Για νέους επίδοξους μοτοΤαξιδιώτες:ΠΩΣ στήνεις ένα ταξίδι;

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Διαβαζουμε και απολαμβανουμε συνεχως ταξιδια με τη μοτοσυκλετα στο εξωτερικο.Άλλα πιο κοντινα και άλλα πιο περα...πιο μακρυνα απο τα Συνορα.Και θαυμαζουμε ωραια μερη διαδρομες και συνολικα ωραια Ταξιδια και περιπετειες!
Για εμας τους νεους επιδοξους ταξιδιωτες που θελουμε να ταξιδεψουμε αλλά δεν εχουμε την εμπειρια της οργανωσης ενος τετοιου ταξιδιου,θα βοηθουσε-νομιζω-αρκετα,η εμπειρια των παλιοτερων στο θεμα "Ταξιδι Εξωτερικο".
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ:
Σκεφτεσαι λοιπον και βαζεις ενα στοχο :ταξιδι εκει(οπου...)...
Πώς στηνεις αυτο το σκεπτικο ωστε να παρει σαρκα και οστα ενα τετοιο οδοιπορικο;
Τι ειναι αυτα που σε απασχολουν απο πριν ωστε να μπορεσεις να στησεις και να ολοκληρωσεις με οσο δυνατο επιτυχια και πιο απροβληματιστα ενα τετοιο ταξιδι;
Τι θα πρεπει να εχει κατα νου ενας μοτοσυκλετιστης που θελει να ταξιδεψει για εξω;...
Που δινεις εσυ περισσοτερη προσοχη στην οργανωση ενος τετοιου ταξιδιου;
Ποιες "λεπτομερειες"δεν θα πρεπει να μας ξεφυγουν για να μην μας "στριμωξει" ενα ταξιδι στον Κοσμο;


Θα μου πεις τωρα...αλλιως θα στησω ενα ταξιδι στο Μαγκανταν κι αλλιως μια βολτα στην Σερβια...και σαφως κατανοητος ο διαχωρισμος και η διαφορετικοτητα.Ομως πιστευω οτι κοινα "μυστικα" εχουν ολα τα ταξιδια που ξεκιναμε για περα απο τα εγχωρια Συνορα.Και εξαλλου εδω δεν θελω να κουβεντιασουμε/ακουσουμε για το ΠΟΥ θα πας αλλά για το ΠΩΣ σκεφτεσαι να οργανωσεις το που θα πας!

Για παμε...:)
 

N4pSt3R

Lost Balkaneros
Περιοχή
Ορεστιάδα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
BMW F800gs
Κατ εμέ θεματάρα...

Πάμε να κάνω την αρχή...

'Οταν ξεκίνησα να ονειρέυομαι το πρώτο ταξίδι μου στο εξωτερικό με πρόλαβε ένας καλός φίλος πρίν ξεκινησω να προγραμματίζω ότιδήποτε...

Θα ακουστούν πολλές γνώμες οπότε απλά θα πω την δική μου...

Πρώτη επιλογή...που θα πάς???

Λίγο πολύ έχω την εντύπωση πως οι περισότεροι έχουν διαβάσει περισότερα ταξίδια απ όσα θα κάνουν στη ζωή του...
Οπότε η λύση απλή..είδες πόσες μέρες έκανε κάποιος που σε βολέυει στις μέρες που έχεις...

Ανοίγεις το google maps...πιστεύω απ τους καλύτερους τρόπους επιλογής διαδρομών, αν όχι ο καλύτερος...
Για εμένα και όσοι πιστεύουν το αντίθετω ή την έχουν πατήσει, ο χρόνονς που σου βγάζει το google maps είναι πάντα με ακρίβεια...εμείς οταν ανεβάσουμε με στάσεις...
Στο περίπου ταξιδευώ με μία στάση ανα 100-120χλμ...για κάνα τσιγάρο, νερό κτλ κτλ για κάνα τέταρτο και περίπου στην 3-4 στάση ενα μισάωρο με με 45λεπτά για να τσιμπίσω και κάτι...

Μετά έρχεται η επιλογή διαμονής..
Camping ή Hotel...

Το πρώτο θέλει κατα προσωπική μου άποψη καλό εξοπλισμό για να το ξανακάνεις ;)
Στην επιλογή του hotel έμαθα να μην κλείνω ποτέ και αν κλείσω θα είναι κατα την διάρκια τις μέρας από κάποιο βενζινάδικο που έχει wifi ή από κάποιο καφέ...

