Ρουλεμάν λαιμού

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Τα skf "ηταν καποτε παλια" που λεει και το τραγουδι.

Με ελαχιστες καταπονησεις πλεον χαιρετανε.Δεν ξερω γιατι τα εχουνε κανε τοσο σουπα.
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Τα skf "ηταν καποτε παλια" που λεει και το τραγουδι.

Με ελαχιστες καταπονησεις πλεον χαιρετανε.Δεν ξερω γιατι τα εχουνε κανε τοσο σουπα.
Επιβεβαιωνω και για το 800 μου...ειχα βαλει SKF με τις καλυτερες συστασεις και προθεσεις αλλά δυστυχως δεν σταθηκαν ανταξια αυτου που υποσχονταν...Κι αφου επιασα το γνωστο κλικ που κανουν τα ρουλεμαν κατα την οδηγηση οταν κατι παει στραβα,συνοπτικες διαδικασιες και αντικατασταθηκαν με Koyo...
Η κατασταση τους σε σκάρτα 11.000χλμ ηταν αυτη...

ουτε καν τα "μαμα" δεν ηταν ετσι...με ιδια χρηση και κρατησαν 25.000+χλμ...
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Επιβεβαιωνω και για το 800 μου...ειχα βαλει SKF με τις καλυτερες συστασεις και προθεσεις αλλά δυστυχως δεν σταθηκαν ανταξια αυτου που υποσχονταν...Κι αφου επιασα το γνωστο κλικ που κανουν τα ρουλεμαν κατα την οδηγηση οταν κατι παει στραβα,συνοπτικες διαδικασιες και αντικατασταθηκαν με Koyo...
Η κατασταση τους σε σκάρτα 11.000χλμ ηταν αυτη...

ουτε καν τα "μαμα" δεν ηταν ετσι...με ιδια χρηση και κρατησαν 25.000+χλμ...
Απο οσα μπορώ να διακρίνω μάλλον υπάρχει ελλιπής λίπανση στο ρουλεμάν.
Οπότε μάλλον και πολύ σου κράτησε.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Απο οσα μπορώ να διακρίνω μάλλον υπάρχει ελλιπής λίπανση στο ρουλεμάν.
Οπότε μάλλον και πολύ σου κράτησε.
Ρε συ Τάκη ,το ρουλεμάν έχει βγεί από το λαιμό ,άρα έχει πιαστεί απο χέρια στα οποία έμεινε κάποιο γράσο
και πιθανότατα έχει σκουπιστεί το γράσο απο τα βελόνια του ,για να γίνει δυνατός ο οπτικός έλεγχος της κατάστασής τους.
Πως μπορείς λοιπόν να είσαι τόσο απόλυτα σίγουρος για την ελειπή του λίπανση ,όταν αυτό ήταν κλειστό κ στην φωλιά του;

Ο μόνος που μπορεί να ξέρει αν τα ρουλεμάν έχουν γρασσαριστεί σωστά κ' επαρκώς ,είναι αυτός που τα τοποθετεί.
Αυτός που τα βγάζει βλέπει το αποτέλεσμα και βγάζει κάποια συμπεράσματα.
Για να είναι τα συμπεράσματα ασφαλή ,θα πρέπει το βάλε κ το βγάλε ,να γίνουν απο τον ίδιο άνθρωπο.

