Ρουλεμάν τιμονιού

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Η βασική ερώτηση επί του θέματος είναι τι γίνεται από τη διάγνωση μέχρι την αντικατάσταση, δηλαδή αν υπάρχει κίνδυνος στην οδήγηση ή πιθανότητα να φθαρούν άλλα σημεία του μπροστινού;
Βέβαια μιας και το άνοιξα το θέμα αν θέλει κάποιος ας γράψει πως εξακριβώνουμε την ανάγκη για αντικατάσταση.
Επίσης, αξίζει να ψάξω για after market και να το βάλω εκτός εξουσιοδοτημένων; Γύρω στα 130-140 έχει εκεί με την εργασία.

σημ. μεγάλη εφεύρεση τα ρουλεμάν..
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Στο 1150 το έχω αλλάξει με κόστος 20€. Τόσο κάνει το ρουλεμάν και είναι θρος δηλαδή διπλό. Ακριβώς το ίδιο ρουλεμάν. Στο δικό μου είχε τζόγο οπότε έπρεπε να αλλαχτεί το συντομότερο.

Κώστας R1150GS
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Θα έλεγα να το αλλάξεις άμεσα.

Ξεμονταρε το και πετάξου στον χατζοπουλο στην Ν.ιωνια να πάρεις καινούργιο.

Εάν δεν ξέρεις να το λύσεις εδώ είμαστε.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
-Βαλε τη μηχανη στο διπλο σταντ. -Εναν φιλο σου να πατησει την μηχανη στο πισω μερος για να παταει η πισω ροδα στο εδαφος.
-Πιασε την μπροστινη ροδα και κουνατην μπρος-πισω κατα τον διαμηκη αξονα της μηχανης. Αν αισθανεσαι "μποσικα", εχει φθορα. Αντικατασταση.
-Ασε την μηχανη οπως ειναι στο διπλο σταντ, χωρις να παταει κανενας την μηχανη απο πισω. Να παταει δηλαδη η μπροστινη ροδα στο εδαφος. Στριβε το τιμονι τερμα αριστερα τερμα δεξια. Αν αισθανεσαι "μποσικα" σε καθε αλλαγη κατευθυνσης του τιμονιου, εχει φθορα. Αντικατασταση.

Εν ολιγης, σε καμμια απο τις δυο περιπτωσεις δεν πρεπει να αισθανεσαι "κομπιασματα", "χτυπηματα" ή οτιδηποτε αλλο. Αν αισθανεσαι στα χερια σου στοιβαροτητα και ομαλη κινηση, τοτε ειναι ενταξει!
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Θα έλεγα να το αλλάξεις άμεσα.

Ξεμονταρε το και πετάξου στον χατζοπουλο στην Ν.ιωνια να πάρεις καινούργιο.

Εάν δεν ξέρεις να το λύσεις εδώ είμαστε.
Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο! Έψαξα τώρα στο Χατζόπουλο που είπες και βρήκα τον κωδικό που χρειάζεται (σε SKF) από τον τύπο στο advrider που το έψαξε. Και το βλέπω και εδώ. Οπότε αν βρεθεί το ανταλλακτικό μετά η εργασία δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο (για ένα συνεργείο τουλάχιστον), έτσι; (είμαι Καλαμάτα, οπότε θα είναι πιο εύκολο να γίνει εδώ η δουλειά)
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
-Βαλε τη μηχανη στο διπλο σταντ. -Εναν φιλο σου να πατησει την μηχανη στο πισω μερος για να παταει η πισω ροδα στο εδαφος.
-Πιασε την μπροστινη ροδα και κουνατην μπρος-πισω κατα τον διαμηκη αξονα της μηχανης. Αν αισθανεσαι "μποσικα", εχει φθορα. Αντικατασταση.
-Ασε την μηχανη οπως ειναι στο διπλο σταντ, χωρις να παταει κανενας την μηχανη απο πισω. Να παταει δηλαδη η μπροστινη ροδα στο εδαφος. Στριβε το τιμονι τερμα αριστερα τερμα δεξια. Αν αισθανεσαι "μποσικα" σε καθε αλλαγη κατευθυνσης του τιμονιου, εχει φθορα. Αντικατασταση.

