Ερωτηση για μπαταρια λιθιου

hawk

Μέλος
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Μοτό
HONDA ST1300
το πρωτο που θα τσεκαρης είναι να μην είναι κινεζικη,και αυτό γιατι οι περισσοτεροι φορτιστες δεν τις φορτιζουν,αν ξεμεινη και χρειαζεται την εκανες.....εβαλα μια shorai τη πηρα από το εξωτερικο μεχρι τωρα κανενα πρόβλημα αλλα να ξερεις ότι ναι μεν φορτιζει σε 10 λεπατα από αδεια αλλα αν εχεις διαφορα καλούδια πανω στο εργαλειο που τρωνε ρευμα μην την αφηνεις πανω από 3-4 μερες χωρις να την βαλης μπροστα...και στα πολύ κρυα καπου στο μηδεν ενώ είναι πλήρως φορτιζμενη βλέπεις ένα δισταγμο να δωση ρευμα,την εχω κανενα χρονο τωρα και στην νορβηγια το ψιλοεκανε ετσι αναβα πρωτα τα φωτα μερικα δευτερόλεπτα και μετα ξεκιναγα
 

Magelanos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα-Ίλιον
Όνομα
Πανος
Μοτό
1)BMW K1200S
2)BMW F650
Ότι σου είπε και πολύ σωστά ο φίλος ποιο πάνω. Shorai κι'εγω στο fuduro κανένα πρόβλημα μέχρι το ατύχημα στην Αλβανία όπου έκατσε εκτός λειτουργίας η μηχανή για δύο μήνες.. Παπαλα αυτό ήταν δεν μπόρεσε να ξανά φορτηστει ποτέ.. Βέβαια ξανά έβαλα όχι την ίδια άλλη ποιο φθηνότερη.. Το καλό πλέον είναι ότι έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν και υπάρχει ποικιλία. Τώρα έχω βάλει και στα τρία μηχανάκια μου λιθιου..
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Στην τιμή του "Οδυσσέα" για εμάς, οι γιούζα ψωνίζουν batteries Li...... βάρος:1,34 κιλά!
Οδυσσέας 5 κιλά, μέσο βάρος αντίστοιχων μπαταριών στα 4,5 κιλά. Μιλάμε για 60% κάτω στο βάρος.

http://www.shoraidirect.com/en/products?action=vehicle
 

hawk

Μέλος
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Μοτό
HONDA ST1300
10 χρονια ζωης λενε..........
 

hawk

Μέλος
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Μοτό
HONDA ST1300
εχω μια λιθιου καρμπον 600γραμ, την χρησιμοποιουν στους αγωνες ξεκιναει το bmwr100gs/pd που οποιος ξερει εχει μπαταρια 30 amp λογω ότι η μιζα είναι κατευθείαν πανω στο βολαν και όχι με γρανάζια όπως οι πιο καινούργιες είναι 9 χρονων την χρησιμοποιω ελαχιστα αλλα παντα μαζι στα ταξίδια την βαζω και στην τσεπη για τα θερμαινόμενα γαντια,παντως τοσα χρονια η δυναμη δεν χαθηκε που μπορει να μεινη και αφορτιστη μερικους μηνες,βεβαια αυτή δεν εχει πλακετα πανω και τετοια καλουδια
 

nikosrr

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Multistrada 620 Dark, CBR600RR
Τέτοιου τύπου μπαταρία φτιαχτή έχω και εγώ. Παίζει μπάλα στο mts και στο cbr μια χαρά απο το 2009. Κάποια φορά που την έβαλα στο παπί τη χάλασα(είχε πρόβλημα η πάπια) αλλά το κόστος επισκευής της ήταν χαμηλό αλλάζοντας 2 cell με κόστος 20€ μόνος μου. Τα cell που έχει είναι Α123. Η φόρτιση γίνεται με είτε με 12volt είτε ballanced(φορτίζει ξεχωριστά το καθε cell, θα πρέπει να το υποστηρίζει η μπαταρία). Προσοχή θέλει όταν δε χρησιμοποιείται για καιρό η μοτο να αφαιρείται ή οταν η μοτό έχει μικροδιαρροές πάλι να αφαιρείται. Ο φορτιστής που εχω και με έχει σώσει είναι ο IMAX b6, φορτίζει τα πάντα και είναι καλύτερος απο τους επώνυμους.
Δυστυχώς οι τα συνεργεία(εκτός ελαχίστων που ασχολούντε με αγώνες) έχουν μαύρα μεσάνυχτα και έχουν καταστρέψει σε μερικούς τις μπαταρίες χωρίς λόγο. Σε γενικές γραμμές είναι πιο οικονομικές και αυτό γιατί δεν τις πετάς αλλά αλλάζεις τα cell που έχουν πρόβλημα ενω σε άλλη μπαταρία αγοράζεις καινούργια.