Οσο για την επαρκή λίπανση των ρουλεμάν λαιμού ,ναι ,επιτυγχάνεται αν ο εφαρμοστής τους γνωρίζει ,πώς να βάλει γρασο πίσω απο τα βελόνια ,και ασχοληθεί να το κάνει.
Αλλά κ πάλι ,μιλάμε για ρουλεμάν που κυρίως είναι στατικό ,και κάνει μια κίνηση MAX 60 μοιρών δεξιά-αριστερά ,με αργή ταχύτητα ,και με όχι συνεχόμενες επαναλήψεις.
Αρα ,το κυρίως πρόβλημα της φθοράς τους ,δεν έχει να κάνει με παραμορφώσεις λόγω θερμοκρασιών τριβής ,κ δεν προέρχεται τόσο απο την λίπανση (η οποία σαφώς κ πρέπει να υφίσταται) αλλά κυριώς απο την σωστή ή λάθος εφαρμογή τους (πρεσσάρισμα-σφίξιμο στην σωστή ροπή) όσο κι απ την προσοχή που δόθηκε για την στεγανότητα του συστήματος ,ωστε να μην διαρρεύσει έξω απο τις φωλιές το γράσο ,και να μην οξειδωθούν οι θήκες απο εισερχόμενα νερά κ υγρασίες κ να μην κολήσουν τα βελόνια απο το χώμα που θα μπεί.
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Κατά αρχήν βλέπω ίχνη σκουριάς, πράγμα που σημαίνει οτι εχει περάσει νερό στα ρουλεμάν ( ισως απο πλύσιμο με πιεστικό η τίποτα καταδυτικές βόλτες του μαθουσάλα) ας μας πει ο ίδιος για αυτό.
Και κατά δεύτερον αν και σκουπισμένο εξωτερικά θα έπρεπε να είχε λίγο γρασσάκι ανάμεσα στον εσωτερικό δακτύλιο και τον κλωβό συγκράτησης, μιας που τα χλμ. είναι λίγα.Μάλλον εκεί ανάμεσα δεν μπήκε γράσσο απο την αρχή.
ΥΓ.Στον δικό μου τον πήγασο άλλαξα ρουλεμάν τιμονιού πριν λίγο καιρό και ήταν σε καλύτερη κατάσταση από αυτό,υπόψιν είναι 15ετίας και με 140.000χλμ. περίπου.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Όπως τα λέει ο Γάτος! Άμα ολόκληρη SKF κάνει σκάρτα ρουλεμάν, ΄κατι πάει στραβά σε αυτό το κόσμο!!!

Ψάξτε το πρόβλημα σας στον μηχανικό σας. Μια ταλαιπωρημένη τσιμούχα στο λαιμό, ή μία πρόχειρη ή κακή τοποθέτηση ή γράσσο κακής ποιότητας παίζουν σημαντικό ρόλο. ΑΚόμα και το σφίξιμο στην τοποθέτηση θα καθορίσει την ζωή τους.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Κατά αρχήν βλέπω ίχνη σκουριάς, πράγμα που σημαίνει οτι εχει περάσει νερό στα ρουλεμάν ( ισως απο πλύσιμο με πιεστικό η τίποτα καταδυτικές βόλτες του μαθουσάλα) ας μας πει ο ίδιος για αυτό.
Και κατά δεύτερον αν και σκουπισμένο εξωτερικά θα έπρεπε να είχε λίγο γρασσάκι ανάμεσα στον εσωτερικό δακτύλιο και τον κλωβό συγκράτησης, μιας που τα χλμ. είναι λίγα.Μάλλον εκεί ανάμεσα δεν μπήκε γράσσο απο την αρχή.
ΥΓ.Στον δικό μου τον πήγασο άλλαξα ρουλεμάν τιμονιού πριν λίγο καιρό και ήταν σε καλύτερη κατάσταση από αυτό,υπόψιν είναι 15ετίας και με 140.000χλμ. περίπου.
Τώρα λέμε τα ίδια Τάκη.
Ανέφερα παραπάν οτι ...αν ο εφαρμοστής τους γνωρίζει ,πώς να βάλει γρασο πίσω απο τα βελόνια ,και ασχοληθεί να το κάνει...
και ...απ' την προσοχή που δόθηκε για την στεγανότητα του συστήματος ,ωστε να μην διαρρεύσει έξω απο τις φωλιές το γράσο ,και να μην οξειδωθούν οι θήκες απο εισερχόμενα νερά κ υγρασίες...

;)
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Να διορθωσω,γιατι σφαλμα δικο μου απο κεκτημενη ταχυτητα κ βλεποντας το Ονομα SKF...κ αυτο ισως διορθωσει λιγο κ την κουβεντα μας μετα το ποστ μου...
Το ρουλεμαν λαιμου που εβγαλα(φωτο)δεν ειναι skf.Για την ακριβεια ειναι το πρωτης τοποθετησης ρουλεμαν λαιμου που φορουσα απο μηδεν χλμ...Το οποιο κ αντεξε στη χρηση για 36.000χλμ κ μαλιστα δεν του χαρίστηκα αφου τα παμε τα γουστα μας στα βουνα...Πιθανολογω οτι τοσα χλμ κ μια 6ετια σε λιγο με τετοια χρηση...δικαιολογειται η φθορα.
Πλεον παμε με Koyo...
ΥΓ.Για την ιστορια skf ειχα αλλαξει ρουλεμαν τροχων...εξου κ μπερδευτηκα βλεποντας skf...
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Να διορθωσω,γιατι σφαλμα δικο μου απο κεκτημενη ταχυτητα κ βλεποντας το Ονομα SKF...κ αυτο ισως διορθωσει λιγο κ την κουβεντα μας μετα το ποστ μου...
Το ρουλεμαν λαιμου που εβγαλα(φωτο)δεν ειναι skf.Για την ακριβεια ειναι το πρωτης τοποθετησης ρουλεμαν λαιμου που φορουσα απο μηδεν χλμ...Το οποιο κ αντεξε στη χρηση για 36.000χλμ κ μαλιστα δεν του χαρίστηκα αφου τα παμε τα γουστα μας στα βουνα...Πιθανολογω οτι τοσα χλμ κ μια 6ετια σε λιγο με τετοια χρηση...δικαιολογειται η φθορα.
Πλεον παμε με Koyo...
ΥΓ.Για την ιστορια skf ειχα αλλαξει ρουλεμαν τροχων...εξου κ μπερδευτηκα βλεποντας skf...
Μια χαρα χλμ αντεξε Τι μαρκα ηταν;

