ΒΑΡΕΘΗΚΑ να κουβαλαω πανακι και σπρει μαζι μου για να λαδωνω την αλυσιδα στα ταξιδια....
Και θα μου πεις οκ κανεις πανω απο 600km,
ναι και εχει εθνικη και βροχη και δεν βγαζει κανενα σπρει τοσα km.
Το κοστος του ειναι στα 120€ που αν τα βαλω κατω με ~8€ το σπρει αγοραζω 15 (δηλαδη με 4 λαδωματα το καθε σπρει ~ 36,000km) οποτε αν δουλεψει καλα η αλυσιδα τα 45000 που λενε θα τα φτασει 60000 ;
Το σκεφτομαι σωστα; αξιζει;
Ετσι εψαξα και βρηκα αυτο...
http://www.cobrra.sk/en/nemo-2-device-lubrication-motorbike-and-quad-chains
Τα φωτα σας.....
και γω τα σνομπαριζα τα συστηματα αυτολιπανσης μεχρι να βαλω το πρωτο συστημα (tutoro),στην τοτε μηχανη του stayroulias ktm990.
το εζησα live σε ταξιδι γεωργια,αρμενια και οταν γυρισαμε απ αυτο ολη η παρεα αγορασαμε το ιδιο και το εχουμε ολοι μεχρι τωρα.
το εχω ψαξει αρκετα και εχω μελετησει ολες τις μαρκες με συστηματα αυτολιπανσης που υπαρχουν στην αγορα και εγω καταληξει οτι το καλυτερο,απλουστερο
και πιο αποδοτικο ειναι το tutoro. (δεν ειναι τυχαιο που το ειχε επιλεξει ο stayroulias αφου για οτιδηποτε αγορασει κανει ενδελεχη ερευνα αγορας)
τα πλεονεκτηματα του tutoro απεναντι στα αλλα της αγορας αλλα και απεναντι στα σπρευ κλπ ειναι...
απλη κατασκευη και πανευκολη τοποθετηση αφου ειναι αυτονομο συστημα και πληρες αυτοποιημενο χωρις να χρειαζεται να συνδεθει με καποιο ηλεκτρικο η αλλο
εξαρτημα πανω στην μηχανη.
λιπαινει αυτοματα μονο του μονο οταν κινειται η μηχανη και οταν ειναι σταματημενη δεν λιπαινει,πχ το nemo2 αν ξεχασεις καποια φορα να κλεισεις την ροη του
αυτο θα συνεχισει να λιπαινει με οτι συνεπαγεται.
ολα τα συστηματα αυτολιπανσης,λιπαινουν συνεχομενα την μηχανη αρα κανουν καλυτερη λιπανση και μεγαλωνουν την ζωη των αλυσιδογραναζων.
επειδη χρησιμοποιουνε κατα κυριο λογω βαλβολινη,εκτος την λιπανση διατηρουνε και καθαρη την αλυσιδα γραναζια της μηχανης.
με το σπρευ και τις ουσιες που εχει, η σκονη,χωμα,βρωμα κολλανε στα αλυσυδογραναζα με οτι συνεπαγεται.
σε ταξιδι που καναμε 7500 χλμ στην γεωργια,αρμενια,οι 2 που βαζαμε σπρευ αλυσιδας οταν γυρισαμε οι αλυσιδες μας ηταν μεσα στην μουργα και ειχαν χασει
πανω απο το 50% της ζωης τους,εκτος οτι ενα μεγαλο σπρευ δεν μας εφτασε γιατι επρεπε να λιπανουμε καθε μερα,αφου καναμε καθημερινα πανω απο 500χλμ
ο παντελης που ειχε το tutoro απλα δεν ασχοληθηκε ποτε αφου το δοχειο του tutoro χωραει 50ml βαλβολινη και βγαζει 3000χλμ.
και οταν γυρισε τα αλυσιδογραναζα του ηταν πεντακαθαρα και σαν καινουργια.
1 λιτρο βαλβολινη 90αρα κοστιζει περιπου 5 ευρω και κανει μ αυτην πολλες δεκαδες χιλιαδες χλμ,συν οτι μειωνεις στο 50% τις αλλαγες αλυσυδογραναζων και
το πλυσιμο-καθαρισμα τους,οποτε μακροπροθεσμα ειναι πολυ πιο φθηνο απο το σπρευ και το κυριοτερο ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ,ειναι σαν να εχεις διαφορικο.
το tutoro εχει και διπλο τσουτσουνακι
αν θελει καποιος να το βαλει ωστε να λιπαινει και απο τις δυο μεριες το γραναζι
εμεις το εχουμε βαλει με μονο, λιγο πιο πισω απο το μπροστα γραναζι για ευκολια και επειδη στις συγκεκριμενες μηχανες εκει βολευε καλυτερα,αλλα γενικα
μπορει καποιος να το προσαρμοσει οπου θελει αναλογα την μηχανη που εχει.
ενδεικτικα φετος σε ταξιδι 15000χλμ στα ΣΤΑΝ,4 μηχανες με tutoro σε απιστευτα δυσκολο και επιπονο ταξιδι για εμας και τις μηχανες,γυρισαμε με τις μηχανες
και εμας
στα μαυρα μας χαλια αλλα με καθαρα και σε αριστη κατασταση αλυσυδογραναζα (αυτο νομιζω τα λεει ολα)