Ω ρε βγήκαν τα φτυάρια έξω!
Λοιπόν να πω κι εγώ την γνώμη μου.
Το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ κακό που έχει αυτό το μηχανάκι είναι ότι έχει φανατικό κοινό και πολλοί από το κοινό δεν είναι καν κάτοχοι ή ακόμα και δεν το έχουν οδηγήσει ποτέ.
Έχω βρεθεί να "τσακώνομαι" γιατί ανέφερα κάποια αρνητικά του με 2 ανθρώπους που δεν το χαν οδηγήσει καν.
Στο θέμα μας εμένα τα μεγαλύτερα προβλήματα μου είναι το ψηλό κέντρο βάρους που ναι μεν όταν οδηγάς δεν το καταλαβαίνεις αλλά σε χαμηλές ή μηδενικές ταχύτητες νιώθεις σαν να παλεύεις με αρκούδα. Κάτι που για ένα μηχανάκι που διαφημίζεται σαν πολυ χωμάτινο είναι πρόβλημα μιας και δεν είμαι ο Πωλ Τάρρες.
Το άλλο τεράστιο πρόβλημα είναι η τιμή σε σχέση με το τι παίρνεις. 11 χιλιάρικα λοιπόν δεν είναι λίγα όταν ο ανταγωνισμός ναι μεν είναι παραπάνω οικονομικά αλλά προσφέρει πολλά περισσότερα.
Άλλο τεράστιο πρόβλημα η πρόχειρη απ ότι φαίνεται συναρμολόγηση (έλλειψη γράσσου) και η χαμηλής ποιότητας περιφερειακά (σκουριές στην αλυσίδα, σκουριές στις δισκόπλακες, σκουριές στην εξάτμιση, σκουριές στις ακτίνες) που εμφανίζονταινσε λιγότερο απο 1 χρόνο σε μηχανάκια που θεωρητικά τα προσέχουν κι όλας οι ιδιοκτήτες τους.
Και τέλος η απίστευτα κακά μελέτημένη θέση της εξάτμισης που δεν έχει διορθωθεί από την εταιρεία και βάζει τους ιδιοκτήτες να ψάχνουν πατέντες.
Πριν το αγοράσω λοιπον ήμουν ανάμεσα σε 3: T7, Swm superdual, f800gs.
Το SWM απορρίφθηκε γρήγορα μόλις είδα ότι διέκοψε την παραγωγή για το 2021, παρ όλο την δελεαστική τιμή των 7.5κ με τις βαλίτσες.
Το Bmw από την άλλη που ίσως ήταν πιο κοντά στα θέλω μου θεώρησα τεράστιο λάθος , με τις τιμές που τα δίνουν μεταχειρισμένα , να το πάρω ενώ μπορούσαν να πάρω καινούριο με τα ίδια, μιας και έψαχνα ένα μηχανάκι να μου μείνει.
Εν κατακλείδι θα μπορούσε να είναι καλύτερο; Σίγουρα. Φθηνότερο; Σίγουρα. Αλλά το ευχαριστιέμαι χωρίς να κοροιδεύω τον εαυτό μου και τους άλλους λέγοντας ότι είναι το απόλυτο μηχανάκι(κάτι που απ ότι φαίνεται δεν υπάρχει).
Τώρα σε αυτά που θίγεις εγώ δεν μπορώ να ταυτιστώ με τίποτα πέραν του κιβωτίου.
Θορύβους δεν ακούω, η σέλα έχει απασχολήσει πολλούς αλλά προσωπικά έχοντας σαν δεδομένο την ποδηλατική σέλα νιώθω θρόνο την σέλα του τενερέ, το καντράν δεν έχει ούτε ίχνος γρατζουνιάς, τα προστατευτικά καλαμιών δεν έχω ακούσει πουθενά να σπάνε και υπάρχει αρκετός κόσμος που το χρησιμοποιεί (πολύ) χώμα και τέλος κοσκινισμα δεν έχω νιώσει αλλά δεδομένου ότι είναι ένα μηχανάκι που δεν του "αρέσει" να ταξιδεύει πάνω από 130-150 δεν βρίσκω το πρόβλημα.
