Μιας και αναφέρθηκε ο τρικύλινδρος και στο θέμα του ΚΤΜ790.. Γιώργο μήπως είχες την ευκαιρία να το τεστάρεις και σε χώμα;
Ρωτάω γιατί θα ήθελα να δω αν μπορεί να βρει πρόσφυση στο χώμα τέτοιος κινητήρας, αφού ειδικά στο χώμα, δεν είναι όλα θέμα ροπής και δύναμης, αλλά και τρόπου λειτουργίας του κινητήρα. Νομίζω;
Στεφανε σε ενα βαθμο ναι, και ταχα γραψει παλια στο mototrail. Οχι οτι δεν βρισκει προσφυση λογω λειτουργιας αλλα ο τροπος αποδοσης του τρικυλινδρου δεν ειναι κατα τη γνωμη μου οτι καλυτερο για "εντουραδικο" χωμα. Ειναι γραμμικοτατος και δυνατος αλλα εχει σχεδον μηδενικη ροπη στις πολυ χαμηλες στροφες (κατω απο τις 2000) και αυτο σε συνδυασμο με την πολυ μακρια πρωτη του προηγουμενου μοντελου εχει θεμα στις ανηφορικες εκκινησεις στο χωμα οπως εγραψα πιο πανω.
Αλλα το κυριο θεμα ειναι οτι, οντας τρικυλινδρος, απο κει και πανω και στις χαμηλομεσαιες στροφες δεν εχει την απαιτουμενη αποκριση για δυσκολο χωμα δηλ. τις "ψυχωμενες πιστονιες" των μονοκυλινρων/δικυλινδρων κινητηρων ..when the going gets touch. Για παραδειγμα, σε δυσκολα πετρωδη ανηφορικα ή και επιπεδα περασματα οπου ανοιγεις ελαχιστα το γκαζι και κανεις σλαλομ σχεδον τυπου τραϊαλ στα κοτρωνια, οταν χρειαζεται να σηκωσεις λιγο το μπροστινο για να περασεις ενα νεροφαγωμα κλπ. Μαλιστα θυμαμαι πριν καποια χρονια ενα παιδι πουχε ερθει μαζι μας κανα δυο φορες σε χωματαδες με ενα μαυρο XC (δεν θυμαμαι καν πως τον λεγανε) εκαψε τον συμπλεκτη του
οταν ειχανε μπλεξει τα παιδια σε ενα χειμαρο καπου στον Παρνωνα - εγω δεν ειμουνα σ'εκεινη την εξορμηση.
Απο την αλλη, ο κινητηρας αυτος (που εχει τις ριζες του στο φανταστικο 675 - ακουει @
Dr Evil?) εχει γκαζι και λυσαει ψηλα με ενα τροπο που κανενα αλλο on-off μεχρι χιλιαρι δεν εχει - εκτος βεβαια απο τα 950/990. Ειναι ουσιαστικα κατι σαν ενα πολιτισμενο 990 που καιει σαφως λιγοτερο και αν ειχε παρομοιες δυνατοτητες σε δυσκολο χωμα, το μηχανακι θα ητανε φανταστικο. Οχι οτι το μηχανακι δεν κανει για χωμα, καθε αλλο, αλλα ειναι κυριως για πιο βατο adventure riding παρα για σκληροπυρηνικο χωμα τυπου εντουρο. Ολα αυτα κατα τη γνωμη μου και το πως το ειδα σε ενα διωρο τεστ ραϊντ στο χωμα.
EDIT: και κατι αλλο, η θεση οδηγησης ειναι κατι μεταξυ on-off και sport touring, τοποθετει τον αναβατη ελαααχιστα σκυφτο με σχετικα τεντωμενα χερια, αυτο βεβαια φτιαχνεται με αποστατες και γυριζοντας το τιμονι προς τον οδηγο. Μιλαω παντα για τα XC μεχρι και το 2017, εγω οδηγησα τις εκδοσεις του 2013 και 2014.