Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V

Νικόλας

Μέλος
Όνομα
Νικόλας
Μοτό
CBF600SA8
Οταν ασχολείσαι με μια εργασία πάντα κατι περισσεύει.
Τι μπορεί να κάνει λοιπόν κάποιος με 100 κίτρινα led περίσεμα, και κάμποσα ακόμα ανταλλακτικά?
Απλά ψάχνει για δουλειά


Πάμε λοιπόν σε σχετικό φωτορομάντζο.
Μετά την προσφορά ενός σετ πίσω φλάς απο φίλο συμφορουμίτη, που το ενα χρησιμοποιήθηκε σαν καλούπι προχώρησα στην παρακάτω κατασκευή.

Χρησιμοποιώ τα ίδια κλασικά led των 5 mm, επειδή , πρώτον είναι ανθεκτικά, δεύτερον είναι φθηνά, και τρίτον επιτρέπουν την τοποθετηση πολλών σε μια επιφάνεια που καλύπτει ολόκληρο το φανάρι.
Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω δυνατότερα και ακριβότερα led ισχύος, αλλά τότε θα φαινόταν το φανάρι σαν να είχε μέσα 2 η τρία λομπάκια και το κόστος θα ανέβαινε στα ύψη αφού το κόστος για ενα Flux, η Cree led φθάνει τα 3.5 - 5 ευρώ το ένα, είναι κ που όαν ανεβαίνει η ισχύς στα led ανεβαίνει επικίνδυνα κ η θερμοκρασία κ οι απαιτήσεις για ψύξη.

Τα led που χρησιμοποίησα είναι κίτρινα και όπως όλα τα εγχρωμα led εχουν τάση λειτουργίας 2Volt αντί για 3V των λευκών, ενώ το μέγιστο ρεύμα παραμένει ίδιο στα 20mA TO ΠΟΛΥ.
Ετσι τοποθετήθηκαν ανα τρία σε συστοιχίες (+-)(+-)(+-) ωστε η τάση τους να ανέβει δίχως αντιστάσεις στα 6Volts . Tοποθετήθηκαν συνολικά 15 τριάδες, που ανα 5 συνδέθηκαν παράλληλα.
Ετσι τροφοδοτήθηκαν με ενα ολοκληρωμένο σταθεροποιητή τριών ακροδεκτών τον πολύ γνωστο και φθηνό (0,8 ευρώ) 7806. Αυτό ηταν πολύ καλό αφού τα led θα λειτουργούν στην μέγιστη τάση τους αποδίδοντας τα μέγιστα δίχως φόβο να καούν απο υπέρταση, μιάς και η έξοδος του σταθεροποιητή είναι 5.95Volts οταν η τάση εισόδου του είναι απο 12.5 εως 22V.

Το ολοκληρωμένο αυτό έχει προστασία απο ανάποδη τάση, απο θερμοκρασία κ απο φορτίο, χρειάζεται δλδ ενα κάτι σαν βαριοπούλα για να πάθει κάτι.:)

Εκανα μια προσπάθεια για ενα ηλεκτρικό διάγραμμα της κατασκευής, ελπίζω να είναι κατανοητό, φαίνεται η σύνδεση των led, το ολοκληρωμένο σταθεροποιητής όπως ακριβώς είναι και στην πραγματικότητα .

Η πράσινη αντίσταση ''R'' είναι 15Ω/10W, ο πυκνωτής C1 είναι 10μF/16V ηλεκτρολυτικός , και ο C2 είναι 100nF πολυστερίνης, και τοποθετούνται για προστασία του σταθεροποιητή απο ανεπιθύμητες ταλαντώσεις.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το κύκλωμα παρακάτω αφορά σύνδεση σε μηχανάκι που δεν διαθέτει φλάσερ ειδικά για χαμηλά φορτία , σαν αυτά που χρησιμοποιούνται για led.
Aν το φλάσερ σας είναι μοδέρνο0 τότε θα πρέπει να αφαιρεθεί η παράλληλα τοποθετημένη ''πράσινη'' αντισταση ποπυ σκοπό έχει να ''ξεγελάει'' τον έλέγχο φορτίου του φλάσερ.



Ξεκινάμε λοιπόν ....

