Παναγιώτης Κ.
Μέλος
Όλα άρχισαν κάπως έτσι:
Το μέλος Παναγιώτης Κ. είπε την 20 Μάιος 2013 - 21:08:
Την Πέμπτη είστε για καφεδάκι ...................
PS: Θα σας έχω και εντυπώσεις από "παράλληλο" test-ride GS1200 - KTM 1190......... και Crosstourer (αν το έχουν φέρει μέχρι τότε από Αθήνα)
Το μέλος Παναγιώτης Κ. είπε την 21 Μάιος 2013 - 11:22:
ΟΚ και το Crosstourer (από Agio-motors)............... Μάλλον θα "παραμιλάω" για μερικές ώρες με τόσο input.
Και όπως ήδη θα καταλάβατε από τον τίτλο, το ΟΚ δεν ήταν τόσο ΟΚ τελικά. Για να τελειώνουμε με αυτό το θλιβερό θέμα, μετά από μια ώρα από το τηλεφωνικό "κλείσιμο" του συγκεκριμένου test ride, με πήραν τηλέφωνο να μου εξηγήσουν πως "το παιδί" δεν είχε καταλάβει καλά, πως δεν είχαν μηχανάκι για test ride, αλλά "είχαν ένα στην βιτρίνα και θα με περίμεναν να πάω το δώ αν ήθελα". Να αναφέρω πως με το "παιδί" μιλούσαμε κοντά στα πέντε λεπτά στο τηλέφωνο............... Πέρασα λοιπόν χθες από εκεί, όχι για να δώ το μηχανάκι αλλά για να τους εξηγήσω πως:
Τέλος πάντων, έφυγα αρνούμενος καν να το κοιτάξω. Θα ήθελα όμως να έβλεπα από πιο κοντά την έκφρασή του όταν μετά από μισή ώρα σταμάτησα μπροστά του και τον χαιρέτησα πάνω στο ΚΤΜ και όταν μετά από τρείς ώρες έκανα το ίδιο, πάνω στην GS αυτή την φορά. Είμαι κακός; Δεν νομίζω.............
Και πάμε τώρα στα ωραία..............
Πέντε λεπτά αργότερα βρίσκομαι στον ΜΑΚΙΝΑ όπου με περιμένει το ΚΤΜ. Μέχρι να συμπληρωθούν τα απαραίτητα χαρτιά το περιεργάζομαι από κοντά. Αν εξαιρέσεις την μαμά εξάτμιση - θερμοσίφωνα, το μηχανάκι δείχνει πιο όμορφο από ότι στις φώτο. Η θέση, τα χειριστήρια, όλα μου πέφτουν φυσιολογικά. Crash-course στις ηλεκτρονικές ρυθμίσεις, Εδώ οι χάρτες του κινητήρα, εκεί οι αναρτήσεις, να οι πιέσεις των ελαστικών, θέλει βενζίνη, σε πόση ώρα πιστεύεις πως θα γυρίσεις; Καμιά ώρα και βάλε του λέω, θέλω να το οδηγήσω όχι να κάνω βόλτα, εντάξει, φύγε.............. τόσο απλά.
Η διαδρομή: http://goo.gl/maps/tp0V0 Οι Θεσσαλονικείς την ξέρετε, οι υπόλοιποι για να πάρετε μια ιδέα, στην αρχή έχει λίγο αυτοκινητόδρομο και μετά επαρχιακό δρόμο με μέτρια ως καλή πρόσφυση με όλων των ειδών τις στροφές.
Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει είναι ο κινητήρας, δύναμη, άμεσα και παντού, πραγματικά σε κλωτσάει κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι. Το δεύτερο είναι το T/C που αν δεν κατάλαβα λάθος δουλεύει σε συνάρτηση με την επιλεγμένη mode. Πάντως δουλεύει (και δουλεύει υπερωρίες) σε πολύ "αλήτικη" mode. Μπορείς να έχεις καρυδώσει το γκάζι, το μηχανάκι να στρίβει με πλαγιολίσθηση και αυτό να κόβει στο "παρά μισό". Στις πρώτες στροφές μάζευα το μηχανάκι "χαϊδεύοντας" το πίσω φρένο, μετά το άφησα να κάνει αυτό όλη την δουλειά, και την έκανε εντυπωσιακά. Μπαίνεις στην στροφή, σημαδεύεις, ανοίγεις το γκάζι και το μηχανάκι στρίβει πλαγιολισθαίνοντας εντυπωσιακά. Σε κάνει μάγκα ρε παιδί μου, τόσο απλά.
