Ζεσταμα κινητηρα τον χειμωνα

jocker-t

#Ντανταντιρλάνταντα
Περιοχή
Busy Riding
Όνομα
Harris
Μοτό
"The Whip"
Το ειδα.
Ειπα να το μοιραστω για οσους.



Σωστή διαδικασία ζεστάματος κινητήρα:
ΒΗΜΑ 1:
Είμαστε ήδη ντυμένοι, έχουμε φορέσει το κράνος, τα γάντια μας και βάζουμε το κλειδί στην κλειδαριά.

Γιατί;

Διότι αν έχεις βάλει ήδη τη μοτοσυκλέτα εμπρός και μετά αρχίσεις να ντύνεσαι, τότε για ένα-δύο λεπτά μέχρι να τελειώσεις, ο παγωμένος κινητήρας δουλεύει ΠΛΑΓΙΑΣΜΕΝΟΣ (δηλαδή με τα λάδια του ακόμα στην αριστερή μεριά) και αν είσαι μέσα σε κλειστό γκαράζ, ρουφάς τα πιο επικίνδυνα ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΑ καυσαέρια. Επίσης, προκαλούν πρόσκαιρους πονοκεφάλους, αδιαθεσία, ζαλάδα κ.τ.λ.



ΒΗΜΑ 2: Καβαλάμε τη μοτοσυκλέτα, κλείνουμε το σταντ, γυρίζουμε τον διακόπτη, τραβάμε το τσοκ αν η μοτοσυκλέτα μας έχει τροφοδοσία με καρμπιρατέρ (αν είναι με ψεκασμό η ρύθμιση του μείγματος γίνεται αυτόματα). Κρατάμε πατημένο τον συμπλέκτη και μετά πατάμε την μίζα.



Γιατί;

Διότι τα παγωμένα λάδια έχουν γίνει πιο παχύρευστα και μετά από την πολύωρη ακινησία της μοτοσυκλέτας έχουν μετατοπιστεί κάτω και αριστερά, οπότε είναι καλύτερα η μοτοσυκλέτα να είναι όρθια πριν πατήσουμε το κουμπί της μίζας.

Επίσης, οι δίσκοι του συμπλέκτη μερικές φορές κολλάνε μεταξύ τους, επειδή τα ελατήριά τους τους πιέζουν για ώρα. Για να αποφύγουμε λοιπόν την πιθανότητα να μην έχει μπει σωστά η νεκρά και να χρειαστεί η μίζα να ζοριστεί για να τους ξεκολλήσει, κρατάμε τον συμπλέκτη και μετά πατάμε το κουμπί της μίζας. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνουμε τη ζωή της εξίσου παγωμένης μπαταρίας



ΒΗΜΑ 3: Αφού πάρει ο κινητήρας εμπρός βάζουμε 1η και ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΜΕΣΩΣ, οδηγώντας ήρεμα, με τον κινητήρα να δουλεύει μεταξύ 2500-4000 στροφών και αλλάζοντας ταχύτητες στο κιβώτιο. Αναλόγως του ψύχους που επικρατεί ρυθμίζουμε το τσοκ σε όσες μοτοσυκλέτες έχουν καρμπυρατέρ. Συνήθως μετά από δύο-τρία λεπτά το κλείνουμε τελείως, ενώ στις μοτοσυκλέτες με ψεκασμό γίνεται αυτόματα και το καταλαβαίνεις επειδή πλέον το ρελαντί επανέρχεται σταδιακά σε φυσιολογικά επίπεδα.



Γιατί;

Διότι στόχος μας είναι να ζεσταθούν ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ όλα τα τμήματα του κινητήρα και μάλιστα το ΤΑΧΥΤΕΡΟ δυνατόν. Αν ο κινητήρας δουλεύει με την μοτοσυκλέτα ακινητοποιημένη στις 2000-2500 (με το τσοκ τραβηγμένο ή το αυτόματο τσοκ των ψεκασμών) ζεσταίνεται γρήγορα ΜΟΝΟ το μπλοκ των κυλίνδρων, ενώ η κεφαλή με τις βαλβίδες και τους εκκεντροφόρους και τα κάρτερ με τα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων παραμένουν παγωμένα.

Αυτό δημιουργεί ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ανάμεσα στα τμήματα και εξαρτήματα του κινητήρα, που σε ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν μέχρι και ρωγμές! Σίγουρα όμως προκαλούν μεγάλες φθορές στα κινούμενα μέρη καθώς οι ανοχές μεταξύ τους είναι μεγάλες λόγω της συστολής των κρύων μετάλλων και της απότομης διαστολής όσων βρίσκονται κοντά στο μπλοκ το κυλίνδρων και ζεσταίνονται γρηγορότερα.