Ο λόγος, δεν ξέρω αν θα μπορέσω να φτάσω στο ξενοδοχείο που έχω κλείσει...είτε να το πάρουμε ρεαλιστικά και να πώ ότι μπορεί να έχεις από κάποιο πρόβλημα αβαρία κτλ κτλ ή είτε να πέράσεις από ένα καλύτερο και ομορφότερο μέρος και να την πέσεις εκεί...

Παράγοντας μεγάλος το parking..


Νομίζω ότι τα παραπάνω είναι τα βασικά...

Φαντάζομαι στην συνέχεια του ερωτήματος θα βγούνε και άλλα...
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Αν και βλεπω μια γενικη απροθυμια για γραπτη εκφραση (που λενε και στη Β' Δημοτικου) θα πω για τον δικο μου τροπο.
Το ταξιδι με μακρινο στοχο θελει προγραμμα που να ειναι ικανο να σε φτασει εκει στο μισο απο το χρονο που διαθετεις.
Ενδιαμεσοι σταθμοι που απο μονοι τους ειναι γεροι προορισμοι αποφευγονται ή διασχιζονται με τα δοντια σφιγμενα,ειδικα στο πηγαινε.
Απο εκει και περα,Ταξιδι με μηχανη και απροβληματιστο,αστο καλυτερα..
Απλα φροντιζεις για τα καταλληλα ρουχα(οχι Αλπεις χωρις την επενδυση π.χ.)
για τα αναλωσιμα ειδικα οπου πονα το διτροχο σου και τα σχετικα σετ για λαστιχα και Α Βοηθειες.
Οταν φευγεις απο μια χωρα σαν την Ελλαδα οντας αβγαλτος
ειναι καλο να θυμηθεις τις μερες και τα λογια του εκπαιδευτη της σχολης Οδηγων.
Μερικα βασικα ειναι πως σε ολον τον υπολοιπο πλανητη σε πολεις και χωρια τα οχηματα πανε με 50
πως η συνεχομενη διαχωριστικη απαγορευει στ'αληθεια την προσπεραση
και πως τα πεζοδρομια δεν ειναι μεγαλα για να χωρανε τα μηχανακια..
Προσωπικα δεν οργανωνω πια σχεδον τιποτα περα απο τα παραπανω συν το οτι εχω
παντα ανανεωμενο τον εξοπλισμο μου και τα περι κατασκηνωσης εφοδια καθως και τους χαρτες σε οτι μορφη κι αν ειναι.
Επισης δεν ξεχναμε αν παμε για Ευρωπη την Ευρωπαικη καρτα ασθενειας.
Θεωρω επισης πολυ καλη ιδεα αν η μοτο θα ταξιδεψει διπλη με μπαγκαζια να τη βγαλεις ετσι μια διημερη βολτα στην Ελλαδα
για να δειτε, εσυ σαν οδηγος, η πιθανη συνεπιβατης σου αλλα και η μοτοσυκλετα, αν σας αρεσει αυτο το πραγμα!!
(Θυμαμαι πονεμενες ηττες στα αλπικα πασα οντας ανικανος να συμμετασχω στο οδηγικα παρτυ
που στηνονται συνεχως, με το Vara τιγκαρισμενο στα μπαγκαζια και την αμοιρη συντροφο να πηγαινει περα δωθε).
Ειναι καποια μερη που δεν πας ποτέ διπλος!!!
Τελευταια για μενα βασικη λεπτομερεια ειναι το διαβατηριο.
Δεν θα ρισκαρα ποτε να φυγω εκτος χωρας με ενα (κατα τη γνωμη μου παντα)
απλο πιστοποιητικο σαν την Ελληνικη Αστυνομικη Ταυτοτητα.
Πες το παραξενια, ετσι το βλεπω κι αρκει να δεις πως τη βλεπει ενας απλος αστυνομικος
σε μια βαλκανικη χωρα για να συμφωνησεις μαζι μου.