Τα δικα μου τα μαμισια με μπιλιες τα αλαξα καπου κοντα στις 4-5000 χλμ μεσα στην εγγυηση με αλλα κωνικα της ΝΤΝ Αυτα αντεξαν καμια 35αρια χιλ χλμ Τα ξανα αλλαξα μετα απο περιπου ιδια χλμ με KOYO Αλλαξα κατοπιν μονο το κατω αφου το πανω ηταν σαν καινουριο με ΚΟΥΟ και αντεχει ακομα εδω και καμια 40αρια χιλ χλμ
Η τοποθετηση πλην της πρωτης φορας (λογω εγγυησης) εγινε απο μενα τις επομενες δυο φορες
 
Τελευταία επεξεργασία:

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Κωστη εχω διαβασει,χωρις να το ξερω,οτι η BMW χρησιμοποιει SKF η NSF...
Να ρωτησω...τα ρουλεμαν μετα την τοποθετηση θελουν επανελεγχο κ πιθανο σφιξιμο μετα απο καποια χιλιομετρα για να "πατησουν" σωστα στις φωλιες;Η δεν ειναι αναγκη;
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Κωστη εχω διαβασει,χωρις να το ξερω,οτι η BMW χρησιμοποιει SKF η NSF...
Να ρωτησω...τα ρουλεμαν μετα την τοποθετηση θελουν επανελεγχο κ πιθανο σφιξιμο μετα απο καποια χιλιομετρα για να "πατησουν" σωστα στις φωλιες;Η δεν ειναι αναγκη;
Αν δείς την διαδικασία στο manual ,θα διαπιστώσεις οτι η σύσφιξη του συστήματος έχει 2 στάδια μετά την τοποθέτηση των νέων ρουλεμάν.
Σου λέει πχ "σφίξε στα 45 N/M ,ξέσφιξέ τελείως ,κ ξανασφίξε στα 7 N/M."
Η εφαρμογή της αρχικής ροπής ,έχει σκοπό να πιέσει-κουμπώσει σωστά ,τα κωνικά πιατελάκια κύλησης στις φωλιές τους.
Η τελική ροπή σύσφιξης ,είναι αυτή με την οποία -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- θα πρέπει να λειτουργεί το σύστημα.
Επειδή όμως το ροπόκλειδο για γαντζόκλειδο ,είναι πολύ ειδικό εργαλείο κ δεν το'χει σχεδόν κανείς (προσωπικά δεν έχω δεί ουτε σε εξουσ/να συνεργεία να το χρησιμοποιούν) η διαδικασία σύσφιξης γίνεται εμπειρικά ,και το αποτέλεσμα επαφείεται στην εμπειρία κ την αίσθηση του εφαρμοστή.

Οπότε ΝΑΙ ,υπάρχει περίπτωση να μην έχουν πατήσει 100% στην φωλιά τους ,κ μετά απο 500-1000 χλμ να αισθανθείς το χαρακτηριστικό ελαφρύ τακ-τακ ,που σημαίνει οτι κάποιο κωνικό μπήκε μερικά δέκατα βαθύτερα (συνήθως το κάτω) και χρειάζεται επανασύσφιξη του συστήματος.