Οι τέσσερεις χαρτογραφήσεις είναι Sport, Street, Rain, Offroad, ενώ για τους τολμηρούς (ή άφρονες) υπάρχει και το Off.
Στο Sport το T/C δούλεψε ακόμα και όταν καρύδωσα το γκάζι με πέμπτη και 180 στην ανηφορική στροφή στην Καρδία. Στον δρόμο για Πολύγυρο και τις στροφές της Γαλάτιστας είχα το Street (και πάλι το T/C δούλευε σε κάθε έξοδο) ενώ το Rain το έβαλα μέσα στην πόλη γιατί με τα άλλα το μηχανάκι πήγαινε παντού σαν σαύρα.
Τα φρένα τώρα, τα εμπρός είναι άγκυρα, τόσο απλά. Έχουν καλή αίσθηση, γραμμική απόκριση και αποτελεσματικότητα, το πίσω όμως έχει ένα θέμα: το ABS του "αμολάει" πολύ νωρίς με ότι κακό επακόλουθο για όσους έχουν μάθει να το χρησιμοποιούν για να πλασσάρουν το μηχανάκι. Βέβαια σε αυτό ίσως είχαν και μερίδιο ευθύνης τα απαράδεκτα κατ' εμέ Conti που φορούσε. Ειλικρινά απορώ με κάποιους που δηλώνουν ευχαριστημένοι από αυτό το λάστιχο. Πιστεύω πως και ένα ελαφρύ τρέμουλο που ερχόταν στα 70 και έφευγε στα 90 μάλλον σε αυτά οφειλόταν.
Τα υπόλοιπα τώρα. Ποιά υπόλοιπα, σε ετούτο το μηχανάκι δεν έχει υπόλοιπα. Κινητήρας, ηλεκτρονικά, πλαίσιο, φρένα αυτά φτάνουν. Ποιός νοιάζεται που η σέλα σχεδιάστηκε από Ινδό φακίρη σαν προπαίδευση για το κρεβάτι με τα καρφιά, ποιόν ενδιαφέρει που οι διακόπτες δεν έχουν καμία αίσθηση με γάντι, τί και αν η κόρνα ακούγεται σαν κλανιά από σπουργίτι, ακούγεται η εξάτμιση........... Και σιγά μην σκάσω που από την θερμοκρασία του κινητήρα οι μηροί μου έπαιρναν φωτιά όποτε το δούλευα όπως του ταιριάζει ή που η ανεμοκάλυψη δεν κάλυπτε όπως θα ήθελα. Οπλίζεις και πυροβολείς, τέρμα. Και αν αυτή η παράγραφος σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται να "αδικεί" το μηχανάκι δεν είναι αυτός ο σκοπός της, απλά το προσδιορίζει.
Αφού το παρέδωσα σώος και αβλαβής (αλλά ελαφρώς φρενοβλαβής), καβάλησα την Αφρικάνα και κίνησα για την ΒΜW. Επειδή κάτι μου έλεγε πως μια απευθείας σύγκριση από την μια σέλα στην άλλη πιθανόν να ήταν άδικη για το ένα από τα δύο, κάθισα για καφέ (και σημειώσεις) για καμιά ωρίτσα ώστε να επανέλθουν οι "αρχικές" μου ρυθμίσεις.
