Αλλαγή 16 δόντια (από 15) μπροστινό γρανάζι σε Cb500x του 2017

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Διαβάζοντας στα ξένα φόρουμ επι το πλείστον για την συγκεκριμένη μετατροπή πήρα την απόφαση να την κάνω και εγώ.

Έκανα την αγορά του μπροστά γραναζιου και περιμένω να έρθει από Αγγλία.

Από Ελλάδα ίδια τιμή και άγνωστο ποτέ θα φέρουν.

Κωδικός JTF 1381.16

Με κόστος 22€ με τα μεταφορικά. (Αλμυρό θα έλεγα)

Από ότι έχω διαβάσει και συμπεράνει είναι ότι εκ των πραγμάτων το cb έχει κοντό Γρανάζωμα,πολύ κοντό όμως.

1η και 2α ούτε καθαρόαιμο να ήταν. Και βέβαια όπως γράφουν όλοι ότι ψάχνουν 7η ταχύτητα αληθεύει.

Διαβαζοντας,σε θεωρητικό επίπεδο πάντα , το μηχανάκι μετά την αλλαγή γίνεται πιο ομαλό και φιλικό. Απλώνει να το πω έτσι λαό πέφτουν και λίγο οι στροφές.

Εδώ να πω όταν τα έβαλα τα δεδομένα στο Gearing Commander ⚙ οι στροφές πέφτουν έως 300 και κάτι σε κάθε ταχύτητα.

Βέβαια όλα σε θεωρητικό επίπεδο γιατί στο πρακτικό,πρέπει να μπει το γρανάζι επάνω και να το δω σε καθημερινή μετακίνηση και σε βόλτα.

Όποτε αναμένετε όπως και εγώ τον ερχομό του γραναζιου για περεταιρο άποψη/προβλήματα/θετικά η αρνητικά αποτελέσματα.

Συνεχίζεται............
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
ενδεχομενως η διαταξη του κινητηρα -εν σειρα Ι2- κ τα κυβικα να μην εχουν τρομερα αποθεματα ροπης χαμηλα κ ετσι ο κατασκευαστης εβαλε ''κοντες'΄ τις 2 αρχικες σχεσεις.
δοκιμασε το βεβαια κ θα δεις τι κ πως...διοτι 300+σ/λ κατω δεν ειναι λιγες...μηπως σου κρεμαει πουθενα...
κ με το ΤΑ650 κατι αναλογο εκαναν κ ''απλωνε'' το μεκανακι...ενω εκαιγε λιγοτερο...λενε...
εγω μετα απο 11,5 ετη χρησης κ 75.000km ουδεποτε ενοχληθηκα απο την μαμα κλιμακωση...αντιθετα μαλιστα λατρευω αυτα τα 5αρια σασμαν που ειναι 'γιοματα'' παντου.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Καλά σίγουρα το cb δεν φημίζεται για τα άλογα του.

Βλέποντας την παρακάτω δυναμομετρηση (όχι ότι είμαι ειδικός αναλυτής) βλέπω ότι καλά το πάει από χαμηλά.



Τώρα αν οι υπολογισμοί είναι σωστοί (300στροφες κάτω δλδ) δεν ξέρω αν θα το επηρεάσουν τόσο αρνητικά στα χαμηλά.

Έτσι και αλλιώς στα χαμηλομεσαια δεν έχει θέμα όπως είναι τώρα.

Αλλά όπως είπα μόνο στο δρόμο θα φανεί το Τι και Πως.

Δλδ μην πάω να ξεκινήσω σε καμία ανηφόρα φορτωμένος και αφήσω τα μισά δισκάκια κατω :ha

Ευτυχώς η μετατροπή είναι σχετικά αναίμακτη όποτε επανέρχεται στα μαμά πολύ εύκολα.

Αυτό το ΛΕΝΕ μας έχει φάει...

Από κατανάλωση δεν με απασχολεί, έτσι και αλλιώς παπί είναι.
 

Rangos

Stop buying, Start riding
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
BMW F 800 gs
KTM 300 exc
YAMAHA Majesty 125
YAMAHA CT 50
Γιώργο Cube εγω είχα κάνει την ίδια δοκιμή στο 800αρι μου απο 16 σε 17 και εχω να πώ τα εξής:

Είναι η χειρότερη μετατροπή που έκανα ποτέ σε μηχανάκι ever και πάντα προσέχω τι κάνω και πώς!!!
-Ο κινητήρας την άκουσε πραγματικά και το λέω αυτό επειδη το ένιωθα οτι κάτι του εχει φιμώση τη ροπή του, την σπιρτάδα του, την ροή του γενικά στο δρόμο και την άκουσε σε όλα τα επίπεδα οδήγησης.

-Η κατανάλωση δε, εκτοξεύθηκε!
To τριπ κοντρολ όμως άλλα έγραφε και με το δίκιο του φυσικά, γιατί αυτό μετράει απο σασμάν τις στροφες απ οτι κατάλαβα μετα.
Η αντλία πάντως μου έδειξε +1,5 λιτρα στα 100χλμ και δεν λέει ψέματα. Ασε που είδα και το δείκτη βενζίνης να πεφτει απο την πρώτη στάθμη στα 140χλμ, έναντι στα 180 που πέφτει κανονικά.

