Αισθητήρες Πίεσης Ελαστικών (TPMS) Τι κάνουμε όταν τελειώνει η μπαταρία τους;

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Στο σημερινό βίντεο ασχολούμε με τους αισθητήρες πίεσης ελαστικών που έχει η BMW 1200 GS LC (και όχι μόνο).
Τι μπορούμε να κάνουμε, όταν τελειώσει η ενσωματωμένη μπαταρία που έχουν μέσα, και να σώσουμε το ένα νεφρό μας από την αγορά καινούριων που "επιβάλει" το Service Book της BMW

 
Τελευταία επεξεργασία:

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Για καποιον που ξερει αν εχει δυο βασικα εργαλεια ειναι ευκολη δουλεια.Οποιος δεν ειναι μερακλης ας το παει σε αλλον.Να προσθεσω οτι υπαρχουν μπαταριες με αυτακια για να μην χρειαζεται να γινει κολληση πανω στην μπαταρια και μειωσει την διαρκεια της.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Για καποιον που ξερει αν εχει δυο βασικα εργαλεια ειναι ευκολη δουλεια.Οποιος δεν ειναι μερακλης ας το παει σε αλλον.Να προσθεσω οτι υπαρχουν μπαταριες με αυτακια για να μην χρειαζεται να γινει κολληση πανω στην μπαταρια και μειωσει την διαρκεια της.
Της έχω πάρει αυτές τις μπαταρίες και το αρχικό πλάνο προέβλεπε να τις αντικαταστήσω. Οι συγκεκριμένες έχουν αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες. Το πρόβλημα είναι ότι στην προσπάθεια να την αφαιρέσεις από το σένσορα, θα πρέπει να αποκοληθούν οι λάμες από την μπαταρία κι όχι από την πλακέτα του σένσορα και από την κάτω πλευρά που δεν φαίνεται, αυτό είναι δύσκολο γιατί μπορεί να σπάσει μένοντας πάνω στην μπαταρία η λάμα και να χαθεί η πρόσβαση στην τροφοδοσία της πλακέτας όπου καταλήγει στην άλλη πλευρά.
Αν κατα την εξαγωγή της μπαταρίας είσαι τυχερός και δε σπάσει η λάμα από την μεριά της πλακέτας, μετά μπορείς να κολλήσεις τις λάμες της νέας μπαταρίας με τις υπάρχουσες στην πλακέτα, είτε άμεσα, είτε με ένα μικρό κομμάτι καλώδιο.
Όπως καταλαβαίνει κανείς, σε μένα συνέβη να αποκοληθεί από την πλακέτα η κάτω λάμα της μπαταρίας και σαν να μην έφτανε αυτό, δεν φαινόταν πουθενά το σημείο που ήταν κολλημένο πάνω στην πλακέτα, να έβαζα τουλάχιστον ένα καλώδιο για να το κολλήσω με την λάμα της νέας μπαταρίας. Η πλακέτα είχε μια λευκή μονωτική λεπτή επικάληψη που θα έπρεπε να ξύσω για να φτάσω να βρω τον έναν πόλο της τροφοδοσίας και αυτό θα κατέστρεφε την πλακέτα.
 

lospsi

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
Ένα τιπ που διάβασα σε ΚΤΜφόρουμ του εξωτερικού. Οι αισθητήρες πίεσης είναι της Schrader και μπορούν να αγοραστούν σε αρκετά καλύτερη (σχεδόν μισή) τιμή για όσους δεν θέλουν να κάνουν κοπτοραπτική :)

 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Ένα τιπ που διάβασα σε ΚΤΜφόρουμ του εξωτερικού. Οι αισθητήρες πίεσης είναι της Schrader και μπορούν να αγοραστούν σε αρκετά καλύτερη (σχεδόν μισή) τιμή για όσους δεν θέλουν να κάνουν κοπτοραπτική :)

