Επανέρχομαι με την AKRAPOVIC και το POWER COMMANDER της DYNOJET.
Η εξάτμιση έχει δύο μικρά βαθουλώματα στην κάτω πλευρά της, τα οποία όμως δεν επηρεάζουν τη λειτουργικότητά της και δεν είναι ιδιαίτερα ορατά όταν αυτή τοποθετηθεί στην μηχανή. Το μονωτικό υλικό της έχει αλλαχθεί μια φορά χωρίς τσιγκουνιές.
Το μοντέλο της συγκεκριμένης εξάτμισης μοιάζει εξωτερικά με το κλασσικό μοντέλο που διατίθεται και απο την BMW (Slip-On Line Titanium) ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!!! Είναι ο πρόδρομος εκείνης της εξάτμισης, πρωτού αρχίσει η επίσιμη συνεργασία AKRAPOVIC-BMW. Την έδινε η AKRAPOVIC σαν AFTER MARKET με την υπόδειξη "Not for high way use" γιατί δεν είχε έγκριση. Την φορούσε το μηχανάκι μου, μοντέλο του 2004, όταν η BMW δεν είχε καμμιά σχέση με την AKRAPOVIC. Λίγα χρόνια αργότερα όταν η BMW έκανε το deal με την AKRAPOVIC, πήραν σαν βάση αυτήν την εξάτμιση και την κλείσανε σε κάποια σημεία τις διατομές λιγα χιλιοστά για να κατεβάσουν 1-2 db θορύβου και να μπορέσουν να πάρουν έγκριση που απαιτούσε επίσημα η BMW. Επειδή στην Ελλάδα μέχρι πρίν από κάποια χρόνια, κανείς δεν τα έψαχνε αυτά εάν δεν προκαλούσες, (δεν εβγαζες το db killer από πάνω) κυκλοφορούσα ελεύθερα και την χαιρόμουνα. Όταν όμως μετακόμισα στη Γερμανία, έπρεπε να ξαναβάλω την μανίσια εξάτμιση γιατί πρώτον δεν περνούσα το εδώ αντίστοιχο ΚΤΕΟ και δεύτερον σε έλεγχο στο δρόμο με κάτι τέτοιο θα μου έκοβαν τον κ@λο. Στο διάστημα αυτό που κράτησε 5-6 χρόνια και δεν κυκλοφορούσα με την AKRAPOVIC, έψαχνα να βρω τρόπο να ξαναβάλω την AKRAPOVIC επάνω, χωρίς να έχω προβλήματα με τον νόμο. Έψαξα, περίμενα, πλήρωσα, βρήκα! Η εξάτμιση έγινε νόμιμη με άκρως επαγγελματική δουλειά
Έγινε η γραφιστική δουλειά, μπήκε σε μηχάνημα Laser, σαν αυτό που χρησιμοποιεί και η AKRAPOVIC και χτυπήθηκαν τα νούμερα κι οι εγκρίσεις που απαιτούνται, συνοδεύτηκε με τα απαραίτητα έγγραφα κι έγινε όπως ακριβώς και το "εξημερωμένο" μοντέλο της AKRAPOVIC Slip On Line Titanium. Άλλωστε, εξωτερικά δεν έχουν διαφορές τα δύο μοντέλα που να είναι εμφανείς. Το db killer είναι διαφορετικό και οι εσωτερικές διαστάσεις του σωλήνα κατά λίγα χιλιοστά. Όσο για τα 1-2 db παραπάνω, είναι στο όριο ανοχής που μπορεί να έχει ο μετρητής. (εδώ είναι 5db) αν κι εδώ που τα λέμε, με το db killer επάνω, η εξάτμιση είναι εξαιρετικά ήσυχη και μπάσα.
Στην πράξη πάντως, με αυτήν την εξάτμιση, χωρίς το db killer, με φίλτρο DNA, το μηχανάκι άλλαζε χαρακτήρα αισθητά. Όταν σε αυτόν το συνδυασμό προστέθηκε και το Power Commander (ακολουθεί αγγελία και γι αυτό) η αλλαγή ήταν τρομακτική. Και μιλάω για μοντέλο του 2004, γερμανικής αγοράς με 98 PS αρχικά! Η αίσθηση ήταν σαν να είχα την ροπή της παρακάτω ταχύτητας στις στροφές της επόμενης.
Θα μου πείτε όμως ότι αυτό είναι αποτέλεσμα του Power Commander περισσότερο. Ναι, σαφώς! Αλλά το Power Commander δεν μπορεί να έχει αυτά τα αποτελέσματα, εάν δεν υπάρχει μια ελεύθερη εξάτμιση και ότι τα έτοιμα προγράμματα τις Dynojet, περιλαμβάνουν και την AKRAPOVIC μέσα.