-Οι συζητήσεις σε φόρουμ επίσης... εδιναν και πέρναν! Οτι το μηχανάκι βγάζει σωστά τα άλογα που εχει, η ροπή απλώνει, η κατανάλωση πέφτει και λοιπες τέτοιες ασυναρτησίες που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα.
Που τα είδαν ολα αυτά, δεν ξέρω! Απλά γράφουν....

Ευτυχώς που δεν έφυγα κατευθείαν ενα ταξίδι που ήθελα και έκανα την δοκιμή πρώτα. Το έκανα 300 χλμ και αυτό αναγκαστικά επειδή δεν είχα χρόνο να τα ξανα αλλάξω. Θα έβαζα τα κλάματα στο δρόμο:roflmao:.

-Η 1η μου, απομόνωνε περίπου στα 20+χλμ/ωρα για τσουλάει στο ρελαντί και πρέπει να έβγαζε πάνω απο 70 τελική, δεν το θυμάμαι.
-Το ρεπρίζ αντίο..
-Αν έπεφτα 2κάβαλος σε κατοικιμένη περιοχή και καμια ανηφορούλα, αντίο συμπλέκτη!!!


-Ολα αυτά και πάλι λεω οτι είναι η δική μου εμπειρία και δεν θέλω να σου κάνω την καρδιά περιβόλι και αν το έκανα ήδη, τότε να με συγχωρείς:sorry:
Αλωστε είναι μια φθηνή παρέμβαση-μετατροπη και πολύ ευκολα επανέρχεται στα εργοστασιακά επίπεδα.

Η γνώμη μου γενικά για τα εργοστασιακά 'πράγματα', είναι οτι εχουν μελετηθεί να αποδίδουν στο βέλτιστο απο τον κατασκευαστή τους και οποιαδήποτε παρέμβαση στο 90%, απλά δεν οφελεί..
 
Τελευταία επεξεργασία:

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

Όχι δεν μου κανείς την καρδιά περιβόλι,έτσι και αλλιώς 20€ έδωσα και όχι μια περιουσία.

Και είναι κάτι το οποίο το ξαναφιαχνεις σε 1 ώρα.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Έγινε η αλλαγή το εμπρόσθιου γραναζιού σήμερα.

Η διαδικασία πολυ εύκολη.

Τα εργαλεία λίγα.



Μαμά γρανάζι με 15 δόντια. Η βίδα 14αρα και η ροπή της 50nm


Γρανάζι jt με 16 δόντια.

 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Λεπτομέρειες επί του πρακτεου δλδ στον δρόμο μολις αποκτήσω και σχηματίσω γνώμη/άποψη όσο αφορά την συμπεριφορά εντός και εκτός πόλης , φορτωμένος διπλός με πράματα και μόνος που είμαι ως συνήθως.

Από τα πρώτα μέτρα παντός το μηχανακι "χαλάρωσε" να το πω έτσι και πλέον αυτή η πρώτη και Δευτέρα μακρυναν σε ικανοποιητικό βαθμό.

Αλλά περισσότερα εν καιρό.....


Συνεχίζεται..........
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Εξαρταται απο το πως ειναι κλιμακωμενες οι ταχυτητες και ποση ροπη εχει το μηχανακι. Βεβαια αν το μαμα γραναζωμα ειναι πολυ κοντο οπως λες, τοτε πιθανα αυτη η αλλαγη επιβαλλεται για να αναπνευσει το μηχανακι.

Αρκετοι με Αφρικα 750 κανανε αυτη τη αλλαγη για να ταξιδευει πιο χαλαρα το μηχανακι με 5η και λιγοτερες στροφες/καταναλωση - το μηχανακι εχει αρκετη ροπη και σηκωνε αυτη την αλλαγη. Η ιδια αλλαγη σε Τρανσαλπ 600/650 "κρεμαγε" το μηχανακι λογω μη αρκετης ροπης. Γραψε μας εντυπωσεις για το δικο σου οταν το εχεις οδηγησει αρκετα με το καινουργιο γραναζι.

Και κατι αλλο: αν το κοντερ παιρνει κινηση σπο το στροφαλο οπως πολλα Χονδα τελευταιων γενεων, τοτε θα σου χαλασει η ενδειξη του κοντερ και θα δειχνει λιγοτερο απ'οτι πραγματικα παει - αυτο διορθωνεται mono με speedohealer το οποιο ειναι συνηθως μανουρα να μπει.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
...
Και κατι αλλο: αν το κοντερ παιρνει κινηση σπο το στροφαλο οπως πολλα Χονδα τελευταιων γενεων, τοτε θα σου χαλασει η ενδειξη του κοντερ και θα δειχνει λιγοτερο απ'οτι πραγματικα παει - αυτο διορθωνεται mono με speedohealer το οποιο ειναι συνηθως μανουρα να μπει.
Στις περισσότερες συγχρονες μοτοσυκλέτες ,η "μαμά" ένδειξη ταχυμέτρου ,είναι συνήθως 10-12% πάνω από την πραγματική.
Οπότε ,μπορεί επιτέλους να δείχνει κ την πραγματική ταχύτητα που πηγαίνει το μηχανάκι.
Μιά συγκριτική μέτρηση με GPS ,έστω κ με SmartPhone ,θα ανα-δείξει την πραγματικότητα.


