Αντικατάσταση φλας πυρακτώσεως με Led σε 990 με διακόπτη alarm.

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Θα μπορούσε να μπει στο θέμα με τις μόντες αλλά θα χαθεί μάλλον εκεί.
Μιας και τα φλας που υπήρχαν δεν ήταν τα γνήσια αποφάσισα να τα αντικαταστήσω με original κινέζικα τύπου Led. :p
Βέβαια η διαδικασία δεν ήταν και πολύ εύκολη δεδομένου ότι δεν μπορεί να μπει φλασιέρα όπως στα προηγούμενα μοντέλα εξαιτίας του διακόπτη alarm.
Η μοναδική λύση ήταν να μεσολαβήσει κάποια αντίσταση στη γραμμή του ρεύματος των φλας ώστε να μην αναβοσβήνει γρήγορα το led και να το πιάνει σαν βλάβη (καμένη λάμπα) λόγω της μηδενικής κατανάλωσης ρεύματος που έχουν.
Οι αντιστάσεις που θα χρειαζόμουν μετά από ψάξιμο και μέτρημα στις λάμπες πυρακτώσεως που υπάρχουν ήδη ήταν περίπου στα 10 ohm και 10 watt.
Είχα τις παρακάτω κίτρινες από κάποιο παλιό σετ που είχα χρησιμοποιήσει στο αυτοκίνητο οι οποίες είναι στα 8.5 ohm και 50 watt.
Αγόρασα και τις άσπρες οι οποίες είναι στα 12 ohm και 12 watt.
Τελικά χρησιμοποίησα τις κίτρινες αφενός γιατί μπορούσα πιο εύκολα να τις στερεώσω και αφετέρου ζεσταινόταν πολύ λιγότερο σε συνεχή λειτουργία όπως των alarm.




Η συνδεσμολογία γίνεται με διαφορετικό τρόπο για την κίτρινη και για την άσπρη.
Στην κίτρινη συνδέουμε τα καλώδια όπως φαίνεται παρακάτω ενώ στην άσπρη απλά την προσθέτουμε στην καλωδίωση σαν επιπλέον φορτίο κατανάλωσης ρεύματος ώστε να ισορροπήσει το κύκλωμα.



 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι σαφώς πιο εύκολα μιας και το μόνο που χρειάζεται είναι η αντικατάσταση των φλας.





Προσοχή στις πολικότητες των καλωδίων γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να δουλέψουν.
Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε πώς έχουν τοποθετηθεί οι αντιστάσεις ώστε να φεύγει και κάποια ποσότητα θερμότητας στο μεταλλικό κομμάτι.



Και ιδού το αποτέλεσμα...!




Ολα λειτουργούν άψογα, και τα φλας και τα αλαρμ...!
Και αυτή τη φορά κατάφερα να μην κάψω ούτε μία ασφάλεια... :p:friendship:
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Για να μην πάρεις καμιά φωτιά : Οι αντιστάσεις από γνωστούς κατασκευαστές που είναι του τύπου στην φωτό (με το αλουμινένιο περίβλημα) έχουν διαβαθμιση 50W σε θερμοκρασία 25C οταν είναι μονταρισμένες σε ψύκτρα. Χωρίς ψύκτρα υπολογίζεις ένα 30-40% της ονομαστικής ισχύος. Για την συγκεκριμένη που είναι απο Κίνα χωρίς άλλα στοιχεία 20% της ονομαστικής ισχύος θα έλεγα είναι μια ασφαλής επιλογή.
 

arisxj

Μέλος
Όνομα
aris
Μοτό
yamaha tdm900
ωραιος!
εβαλα τα ιδια φλας στο παπι χθες :laugh:
τα πηρα στα 4,5 ευρω απο κινεζομαγαζο
μαντεψε τι εβαλα για αντισταση...:ha
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Για να μην πάρεις καμιά φωτιά : Οι αντιστάσεις από γνωστούς κατασκευαστές που είναι του τύπου στην φωτό (με το αλουμινένιο περίβλημα) έχουν διαβαθμιση 50W σε θερμοκρασία 25C οταν είναι μονταρισμένες σε ψύκτρα. Χωρίς ψύκτρα υπολογίζεις ένα 30-40% της ονομαστικής ισχύος. Για την συγκεκριμένη που είναι απο Κίνα χωρίς άλλα στοιχεία 20% της ονομαστικής ισχύος θα έλεγα είναι μια ασφαλής επιλογή.
Να κουβαλάω πυροσβεστήρα τώρα ναι ή όχι...?
Λέγε...
 

