Μία από τις πιο διαδεδομένες αντιδικίες που κυκλοφορούν ανάμεσα στις παρέες των μοτοσικλετιστών, αφορά το ζέσταμα του κινητήρα. Όχι άδικα, αφού το 70% της φθοράς των κινούμενων μηχανικών μερών του, προκαλείται στα πρώτα δύο λεπτά της λειτουργίας του μετά από πολύωρη ακινησία.
Πραγματι η μεγαλυτερη ζημια γινεται γινεται κατα το αρχικο σταδιο εκκινησης και λειτουργιας Ομως αυτο το 70% της φθορας πως πριοκειπτει σαν νουμερο? Επισης πολυ αστοχο ειναι και αυτο με τα δυο λεπτα λειτουργειας Ως γνωστον(?) ο καθε κινητηρας εχει διαφορετικες αναγκες λιπανσης Αρα δεν μπορει κανεις να μιλαει γενικα για ολους τους κινητηρες με συγκεκριμενα ποσοστα και χρονο που συμβαινει η οποια φθορα
Ζέσταμα στο ρελαντί είναι καταστροφή
Όσο πιο γρήγορα κυκλοφορήσει το λάδι σε όλο το κύκλωμα λίπανσης, τόσο το καλύτερο,
Σωστο και για το λόγο αυτό, οι στροφές του κινητήρα πρέπει να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί, ώστε η αντλία να περιστρέφεται ταχύτερα, αυξάνοντας την πίεση του λαδιού.
Εδω νομιζω δεν μας τα λεει καλα Η πιεση του λαδιου κυμαινεται παντα μεσα σε ορισμενες τιμες οι οποιες εχον προβλεφτει απο τον κατασκευαστη και ειναι συναρτηση του μεγεθους των διοδων, της τρομπας, και του ιξωδους του λαδιου Οι κατασκευαστες λοιπον εχουν φροντισει(?) ωστε η αντλια να στελνει αρκετο λαδι και με τετοια πιεση ωστε να μην υπαρχει προβλημα λιπανσης ακομα και στο ρελαντι, ακομα και με κρυο λαδι (και αρα με μεγαλυτερο ιξωδες)
Το κυριο γεγονος λοιπον που συμβαινει οταν ανεβαζουμε στροφες σε εναν κρυο κινητηρα (βλ.κρυο λαδι) κατα την εκκινηση ειναι να αυξανεται η ποσοτητα του λαδιου που στελει η αντλια Δευτερευοντως και καθως η θερμοκρασια σταδιακα ανεβαινει αυξανεται σταδιακα και μεχρι καποιο οριο και η πιεση του λαδιου
Οι εκκεντροφόροι στους τετράχρονους κινητήρες, είναι αυτοί που πρώτοι "πληρώνουν τη νύφη",στα πρώτα δευτερόλεπτα λειτουργίας του κινητήρα.
Συμπέρασμα
Βάλτε μπρος τον κινητήρα, αν έχει τσοκ ρυθμίστε ώστε οι στροφές να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί και ξεκινήστε αμέσως, αλλάζοντας ταχύτητες και οδηγώντας ήρεμα. Μετά από τέσσερα ή πέντε λεπτα, κλείστε το τσοκ και αυξήστε σιγά-σιγά το ρυθμό οδήγησής σας. Το αποτέλεσμα θα είναι μικρότερες φθορές του κινητήρα σας, μακροημέρευση του καταλύτη και οικονομία καυσίμου, αφού αντί να καίτε τη βενζίνη επί πέντε λεπτα ακίνητος, θα έχετε καλύψει τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής σας.
Η χρηση του τσοκ σκοπο εχει να κανει πιο πλουσιο το μειγμα ωστε να μπορει να αναφλεγεται ευκολοτερα σε κρυο κινητηρα Ο σκοπος του δεν ειναι να αυξανουμε τις στροφες Κατι που φυσικα μπορουμε να το κανουμε με την περιστροφη της γκαζιερας Βεβαια και επειδη συμωνω με την αμεση εκκινηση πολλες φορες η χρηση του τσοκ ειναι απαραιτητη αλλα φυσικα οχι παντα
Επισης ο χρονος των 4-5 λεπτων που αναφερει το αρθρο ειναι μαλλον υπερβολη αλλα σε και καθε περιπτωση ενα αυθαιρετο συμπερασμα Επισης δεν καταλαβαινω γιατι θα πρεπει να αλλαζει απαραιτητα καποιος ταχυτητες (αν και σιγουρα θα το κανει) Αφου αυτο δεν εχει να κανει αμεσα με την αυξηση της θερμοκρασιας του λαδιου/μεταλλων η οποια αυξηση κατα κυριο λογο συντελειται κατα την καυση στον/στους κυλινδρο/ους που ειναι και το πιο θερμο μερος ενος κινητηρα
Πηγή: Περιοδικό MOTO/ Τεύχος 15-1-09