ΥΓ: Δεν γνωρίζω τι κ πως για το συγκεκριμένο μοτό ,γενικά ομιλώ.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Από ότι έχω καταλάβει η κλιμάκωση στις τρεις πρώτες ταχύτητες είναι κοντή,έτσι την ερμηνεύω εγώ.

Τώρα από Τετάρτη και μετά σαν να αλλάζει και να μακραίνει.

Στη Κηφησιάς που το οδήγησα εχθές ,σε κίνηση , δεν είχα κάποιο πρόβλημα.

Τετάρτη εβαλα για λίγο όποτε δεν μπορώ να πω περισσότερα.

Κάποια στιγμή θα βγω να το δω στην εθνική όχι πρώτη Δευτέρα αλλά από,Τρίτη και μετά.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Στις περισσότερες συγχρονες μοτοσυκλέτες ,η "μαμά" ένδειξη ταχυμέτρου ,είναι συνήθως 10-12% πάνω από την κανονική.
Οπότε ,μπορεί επιτέλους να δείχνει κ την πραγματική ταχύτητα που πηγαίνει το μηχανάκι.
Μιά συγκριτική μέτρηση με GPS ,έστω κ με SmartPhone ,θα ανα-δείξει την πραγματικότητα.


ΥΓ: Δεν γνωρίζω τι κ πως για το συγκεκριμένο μοτό ,γενικά ομιλώ.
Διάβασα ότι τώρα με 16 γρανάζι δεν θα δείχνει αυτά τα συν δέκα χιλιόμετρα που ως συνήθως δείχνουν αλλά περίπου ακριβώς.

Θα το τσεκάρω με τζιπιες.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Στις περισσότερες συγχρονες μοτοσυκλέτες ,η "μαμά" ένδειξη ταχυμέτρου ,είναι συνήθως 10-12% πάνω από την κανονική.
Οπότε ,μπορεί επιτέλους να δείχνει κ την πραγματική ταχύτητα που πηγαίνει το μηχανάκι.
Μιά συγκριτική μέτρηση με GPS ,έστω κ με SmartPhone ,θα ανα-δείξει την πραγματικότητα.
Σωστος Κωστα, τοχα ξεχασει αυτο, 16/15 σημαινει οτι μακραινει κατα 6.7% οποτε αν το κοντερ δειχνει παραπανω καπου τοσο (7-10%) τοτε με την μακρυτερη σχεση θα δειχνει πιο σωστα και κοντα στα πραγματικα χμω.

Διάβασα ότι τώρα με 16 γρανάζι δεν θα δείχνει αυτά τα συν δέκα χιλιόμετρα που ως συνήθως δείχνουν αλλά περίπου ακριβώς.

Θα το τσεκάρω με τζιπιες.
:ok:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Διάβασα ότι τώρα με 16 γρανάζι δεν θα δείχνει αυτά τα συν δέκα χιλιόμετρα που ως συνήθως δείχνουν αλλά περίπου ακριβώς.

Θα το τσεκάρω με τζιπιες.
Αυτό ακριβώς λέω.
Απλά δεν έχω ασχοληθεί/διαβάσει για το συγκεκριμένο μοντέλο ,οπότε δεν είχα ακριβή άποψη ,για το πόσο+ γράφει το ταχύμετρο.
Απ'ότι καταλαβαίνω όμως από τα γραφόμενά σου ,ισχύει ότι έγραψα.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Μια μικρή ανασκόπηση για εντός πόλης.

Το γρανάζακι με έχει αφήσει πολυ ευχαριστημενο. Η 1η έχει ηρεμήσει αισθητά και δεν χρειάζεται πλέον αλλαγή στα πέντε μέτρα.

Σε φανάρι στο οποίο θες να κανείς δεξιά η αριστερά δεν χρειάζεται να βάλεις 2α στο καπάκι,μπορείς να τραβήξεις λίγο την 1η να ισιώσεις δλδ και μετά να αλλάξεις σε 2α.

Μέχρι και 3ή το μηχανάκι τραβάει καλά. Δεν έχει χάσει και παρά πολύ από την σπιρτάδα του.

Για την 4η δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη γιατί απλά δεν την χρειάστηκα .

Ένα αναμονή λοιπόν για εκτός πόλης.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Να επιβεβαιώσω ότι το κοντέρ δεν χάνει πλέον.

Με όσα λέει με τόσα πας.
 
Top Bottom