Αλλωστε αν κοιτάξεις κ τα μανιουάλια ,ανάμεσα στις εργασίες του 1ου service (στα 1000χλμ) ,υπάρχει και ο έλεγχος-σύσφιξη λαιμού ,παρ'όλο που στην γραμμή παραγωγής έχει σφιχτεί με δυναμόκλειδο.
Τυχαίο...; Δεν νομίζω...
(άσχετα που δεν το κάνει κανείς ,κ στα 6-7-8οοο χλμ τα ρουλεμάν κλάνουν ,και μετά φταίει η ποιότητά τους ή οτι η Γιαμάπα έκανε τσιγκουνιά στο γρασσο....))
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Ναι,επιβεβαιωνω.Ηθελε συσφιξη :D.Οντως Κωστα οπως τα λες εγιναν στην αλλαγη,δηλαδη συσφιξη σε 2 σταδια αλλά ο μηχανικος μού ειπε οταν αισθανθεις κοπανημα ή τρεμουλο ξαναελα να το δουμε.Σε χθεσινη βολτα για αλλη δοκιμη*...τα ειδα ολα...:eek:πολυ τρεμουλο και κοπανημα εμπρος,ειδικα μετα τα 130-140χαω...!
*η πλακα ειναι οτι η δοκιμη αφορουσε το σερβις που εκανα στο stabilizer και μού μπηκαν διαολοι οτι εκανα καποια μακακια εκει...ωωωω ρε λεω τι εκανα λαθος;...Σημερα επιβεβαιωσα οτι ολα σωστα πηγαν εκει :).
Για την ιστορια 250κάτι χλμ χρειασθηκαν για να πατησουν τα κωνικα ρουλεμαν...με τεστ καλο και ανεβαζοντας ταχυτητες και στροφαροντας σε παρακειθε βουνο,ολα σε ασφαλτο(ναι...θελω τακουνια τα anakee III καλα και πολιτισμενα αλλά δεν μπορω εγω χωρις να νοιωθω τρρρρρεμουλο απο τα λαστιχα...με πιανει σπαρίλα...:D:woot:)
 

vkats

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
Triumph Tiger 800
Το ρουλεμάν αλλάχτηκε επιτυχώς επιτέλους με ένα της Koyo. Η νεκροψία έδειξε οτι είχε κάνει σημαντική πατούρα προφανώς από κακό σφίξιμο κατά την αρχική τοποθέτηση. πάντως τώρα εξαφανίστηκε το ενοχλητικό τακ...
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Τώρα λέμε τα ίδια Τάκη.
Ανέφερα παραπάν οτι ...αν ο εφαρμοστής τους γνωρίζει ,πώς να βάλει γρασο πίσω απο τα βελόνια ,και ασχοληθεί να το κάνει...
και ...απ' την προσοχή που δόθηκε για την στεγανότητα του συστήματος ,ωστε να μην διαρρεύσει έξω απο τις φωλιές το γράσο ,και να μην οξειδωθούν οι θήκες απο εισερχόμενα νερά κ υγρασίες...

;)

Ο Γατος εχει χιλια δικια.... Η διαδικασια λεγετε "packing the bearing " ή ''hand packing'' και ΠΡΕΠΕΙ να γινετε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ.....
Πολυ σημαντικο για μην δουλεψουν στεγνα...

Επισεις παλι ο Γατος αναφερει ροποκλειδο... ΠΡΟΣΟΧΗ: OXI ΔΥΝΑΜΟΚΛΕΙΔΟ.

Το ροποκλειδο μετραει την ροπη της προφορτισης. Στην περιπτωση μας ενα ρουλμαν Thrust (''θρος'' ελληνιστη).

Κανοντας την προφορτηση στον λαιμο της μοτοσυκλετας πρεπει να γινει σε δυο σταδια. Το αρχικο της συναρμολογησης και επειτα απο Π.Χ 1000 χλμ .

Ο λογος ειναι ενας και μονο ενας: Δεν υπαρχει κοντρα παξιμαδι στον λαιμο. Υπαρχει μονο της ανω πλακας.

Ροποκλειδο : http://www.flexibleassembly.com/Stanley-Proto-J6168F-Dial.jpg
 

Postman

Head of Neuroscience, Psychology & Medicine
Περιοχή
Alpha Centauri
Όνομα
Γιωργος
Μοτό
Africa Twin 1100
8000χλμ λίγα δεν είναι??? Τα δικά μου (μαμα) τα έχω πάνω 95000, λαιμο και τροχούς, θα τα αλλάξω προληπτικα , απλα σε κάθε σερβις τα καθαριζω και βαζω καλο αδιάβροχο γράσο!!! :ok:
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ο Γατος εχει χιλια δικια.... Η διαδικασια λεγετε "packing the bearing " ή ''hand packing'' και ΠΡΕΠΕΙ να γινετε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ.....
Πολυ σημαντικο για μην δουλεψουν στεγνα...

