Παναγιώτης Κ.
Μέλος
Σάλο έχει προκαλέσει στην Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία η χθεσινή απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Manheim.
Με βάση την πατέντα του 1896 του Karl Benz, του μηχανικού που σχεδίασε και κατασκεύασε τον πρώτο επίπεδο κινητήρα και συνιδρυτή της Mercedes – Benz, η πατρότητα του επίπεδου κινητήρα «κατοχυρώνεται» στην Mercedes – Benz.
Μετά από μακρόχρονη και άκρως μυστική αντιπαράθεση μεταξύ της Mercedes - Benz από την μία, και όλων των άλλων Γερμανών κατασκευαστών που έχουν κατά καιρούς χρησιμοποιήσει ή χρησιμοποιούν ακόμη και σήμερα επίπεδους κινητήρες από την άλλη, (BMW, VW – Audi, Porsche), το Ανώτατο Δικαστήριο του Manheim, δικαίωσε την Mercedes – Benz, καθιστώντας την μοναδική δικαιούχο της ευρεσιτεχνίας του συνιδρυτού της . Μένει πλέον να καθοριστεί το ύψος ή και ο τρόπος των αποζημιώσεων που, με βάση αυτή την απόφαση, δικαιούται να απαιτήσει η εταιρεία της Στουτγάρδης.
Εκπρόσωπος τύπου της BMW, σχολιάζοντας την απόφαση είπε: “ Η εταιρεία μας κατασκευάζει επίπεδους κινητήρες συνεχώς και αδιαλείπτως από το 1923, όταν ο Max Fiz κατασκεύασε τον πρώτο επίπεδο κινητήρα 500 cc που έκτοτε χρησιμοποιούμε σε διάφορες μορφές και κυβισμούς, και έχει επενδύσει τεράστια κεφάλαια στην έρευνα και την εξέλιξη του. Δεν μπορώ να σχολιάσω την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, αλλά μπορώ να φανταστώ τις οικονομικές, αλλά και εργασιακές και άλλες επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει, αν υπάρξουν παράλογες οικονομικές αξιώσεις από την πλευρά των εναγόντων.”
Ήδη αναμένονται κλυδωνισμοί στην τιμή των μετοχών των παραπάνω εταιρειών, που απορρέουν από τον φόβο για υπέρογκες αποζημιώσεις για την επί δεκαετίες χρήση επίπεδων κινητήρων.
Η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Γερμανίας πιέζει παρασκηνιακά την Mercedes – Benz για μια σιωπηρή διευθέτηση της όλης υπόθεσης, αλλά προσκρούει στις σθεναρές αντιρρήσεις της Chrysler που κατέχει σημαντικό ποσοστό εταιρικών μεριδίων της Mercedes – Benz.
Πάντως από την Mercedes – Benz αφήνουν να διαρρεύσει πως για την εταιρεία τους ήταν πρωταρχικά θέμα τιμής, ηθικής τάξης και ιστορικής αποκατάστασης της αλήθειας. “Δεν μας πειράζει να χρησιμοποιούν τον boxer”, φέρεται να διέρρευσε σε δημοσιογράφους υψηλόβαθμο στέλεχος της Mercedes – Benz που προτίμησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, “αρκεί να αναφέρεται ή να σηματοδοτείται η πατρότητα του κινητήρα”.
Από την άλλη πλευρά, μη Γερμανικές εταιρείες που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ή χρησιμοποιούν επίπεδους κινητήρες, όπως οι Citroen, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari, Subaru, Honda, αλλά και οι Lycoming, Continental και Rotax που συχνά τους χρησιμοποιούν σε ελαφρά αεροπλάνα, δεν φαίνεται να ανησυχούν, καθώς θεωρούν πως πρόκειται για έναν “Γερμανικό εμφύλιο”, που δεν θα έχει καμία απολύτως επίπτωση εκτός συνόρων.
