Γιάννη
Aldebaran σε καμία περίπτωση δε παρεξηγώ τα γραπτά σου. Ούτε αντιπαράθεση βλέπω, ούτε κάποια κόντρα μεταξύ Africa vs ανταγωνιστών. Κι εμένα αρέσουν πολλές μοτοσυκλέτες και Ευρωπαϊκές και Ιαπωνικές. Αν βγάλω από τη μέση το οικονομικό όχι μόνο ως προς την απόκτηση αλλά και ως προς τη συντήρηση, μοτοσυκλέτες που μου αρέσουν υπάρχουν αρκετές. Ξεχωρίζω τις GS LC 1200/1250, KTM ADV 1290, Africa Twin AS 1000/1100, όπως ακόμη και τα XT1200Z και ας έχουν παλιώσει λίγο.
Απαντώ μερικώς, έχοντας στο μυαλό μου κάποιες κοινές ελπίζω παραδοχές.
Εδώ μέσα όσοι γράφουμε μπορεί να έχουμε την υποκειμενική μας αντίληψη για το τι μας αρέσει εμφανισιακά και τι όχι.
Προσωπικά πιστεύω πως υποκειμενικό είναι και το ποιο είδος κινητήρα μας αρέσει και δεν αναφέρομαι στη δομή του αλλά στη συμπεριφορά του.
Το θέμα prestige το αφαιρώ εντελώς από την εξίσωση γιατί θεωρώ πως εδώ μέσα λίγο-πολύ το κοινό είναι "ειδικό" και ξέρει τι θέλει από τη μοτοσυκλέτα και δεν αγοράζει με γνώμονα αυτό (το prestige δλδ). Όχι πως και αυτό θα ήταν κακό αλλά εδώ συζητάμε άλλα περισσότερο τεχνικά χαρακτηριστικά.
Αυτός είναι και ο λόγος που πλέον σχεδόν πάντα ζορίζει η σκέψη:
ναι αλλά ποια μοτοσυκλέτα; Τα πράγματα έχουν έρθει πολύ κοντά στη μεγάλη κατηγορία των μαστόδοντων On/Off.
Μπορεί το CRF-L να μην έχει καγκούρικο κινητήρα, διαβάζω όμως πως το κύριο χαρακτηριστικό του είναι smooth αίσθηση που έχει σε όλο το εύρος των στροφών. Αυτό σε συνδυασμό με ένα DCT κιβώτιο ταχυτήτων, μπορεί να γίνει μια ταξιδιωτική απόλαυση.
Έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα στον μοτοσυκλετισμό οι εταιρείες έχουν κλείσει συμπληρώσει όλα τα κενά με προϊόντα "απόλυτου" χαρακτήρα ανά κατηγορία και από βασικό μέσο μεταφοράς έχει καταλήξει να είναι ΚΑΙ χόμπι άντλησης απολαύσεων. Με άλλα λόγια, μια μηχανή δε φθάνει.
Σε ότι με αφορά, αν ήθελα σήμερα να αγοράσω μια On/Off για καθαρά ταξιδιωτική χρήση μάλλον θα έπαιρνα την Africa Twin Adveture Sports με DCT αλλά
χωρίς τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις. Θυμίζω πως έτσι και αλλιώς απεχθάνομαι -πλέον- το υπερφόρτωμα στις μοτοσυκλέτες και απέναντι στον εαυτό μου δεν υπάρχει δικαιολογία ως προς αυτό, ακόμη και αν κάνω κάμπινγκ 20 ημερών. Οπότε ακόμη και να συνεχίζει να υφίσταται το μαλακό ελατήριο πίσω, μάλλον δε θα είναι πρόβλημα για εμένα. Και να είναι, διορθώνεται εύκολα.
Και η R 1250 GS με συγκινεί ως μηχανή ταξιδιωτικής χρήσης. Με απασχολεί όμως και η επόμενη μέρα, ως ιδιοκτήτη ταξιδιωτικής μοτοσυκλέτας. Και γιατί το κόστος απόκτησης είναι ακόμη μεγαλύτερο (τα 3-4 χιλιάρικα της διαφοράς δεν είναι λίγα) και γιατί... αρέσει δεν αρέσει αυτό που θα γράψω, δε μπορώ να μην ομολογήσω πως τα Japan made συνεχίζουν να έχουν στο μυαλό μου τα πρωτεία αξιοπιστίας. Μπορεί να έχει μικρύνει η ψαλίδα αξιοπιστίας/αναξιοπιστίας αλλά μια ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα με 100 άλογα που παράγονται από 1100 κυβικά ανατέλλοντος ηλίου, συνηγορούν υπέρ αυτού έτσι και αλλιώς (λόγω χαμηλής ιπποδύναμης). Αυτό αφορά εμένα και δε θα προσπαθήσω να επιχειρηματολογήσω για να μεταπείσω κανέναν. Μέχρι σήμερα δε το έχω κάνει και έτσι θα συνεχίσω γιατί αντιλαμβάνομαι πως μέσα σε αυτήν την συνθήκη κρύβεται και το πως βλέπει κανείς τη μοτοσυκλέτα ως τρόπο ζωής. Στο δικό μου μυαλουδάκι Ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες = με απαιτητική συντήρηση και όσες τυχαίνει να γνωρίζω από κοντά την αξιοπιστία την έχουν υπερασπιστεί -ή αλλιώς χρηματοδοτήσει- σε επίπεδο που δε μπορώ να φτάσω, ούτε χρονικά ούτε οικονομικά. Δηλαδή ναι μεν πιστεύω πως μπορούν να είναι και αυτά αξιόπιστα αλλά το αντάλλαγμα είναι εκτός του προσωπικού μου πλάνου (όπως το διαμορφώνω εγώ στη σχέση μου με τη μοτοσυκλέτα). Θέλω να με υπηρετεί και όχι να την υπηρετώ.
Τέλος, να γράψω πως το Africa 1100 συνεχίζει να είναι πιο κοντά στο ΚΤΜ 1090 σαν κατηγορία παρά στο BMW 1250, οπότε θέλει αρκετή προσοχή η σχέση επιλογής και χρήσης. Θεωρώ πως το Africa Twin Adventure Sports DCT χωρίς της ηλεκτρονικές αναρτήσεις, είναι πανάκριβο στα 17-18 χιλιάρικα αλλά είναι πιο κοντά στα δεδομένα μιας εποχής που διακατέχεται από τον καταναλωτισμό. Τα R1250GS/A ως μοτοσυκλέτες που βρίσκονται στη ζώνη των 22-25 χιλιάδων ευρώ είναι απλώς UFO (εξωγήινες). Μπορώ να αγοράσω ένα UFO; Δε μπορώ!