Επισεις παλι ο Γατος αναφερει ροποκλειδο... ΠΡΟΣΟΧΗ: OXI ΔΥΝΑΜΟΚΛΕΙΔΟ.

Το ροποκλειδο μετραει την ροπη της προφορτισης. Στην περιπτωση μας ενα ρουλμαν Thrust (''θρος'' ελληνιστη).

Κανοντας την προφορτηση στον λαιμο της μοτοσυκλετας πρεπει να γινει σε δυο σταδια. Το αρχικο της συναρμολογησης και επειτα απο Π.Χ 1000 χλμ .

Ο λογος ειναι ενας και μονο ενας: Δεν υπαρχει κοντρα παξιμαδι στον λαιμο. Υπαρχει μονο της ανω πλακας.

Ροποκλειδο : http://www.flexibleassembly.com/Stanley-Proto-J6168F-Dial.jpg
Kαι ποια ειναι η διαφορα ροποκλειδου και δυναμοκλειδου Γιατι νομιζα οτι ειναι το ιδιο
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Kαι ποια ειναι η διαφορα ροποκλειδου και δυναμοκλειδου Γιατι νομιζα οτι ειναι το ιδιο
Το δυναμοκλειδο ειναι για συσφιξη. Πχ ενα παξιμαδι τροχου να το σφιξουμε με 45 newton/meter ή kg/cm ή lb/ft (οποια κλιμακα θες)
Ρυθμιζεις συνηθως στην λαβη , σφιγγεις και μολις φτασει στα 45Ν/m τοτε σταματατας. (κανει ενα κλακ )

Το ροποκλειδο ελέγχει την ροπη στρεψης π.χ σε εναν αξονα με κωνικα ρουλμαν


Δυναμοκλειδο: http://image.made-in-china.com/2f0j00meRaMwoUEBVD/TS-Series-Digital-Torque-Wrench-01-.jpg
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Το δυναμοκλειδο ειναι για συσφιξη. Πχ ενα παξιμαδι τροχου να το σφιξουμε με 45 newton/meter ή kg/cm ή lb/ft (οποια κλιμακα θες)
Ρυθμιζεις συνηθως στην λαβη , σφιγγεις και μολις φτασει στα 45Ν/m τοτε σταματατας. (κανει ενα κλακ )

Το ροποκλειδο ελέγχει την ροπη στρεψης π.χ σε εναν αξονα με κωνικα ρουλμαν


Δυναμοκλειδο: http://image.made-in-china.com/2f0j00meRaMwoUEBVD/TS-Series-Digital-Torque-Wrench-01-.jpg
Mα και σε αξονα με κωνικα ρουλεμαν με συγκεκριμενη δυναμη σφιγγουμε οπως ακριβως και σε ενα παξιμαδι Δεν υπαρχει καποια διαφορα
Εξαλλου η ροπη ειναι το γινομενο της δυναμης επι της αποστασης Το ροποκλειδο λοιπον που μετρα ροπη συσφιξης ειναι το ιδιο πραγμα με το δυναμοκλειδο που μετρα την δυναμη με την οποια θα σφιξουμε μια βιδα, αφου ακριβως ροπη μετραει και αυτο πχ 45Ν/m (45 newton X 1μετρο)
Ουσιαστικα λοιπον μιλαμε για το ιδιο εργαλειο που απλα το λεμε ποτε ροποκλειδο και ποτε δυναμοκλειδο
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Mα και σε αξονα με κωνικα ρουλεμαν με συγκεκριμενη δυναμη σφιγγουμε οπως ακριβως και σε ενα παξιμαδι Δεν υπαρχει καποια διαφορα
Εξαλλου η ροπη ειναι το γινομενο της δυναμης επι της αποστασης Το ροποκλειδο λοιπον που μετρα ροπη συσφιξης ειναι το ιδιο πραγμα με το δυναμοκλειδο που μετρα την δυναμη με την οποια θα σφιξουμε μια βιδα, αφου ακριβως ροπη μετραει και αυτο πχ 45Ν/m (45 newton X 1μετρο)
Ουσιαστικα λοιπον μιλαμε για το ιδιο εργαλειο που απλα το λεμε ποτε ροποκλειδο και ποτε δυναμοκλειδο

Πώς θα σφίξεις ένα παξιμάδι με ένα ροποκλειδο?
 
Top Bottom