@Magelanos εύχομαι να μην την πέταξες
 

Magelanos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα-Ίλιον
Όνομα
Πανος
Μοτό
1)BMW K1200S
2)BMW F650
Τέτοιου τύπου μπαταρία φτιαχτή έχω και εγώ. Παίζει μπάλα στο mts και στο cbr μια χαρά απο το 2009. Κάποια φορά που την έβαλα στο παπί τη χάλασα(είχε πρόβλημα η πάπια) αλλά το κόστος επισκευής της ήταν χαμηλό αλλάζοντας 2 cell με κόστος 20€ μόνος μου. Τα cell που έχει είναι Α123. Η φόρτιση γίνεται με είτε με 12volt είτε ballanced(φορτίζει ξεχωριστά το καθε cell, θα πρέπει να το υποστηρίζει η μπαταρία). Προσοχή θέλει όταν δε χρησιμοποιείται για καιρό η μοτο να αφαιρείται ή οταν η μοτό έχει μικροδιαρροές πάλι να αφαιρείται. Ο φορτιστής που εχω και με έχει σώσει είναι ο IMAX b6, φορτίζει τα πάντα και είναι καλύτερος απο τους επώνυμους.
Δυστυχώς οι τα συνεργεία(εκτός ελαχίστων που ασχολούντε με αγώνες) έχουν μαύρα μεσάνυχτα και έχουν καταστρέψει σε μερικούς τις μπαταρίες χωρίς λόγο. Σε γενικές γραμμές είναι πιο οικονομικές και αυτό γιατί δεν τις πετάς αλλά αλλάζεις τα cell που έχουν πρόβλημα ενω σε άλλη μπαταρία αγοράζεις καινούργια.

@Magelanos εύχομαι να μην την πέταξες
Ρε φίλε την πέταξα ναι.. Δεν το κατάλαβα αυτό που γράφεις, δηλαδή ανοίγει η μπαταρία και κάνεις επισκευή; Πώς; Εγώ από ότι παρατήρησα δεν ανοίγει από κάπου εκτός αν την καταστρέψεις.. Μιλάμε πάντα για τις Λιθιου μπαταρίες έτσι όχι για κάτι άλλο;
 

