Kαι τα προβατα εχουν αποψη, και οι επαναστατες, και τα τζιμανια, και οι στοκοι, και οι κοντοι, και οι ψηλοι, και οι χοντροι, και οι αδυνατοι, και οι μαυροι , και οι ασπροι και ολοι.
Το συγκεκριμενο συστημα υπαρχει εδω και χρονια υποχρεωτικα σε ολα τα αυτοκινητα στις χωρες του Περσικου. Τουλαχιστον σιγουρα σε Εμιρατα, Ομαν και Καταρ που εχω ιδια αποψη. Εκει λοιπον οι απολιτιστοι αλλοθρησκοι εχουν καμερες ταχυτητας με φωτογραφικη και ρανταρ και κινητες και σταθερες και με MMS και με ο,τι θες Π Α Ν Τ Ο Υ και ανα 500μ εως μαξ 2χλμ αποσταση. Απαξ και δεις φλασαρισμα, την "τσιμπας" και πληρωνεις την λυπητερη, δεν πα να'σαι και ο Εμιρης ο ιδιος... Τοσο απολιτιστοι. Εκει λοιπον, περα απο τις καμερες ταχυτητας ολα τα αυτοκινητα ειναι εφοδιασμενα με ενα πριχτομπλιμπλικι που απο τα 120 και πανω αρχιζει να σφυριζει και να αναβοσβηνει λαμπακι στο καντραν. Για να σου θυμισει οτι το μεγιστο οριο ειναι 120, απο εκει και πανω τρως φαπες. Στον κεντρικο αυτοκινητοδρομο που ενωνει τα Εμιρατα, εκτος κατοικημενων το οριο παει στα 140. Οπουδηποτε αλλου ειναι 120. Απο μολις 1km/h παραπανω, τρως κληση. Αν δε πας πανω απο 80 απο το οριο, αντε γεια. 800ευρω προστιμο, διπλωμα και κατασχεση οχηματος για 2 μηνες. Αν το ξανακανεις, δικαστηριο, ολικη κατασχεση οχηματος και διπλωματος για παντα. Ακομη τρακαρουν επειδη οδηγουν οπως να'ναι , αλλα πλεον δεν σκοτωνονται 500 ατομα το μηνα οπως παλιοτερα...
Απο αυτο που διαβαζω λοιπον στο συγκεκριμενο μεμο της επιτροπης των καρεκλοκενταυρων ευροβουλευτων (που απ'οτι φαινεται παλι μονο εμεις τα προβατα διαβασαμε και κανεις αλλος) αυτο που θελουν να κανουν ειναι μια γενικη κινηση για την προστασια κυριως του αμαχου πληθυσμου, δηλαδη των πεζων. Αναμεσα σε αυτα που προτεινει να μπαινουν ως υποχρεωτικος στανταρ εξοπλισμος απο εδω και περα ειναι αυτοματο φλασερ στα φωτα φρενων σε περιπτωση φρενων πανικου, καμερες και ρανταρ οπισθοπορειας , αισθητηρες κινησης στη μασκα και τις μπροστινες γωνιες, αισθητηρα αναγνωρισης καταστασης οδηγου (μεθη, ζαλαδα, αυπνια, εχει πιασει την παρλα) υπενθυμιση για ορια ταχυτητας, αισθητηρες πιεσης TPMS και διαφορα αλλα γκατζετακια
ΠΟΥ ΠΟΛΥΣ ΚΟΣΜΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΗΔΗ ΑΔΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΕΙ ΩΣ ΕΞΤΡΑ ΣΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥ φορ γκοντς σεικ!!!