Αυτα απο μενα, ισως λιγο μπερδεμενα, καλους δρομους σε οσους την κοπανανε!
 

tsak8

Μέλος
Περιοχή
Ζωγραφου
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
R 1200 GS
Νομίζω εξαρτάται από το που θέλεις να πας. Η δική μου εμπειρία είναι από 5 ταξίδια Ευρώπη. Φρόντιζα πάντα να έχω ελεγμενη και έτοιμη μοτοσυκλέτα,χαρτιά (Ταυτότητα,διαβατήριο,κάρτα ΙΚΑ,πράσινη κάρτα ), κιτ Α βοηθειών και κάποια βασικά φάρμακα,κιτ ελαστικών και βασικά εργαλεία. Και η οδική βοηθάει ψυχολογικά όπως και μια λίστα συνεργείων της μάρκας μας ανά χώρα, σε ηλεκτρονική καλύτερα μορφή. Χάρτες σε έντυπη μορφή αλλά και στο τηλέφωνο σε πρόγραμμα και τέλος ΚΡΥΜΜΈΝΑ ΔΕΤΕΡΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΜΟΤΟ.
Κατά τα άλλα λίγα ρούχα, Γενική θεώρηση δρομολογίου και booking.com για διανυκτερεύσεις ( ή τα πολύ έξυπηρετικα Κατά τόπους tourist offices).
Θέλω πάλι!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
my two cents που λένε και οι φίλο μου οι αμερικάνοι:
Προορισμός
το πιο ενδιαφέρον και προσωπικό κομμάτι. Καθορίζεται από τους περιορισμούς της στιγμής: λεφτά, παρέα ή όχι, ημέρες διαθέσιμες, όρεξη. Αλλά το πιο βασικό είναι το προσωπικό: τι θέλω να δω, πού θέλω να βρεθώ, ποιούς δρόμους θέλω να περπατήσω από κοντά. Αλλά όχι από το τι θεωρείται must ή adv ταξίδι από τους υπόλοιπους ή από κάποιον τέλος πάντων. Εγώ για φέτος έχω 2-3 στο μυαλό μου (ένα κάνει για γυναικεία παρέα:cool:, τα άλλα για μόνος ή αντροπαρέα!), και βλέποντας και κάνοντας.
Προετοιμασία
Λίστες βρίσκεις πολλές πλέον και με τα προσωπικά και για τη μηχανή, κοιτάς και πού πάσχει η μοτό σου (οι υπόλοιπες, όχι τα οχτακοσάρια βέβαια:D) και συμπληρώνεις. Ρούχα για κάθε περίπτωση, και δυσκολότερες από ό,τι περιμένεις. Α, και δεύτερο ζευγάρι γάντια. Και δεν βγάζεις τη ζελατίνα του κράνους να την καθαρίσεις τη νύχτα πριν φύγεις, γιατί εκείνη ακριβώς την ημέρα θα τη σπάσεις και θα ψάχνεις φεύγοντας μαγαζί να βρεις να πάρεις καινούργια (τυχαίο το παράδειγμα εννοείται:confused::confused::banghead:) Ενημέρωση για το τι ισχύει για ασφάλεια και οδική βοήθεια (και βίζα) για κάθε χώρα.
Διαδρομές
Αποφεύγεις αυτοκινητόδρομους (εκεί είναι τα καλά όπως ξέρουμε εδώ μέσα πολύ καλά), εκτός από τον πηγαιμό. Εκεί μαλλιά κουβάρια να φτάσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται για να χαρείς τον προορισμό σου.

Και ένα σημαντικό στην ψυχολογική προετοιμασία (και κυρίως σε χώρες δύσκολες, όχι στη Δυτική Ευρώπη δηλαδή, και κυρίως ταξιδεύοντας μόνος): Σε περίπτωση σοβαρού προβλήματος (μακάρι μόνο η μηχανή να έχει τέτοια προβλήματα) είμαι έτοιμος να γυρίσω το "διακόπτη" από τη λειτουργία "έχω κάνει το πρόγραμμα μου, θέλω να δω αυτά και να πάω εκεί", στο "η μοναδική προτεραιότητα είναι να μη με φάνε τα τσακάλια, να βρω τρόπο να φτιάξω τη μηχανή, και να γυρίσω σώος πίσω". Ας πούμε αν τα πηνία του 800 (που λέγαμε πιο πάνω:p) καούν σε κάποιο φανταστικό χωματόδρομο της Γεωργίας σε υψόμετρο κανά 3άρι χιλιόμετρα, και όχι 2 μήνες μετά στο κέντρο της Τρίπολης (πάλι τυχαίο το παράδειγμα:confused::)), ε κοιτάς να οργανώσεις το πώς θα λύσεις το πρόβλημά σου και ξεχνάς όλα τα άλλα. Το αυτονόητο λέω, αλλά βοηθάει να το έχεις προετοιμάσει στο μυαλό σου από πριν. Καλό είναι να είναι προετοιμασμένοι για αυτό και οι πιθανόν άπειροι συνεπιβάτες.