Στην BMW Τρικαλιώτης λοιπόν με περίμενε η απαστράπτουσα και φουλαρισμένη μέχρι την τάπα GS (σε αντίθεση με το ΚΤΜ που ήταν βρώμικο - δεν με χάλασε αυτό, και τελείως στεγνό - αυτό με χάλασε όχι για τα 15€ βενζίνη που έβαλα αλλά σαν στάση). Πάλι μάθημα ηλεκτρονικών, πολύ περισσότερες ρυθμίσεις εδώ και σε χαρτογραφήσεις κινητήρα και σε αναρτήσεις με την τεράστια όμως διαφορά πως εδώ μπορείς να αλλάξεις τα πάντα εν κινήσει, απλά πατάς συμπλέκτη και κλείνεις το γκάζι. Η θέση οδήγησης πιο στα μέτρα μου, λίγο πιό καρατιμόνα από το ΚΤΜ και πολύ καλύτερη σέλα. Ευχάριστη για μένα έκλπηξη ήταν πως με την μετακίνηση των εισαγωγών καταργήθηκε και εκείνο το ενοχλητικό παπαράκι - αισθητήρας γκαζιού πάνω στην εισαγωγή του αριστερού κυλίνδρου που έβρισκε μόνιμα στην αριστερή μου κνήμη, ειδικά όταν κάποιοι του φορούσαν και την προστασία της Touratech. Ετούτο εδώ λέω:
Μετά τα προκατακτικά, πάμε για τις εντυπώσεις λοιπόν. Η διαδρομή αυτή: http://goo.gl/maps/D4EdH σχεδόν καρμπόν με την προηγούμενη πίεση χρόνου μηδέν, του είπα που θα πήγαινα, πολύ καλά θα κάνεις μου είπε.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ διαφορετικό εργαλείο. Στην είσοδο της περιφερειακής ανοίγω λίγο παραπάνω το γκάζι από όσο θα έκανα κανονικά και είμαι έτοιμος για όλα. Ποιά όλα παιδιά, ένα μικρό, αρχοντικό γλυστρηματάκι, ούτε πόδι πρόλαβα να βγάλω και το μηχανάκι ήρθε στα ίσα του. Το μοτέρ είναι παντού γεμάτο, όχι σαν του ΚΤΜ φυσικά, αλλά γεμίζει εκεί που το προηγούμενο λαχάνιαζε και έχασκε. Η ήχος του (το μεγάλο μου φετιχ από το προηγούμενο μοντέλο) μπάσος, γεμάτος, όμορφος. Η ανεμοκάλυψη πολύ καλή (αλλά ακόμη δεν είναι Βαραντέρο, το λέω και το εννοώ, αλλά μάλλον εύκολα μπορεί να γίνει). Λίγη ζέστη από τους κυλίνδρους, λιγότερη από όσο θυμάμαι από το προηγούμενο μοντέλο, η σέλλα πάρα πολύ καλή, τα χειριστήρια με πολύ καλή αίσθηση, ο πίνακας πλήρης και ευανάγνωστος με αναλογικά όργανα που μπορεί να μην είναι τόσο γκατζετιες όσο τα ψηφιακά, αλλά είναι αναγνώσιμα με την περιμετρική όραση. Επίσης εύκολο στην χρήση και το cruise control.
Στον δρόμο το μηχανάκι είναι πραγματικά εξαιρετικό με μία προϋπόθεση: Να εμπιστευθείς το μπροστινό που είναι "μουγκό". Για όσους έχουν συνηθίσει επί χρόνια να οδηγούν διαβάζοντας τον δρόμο μέσα από την μπροστινή ανάρτησh αυτό είναι και λίγο leap of faith που όμως αν το κάνεις ανακαλύπτεις ένα νέο, ξένοιαστο κόσμο. Δεν σε νοιάζει αν έχει λακούβα ή σαμάρι, σημαδεύεις και απλά περνάς, τόσο απλά. Ούτε φυσικά έχεις μπρουμούτισμα ή μούτρα στο φρενάρισμα. Και μιας και είπα φρένα, τα φρένα του είναι καταπληκτικά τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση με το πίσω να αμολάει λίιιιγο νωρίτερα από όσο θα ήθελα, αλλά με τα μπροστά να μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε θερμική σε χρόνο dt.
Ο κινητήρας μου άρεσε πάρα πολύ στον χάρτη Road, γεμάτος παντού και χωρίς να λαχανιάζει στα ψηλά. Στο Dyna ενώ στα ψηλά δουλεύει ακόμα καλύτερα, στα χαμηλομεσαία έχει έναν ελάχιστο δισταγμό, ένα κόμπιασμα στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού. Επίσης στην θέση Dyna οι αναρτήσεις σκλήραιναν αυτόματα (μπορείς να επέμβεις χωριστά βέβαια) και ήταν πολύ κούτσουρα για τον ελληνικό επαρχιακό δρόμο. Στο Rain κατεβάζει άλογα και κάνει την ζωή πιό εύκολη στην βροχή. Επίσης ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα GS μέσα στην πόλη και ήταν εύκολο. Μάλιστα (και καθ' υπερβολή) συνέλαβα τον εαυτό μου αντί να έχω τον νου μου μην ανοίξει καμιά πόρτα και μου φάει το ποδάρι, να σκέφτομαι, άνοιξε την ρε παλιο-μπιπ να σου την ξηλώσει ο κύλινδρος.