mitsosdom

GOA
Περιοχή
Patras
Όνομα
Dimitris
Μοτό
KLE 500
Στο δικό μου , που τα κούμπωσα κατευθείαν πάνω , τι μπορεί να πάθει ?
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Στο δικό μου , που τα κούμπωσα κατευθείαν πάνω , τι μπορεί να πάθει ?
Εάν δουλεύουν χωρίς αντιστάσεις δεν παθαίνει κάτι.
 

drogo

Μέλος
Περιοχή
Ωρωπος
Όνομα
Θωμας
Μοτό
Norden 901, EXC 4OO,
Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι σαφώς πιο εύκολα μιας και το μόνο που χρειάζεται είναι η αντικατάσταση των φλας.





Προσοχή στις πολικότητες των καλωδίων γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να δουλέψουν.
Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε πώς έχουν τοποθετηθεί οι αντιστάσεις ώστε να φεύγει και κάποια ποσότητα θερμότητας στο μεταλλικό κομμάτι.



Και ιδού το αποτέλεσμα...!




Ολα λειτουργούν άψογα, και τα φλας και τα αλαρμ...!
Και αυτή τη φορά κατάφερα να μην κάψω ούτε μία ασφάλεια... :p:friendship:
Εχει βγει και κινεζια προβολεας, οχι original, τον αντεγραψαν κατι κεντροευρωπαιοι, κοιταξε το, θα σκασουν απο ζηλεια... :yew:
 

sothrhs

Ο demek
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Σωτήρης
Μοτό
ΤΡΑΚΤΕΡ 06
Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι σαφώς πιο εύκολα μιας και το μόνο που χρειάζεται είναι η αντικατάσταση των φλας.





Προσοχή στις πολικότητες των καλωδίων γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να δουλέψουν.
Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε πώς έχουν τοποθετηθεί οι αντιστάσεις ώστε να φεύγει και κάποια ποσότητα θερμότητας στο μεταλλικό κομμάτι.



Και ιδού το αποτέλεσμα...!




Ολα λειτουργούν άψογα, και τα φλας και τα αλαρμ...!
Και αυτή τη φορά κατάφερα να μην κάψω ούτε μία ασφάλεια... :p:friendship:
[url=https://imgbb.com/][/URL]
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
thenos
Δεν εχω καταλαβει γιατι ο διακοπτης alarm δεν επιτρεπει την χρηση ρελε για λεντ φλας
 

akis69

Μέλος
Όνομα
ακης
Μοτό
F800gs
Αυτό το έκανε και στο κλε και είχα διαβάσει αλλά δεν θυμάμαι λεπτομέρειες γμτ.
Νομίζω ότι είχε να κάνει και με την ένδειξη στο καντράν επειδή είχε ένα λαμπάκι και για τα δύο φλας δεξιά αριστερά.
Είχαμε βάλει αντιστάσεις και δούλευαν κομπλέ μετά.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Αυτό το έκανε και στο κλε και είχα διαβάσει αλλά δεν θυμάμαι λεπτομέρειες γμτ.
Νομίζω ότι είχε να κάνει και με την ένδειξη στο καντράν επειδή είχε ένα λαμπάκι και για τα δύο φλας δεξιά αριστερά.
Είχαμε βάλει αντιστάσεις και δούλευαν κομπλέ μετά.
Στο προηγούμενο (950) είχα βάλει επιπλέον ρελέ όπως λέει ο konkost , δούλευαν καλά εκτός απ' το λαμπάκι που έμεινε μόνιμα αναμμένο όταν άναβες φλας.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
thenos
Δεν εχω καταλαβει γιατι ο διακοπτης alarm δεν επιτρεπει την χρηση ρελε για λεντ φλας
Μάλλον γιατί η λειτουργία τους περνάει μέσα από αυτόν τον διακόπτη που λειτουργεί και ως ρελέ?
Μη με ρωτάς τέτοια πράγματα...:secret:
Ηλεκτρολόγος δεν είμαι... :p
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Θάνο είσαι λεβεντιά, σε χάρηκα! Επιτέλους το 990 έγινε αγνώριστο..:hungry:

ωραιος!
εβαλα τα ιδια φλας στο παπι χθες :laugh:
τα πηρα στα 4,5 ευρω απο κινεζομαγαζο
μαντεψε τι εβαλα για αντισταση...:ha
Μια φωτό του Τσίπρα να φωνάζει Go back madam Merkel??!
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Στο προηγούμενο (950) είχα βάλει επιπλέον ρελέ όπως λέει ο konkost , δούλευαν καλά εκτός απ' το λαμπάκι που έμεινε μόνιμα αναμμένο όταν άναβες φλας.
ενώ έχει ρελεδάκι (και) η μαμά ΚΤΜ, τι να ΣΕ πω παλικάρι Μ.

Εγώ τώρα θέλω διακόπτη από άλλο μεκανάκι που να έχει κομβίο αλάρμ και να βάλω ένα κύκλωμα (έχω βρει σχεδιαγράμματα δεν δείχνει ΤΟΣΟ περίπλοκο).
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Επειδή παίζετε με τα ρελε και τα φλασερ και τα αλαρμ καλό είναι να ξέρετε ότι η λειτουργία τους διέπεται απο στανταρ ασφαλείας (πχ E/ECE/324, SAE J1960, SAE J910, ECE 48 κλπ)
και ο λόγος που λειτουργούν όπως λειτουργούν (ξεχωριστά κυκλώματα για φλας και αλαρμ, αλλαγή συχνότητας των φλας κλπ κλπ) είναι για λόγους ασφαλείας αφενώς ώστε ο χειριστής-οδηγος να μπορεί να αναγνωρίσει (ενω οδηγεί) εύκολα σφάλματα στα συστήματα και αφετέρου για να εξασφαλίσει οσο δυνατόν μεγαλύτερη αξιοπιστία στην έκδοση οπτικων σημάτων.
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Να κουβαλάω πυροσβεστήρα τώρα ναι ή όχι...?
Λέγε...
Είναι φθινόπωρο θα βρέχει. Αν υποθέσουμε ότι ή λάμπα στο ktm ήταν 10W η μία, και έστω ότι τροφοδοτούνταν απο 12V χρειάζεσαι μια αντίσταση 14.4 ohm για να είναι τα ρεύματα όσο υπολόγιζε ο κατασκευαστής. Τώρα εσύ έβαλες μία 8ohm. Με τις παραπάνω υποθέσεις η αντίσταση θα διατρέχεται από ρεύμα 1.5Α, το οποία για την αντίσταση 8ohm μας δίνει 18W...

Συμπερασματικά προτιμησε βροχερές μέρες και φλαταδούρες χωρίς βλάστηση.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Είναι φθινόπωρο θα βρέχει. Αν υποθέσουμε ότι ή λάμπα στο ktm ήταν 10W η μία, και έστω ότι τροφοδοτούνταν απο 12V χρειάζεσαι μια αντίσταση 14.4 ohm για να είναι τα ρεύματα όσο υπολόγιζε ο κατασκευαστής. Τώρα εσύ έβαλες μία 8ohm. Με τις παραπάνω υποθέσεις η αντίσταση θα διατρέχεται από ρεύμα 1.5Α, το οποία για την αντίσταση 8ohm μας δίνει 18W...

Συμπερασματικά προτιμησε βροχερές μέρες και φλαταδούρες χωρίς βλάστηση.
Έχεις βαλθεί να τον βάλεις να τα ξηλώσει,ναι; :ha
 
Top Bottom