Παρακατω ακολουθει το επιμαχο σημειο για την ISA = Intelligent Speed Assistance = Εξυπνη Βοηθεια Ταχυτητας. Πριν παραβαλλω το οριτζιναλ κειμενο και απο κατω την μεταφραση, να πω στο σημειο αυτο πως εδω και πολλα χρονια ολα τα αεροπλανα της πολιτικης αεροποριας εχουν ενσωματομενο στα χειριστηρια τους ενα συστημα δονησης περιπου σαν εκεινο των κινητων/χειρστηριων παιχνιδομηχανων αλλα πολυ πιο δυνατο, που αρχιζει και δονειται δυνατα ταυτοχρονα με ηχητικο και οπτικο αλαρμ για να "ξυπνησει" τον πιλοτο και να του πει οτι με τις υπαρχουσες συνθηκες και τις ρυθμισεις του αεροσκαφους προκειται να πεσει σε απωλεια στηριξης, με λιγα λογια να χασει τον ελεγχο. Γιατι στο χειριστηριο? 1ον γιατι ενας πιλοτος που πεταει εχει παντα τα χερια του στο χειριστηριο και 2ον γιατι εκει εχει αποδειχθει οτι του "ξυπναει" πιο γρηγορα την αντιδραση να ριξει το ριγχος και να αυξησει ταχυτητα για να σωσει την απωλεια στηριξης.
Επειδη το να βαλεις ενα συστημα τοσο ισχυρης δονησης σε ενα τιμονι αυτοκινητου προφανως εχει συνεπειες που δεν τις θελουμε, αλλα κι επειδη το γκαζι ειναι εκεινο που δημιουργει το προβλημα στη συγκεκριμενη περιπτωση (ο υπολογιστης/ρανταρ διαβαζει πχ. πινακιδα 80χαω στο δρομο αλλα ο οδηγος παταει γκαζι) λενε οι καρεκλοκενταυροι να γινει στανταρ ενα συστημα που θα δονει εντονα το πενταλ του γκαζιου! Εγω τουλαχιστον αυτο διαβαζω. Διαβαστε κι εσεις ομως που δεν ειστε προβατα και δεν θελετε να σας κοντρολαρουν:
Πρωτοτυπο:
"
Article 6
…
2. Intelligent speed assistance systems shall have the following minimum specifications:
(a) it shall be possible to provide the driver with
dedicated and appropriate haptic feedback on the accelerator
control, or through other effective means, that the applicable speed limit is exceeded;
(b) it shall
not be possible to switch off
or supress the system;
(c) it shall be possible for the driver to override the system’s prompted vehicle speed smoothly through normal operation of the accelerator
control;
(d)
where a cruise control system is engaged, the intelligent speed assistance system must automatically adapt to road speed limit.
(da) its performance targets shall be set in order to avoid or minimise the error rate in real driving conditions;
(db) it shall be in normal operation mode upon each activation of the vehicle master control switch.
Recital 6a (new)
There should be a possibility to switch off the intelligent speed assistance, for instance, when a driver experiences false warnings or inappropriate feedback as a result of inclement weather conditions, temporary conflicting road markings in construction zones and misleading, defective or missing road signs. Such switch-off feature should be under
the control of the driver, last as long as necessary and may be easily switched on by the driver. The system should be always active when switching the ignition on and the driver should always be made aware whether the system is on or off."
Μεταφραση:
Αρθρο 6
...
2. Τα συστηματα Εξυπνης Υποβοηθησης Ταχυτητας θα εχουν τις εξης ελαχιστες προδιαγραφες:
(α) Θα ειναι δυνατο να προσδιδουν στον οδηγο με
αποκλειστικη και καταλληλη αισθητηρια αναδραση στο χειριστηριο του
επιταχυντη , ή με αλλα αποτελεσματικα μεσα, οτι το οριο ταχυτητας εχει ξεπεραστει.
(β)
Δεν θα ειναι δυνατο να απενεργοποιηθει
ή να σιγαστει το συστημα.
(γ) Θα ειναι δυνατο για τον οδηγο να παρακαμψει την προτεινομενη απο το συστημα ταχυτητα του οχηματος ομαλα δια μεσω κανονικης χρησης του χειριστηριου
επιταχυντη.
(δ)
οπου εχει ενεργοποιηθει συστημα αυτοματης διατηρησης ταχυτητας, το εξυπνο συστημα υποβοηθησης ταχυτητας πρεπει αυτοματα να το προσαρμοζει στο οριο ταχυτητας της οδου.