Ξέχασα να αναφέρω πως το μηχανάκι έχει άξονα. Το θυμήθηκα και εγώ αρκετά αργότερα. Επιτέλους κατάφεραν να κάνουν αυτό που ένοιωσα όταν πριν από τρία χρόνια οδήγησα το VFR του Στέφανου, έναν "ανύπαρκτο" άξονα.
Εν κατακλείδι......................
Αντικειμενικά έχουμε να κάνουμε με δύο εξαιρετικά μηχανάκια που φαίνεται να στοχεύουν στο ίδιο περίπου target group από όμως διαφορετικό δρόμο το καθένα. Το μεν ΚΤΜ έχει πολύ ανώτερα (προσοχή ανώτερα, όχι καλύτερα) δυναμικά χαρακτηριστικά ενώ στο BMW όσο και αν έψαξα (και σας διαβεβαιώνω πως έψαξα) δεν βρήκα ούτε ένα ψεγάδι και δείχνει πιο ποιοτικό. Αυτό που μετά από εκατό χλμ εγώ εισέπραξα σαν αίσθηση, είναι πως το ΚΤΜ είναι πιο κοφτερό, δεν σε αφήνει να πάς χαλαρά, σε διαολίζει συνέχεια να το πας τάπα παντού και πάντα ενώ το BMW σου "επιτρέπει" να χαλαρώσεις.
Θα ήθελα όμως να είχα οδηγήσει και το Crosstourer..............
Το μέλος Παναγιώτης Κ. είπε την 20 Μάιος 2013 - 21:08:
Την Πέμπτη είστε για καφεδάκι ...................
PS: Θα σας έχω και εντυπώσεις από "παράλληλο" test-ride GS1200 - KTM 1190......... και Crosstourer (αν το έχουν φέρει μέχρι τότε από Αθήνα)
Το μέλος Παναγιώτης Κ. είπε την 21 Μάιος 2013 - 11:22:
ΟΚ και το Crosstourer (από Agio-motors)............... Μάλλον θα "παραμιλάω" για μερικές ώρες με τόσο input.
Και όπως ήδη θα καταλάβατε από τον τίτλο, το ΟΚ δεν ήταν τόσο ΟΚ τελικά. Για να τελειώνουμε με αυτό το θλιβερό θέμα, μετά από μια ώρα από το τηλεφωνικό "κλείσιμο" του συγκεκριμένου test ride, με πήραν τηλέφωνο να μου εξηγήσουν πως "το παιδί" δεν είχε καταλάβει καλά, πως δεν είχαν μηχανάκι για test ride, αλλά "είχαν ένα στην βιτρίνα και θα με περίμεναν να πάω το δώ αν ήθελα". Να αναφέρω πως με το "παιδί" μιλούσαμε κοντά στα πέντε λεπτά στο τηλέφωνο............... Πέρασα λοιπόν χθες από εκεί, όχι για να δώ το μηχανάκι αλλά για να τους εξηγήσω πως:
- Δεν ήμουν 15 χρονών πιτσιρικάς, να το δω στην βιτρίνα και να πάω μετά σπίτι να αυνανιστώ......
- Το κλείσιμο test-ride για έναν άνθρωπο που έρχεται από 150 χλμ μακρυά για να σου "χώσει" πιθανόν κοντά στα είκοσι χιλιάρικα αυτούς του καιρούς, είναι δουλειά σοβαρών ανθρώπων και δεν είναι δουλειά "παιδιών".
Τέλος πάντων, έφυγα αρνούμενος καν να το κοιτάξω. Θα ήθελα όμως να έβλεπα από πιο κοντά την έκφρασή του όταν μετά από μισή ώρα σταμάτησα μπροστά του και τον χαιρέτησα πάνω στο ΚΤΜ και όταν μετά από τρείς ώρες έκανα το ίδιο, πάνω στην GS αυτή την φορά. Είμαι κακός; Δεν νομίζω.............
Και πάμε τώρα στα ωραία..............
Πέντε λεπτά αργότερα βρίσκομαι στον ΜΑΚΙΝΑ όπου με περιμένει το ΚΤΜ. Μέχρι να συμπληρωθούν τα απαραίτητα χαρτιά το περιεργάζομαι από κοντά. Αν εξαιρέσεις την μαμά εξάτμιση - θερμοσίφωνα, το μηχανάκι δείχνει πιο όμορφο από ότι στις φώτο. Η θέση, τα χειριστήρια, όλα μου πέφτουν φυσιολογικά. Crash-course στις ηλεκτρονικές ρυθμίσεις, Εδώ οι χάρτες του κινητήρα, εκεί οι αναρτήσεις, να οι πιέσεις των ελαστικών, θέλει βενζίνη, σε πόση ώρα πιστεύεις πως θα γυρίσεις; Καμιά ώρα και βάλε του λέω, θέλω να το οδηγήσω όχι να κάνω βόλτα, εντάξει, φύγε.............. τόσο απλά.
