Επιστροφή του turbo;

Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Turbo: Πίσω στην δεκαετία του '80, λέξη "μαγική", συνυφασμένη με επιδόσεις και τεχνολογία. Και οι τέσσερις μεγάλοι της Ιαπωνίας ανεβαίνουν στο "τραίνο" με μοντέλα που σύντομα ξεχάστηκαν.

Honda CX 500 & 650 Turbo



Yamaha XJ 650 Turbo


Suzuki XN 85 turbo



Kawasaki GPZ 750 turbo



Τριάντα χρόνια μετά, φαίνεται πως η επιστροφή του turbo στις μηχανές είναι προ των πυλών: Ήδη η Χόντα έχει καταθέσει αρκετές ευρεσιτεχνίες που οδηγούν στο συμπέρασμα πως δουλεύει πάνω σε δύο τουλάχιστον διαφορετικά projects.

Το πρώτο περιγράφει έναν παράλληλο δικύλινδρο κινητήρα, στην ουσία μισό κινητήρα VFR 1200, όπου οι πίσω κύλινδροι δίνουν την θέση τους σε κάποια μορφή υπερσυμπίεσης + τον εναλλάκτη θερμότητας. Υπολογίζεται απόδοση 160 ίππων στον στρόφαλο από μόλις 600 cc.

To δεύτερο σύστημα αφορά έναν μικρό εν σειρά τετρακύλινδρο που θα έχει έναν μικρό υπερσυμπιεστή εμπρός και χαμηλά, που θα παίρνει κίνηση απευθείας από τον στρόφαλο. Ο κινητήρας θα είναι τοποθετημένος "ανάποδα" σε σχέση με την πάγια πρακτική, θα έχεις δηλαδή την εισπνοή του από εμπρός και την εκπνοή (εξατμίσεις) στην πίσω πλευρά.

Από τις πατέντες που έχουν κατατεθεί δεν είναι σαφές αν η Χόντα θα προχωρήσει σε λύσεις υπερσιμπιεστή, στροβιλοσυμπιεστή ή κάποιο υβριδικό συνδυασμό τους, είναι όμως σαφές πως οι επερχόμενες (2017) προδιαγραφές ρύπων θα έχουν σοβαρό αντίκτυπο σε όλους τους κατασκευαστές. Άλλωστε το ίδιο δρόμο (της υπερπλήρωσης) διερευνούν και η Γιαμάχα και η Σουζούκι.

Όπως λοιπόν γίνεται εδώ και χρόνια στα αυτοκίνητα, οι μεγάλοι ατμοσφαιρικοί κινητήρες σύντομα θα είναι παρελθόν και στις μηχανές, τουλάχιστον σε επίπεδο παραγωγής μεγάλης κλίμακας. Όσοι λάτρεις, σπεύσατε να αρπάξετε ένα δείγμα για να το βρούνε τα εγγόνια σας στο γκαράζ........
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Eιδικά στις μεταδόσεις συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (όπως τα σκούτερ...), ένα turbo ή ένα σύστημα compressor έχει απίστευτη απόδοση!
Το μοτέρ δουλεύει στην ωφέλιμη περιοχή στροφών του συνεχώς και έχει max ροπή πάντα. Και την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, σε σχέση πάντα με την αποδιδόμενη ροπή/ιπποδύναμη:ok::ok::ok::cool:
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Τα τοτε turbo ηταν λιγα κομματια, το καθε ενα με τα προβληματα του σε φρενα υπερθερμανση καταναλωση μπιελες..κλπ κλπ
Αν σημερα το ξαναεπιχειρησουν, θα πρεπει, οπως λεει ο Σταυρος παραπανω, να καθομαστε πισω στο φαναρι..
 
Top Bottom