Πολύ χρήσιμο tip γιατί απ'ότι γνωρίζω, η ΚΤΜ έχει μια "αλεργία" με after market λύσεις σε πράγματα που έχουν να κάνουν με ηλεκτρονικά. Αυτή η πρόταση προφανώς είναι σαν τα γνήσια που προτείνει η ίδια ΚΤΜ.
:like:
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Της έχω πάρει αυτές τις μπαταρίες και το αρχικό πλάνο προέβλεπε να τις αντικαταστήσω. Οι συγκεκριμένες έχουν αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες. Το πρόβλημα είναι ότι στην προσπάθεια να την αφαιρέσεις από το σένσορα, θα πρέπει να αποκοληθούν οι λάμες από την μπαταρία κι όχι από την πλακέτα του σένσορα και από την κάτω πλευρά που δεν φαίνεται, αυτό είναι δύσκολο γιατί μπορεί να σπάσει μένοντας πάνω στην μπαταρία η λάμα και να χαθεί η πρόσβαση στην τροφοδοσία της πλακέτας όπου καταλήγει στην άλλη πλευρά.
Αν κατα την εξαγωγή της μπαταρίας είσαι τυχερός και δε σπάσει η λάμα από την μεριά της πλακέτας, μετά μπορείς να κολλήσεις τις λάμες της νέας μπαταρίας με τις υπάρχουσες στην πλακέτα, είτε άμεσα, είτε με ένα μικρό κομμάτι καλώδιο.
Όπως καταλαβαίνει κανείς, σε μένα συνέβη να αποκοληθεί από την πλακέτα η κάτω λάμα της μπαταρίας και σαν να μην έφτανε αυτό, δεν φαινόταν πουθενά το σημείο που ήταν κολλημένο πάνω στην πλακέτα, να έβαζα τουλάχιστον ένα καλώδιο για να το κολλήσω με την λάμα της νέας μπαταρίας. Η πλακέτα είχε μια λευκή μονωτική λεπτή επικάληψη που θα έπρεπε να ξύσω για να φτάσω να βρω τον έναν πόλο της τροφοδοσίας και αυτό θα κατέστρεφε την πλακέτα.
Εγω ομως που παρακολουθησα εντατικα πριν προχωρησω στην αντικατασταση δεν ειχα κανενα θεμα.:yew:


Θελει αρκετη προσοχη και λιγο υπομονη.Εμενα στην μια απο τις δυο ειχε κανει μαλακια ο προηγουμενος και αναγκαστηκα να ξυσω πλακετα και να προσθεσω καλωδιο για να ειναι πιο ευκολο την επομενη.Η Μπε μπε αν ειχε στο νου της την αντικατασταση της μπαταριας και οχι ολου του αισθητηρα θα μπορουσε να το κανει ευκολο.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Η Μπε μπε αν ειχε στο νου της την αντικατασταση της μπαταριας και οχι ολου του αισθητηρα θα μπορουσε να το κανει ευκολο.
Με ενα απλό καπάκι ασφαλείας για παράδειγμα!!!! Αλλά πού......
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Εγω ομως που παρακολουθησα εντατικα πριν προχωρησω στην αντικατασταση δεν ειχα κανενα θεμα.:yew:


Θελει αρκετη προσοχη και λιγο υπομονη.Εμενα στην μια απο τις δυο ειχε κανει μαλακια ο προηγουμενος και αναγκαστηκα να ξυσω πλακετα και να προσθεσω καλωδιο για να ειναι πιο ευκολο την επομενη.Η Μπε μπε αν ειχε στο νου της την αντικατασταση της μπαταριας και οχι ολου του αισθητηρα θα μπορουσε να το κανει ευκολο.
Με ενα απλό καπάκι ασφαλείας για παράδειγμα!!!! Αλλά πού......
Έχει μια λογική η αλλαγή ολόκληρου του σένσορα, ειδικά στα μοντέλα όπου η βαλβίδα είναι πάνω στον σένσορα κι όχι στη ζάντα όπως στα νέα GS με ζάντα αλουμινίου, στο RT και στο K 1600 πχ, με το σκεπτικό ότι αν κρατάει η μπαταρία 8-10 χρόνια, κι αν αλλάξεις μια φορά την μπαταρία, θα έχεις την ίδια βαλβίδα για 16-20 χρόνια, που όπως είδαμε στεγανοποιήται με μια λεπτή τσιμούχα λάστιχο, που όσο να πεις, μετά τα πρώτα 10 χρόνια, μετράει ο χρόνος αντίστροφα γι αυτήν. Αυτό που δεν έχει λογική όμως σε κάθε περίπτωση είναι το κόστος που ζητάει η BMW, όπου σίγουρα σε αυτό πρέπει να προτεθούν και τα περαστικά και μπορεί να φτάσει ως τα 400€ το κοστούμι. (δεν ξέρω, ίσως έτσι βγάζουν τα έξοδα από τις ανακλήσεις)
Επίτηδες λοιπόν οι σένσορες με την βαλβίδα επάνω δεν είναι για να αλλάζουν μπαταρία. Μια φορά για την πρώτη αλλαγή, πάει κι έρχεται, και προς το τέλος της δεύτερης ζωής τους έχουμε το νου μας, αλλά δεύτερη αλλαγή είναι μεγάλο ρίσκο είτε καρατήσουμε εμείς τη μηχανή για τόσα χρόνια είτε την πάρει κάποιος άλλος μετά από μας ή αντιστοίχως αν εμείς πάρουμε κάποιο μοντέλο άνω 10ετίας, με τέτοιους σένσορες.
Γι αυτό θεώρησα καλύτερη λύση την πλήρη αντικατάστασή τους, έστω και με κινέζικους, εφόσον είδα ότι είναι απόλυτα στεγανοί, γιατί το υπόλοιπο ηλεκτρονικό μέρος, είναι ολόιδιο με της BMW.
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Έχει μια λογική η αλλαγή ολόκληρου του σένσορα, ειδικά στα μοντέλα όπου η βαλβίδα είναι πάνω στον σένσορα κι όχι στη ζάντα όπως στα νέα GS με ζάντα αλουμινίου, στο RT και στο K 1600 πχ, με το σκεπτικό ότι αν κρατάει η μπαταρία 8-10 χρόνια, κι αν αλλάξεις μια φορά την μπαταρία, θα έχεις την ίδια βαλβίδα για 16-20 χρόνια, που όπως είδαμε στεγανοποιήται με μια λεπτή τσιμούχα λάστιχο, που όσο να πεις, μετά τα πρώτα 10 χρόνια, μετράει ο χρόνος αντίστροφα γι αυτήν. Αυτό που δεν έχει λογική όμως σε κάθε περίπτωση είναι το κόστος που ζητάει η BMW, όπου σίγουρα σε αυτό πρέπει να προτεθούν και τα περαστικά και μπορεί να φτάσει ως τα 400€ το κοστούμι. (δεν ξέρω, ίσως έτσι βγάζουν τα έξοδα από τις ανακλήσεις)
Επίτηδες λοιπόν οι σένσορες με την βαλβίδα επάνω δεν είναι για να αλλάζουν μπαταρία. Μια φορά για την πρώτη αλλαγή, πάει κι έρχεται, και προς το τέλος της δεύτερης ζωής τους έχουμε το νου μας, αλλά δεύτερη αλλαγή είναι μεγάλο ρίσκο είτε καρατήσουμε εμείς τη μηχανή για τόσα χρόνια είτε την πάρει κάποιος άλλος μετά από μας ή αντιστοίχως αν εμείς πάρουμε κάποιο μοντέλο 10ετίας και πάνω, με τέτοιους σένσορες.