Αυτά από εδώ!

Α, και τιπ από άγγλο συνταξιδιώτη στην Τουρκία: καλή κρυψώνα για τα επιπλέον λεφτά είναι μέσα στη θήκη του προστατευτικού στα γόνατα του παντελονιού;)
Α, και πάρε και σαμπρέλες μαζί για το 800. Και να μην τις αλλάξεις μόνος σου αν χρειαστεί, είναι γεμάτος ο τόπος βουλκανιζατέρ σε όλες τις ενδιαφέρουσες χώρες!
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
ΠΩΣ σκεφτεσαι να οργανωσεις το που θα πας!
Ισως το πρώτο ταξίδι με μοτοσυκλέτα στο εξωτερικο για πολλούς να είναι μια στρατικοποιημένη διαδικασία οργάνωσης, ψυχαναγκαστικών τικ σε λίστες, αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων με στάσεις/χρόνους, γραφημάτων παραγώγησης της κούρασης ως προς dT, data mining νυχθημερών με τόνους καφέ σε φόρουμ για αναζήτηση των καλύτερων λεπτομερειων και πληροφοριων... Πληροφορίες για την καλύτερη διαδρομή όλων των εποχών, για ξενοδοχεία με φαλακρό μπαρμαν που σερβίρει το καλύτερο αμαρεττο λεμονι, λεπτομέριες για συνθέσουμε όνειρα. Ποιος να το περίμενε ότι ψάχνωντας για ξενοδοχείο με γκαραζ στο Udine θα έβρισκες το μυστικό περάσμα να βρεθείς στην Tuva και απο κει στα υψίπεδα της Atacama και στην συνέχεια με ονειρικές επικές διαδρομές, σε δύσβατα κατάφυτα μονοπάτια, κραδένοντας μια στροφαλομπιέλα και ένα τιμόνι afam... Και ξαφνικά ο ήχος από μια αερόκορνα των 95dB και το βιαιο εκτόπισμα μερικών δεκάδων κυβικών μέτρων αέρα, σε επαναφέρει πίσω στην πραγματικότητα, καβάλα πάνω στον αυτοκινητόδρομο με ψιλόβροχο καθώς το IVECO σε προσπερνά. Πίσω του στροβιλίζονται τα απόνερα, η λάσπη απο τα καυσαέρια, και πρόχειρα χαρτιά με γραφήματα, λίστες "να πάρω μαζί" και χάρτες με πινέζες...

Κάπως έτσι ξυπνάς τελικά σε ένα ταξίδι που τα προγράμματα ποτέ δεν βγαίνουν, που ο φαλακρός τελικά είναι μαλλιάς και το Bar του έχει ύποπτης ποιότητας μπύρες, που δεν βρίσκεις το κωλόστενο του ξενοδοχείου σε μια χαώδη πόλη των 10μυρίων ενώ οδήγησες 15 ώρες σερί, που είναι η πέμπτη φόρά που σκάει η σαμπρέλα κλπ κλπ. Η αίσθηση είναι λίγο σαν να σε κόβουν σε διαγώνισμα ενώ τα έχεις αντιγράψει όλα απο τον διπλανό ολόσωστα. Μα είμαι 100% σίγουρος ότι ο τυπάς είπε ότι "πάνω στον A11 δύει ο ήλιος ευθεία πάνω στο δρόμο, ο ουρανός γίνεται μοβ στον ορίζοντα και απο τα βουνά ακούγεται το General Lee του Johnny Cash..." τι έκανα λάθος? Δεν υπάρχει λάθος. Βασιζόμαστε στην πραγματικότητα άλλων για να σχηματίσουμε μια εικόνα για κάτι που είναι άγνωστο. Κάποια στιγμή ψάχνωντας καινούργια μουσικά μονοπάτια ζήτησα απο κάποιον γνωστό να μάθω για το black metal και μου πρότεινε να ακούσω Mayhem... Δεν ξέρω αν έτσι ήταν το black Metal ή ήταν black humor του φίλου μου αλλά ένιωσα σαν κάτι να πηγάινει πολύ στραβα. Αργότερα ανακάλυψα μόνος μου άλλα συγκροτήματα που μου ταίριαζε ο ήχος καλύτερα. Είναι και αυτό μια διαδικασία ταξιδιού. Τελικά σιγά σιγά και συνεχίζοντας τα ταξίδια ο καθένας διαμορφώνει την οργάνωση του ταξιδιού βασιζόμενος στον χαρακτήρα του και σε εμπειρίες δικές του, φτιάχνοντας πλέον το ταξίδι σε αυτό που πραγματικά θέλει ο καθένας να ζήσει.