Λέτε από δώ και εμπρός στα καπάκια των ΒΜW και Porsche να βλέπουμε το αστέρι;
Με βάση την πατέντα του 1896 του Karl Benz, του μηχανικού που σχεδίασε και κατασκεύασε τον πρώτο επίπεδο κινητήρα και συνιδρυτή της Mercedes – Benz, η πατρότητα του επίπεδου κινητήρα «κατοχυρώνεται» στην Mercedes – Benz.
Μετά από μακρόχρονη και άκρως μυστική αντιπαράθεση μεταξύ της Mercedes - Benz από την μία, και όλων των άλλων Γερμανών κατασκευαστών που έχουν κατά καιρούς χρησιμοποιήσει ή χρησιμοποιούν ακόμη και σήμερα επίπεδους κινητήρες από την άλλη, (BMW, VW – Audi, Porsche), το Ανώτατο Δικαστήριο του Manheim, δικαίωσε την Mercedes – Benz, καθιστώντας την μοναδική δικαιούχο της ευρεσιτεχνίας του συνιδρυτού της . Μένει πλέον να καθοριστεί το ύψος ή και ο τρόπος των αποζημιώσεων που, με βάση αυτή την απόφαση, δικαιούται να απαιτήσει η εταιρεία της Στουτγάρδης.
Εκπρόσωπος τύπου της BMW, σχολιάζοντας την απόφαση είπε: “ Η εταιρεία μας κατασκευάζει επίπεδους κινητήρες συνεχώς και αδιαλείπτως από το 1923, όταν ο Max Fiz κατασκεύασε τον πρώτο επίπεδο κινητήρα 500 cc που έκτοτε χρησιμοποιούμε σε διάφορες μορφές και κυβισμούς, και έχει επενδύσει τεράστια κεφάλαια στην έρευνα και την εξέλιξη του. Δεν μπορώ να σχολιάσω την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, αλλά μπορώ να φανταστώ τις οικονομικές, αλλά και εργασιακές και άλλες επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει, αν υπάρξουν παράλογες οικονομικές αξιώσεις από την πλευρά των εναγόντων.”
Ήδη αναμένονται κλυδωνισμοί στην τιμή των μετοχών των παραπάνω εταιρειών, που απορρέουν από τον φόβο για υπέρογκες αποζημιώσεις για την επί δεκαετίες χρήση επίπεδων κινητήρων.
Η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Γερμανίας πιέζει παρασκηνιακά την Mercedes – Benz για μια σιωπηρή διευθέτηση της όλης υπόθεσης, αλλά προσκρούει στις σθεναρές αντιρρήσεις της Chrysler που κατέχει σημαντικό ποσοστό εταιρικών μεριδίων της Mercedes – Benz.
Πάντως από την Mercedes – Benz αφήνουν να διαρρεύσει πως για την εταιρεία τους ήταν πρωταρχικά θέμα τιμής, ηθικής τάξης και ιστορικής αποκατάστασης της αλήθειας. “Δεν μας πειράζει να χρησιμοποιούν τον boxer”, φέρεται να διέρρευσε σε δημοσιογράφους υψηλόβαθμο στέλεχος της Mercedes – Benz που προτίμησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, “αρκεί να αναφέρεται ή να σηματοδοτείται η πατρότητα του κινητήρα”.
Από την άλλη πλευρά, μη Γερμανικές εταιρείες που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ή χρησιμοποιούν επίπεδους κινητήρες, όπως οι Citroen, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari, Subaru, Honda, αλλά και οι Lycoming, Continental και Rotax που συχνά τους χρησιμοποιούν σε ελαφρά αεροπλάνα, δεν φαίνεται να ανησυχούν, καθώς θεωρούν πως πρόκειται για έναν “Γερμανικό εμφύλιο”, που δεν θα έχει καμία απολύτως επίπτωση εκτός συνόρων.
Λέτε από δώ και εμπρός στα καπάκια των ΒΜW και Porsche να βλέπουμε το αστέρι;