Αυτά
Κάθε μηχανή που έχει φανατικό κοινό έχει και φανατικούς αντίπαλους (που επίσης δεν το έχουν οδηγήσει), περίεργο και αυτό. Και κάθε μηχανή που κάνει επιτυχία στις πωλήσεις δεν τη κάνει τυχαία, νόμος.
Φθηνό ή ακριβό, μας αρέσει ή δε μας αρέσει αυτό δε καθορίζεται από τις δικές μας τσέπες αλλά από τους αδέκαστους νόμους της αγοράς. Σε αυτή τη κατηγορία το Τ700 είναι το φθηνό, όχι για τη τσέπη μας αλλά για την αγορά.
Ο ανταγωνισμός μέχρι στιγμής (λέγε με ΚΤΜ 790/890R) δεν είναι απλά ακριβότερος είναι 30% επάνω με υπολογισμένη τιμή το Τ700 Ralye στα 12.700 ευρώ και το 890 στις 16.300 ευρώ. Το αν είναι 30% καλύτερο το 890 για τη συγκεκριμένη χρήση το κρίνει ο καθένας που αγοράζει Tenere 700, μέσα σε αυτούς κι εσύ.
Αν θέλεις τη προσωπική μου γνώμη, μέσα από τα πολλά βίντεο και τις παρουσιάσεις που μέχρι στιγμής έχουν γίνει φαίνεται πως το Tuareg 660 μάλλον θα είναι η καλύτερη επιλογή στη σχέση τιμής απόδοσης σε όλα τα τερέν αλλά.... δεν το έχω οδηγήσει (έχω οδηγήσει το Tenere 700 σε όλα τα τερέν αν αναρωτιέσαι).
Δεν χρειάζεται να τσακώνεσαι επειδή αναφέρεις τα αρνητικά, συμβαίνει το ξέρω αλλά πρέπει να φύγουμε από αυτό το τρόπο σκέψης. Έχε υπόψη σου πως όπως τα θετικά δεν είναι θετικά για όλους το ίδιο ισχύει και με τα αρνητικά.
Το γράσο δεν είναι παράδειγμα κακής ποιότητας κατασκευής εφόσον δεν έχουμε αναφορές προβλημάτων από αυτό (αν κάτι μου έχει διαφύγει και έχουμε προβλήματα τύπου φθορών ζητώ συγνώμη για την άγνοια).
Αν γίνεται η χρήση που του πρέπει (με συχνή επίσκεψη στα χώματα), όλα τα διαστήματα των ελέγχων και των συντηρήσεων δεν μπορεί να είναι by the book, το σωστό είναι να γίνονται τακτικότερα (όχι μόνο στο Tenere αλλά σε όλες τις μηχανές που επισκέπτονται συχνά χώματα, αλλιώς δε μπορεί να επικαλεστεί κάποιος ότι τις φροντίζει επειδή απλά τηρεί τα διαστήματα service).
Με μηδενικές ταχύτητες ΟΛΑ τα δικύλινδρα είναι σα να παλεύεις με αρκούδα (ελπίζω να μη μπαίνετε χώμα με γεμάτο το ρεζερβουάρ). Αυτό διορθώνεται μόνο με πολύ εμπειρία ή αγοράζοντας ένα μικρότερο (μπηχτή προς όλους τους μαστοδοντοκατέχοντες).
Η εξάτμιση είναι το μεγάλο faul της Yamaha, υπάρχει κοινή παραδοχή σε αυτό.
Δεν υπερασπίζομαι το Tenere 700 με ελαφρά τη καρδία και μπορώ και το γράφω ευθαρσώς με το δικαίωμα που έχω αποκτήσει έχοντας κάνει κριτική κι εγώ για πολλά θεματάκια διαφορετικής φύσης.
Να γράψω πως από αυτά που αναφέρονται μου κάνουν περισσότερο εντύπωση οι αναφορές στο κιβώτιο των ταχυτήτων και για το Tenere και για το Tracer 7 καθώς ο κινητήρας υπάρχει πολλά χρόνια και αυτά έχουν εμφανιστεί (τα παράπονα) μόνο εντός του 2021. Μήπως έχει αλλάξει κάτι εκεί μέσα.
Υπερασπίζομαι το Tuareg 660.
Προς όλους τους παραπονεμένους κατόχους,