Αυτό που αλλάζει με την εμπειρία είναι τελικά ότι ο μαλλιας barman και η χάλια μπύρα δεν είναι αναπάντεχο λάθος, αλλά ευχάριστη έκπληξη.

:D
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Αν και βλεπω μια γενικη απροθυμια για γραπτη εκφραση (που λενε και στη Β' Δημοτικου)
Ποσες κρυμμενες πενες υπαρχουν αραγε....
Ανακαλω αμεσα!
 

Morniac

Μέλος
Όνομα
Morniac Zaratus
Μοτό
Vstrom K4 650
Αποψη μου ειναι οτι δεν υπαρχει οδηγος χωρις οδηγικη εμπειρια που να ετοιμαζεται για ταξιδι στο εξωτερικο

Απο εκει και περα ολα ειναι προσωπικα.Δλδ?Χρημα,χρονος,μερος.Τρεις συνιστωσες που αλληλοεπηρεαζονται , οποτε οτι και να λεμε εμεις....

Στανταρ ομως ειναι τα εγγραφα.Διπλωμα ευρωπαικο,ταυτοτητα νεου τυπου και σε καποιες χωρες διαβατηριο,ευρωπαικη ασφαλιση υγειας(δωρεαν ειναι),πρασινη καρτα (δωρεαν και αυτη)και για καποιους οδικη.
Να κουβαλαμε καρτες visa ή master αλλα και ρευστο και να ξερουμε το νομισμα των χωρων που θα περασουμε(συναλλαγμα παντα υπαρχει τραπεζα στα συνορα).
Να ψαξουμε λιγο τα διοδια ή αλλα τυχον pass που εχουνε για τις εθνικες τους.

Τωρα για ρουχα και εξοπλισμο θεωρω βλακεια να πω σε καποιον παρε ισοθερμικα για Αλπεις ή αδιαβροχα για Νορβηγια...
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ο υπέρτατος οδηγός - checklist για τους απανταχού control freaks είναι αυτός που είχε φτιάξει ο npat στο moto.gr: Προετοιμασία για ταξίδι, η λίστα

Δεν λέω ότι πρέπει να ακολουθηθεί κατά γράμμα, κάθε άλλο. Για πολλούς, και ίσως δίκαια, μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή. Το αναφέρει άλλωστε ο ίδιος. Τι σημαίνει ένας "πλήρης" οδηγός; Απλά είναι ένας καλός μπούσουλας για να προσαρμόσει κάποιος την προετοιμασία του, σύμφωνα με τις δικές του ανάγκες και προπάντων τις δικές του εμπειρίες. Πχ έμπειροι ταξιδιώτες δίνουν σημασία στο συνολικό βάρος και προσπαθούν να είναι όσο το δυνατών πιο λακωνικοί στο ογκοφόρτωμα.

Όπως είπε και ο Morniac υπάρχει το τρίπτυχο, (εγώ θα το έκανα τετράπτυχο) Χρήμα - Χρόνος - Μέσο - Προορισμός (βλ. Στόχος ταξιδιού) που μας περιορίζει αρκετά. Υπάρχει το οξύμωρο, συμβιβασμός και όνειρο, συναίσθημα και λογική. Είναι εκεί που συγκρούονται τα θέλω με τα μπορώ μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ταξίδι και σχεδιασμός......
Χμμμμμ.......


1. Ποιος είναι ο στόχος (τι θέλει ο ταξιδευτής)?
-Μπορεί να είναι ο προορισμός, ή το ταξίδι από μόνο του. Πολλές φορές είναι και τα 2!
2. Δεδομένα:
-Χρόνος
-Χρήμα
-Ταξίδι μόνος, ή ταξίδι δικάβαλος?
-Πόσα χλμ μπορείς να βγάζεις ημερησίως σε κάθε περίπτωση (μόνος-διπλός), ανάλογα με το είδος των δρόμων που θα κινηθείς?