Επίσης, όταν η διαδικασία ζεστάματος του κινητήρα γίνεται εν κινήσει, τα λάδια ζεσταίνονται ταχύτερα καθώς συμπιέζονται από τα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων και η πίεση του λαδιού στο κύκλωμα λίπανσης αυξάνεται (η αντλία λαδιού περιστρέφεται ταχύτερα απ΄ότι όταν ο κινητήρας δουλεύει κοντά στο ρελαντί) λιπαίνοντας αποτελεσματικότερα τους εκκεντροφόρους που είχαν στεγνώσει από λάδι όσο η μοτοσυκλέτα καθόταν παρκαρισμένη. Επιπλέον η ροή του αέρα στο σύστημα ψύξης του κινητήρα (κινούμαστε αρχικά με χαμηλές ταχύτητες 30-70 km/h και προοδευτικά αυξάνουμε ρυθμό) αποτρέπει την δυσανάλογη αύξηση της θερμοκρασίας στο μπλοκ του (των) κυλίνδρου (κυλίνδρων) και επιτυγχάνουμε ομοιογενή αύξηση της θερμοκρασίας σε όλα τα τμήματα του κινητήρα.


ΠΗΓΗ :
http://www.motomag.gr/news/reportaz/heimerina-tips-zestama-kinitira
 
Τελευταία επεξεργασία:

jocker-t

#Ντανταντιρλάνταντα
Περιοχή
Busy Riding
Όνομα
Harris
Μοτό
"The Whip"
Εφοσον εβαλες την πηγη,μετεφερε το κι εδω οπως ειναι...χρησιμο για ολους μας απο συναδελφους μοτοσυκλετιστες :)
Εχεις δικιο.
το κανα βιαστικα απο κουνιστο.
Μολις μπω απο πισι θα το σιαξω.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Με προλαβες.
Χρησιμο πολυ ;)
 

chaosm

Μέλος
Σε ένα μεγάλο ποσοστό εις σωστό. Αλλά για κάποιες μηχανές δεν ισχύει. Εμένα πχ που είναι carb και με άλλες βελόνες άμα δεν σηκώσει μια γραμμή δεν. Του βάζω ταχύτητα και σβήνει. Οπότε μέχρι τη μια γραμμή και μετα ότι λέει ο από πάνω

Στάλθηκε από το HTC One M9 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

thanosxrv

Μέλος
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Θάνος
Μοτό
Honda xrv 750 Africa twin
Σε ένα μεγάλο ποσοστό εις σωστό. Αλλά για κάποιες μηχανές δεν ισχύει. Εμένα πχ που είναι carb και με άλλες βελόνες άμα δεν σηκώσει μια γραμμή δεν. Του βάζω ταχύτητα και σβήνει. Οπότε μέχρι τη μια γραμμή και μετα ότι λέει ο από πάνω

Στάλθηκε από το HTC One M9 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Αυτό ακριβώς...και σε μένα το Africa πρέπει να σηκώσει λίγο θερμοκρασία για ξεκινήσω...
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
  • Ζεσταμα κινητηρα ποτέ...εν στασει!Παντα βαζω κρανος-γαντια μετα γυριζω μιζα και κουμπωνω 1η αμεσα...και δεν ενοχλω την πολυκατοικια και ζεσταινω τον κινητηρα εν στασει
  • Μεχρι να ανεβει 1-2 παυλες στο οργανακι και να λειτουργει σωστα η μηχανη(5'-6')δεν πιεζω ποτέ...αλλά ουτε παω με ρελαντι για να κανει κομπιασματα,σταθερες μεσαιες στροφες και γλυκο γκαζι.
  • Μοναδικη "παραφωνια" στα παραπανω οταν ειχα τσοκ και καρμπυλατερ...ζεσταμα ωσπου να πεσουν οι στροφες στο ρελαντί εν στασει και εφευγα...
Σε ολες τις μοτο μου δεν ειχα κανενα θεμα... :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Και με τα boxer τι γίνεται; Πάντα το ζεσταίνω μερικά λεπτά στο διπλό σταντ. Εχω παρατηρήσει πως αν (το 1150) δεν ανεβάσει μια γραμμή κατά την εκκίνηση, κάνει συχνά τσουφ και σβήνει. Και όταν ξεκινήσω, μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία εκεί που πρέπει, δεν περνάω τις 3000 στροφές.

