαρακτηριστικά touring.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ας ανακατέψουμε λίγο την σειρά της επίσκεψης για να δούμε μερικές Moto Guzzi που μπήκαν στην υπηρεσία της αστυνομίας και του στρατού.




























 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Μοντέλο της Αεροδυναμικής σήραγγας της Moto Guzzi

Είναι η πρώτη αεροδυναμική σήραγγα που κατασκευάστηκε στην Ευρώπη και η πρώτη στον κόσμο σε εταιρεία μοτοσυκλετών. Σχεδιάστηκε το 1950 και εγκαινιάστηκε το 1954, έκανε αμέσως αισθητή την παρουσία της. Τεχνολογία αιχμής για την εποχή της (αλλά δεν λειτουργεί πλέον σήμερα), η αεροδυναμική σήραγγα στο εργοστάσιο Mandello χρησιμοποιήθηκε ευρέως για να δοκιμάσει την αεροδυναμική τόσο των μοτοσικλετών όσο και άλλων στοιχείω.

 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Να προσθεσω στο ομορφο υλικο του φιλου Στεφανου λιγα ακομη και εγω-διχως καμια διαθεση highjacking

Ενα μικρο βιντεο με την ιστορια της μαρκας εδω









Καθόλου hichjacking, ίσα-ίσα. Επιθυμία μου είναι να υπάρχει ένα θέμα για την εταιρεία (μακάρι για κάθε εταιρεία) και να μάθουμε 5 πράγματα. Νομίζω πως τέτοια θέματα συμβάλουν στον αλληλοσεβασμό και στην κατανόηση της "άλλης" επιλογής και στη συνολική αγάπη για το δίκυκλο ως μέσο, ως χόμπυ κτλ
 
Top Bottom