Με βάση τα παραπάνω, βάζεις κάτω χάρτες και ξεκινάς. Goole Earth, Google maps κι όλα τα υπάρχοντα προγράμματα πλοήγησης σε Η/Υ, είναι συμπαραστάτες.
Ο αλάνθαστος οδηγός όμως, είναι πάντα οι κανονικοί, κλασσικοί χάρτες!!!! Χωρίς αυτούς, όλα είναι άχρηστα (gpsσια και λοιπά μαραφέτια). Όλα λειτουργούν σαν βοηθήματα! Αν δεν ξέρεις να διαβάσεις χάρτη, κάποια στιγμή θα μείνεις "ξερός" και μόνος βοηθός θα είναι το "ρωτώντας πας στην πόλη", που λειτουργεί συνήθως, αλλά όχι πάντα:D.
Το χρήμα θα καθορισει το "πώς" θα την βγάλεις (ξενοδοχείο, κάμπινγκ, στο δρόμο, στο πουθενά κλπ) , πού και τι θα τρως κλπ...
Επίσης, το σωστό είναι να υπολογίζει κανείς τα έξοδα του ταξιδιού για τη μοτοσυκλέτα, όχι με βάση την κατανάλωση και την τιμή της βενζίνης, αλλά με το συνολικό κόστος ανά χλμ!!! Ακόμα κι αν δεν τα υπολογίσεις πριν το ταξίδι, τα έξοδα στα σέρβις κλπ, θα τα πληρώσεις. Οπότε καλό είναι να υπολογίσεις σωστά εξ αρχής, ώστε να μην υπάρχουν εκπλήξεις μετά.... ;)
Τώρα, ότι έχει να κάνει με εξοπλισμό μηχανής, αναβάτη κλπ, καλό είναι να υπολογίζεται με βάση την πιθανότητα συχνών ταξιδιων, ή όχι. Αν ταξιδεύεις συχνά, καλό είναι ότι αγοραστεί να είναι λειτουργικό και ποιοτικό σε βάθος χρόνου. Θα τα βγάλει τα λ7 του! Αν όχι, τότε παίρνεις το πιο φτηνό κι όσο αντέξει. Μιλάω πάντα για πράγματα που δεν επηρεάζουν τη λειτουργία της μοτό και δεν έχουν να κάνουν με την ασφάλεια!

Ο χρόνος σε συνδυασμό με τα χλμ που βγάζεις ανά ημέρα, θα καθορίσουν το πόσο μακριά θα φτάσεις, πόσες μέρες θα κάτσεις σε ενδιάμεσα ενδιαφέροντα σημεία, αν θα περιηγηθείς και θα γνωρίσεις μέρη, ανθρώπους κλπ.

Πάντα θα υπολογίζεις +10% στους χρόνους (τουλάχιστον...), για αντιμετώπιση πάσης φύσης απροόπτου!!!!



Και τέλος πάμε στο στόχο!
Πολλοί λένε (λέμε), να φύγω θέλω κι ας είναι όπου να 'ναι!!!
Εκεί είναι εύκολα τα πράγματα. Χρήμα-χρόνος, το κλειδί στη μίζα και βουρ!
Αν θέλεις όμως να δεις μια περιοχή, αξιοθέατα κλπ, τότε θα χρειαστεί διάβασμα, ψάξιμο, κουβέντα με άλλους ταξιδευτές κλπ.
Τα λοιπά περί λιστών εξοπλισμού, εγγράφων, συναλλάγματος, έχουν καλυφθεί.

Καλά ταξίδια :)
 