Επίσης δεν πρέπει να το αφήσουμε λίγο να δουλέψει στο ρελαντί να ανεβάσει λάδια;

Κάνω κάποιο λάθος;
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Και με τα boxer τι γίνεται; Πάντα το ζεσταίνω μερικά λεπτά στο διπλό σταντ. Εχω παρατηρήσει πως αν (το 1150) δεν ανεβάσει μια γραμμή κατά την εκκίνηση, κάνει συχνά τσουφ και σβήνει. Και όταν ξεκινήσω, μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία εκεί που πρέπει, δεν περνάω τις 3000 στροφές.

Επίσης δεν πρέπει να το αφήσουμε λίγο να δουλέψει στο ρελαντί να ανεβάσει λάδια;

Κάνω κάποιο λάθος;
Ναι....ο boxer πρέπει να ζεσταίνεται εν κινηση !
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Αυτό ακριβώς...και σε μένα το Africa πρέπει να σηκώσει λίγο θερμοκρασία για ξεκινήσω...
δεν μας ενδιαφερει η θερμοκρασια νερου...
του λαδιου μας ενδιαφερει...
και αυτο γινεται γρηγοροτερα εν κινησει ....


Και με τα boxer τι γίνεται; Πάντα το ζεσταίνω μερικά λεπτά στο διπλό σταντ. Εχω παρατηρήσει πως αν (το 1150) δεν ανεβάσει μια γραμμή κατά την εκκίνηση, κάνει συχνά τσουφ και σβήνει. Και όταν ξεκινήσω, μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία εκεί που πρέπει, δεν περνάω τις 3000 στροφές.

Επίσης δεν πρέπει να το αφήσουμε λίγο να δουλέψει στο ρελαντί να ανεβάσει λάδια;

Κάνω κάποιο λάθος;
ναι κωστα ...λαθος...
τι λαδια να ανεβασει στο ρελαντι...????
καλυτερη λιπανση γινεται εν κινησει....
και γρηγοροτερα τοζεσταμα...


και συμφωνω με μαθουσαλα στα εξης...:ok:

Ζεσταμα κινητηρα ποτέ...εν στασει!
δεν πιεζω ποτέ...
αλλά ουτε παω με ρελαντι για να κανει κομπιασματα,σταθερες μεσαιες στροφες και γλυκο γκαζι
 

jocker-t

#Ντανταντιρλάνταντα
Περιοχή
Busy Riding
Όνομα
Harris
Μοτό
"The Whip"
Ενδιαφερον. Κι ενιωθα καπως τοσο καιρο που δεν το ζεσταινα και ξεκιναγα με τη μια λογω βαρεμαρας
Αναλογα...
Αν εφευγες με παντιλικια σουζες και burnout καλα κανεις και ενιωθες καπως..

Αν εφευγες κυρια ολα καλα.
 

dimitris777

Μέλος
Περιοχή
Αλεξανδρουπολη
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
V STROM 650 XT
Και με τα boxer τι γίνεται; Πάντα το ζεσταίνω μερικά λεπτά στο διπλό σταντ. Εχω παρατηρήσει πως αν (το 1150) δεν ανεβάσει μια γραμμή κατά την εκκίνηση, κάνει συχνά τσουφ και σβήνει. Και όταν ξεκινήσω, μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία εκεί που πρέπει, δεν περνάω τις 3000 στροφές.

Επίσης δεν πρέπει να το αφήσουμε λίγο να δουλέψει στο ρελαντί να ανεβάσει λάδια;

Κάνω κάποιο λάθος;

Εγω παντα ετσι κανω. 2-3 λεπτα μεχρι την πρωτη γραμμη στο διπλο σταντ, χειμωνα καλοκαιρι σε ολες τις μηχανες που ειχα.
Απο καποιον ολλανδο ακουσα οτι φευγει κατευθειαν και πηγαινει μεχρι 3.000 στροφες, μεχρι να ζεσταθουν ο κινητηρας και τα λαδια σε ιδιο χρονο και θερμοκρασια, ο τυπος εχει 360.000+ στο R1 ηταν στο Idilevo φετος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

GiorgosGS1200

Μέλος
Περιοχή
Πάφος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
R1200GS, 2007
Αναλογα...
Αν εφευγες με παντιλικια σουζες και burnout καλα κανεις και ενιωθες καπως..

Αν εφευγες κυρια ολα καλα.
Παντα κυρια! Ακομα κι οταν ζεσταθει και παρακαλαει για αγριαδες, εγω κυρια
 
Top Bottom