Εν ολιγης, σε καμμια απο τις δυο περιπτωσεις δεν πρεπει να αισθανεσαι "κομπιασματα", "χτυπηματα" ή οτιδηποτε αλλο. Αν αισθανεσαι στα χερια σου στοιβαροτητα και ομαλη κινηση, τοτε ειναι ενταξει!
Το δεύτερο το πετύχαμε σίγουρα :D, έχει μπόσικα στις αλλαγές της κατεύθυνσης :D
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Αρα αγοραζεις το ρουλεμαν και βρισκεις ενα καλο μαστορα για την δουλεια. Εναν μερακλη. Να εισαι ομως διπλα του κατα την αλλαγη, για να κανει τα προβλεπομενα! Σωστο λυσιμο, καθαρισμους "προσωπων", τοποθετηση γρασσου, σωστες συσφιξεις και χωρις σημαδια και αλλα παρατραγουδα...
 

IliADVas

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
BMW R1250 GS ADVENTURE
...κι αν δεν τον έχεις το μερακλή, κάνε έναν κόπο και κατέβα στην αντιπροσωπεία για να έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο. Τιμόνι είναι αυτό. Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα.
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
...κι αν δεν τον έχεις το μερακλή, κάνε έναν κόπο και κατέβα στην αντιπροσωπεία για να έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο. Τιμόνι είναι αυτό. Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα.
Βασίλη, και το είπε ο άνθρωπος στην αντιπροσωπεία ότι θέλουν αλλαγή, μόνο που έπεσε έξω στο πόσο ακόμη θα άντεχαν :).
 

IliADVas

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
BMW R1250 GS ADVENTURE
Βασίλη, και το είπε ο άνθρωπος στην αντιπροσωπεία ότι θέλουν αλλαγή, μόνο που έπεσε έξω στο πόσο ακόμη θα άντεχαν :).
Μάλλον δεν είχε καταλάβει πόσο τρυφερά της φέρεσαι.:yew:
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Στα ~40.000 χλμ άλλαξα τα δικά μου με SFK 320/28 X/Q. Πάρε και το ποτηράκι όπως λέει ο τύπος στο αμερικάνικο φόρουμ, το δικό μου το ξαναχρησιμοποιήσαμε αλλά κοστίζει πραγματικά λίγο και όταν τα ξαναλλάξω θα το αλλάξω και αυτό. Τιμή δεν ξέρω να σου πω, το έκανα στο συνεργείο των κολλητών μαζί με αλλαγή ρουλεμάν τροχών και γενικό σέρβις..
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
...κι αν δεν τον έχεις το μερακλή, κάνε έναν κόπο και κατέβα στην αντιπροσωπεία για να έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο. Τιμόνι είναι αυτό. Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα.
Και για τις αντιπροσωπειες ισχυει το ιδιο! Παντα απο κοντα, μηχανη και μαστορας!!!
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Καλημερες.
Ο χατζοπουλος ειναι διπλα μου και ειναι και προμηθευτης μου. Αν χρειαστεις κατι σφυρα.

Εχω να επισημανω 2-3 πραγματα. Τα ρουλμαν στο τιμονι ειναι "θρος" (Thrust αγγλιστι) δλδ κωνικα, και ο λογος ειναι οτι ειναι καταληλα για ακτινικα και αξονικα φορτια.

Να αγορασεις μαζι τον κωνο και την θηκη....αυτα πανε παντα μαζι. Συνηθως η θηκη εχει σταμπαρισμενα τα στοιχεια του ρουλμαν. Ειναι κοινη πρακτικη να μετραμε την θηκη για να ταιριαξουμε το ρουλμαν που θελουμε αλλα εγω σου προτεινω να ριξεις και μια ματια στα στοιχεια αυτα.
Δευτερον παρε κατι επωνυμο. Δηλαδη TIMKEN ή SKF. Ειναι αποδεδειγμενα καλυτερα και μπορω να σου πω οτι ολοι οι κατασκευαστες αυτα βαζουν.
Επισεις αγορασε και γρασσο. Θα γρασσαρεις το ρουλεμαν πριν μπει στην θηκη.