δημήτρης

Μέλος
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
CRF 300L
εγώ έχω την μικρή εμπειρία 2 ταξιδιών στα βαλκάνια, που την οργάνωσή τους ανέλαβα προσωπικά, και δόξα το θεό δεν είχαμε το παραμικρό παρατράγουδο...:)
πιστεύω ο σχεδιασμός είναι σημαντικός, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως κάποιος ο οποίος ξεκινά χωρίς να έχει κανονίσει διαδρομές-διανυκτερεύσεις δεν θα περάσει καλά ή δεν θα πετύχει το ταξίδι του. έχει και αυτό την ομορφιά του:ok:
εγώ δεν το έχω κάνει. είμαι από αυτούς που θα κανονίσω τα πάντα από πριν, διαδρομή ανά ημέρα, διαμονή, κόστος κτλ:pc:
πρώτο και βασικό για μένα είναι να έχεις διαβάσει ταξιδιωτικά από άλλους για να δεις εικόνες, διαδρομές, τιμές, χρόνους και να βγάλεις μία διαδρομή ανάλογα με τα "θέλω" και τα "μπορώ" σου.
στην συνέχεια ξεκινάς με την χάραξη της διαδρομής στο google maps. από που θες να περάσεις, τι θες να δεις, που θες να διανυκτερεύσεις, ποια μέρα θα φορτώσεις με πολλά χιλιόμετρα (θεωρώ η πρώτη και η τελευταία πρέπει να έχουν τα περισσότερα χιλιόμετρα), που θες να μείνεις μια μέρα παραπάνω κτλ.:thinking:
βασικό όπως προείπαν και οι παραπάνω είναι να προμηθευτείς και ένα χάρτη έτσι ώστε να περάσεις την διαδρομή και εκεί. εγώ αισθάνομαι πιο ασφαλής και βοηθά αρκετά να έχεις μία πανοραμική εικόνα της διαδρομής βλέποντας τις λεπτομέρειες που έχει ο χάρτης. μην ξεχνάμε επίσης και το νόμο του μέρφυ που ισχύει παντού και μπορεί να σου χαλάσει το gps, κινητό, φορτιστή, καλώδιο κτλ και κατά συνέπεια ολόκληρο το ταξίδι.:p
αφού βγει η διαδρομή, συνεχίζεις με booking.com. στις διανυκτερεύσεις μου κοιτάω 4 πράματα. πρώτα από όλα να μου αρέσει το δωμάτιο-τιμή (πιστεύω διαμονή σε 3άστερα ξενοδοχεία-σπίτια βρίσκεις αυτό που θες), έπειτα ιδιωτικό πάρκιν, wifi και πρωινό. πολύ καλή επιλογή είναι τα δωμάτια που μπορείς να τα ακυρώσεις μέχρι και την προηγουμένη της διανυκτέρευσή σου.
- προετοιμασία προσωπική, κάποια φαγώσιμα, νερό, εξοπλισμός τα πάντα (μπότες γάντια, παντελόνι, μπουφάν, κράνος), ρούχα (τόσο για ζεστό καιρό όσο και για πιο κρύες καταστάσεις), χαρτιά (διαβατήριο, δίπλωμα, πράσινη κάρτα, άδεια, ασφάλεια κτλ), φορτιστές κινητά και γενικά ότι κρίνει ο καθένας απαραίτητο.
- προετοιμασία της μοτοσυκλέτας, σέρβις, λάστιχα,δεύτερα κλειδιά, βαλίτσες- σάκους και φόρτωμα της μηχανής έτσι ώστε να μπορούμε να οδηγήσουμε άνετα φορτωμένοι διπλοί ή μονοί.
από λεφτά να έχουμε στο νου μας ότι σχεδόν παντού (βενζίνες-δωμάτια-φαγητό) μπορούμε να πληρώσουμε με κάρτα debit ή credit πετυχαίνοντας την καλύτερη δυνατή ισοτιμία όπως επίσης να βγάλουμε λεφτά από τοπικό υποκατάστημα τράπεζας στο τοπικό νόμισμα έχοντας πάλι την καλύτερη ισοτιμία.
στα σύνορα έχει τις περισσότερες φορές να κάνεις συνάλλαγμα με ισοτιμίες όχι τόσο συμφέρουσες όσο πχ από τράπεζα όμως, καλό είναι να κάνουμε κάποια μικρό ποσό έτσι ώστε να έχουμε μαζί μας χρήματα στο τοπικό νόμισμα.

την προηγούμενη της 1ης ημέρας του ταξιδιού να έχουμε δεδομένο πως δεν θα κοιμηθούμε εύκολα,
μόλις ξεκινήσουμε μπορεί να σκεφτούμε:
"που πάω τώρα μωρέ, μήπως να γυρίσω πίσω και να πάω για καφέ?"
"μήπως ξέχασα κάτι?"

όλα αυτά μην μας προβληματίζουν. περνώντας τα σύνορα και βλέποντας όλες αυτές τις διαφορετικές εικόνες κάθε ενδοιασμός θα εξαφανισθεί και γρήγορα θα αποζημιωθούμε :friendship:
 
Top Bottom