(δα) οι στοχοι αποδοσης του θα τεθουν ετσι ωστε να αποφευγεται ή να ελαχιστοποιειται το ποσοστο λαθους σε συνθηκες πραγματικης οδηγησης.
(δβ) Θα μπαινει σε κατασταση κανονικης λειτουργιας με καθε ενεργοποιηση του κεντρικου διακοπτη ελεγχου του οχηματος.
Αιτιολογιση 6Α
Θα πρεπει να υπαρχει η δυνατοτητα να απενεργοποιειται η εξυπνη υποβοηθηση ταχυτητας, για παραδειγμα οταν ο οδηγος λαμβανει εσφαλμενες προειδοποιησεις ή ακαταλληλες αναδρασεις ως αποτελεσμα κακων καιρικων συνθηκων, αντικρουομενων προσωρινων σημανσεων σε ζωνες κατασκευαστικων εργων και παραπλανητικων, ελαττωματικων ή αποντων πινακιδων οδικης σημανσης. Μια τετοια ικανοτητα απενεργοποιησης θα πρεπει να ειναι στον ελεγχο του οδηγου, να διαρκει οσο χρειαζεται και να μπορει να ενεργοποιηθει ξανα ευκολα απο τον οδηγο. Το συστημα θα πρεπει να ειναι παντα ενεργο οταν ενεργοποιειται ο διακοπτης αναφλεξης και ο οδηγος θα πρεπει παντα να γινεται ενημερος εαν το συστημα ειναι ενεργοποιημενο ή απενεργοποιημενο."
Εγω με το προβατισσο μυαλο μου βλεπω οτι το συγκεκριμενο ειναι βοηθημα τυπου σαν το ESP/ASC/ΜΤC ή ξερω γω πως το λεει ο εκαστοτε κατασκευαστης, που ναι μεν σε βοηθαει να μην σκοτωθεις τοσο ευκολα (γιατι θαυματα δεν κανει) , το σβηνεις οποτε γουσταρεις και δεν τρεχει καστανο... Ή ακομη καλυτερα θα ειναι μια εξελιγμενη μορφη του μπιπ μπιπ μπιπ που ειχα στην αραπια, απλα δε θα βαραει στανταρ στα 120 αλλα θα διαβαζει τις πινακιδες και θα βαραει στο οριο που διαβαζει. Θα μπορουσαν βεβαια τα καθαρματα να βαλουν GPS και να ξερει ακριβως που ειναι και τι οριο εχει εκει αλλα σε μια τετοια περιπτωση ολοι θα λεγανε οτι τους παρακολουθουν και θα ειχαν και δικιο.
Δεν εκατσα να γραψω ολοκληρο κατεβατο και μεταφραση γιατι βαριεμαι και δεν εχω τι να κανω, ουτε επειδη θελω να μαλωσω με κανεναν. Απλα τα παιρνω κρανιο οταν βλεπω θεωριες συνομωσιας και επαναστασεις πισω απο πληκτρολογια, με την τριχα τριχια, για εντελως ασημαντα πραγματα στη ζωη μας, ενω εκει που πρεπει να δειξει ο καθενας μας τα καλαμπαλικια του και την μαγκια του κανουμε μωκο κι ελαμωρετωρατιακανσακατσαμαλως...
BTW οσοι εχετε το τελευταιο Κορολα (λογικα παιζει και σε πολλα αλλα απο τα τελευταια αυτοκινητα) διαβαστε καλα το εγχειριδιο οδηγιων (RTFM) γιατι θα εκπλαγειτε... Το εταιρικο κορολακι που ειχα εγω (μοντ.16) ειχε ενσωματομενο "μαυρο κουτι" οπως τα αεροπλανα, με καταγραφεα γυροσκοπικο και φωνης, ωστε σε περιπτωση ατυχηματος να εχει καταγεγραμμενα τα τελευταια 10 λεπτα πριν την συγκρουση...