Αν το πρόβλημα είναι το λαστιχακι στεγανοποίησης, με ένα ανταλλακτικό θα λύνονταν και αυτό το "θέμα"!
Το παρέχει η bmw σαν ανταλλακτικό το λαστιχακι;
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Αν το πρόβλημα είναι το λαστιχακι στεγανοποίησης, με ένα ανταλλακτικό θα λύνονταν και αυτό το "θέμα"!
Το παρέχει η bmw σαν ανταλλακτικό το λαστιχακι;
Όχι γιατί δεν βγαίνει η βαλβίδα από το σένσορα. Για αυτές που είναι χώρια στη ζάντα, ναι
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Επίσης το εποξικό κλείσιμο του σένσορα, έχει να κάνει με το ότι πρέπει να είναι απόλυτα στεγανός από την πίεση και την θερμοκρασία για να παίρνει ένδειξη μόνο από τα σημεία που προβλέπονται από την άλλη μεριά του. Μια μικρή τρύπα για την πίεση και μια μεταλική λωρίδα για τη θερμοκρασία.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Όχι γιατί δεν βγαίνει η βαλβίδα από το σένσορα. Για αυτές που είναι χώρια στη ζάντα, ναι
Το ότι δεν βγαίνει η βαλβίδα απ'το σενσορα, δεν έχει σχέση με το λάστιχο στεγανοποίησης του αέρα! Είναι ένα τεμάχιο όλο αυτό, αλλά στο στέλεχος της βαλβίδας, το λάστιχο θα μπορούσαν να το δίνουν ξεχωριστά!
Η "λαστιχένια τσιμουχα" που λες στο 4:05, θα μπορούσε κάλλιστα και πολύ εύκολα να δίνονταν σαν ανταλλακτικό!
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Επίσης το εποξικό κλείσιμο του σένσορα, έχει να κάνει με το ότι πρέπει να είναι απόλυτα στεγανός από την πίεση και την θερμοκρασία για να παίρνει ένδειξη μόνο από τα σημεία που προβλέπονται από την άλλη μεριά του. Μια μικρή τρύπα για την πίεση και μια μεταλική λωρίδα για τη θερμοκρασία.
Τα εποξικα "σφραγίσματα" ηλεκτρονικών πλακετών (μεγάλων ή μικρών), έχουν κυρίως σκοπό την αντιμετώπιση των κραδασμών (κατά κύριο λόγο) και μετά σαν αποτέλεσμα αυτού του σκοπού, επιτυγχάνεται και πλήρης στεγανοποίηση από αέρα, σκόνη, υγρασία κτλ!!!
Το ένα φέρνει το άλλο δηλαδή. Όλα αυτά, μόνο καλό κάνουν σε μια ηλεκτρονική πλακέτα!
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Στο διά ταύτα Γιάννη!
Λύσεις υπήρχαν (και υπαρχουν)! Απλά η καλύτερη λύση είναι τα 260 ευρώ (για την εταιρεία και μόνο για αυτην)!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Το ότι δεν βγαίνει η βαλβίδα απ'το σενσορα, δεν έχει σχέση με το λάστιχο στεγανοποίησης του αέρα! Είναι ένα τεμάχιο όλο αυτό, αλλά στο στέλεχος της βαλβίδας, το λάστιχο θα μπορούσαν να το δίνουν ξεχωριστά!
Η "λαστιχένια τσιμουχα" που λες στο 4:05, θα μπορούσε κάλλιστα και πολύ εύκολα να δίνονταν σαν ανταλλακτικό!
Από όσο είδα, δεν είναι αποσπώμενη χωρίς να χαλάσει. μοιαζει να είναι φυτευτή μες το σένσορα.

Στο διά ταύτα Γιάννη!
Λύσεις υπήρχαν (και υπαρχουν)! Απλά η καλύτερη λύση είναι τα 260 ευρώ (για την εταιρεία και μόνο για αυτην)!!!
Είπαμε! Τόσες ανακλήσεις από κάπου πρέπει να βγουν τα κουκιά!
 
Top Bottom