Η τιμή για την εξάτμιση είναι στα 400€
Για αποστολή στην Ελλάδα πρέπει να το ψάξω ακόμη αλλά δεν είναι πάνω από 21€ γιατί ζυγίζει κάτω από 2,5kg
Το POWER COMMANDER ως γνωστόν, είναι μια συσκευή διαχείρησης ψεκασμού καυσίμου, και αυτό γίνεται, μέσω λογισμικού υπολογιστή με διάφορους τρόπους. Αυτό όμως που κάνει τη συσκευή της Dynojet πιο θελκτική από άλλες αντίστοιχες του είδους, είναι ότι τα τελευταία αρκετά χρόνια, η Dynojet έχει ανοίξει προς τους χρήστες της την τεράστια βάση δεδομένων με χαρτογραφήσεις διαχείρισης καυσίμου, από πολλά διαφορετικά οχήματα και συνθήκες όπως εξάτμιση και τύπος φίλτρου αέρα, αποτέλεσμα συλλογής δεδομένων από άπειρες δυναμομετρήσεις και σεταρίσματα στα αντίστοιχα εργαστήρια tunning που έχει. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν και 12 χάρτες για την GS 1200. Αυτό συμαίνει ότι γλιτώνει κάποιος τα έξοδα που απαιτούνται για δυναμομέτρηση και σετάρισμα σε κάποιο αντίστοιχο κέντρο δυναμομέτρησης. Σαφώς υπάρχει και η δυνατότητα παρέμβασης κατα περίσταση, αλλά καλό είναι να γνωρίζει κανείς ακριβώς τι ψάχνει και πως θα το επιτύχει.
Εμένα πάντως τα έτοιμα προγράματα για την μηχανή μου, με AKRAPOVIC και ανοιχτό φίλτρο, όπως είπα και πριν, μου έκαναν τη μηχανή αγνώριστη. (προς το καλύτερο φυσικά)
Είναι περιτό να πούμε ότι η δημόσια χρήση μίας τέτοιας συσκευής, στον αυτοκινητόδρομο είναι παράνομη. Γι αυτό λοιπόν, είτε σε πίστα, είτε στα αθάνατα ελληνικά βουνά, ή με ρίσκο παντού
Εγώ είχα βρεί πάντως μία θέση στην μηχανή, όπου δύσκολα το έβλεπε και το έβρισκε κάποιος και το είχα στη μεγαλύτερη διάρκεια ρυθμισμένο στο μηδέν που σημαίνει ότι δεν άλλαζε τίποτα στον εργοστασιακό ψεκασμό, και το άλλαζα κατα το δοκούν, σε μια στάση για καφέ με ένα μικρό λαπτοπ, όταν είχα όρεξη για "παιχνίδια" και ήξερα ότι δε θα ενοχληθεί κανένας.
Να πω ακόμη, ότι πριν το πάρω, δεν είχα ιδέα από αυτά, εγκατάσταση, ρύθμιση, τρόπος λειτουργείας. Στο διαδύκτιο όμως βρήκα τα πάντα γι αυτό και από την επίσημη ιστοσελίδα της DYNOJET και από μερακλήδες που έδιναν διαφορα tips για το τί και πως γίνονται τα πράγματα, και πιστέψτε με δεν είναι τίποτα το δύσκολο. Είναι αγνή παιδική χαρά όταν το βάλεις στη μηχανή σου!!!
Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι το Power Commander USB III και έχει αντικατασταθεί από το Power Commander V, αλλά υποστηρίζεται από την Dynojet κανονικά. Η διαφορά είναι ότι το νεο μοντέλο είναι μικρότερο σε μεγεθος και ότι στο παλιό υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής διαχείρισης ψεκασμού καυσίμου, χωρίς υπολογιστή και λογισμικό, με πλήκτρα επάνω στη συσκευή. Θελει όμως προσοχή μια τέτοια παρέμβαση γιατί είναι λίγο στα τυφλά και πολύ γενική, χωρίζοντας το φάσμα των στροφών του κινητήρα, απλά σε χαμηλά, μεσαία και υψηλά.
Τέλος να προσθέσω ότι με αυτό το μαραφέτι, υπάρχει η δυνατότητα να εγκατασταθεί στη μηχανή και QUICK SHIFTER σε συνδυασμό με το ανάλογο περιφεριακό (δεν περιλαμβλάνεται) και να ρυθμίζεται μάλιστα μέσω του λογισμικού της DYNOJET.
Η τιμή για το Power Commander είναι 200€ συν τα όποια έξοδα αποστολής. Από 15 εώς 22€ υποθέτω. Εάν συνδυαστεί με την εξάτμιση, τότε τα έξοδα αποστολής συνχωνεύονται.