Πρώτα με ενα χαρτόνι κατασκευάζεται το καλούπι της πλακέτας και στην συνέχεια κόβονται οι πλακετες και δοκιμάζονται για την σωστή εφαρμογή τους:




Κατόπιν καθαρίζονται και βάφονται σε ασημι χρώμα απο την μεριά των led για να μην φαίνεται η σκούρα πλακετα μέσα απο το τζάμι του φλάς αλλά και για να ανακλά το μέγιστο φώς:



Σειρά έχουν τα βίσματα, σπάμε δύο παλιές καμμένες λάμπες, σκάβουμε το κέλυφος κολάμε τα καλώδια ...



... και γεμίζουμε το κενό με θερμόκολα ωστε να μην βραχυκυκλώσουν αλλά και να μην κοπούν τα καλώδια:



Και είμαστε έτοιμοι:



Ακολουθεί τοποθετηση των leds :





Δεν είναι εύκολο να κάνετε λάθος, ολα τα led αυτου του τυπου εχουν το (+) ακροδέκτη μακρύτερο
Και κόλημα στην πίσω όψη , όπως είπα πιο πάνω σε τριάδες ,



Θέμα: Απ: Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V
10.02.16 22:25
Και είμαστε έτοιμοι:


Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος


Ακολουθεί τοποθετηση των leds :


Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος



Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος


Και κόλημα στην πίσω όψη , όπως είπα πιο πάνω σε τριάδες ,


Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος


αφού κοληθούν , ακολουθούν δοκιμές τοποθετησης ωστε να κλείνει το κρύσταλο, ποτέ δεν ξέρεις ...



 

Νικόλας

Μέλος
Όνομα
Νικόλας
Μοτό
CBF600SA8
τα καλώδια απο το βίσμα ενώνονται στην πλακετα



και το ολοκληρωμένο καλύπτεται με θερμοσυστελόμενο μακαρόνι ωστε να αποφύγουμε επικίνδυνες ''επαφές''




Μια φωτό 1000 λέξεις





μια ακόμα δοκιμή με όλα (σχεδόν) τα υλικά τοποθετημένα ...



.... και απομένει η σύνδεση της βατικής αντίστασης των 15Ω / 10W, που τραβάει 0.8Α και ''ξεγελάει'' το παλιό φλάσερ της ΤΑ που εχει έλεγχο ρεύματος και που με μόνο τα led αναβοσβήνει σαν τρελό αφού νομίζει οτι εχει καεί το λαμπάκι.
Την τοποθέτησα στο εσωτερικό του φαναριού, ετσι ωστε σε περίπτωση βλάβης να αφαιρείται ολοκληρη η μετατροπή, και για να μην χρειάζεται να λύνουμε σχάρες και πλαστικά τοποθετώντας την αντίσταση εσωτερικά στην ένωση δλδ των καλωδίων του φλάς με την κεντρική πλεξούδα, κατι που θα σήμαινε η την κατασκευή βισμάτων η κόψε ράψε στα καλώδια, και εγώ καλώδια δεν πειράζω.
Επειτα σε περίπτωση βλάβης μπορούμε να βγάλουμε την πλακέτα και να την αντικαταστήσουμε με κοινή λάμπα.
Συνιστώ να μην επιχειρήσετε να κάνετε μια τετοια μετατροπή δίχως σωστό ''δλδ μοδερνο φλασερ'' η αντισταση ζεσταίνεται αρκετά σε πολύωρη χρήση των φλάς η σε αλάρμ για ωρα.
Θα μπορουσα να χρησιμοποιήσω αντιστασεις με ψυκτρα αλλά θα επρεπε να το ποθετηθουν σε μεταλική επιφάνεια για να ψύχονται ...



Μια ακόμα δοκιμή οτι όλα αυτά χωράνε στο φλάς , κουμπώνει εδώ ...



Θέμα: Απ: Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V
10.02.16 22:37
και το ολοκληρωμένο καλύπτεται με θερμοσυστελόμενο μακαρόνι ωστε να αποφύγουμε επικίνδυνες ''επαφές''



Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος



Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος



Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος


μια ακόμα δοκιμή με όλα (σχεδόν) τα υλικά τοποθετημένα ...


Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος


.... και απομένει η σύνδεση της βατικής αντίστασης των 15Ω / 10W, που τραβάει 0.8Α και ''ξεγελάει'' το παλιό φλάσερ της ΤΑ που εχει έλεγχο ρεύματος και που με μόνο τα led αναβοσβήνει σαν τρελό αφού νομίζει οτι εχει καεί το λαμπάκι.
Την τοποθέτησα στο εσωτερικό του φαναριού, ετσι ωστε σε περίπτωση βλάβης να αφαιρείται ολοκληρη η μετατροπή, και για να μην χρειάζεται να λύνουμε σχάρες και πλαστικά τοποθετώντας την αντίσταση εσωτερικά στην ένωση δλδ των καλωδίων του φλάς με την κεντρική πλεξούδα, κατι που θα σήμαινε η την κατασκευή βισμάτων η κόψε ράψε στα καλώδια, και εγώ καλώδια made in Japan δεν πειράζω.
Επειτα σε περίπτωση βλάβης και αφού βγεί η πλακέτα και αντικατασταθεί με κοινή λάμπα, αν η αντίσταση ηταν στο εσωτερικό το φλάσερ θα δούλευε οριακά λόγω διπλάσιου φορτίου.


Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος


Μια ακόμα δοκιμή οτι όλα αυτά χωράνε στο φλάς , κουμπώνει εδώ ...


Μεγενθύνετε αυτή την εικόναΠατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες μέγεθος


... και εδώ ...

 

Νικόλας

Μέλος
Όνομα
Νικόλας
Μοτό
CBF600SA8
ετσι δείχνει απο κοντά:





και πάμε για δοκιμή , επιτέλους





Αποτελέσματα: Δεν εχει μεγαλύτερη φωτεινότητα απο την κλασική λάμπα, τουλάχιστον με τα δικά μου κριτήρια. Οχι όμως και μικρότερη. Σε λειτουργία αλαρμ κοιτωντας απο πίσω δεν τα ξεχωρίζεις, καταλαβαίνεις όμως που είναι το led απο το απότομο αναμα/σβήσιμο.
Δείχνει οπτικά παράξενο, δλδ τα εμπρός φλάς δείχνουν κάπως, σαν να αναβουν και μετα απλά να σβήνουν, εχουν αυτήν την καθυστέρηση στο άναμα και στο σβύσιμο σαν να ανάβεις κεράκι.
Αυτά δείχνουν ''μοντέρνα'' ανάβουν απότομα όμως βλέπετε σε σύγχρονα αυτοκίνητα και αυτό ξενίζει στο μάτι, δεν τα χορταίνεις.
Μακάρι να μπορέσω να κάνω το ίδιο και εμπρός, αλλά το φαναρι δεν διαιρείται.

Φυσικά η κατασκευή σαν σχεδιασμός δεν αφορά μονο την XL , σε κάθε φαναρι μπορεί να γινει η ίδια δουλειά, αυτό που διαφερει είναι οι πλακέτες κ ο αριθμός των led που έχει να κάνει με την επιφάνεια της πλακέτας.

Μόνο αρνητικό η βατική αντίσταση που τοποθετείται για να ξεγελάει το κλασικό φλάσερ.
Ομως αυτή μετά την αλλαγή του κλασικου φλάσερ με ενα κατάλληλου για λεντ θα αφαιρεθεί.
Την είχα μονιμη εγνοια επειδή παρά τα πολλά βατ ζεσταινόταν αρκετά, οχι πολύ ωστε να λιωσει κάποια μόνωση αλλά σε παρατεταμένη λειτουργία του φλάς ζεσταινόταν, το πόσο παρατεταμένη? κάπου 5 λεπτά.
Επειτα δεν κέρδιζα ισχύ αφου οτι κέρδιζα απο την χρήση λεντ τα εχανα σε φορτίο πάνω στην αντίσταση.

Eτσι λοιπόν προχώρησα σε << Τοποθέτηση φλάσερ κατάλληλου για led >> όπως θα μπορείτε να διαβάσετε στα προσεχώς .....



To be continued ....
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
αριστος!!!
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Ωραία δουλειά και αποτέλεσμα, μπράβο σου! Στη δικιά μου τη γριά για να μην κάνω ότι έκανες εσυ απλά άλλαξα τις λάμπες των φλας (εμπρός και πίσω) με COB Led και είναι σημαντικά φωτεινότερες από τις αντίστοιχες λάμπες πυρακτώσεως. Για εμένα ο σημαντικότερος λόγος για την αλλαγή σε Led λάμπες ήταν η αυξημένη φωτεινότητα και σε δεύτερη η κατανάλωση και η εμφάνιση. Το βράδυ πραγματικά στραβώνεσαι άμα κοιτας τα φλας. Για εμένα που τα χρησιμοποιώ συνεχώς είναι ένας εύκολος τρόπος να γίνεσαι ποιο ευκολα αντιλητπός στο δρόμο.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Aυτος ειναι ο Νικολας που γνωριζω
Ψειρας και αναλυτικοτατος!!

:friendship:
 
Top Bottom