Για το ξεμονταρισμα, μολις λυσεις το μπροστινο θα παρεις στο χερι τον κωνο ευκολα. Ομως η θηκη ειναι πρεσσαριστη. Μην αφησεις να το βγαλουν χτυπητο με κατσαβιδι ή ζουμπα. Πληγωνεις τα τοιχωματα.
Ειναι προτειμοτερο να βρεις-φτιαξεις εξολκεα για την αφαιρεση. Αν δεν εχεις δει ποτε τετοιον πες μου να σου ανεβασω φωτο.

Τελος πριν το μονταρισμα καλο καθαρισμα.

Βρες το μανουαλ και κοιτα αν εχει τσιμουχα. Ορισμενα μοντελα στο τιμονι κλεινουν ολο το συστημα με τσιμουχα/καπακι.

Και παμε στο σφιξιμο. Λογο του οτι ειναι thrust οσο σφιγγεις τοσο "προφορτιζονται" σφιγγει το τιμονι δηλαδη. Θα πρεπει να σφιξεις τοσο, ωστε το τιμονι να δουλευει ελευθερο. Ενοειτε και χωρις τζογους.

Αυτα... αν ξεχναω κατι θα επανελθω.
:friendship:
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Καλημερες.
Ο χατζοπουλος ειναι διπλα μου και ειναι και προμηθευτης μου. Αν χρειαστεις κατι σφυρα.

Εχω να επισημανω 2-3 πραγματα. Τα ρουλμαν στο τιμονι ειναι "θρος" (Thrust αγγλιστι) δλδ κωνικα, και ο λογος ειναι οτι ειναι καταληλα για ακτινικα και αξονικα φορτια.

Να αγορασεις μαζι τον κωνο και την θηκη....αυτα πανε παντα μαζι. Συνηθως η θηκη εχει σταμπαρισμενα τα στοιχεια του ρουλμαν. Ειναι κοινη πρακτικη να μετραμε την θηκη για να ταιριαξουμε το ρουλμαν που θελουμε αλλα εγω σου προτεινω να ριξεις και μια ματια στα στοιχεια αυτα.
Δευτερον παρε κατι επωνυμο. Δηλαδη TIMKEN ή SKF. Ειναι αποδεδειγμενα καλυτερα και μπορω να σου πω οτι ολοι οι κατασκευαστες αυτα βαζουν.
Επισεις αγορασε και γρασσο. Θα γρασσαρεις το ρουλεμαν πριν μπει στην θηκη.

Για το ξεμονταρισμα, μολις λυσεις το μπροστινο θα παρεις στο χερι τον κωνο ευκολα. Ομως η θηκη ειναι πρεσσαριστη. Μην αφησεις να το βγαλουν χτυπητο με κατσαβιδι ή ζουμπα. Πληγωνεις τα τοιχωματα.
Ειναι προτειμοτερο να βρεις-φτιαξεις εξολκεα για την αφαιρεση. Αν δεν εχεις δει ποτε τετοιον πες μου να σου ανεβασω φωτο.

Τελος πριν το μονταρισμα καλο καθαρισμα.

Βρες το μανουαλ και κοιτα αν εχει τσιμουχα. Ορισμενα μοντελα στο τιμονι κλεινουν ολο το συστημα με τσιμουχα/καπακι.

Και παμε στο σφιξιμο. Λογο του οτι ειναι thrust οσο σφιγγεις τοσο "προφορτιζονται" σφιγγει το τιμονι δηλαδη. Θα πρεπει να σφιξεις τοσο, ωστε το τιμονι να δουλευει ελευθερο. Ενοειτε και χωρις τζογους.

Αυτα... αν ξεχναω κατι θα επανελθω.
:friendship:
Διάβασα με μεγάλη προσοχή, απλά, κατανοητά, άκρως ενδιαφέροντα και χρήσιμα. Ακόμη και να μην το αλλάξω εγώ τελικά, καταλαβαίνουμε εδώ μέσα και οι πιο άπειροι βήμα-βήμα τα σημαντικά σημεία σε κάθε σημείο της μηχανής και της συντήρησής της :friendship:
 
Top Bottom