nikosrr

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Multistrada 620 Dark, CBR600RR
Τα cell LiFePO4 γιατί για αυτά μιλάμε είναι σαν τα παρακάτω κυρίως. Τα παρακάτω είναι απο τα επώνυμα της αγοράς.
http://www.a123systems.com/lithium-battery.htm
Αν πάρουμε 4 τέτοια cell 3.3volt και τα βάλουμε σε σειρά φτιάχνουμε μια συστοιχία cell-μπαταριών με τάση 13.2volt ικανή να εκκινήσει τις περισσότερες μοτό 600cc σειρά(όχι V) του εμπορίου. Αν σε αυτή τη νέα συστοιχία cell-μπαταρία πάρουμε το +(απο τον ακροδέκτη) και τα -(ξεκινώντας απο απο την τελευταία προς αυτή που έχουμε πάρει το +) όλων των μπαταριών ξεχωριστά αυτό σημαίνει οτι θα έχουμε τις τάσεις 13.2volt, 9.9volt, 6.6volt και 3.3volt. Η ballanced φόρτιση στην ουσία φορτίζει το κάθε ένα απο αυτά τα cell ξεχωριστά εφαρμόζοντας της σωστή τάση και ρεύμα φόρτισης. Αν ο φορτιστής είναι σωστός πριν κάνει τη διαδικασία της φόρτισης είτε 12volt είτε ballanced ελέγχει όλα τα cell(αθροιστικά για την 1η περίπτωση) είτε ένα προς ένα για τη δεύτερη περίπτωση και τότε συνεχίζει στη φόρτιση, αλλιώς δεν ξεκινλαει φόρτιση. Αν τώρα έχουμε ένα μεγαλύτερο μηχανάκι σε κυβικά(όπως ένα adv990 ενός φίλου που βάλαμε) αυτό που κάνουμε είναι άλλη μια ίδια συστοιχία παράλληλα με την πρώτη δλδ πλέον θα έχουμε 8cell συστοιχία με τις ίδιες τάσεις αλλά διπλάσιο ρεύμα αφού θα είμαστε σε σειρά.
Έκανα όλη αυτή την κουραστική εισαγωγή για να είναι πιο κατανοητό τι γίνεται με αυτές τις μπαταρίες και σε συμφορουμίτες που δεν έχουν ασχοληθεί ή δεν έχουν ακούσει.
Πάμε όμως ένα πρωί να βάλουμε μπρος το μηχανάκι μας(4cell) και δεν κάνει τπτ παρά μόνο ανάβουν όλα τα λαμπάκια στα όργανα.
1ο βήμα μετράμε την τάση + & -
2ο βήμα μετράμε τις επιμέρους τάσεις να δούμε αν είναι όλες σωστές(θα πρέπει η μπαταρία μας όμως να έχει φύσα για ballaned φόρτιση, βασικό όταν αγοράζουμε τέτοια μπαταρία και δεν υπάρχει κατά τη γνώμη μου δικαιολογία να μην έχει, εκτός και αν κάποιος ποντάρει στο να πουλάει τέτοιες μπαταρίες μόνο)

Αν το 1ο βήμα είναι κοντά στην επιθυμητή περιοχή αυτό σημαίνει οτι έχει ξεφορτιστεί και θέλει φόρτισμα, αν όχι θα πρέπει να κάνουμε το 2ο βήμα και να δούμε ποιά απο τις επιμέρους τάσεις μας λείπει. Αυτή που λείπει είναι και αυτή που μας δημιουργεί το πρόβλημα και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι απλά να αλλάξουμε το ελλατωματικό cell και να φορτίσουμε ballanced τη συστοιχία μας. Αν είμαστε στην περίπτωση του 8cell τότε θα πρέπει να έχουμε πρόσβαση και να μετρήσουμε 1 προς ένα και τα 8 cell και να αλλάξουμε το ή τα ελλατωματικό/κά cell.

Ο φορτιστής είναι ο παρακάτω
http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=217

@Magelanos αυτό που χρειαζόταν η 8cell μπαταρία σου ήταν άνοιγμα(είναι κολλημένη) με λίγη δυσκολία και αντικατάσταση κάποιου ή κάποιων cell
 

nikosrr

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Multistrada 620 Dark, CBR600RR
Συμπληρωματικά τα cell αν πέσουν κάτω απο τα 2,5volt απο 3,3volt θέλουν φόρτισμα, αν όμως πέσουν κάτω απο τα 2volt είναι για αντικατάσταση αχρηστεύονται. Το τελευταίο μπορεί να συμβεί γιατί απλά έφτασε η ζωή τους στο τέλος η απο κάποια διαροή της μοτό που δεν την πήραμε χαμπάρι. Προσωπικά εγώ έχω ταχυσύνδεσμο της tyco και χωρίς εργαλεία απλά την ξεκουμπώνω αν δε χρησιμοποιήσω τη μοτό για κανένα μήνα και φροντίζω να χρησιμοποιώ το φορτιστή για balanced φόρτιση.
 

sirax

Μέλος
Περιοχή
Άργος - Αργολίδας
Όνομα
Harry
Μοτό
1200 gs adv
Ενδιαφέρον θέμα...
Με την φόρτιση τι ακριβώς γίνεται ?

Εννοώ, την μπαταρία λιθίου την φορτίζει η γεννήτρια της Μοτοσυκλέτας ? Υπάρχει κάποια μετατροπή ?

Η κάθε τόσο με φορτιστή πρέπει να την φορτίζουμε ?
 
Top Bottom