Η διαδρομή: http://goo.gl/maps/tp0V0 Οι Θεσσαλονικείς την ξέρετε, οι υπόλοιποι για να πάρετε μια ιδέα, στην αρχή έχει λίγο αυτοκινητόδρομο και μετά επαρχιακό δρόμο με μέτρια ως καλή πρόσφυση με όλων των ειδών τις στροφές.
Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει είναι ο κινητήρας, δύναμη, άμεσα και παντού, πραγματικά σε κλωτσάει κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι. Το δεύτερο είναι το T/C που αν δεν κατάλαβα λάθος δουλεύει σε συνάρτηση με την επιλεγμένη mode. Πάντως δουλεύει (και δουλεύει υπερωρίες) σε πολύ "αλήτικη" mode. Μπορείς να έχεις καρυδώσει το γκάζι, το μηχανάκι να στρίβει με πλαγιολίσθηση και αυτό να κόβει στο "παρά μισό". Στις πρώτες στροφές μάζευα το μηχανάκι "χαϊδεύοντας" το πίσω φρένο, μετά το άφησα να κάνει αυτό όλη την δουλειά, και την έκανε εντυπωσιακά. Μπαίνεις στην στροφή, σημαδεύεις, ανοίγεις το γκάζι και το μηχανάκι στρίβει πλαγιολισθαίνοντας εντυπωσιακά. Σε κάνει μάγκα ρε παιδί μου, τόσο απλά.
Οι τέσσερεις χαρτογραφήσεις είναι Sport, Street, Rain, Offroad, ενώ για τους τολμηρούς (ή άφρονες) υπάρχει και το Off.
Στο Sport το T/C δούλεψε ακόμα και όταν καρύδωσα το γκάζι με πέμπτη και 180 στην ανηφορική στροφή στην Καρδία. Στον δρόμο για Πολύγυρο και τις στροφές της Γαλάτιστας είχα το Street (και πάλι το T/C δούλευε σε κάθε έξοδο) ενώ το Rain το έβαλα μέσα στην πόλη γιατί με τα άλλα το μηχανάκι πήγαινε παντού σαν σαύρα.
Τα φρένα τώρα, τα εμπρός είναι άγκυρα, τόσο απλά. Έχουν καλή αίσθηση, γραμμική απόκριση και αποτελεσματικότητα, το πίσω όμως έχει ένα θέμα: το ABS του "αμολάει" πολύ νωρίς με ότι κακό επακόλουθο για όσους έχουν μάθει να το χρησιμοποιούν για να πλασσάρουν το μηχανάκι. Βέβαια σε αυτό ίσως είχαν και μερίδιο ευθύνης τα απαράδεκτα κατ' εμέ Conti που φορούσε. Ειλικρινά απορώ με κάποιους που δηλώνουν ευχαριστημένοι από αυτό το λάστιχο. Πιστεύω πως και ένα ελαφρύ τρέμουλο που ερχόταν στα 70 και έφευγε στα 90 μάλλον σε αυτά οφειλόταν.
Τα υπόλοιπα τώρα. Ποιά υπόλοιπα, σε ετούτο το μηχανάκι δεν έχει υπόλοιπα. Κινητήρας, ηλεκτρονικά, πλαίσιο, φρένα αυτά φτάνουν. Ποιός νοιάζεται που η σέλα σχεδιάστηκε από Ινδό φακίρη σαν προπαίδευση για το κρεβάτι με τα καρφιά, ποιόν ενδιαφέρει που οι διακόπτες δεν έχουν καμία αίσθηση με γάντι, τί και αν η κόρνα ακούγεται σαν κλανιά από σπουργίτι, ακούγεται η εξάτμιση........... Και σιγά μην σκάσω που από την θερμοκρασία του κινητήρα οι μηροί μου έπαιρναν φωτιά όποτε το δούλευα όπως του ταιριάζει ή που η ανεμοκάλυψη δεν κάλυπτε όπως θα ήθελα. Οπλίζεις και πυροβολείς, τέρμα. Και αν αυτή η παράγραφος σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται να "αδικεί" το μηχανάκι δεν είναι αυτός ο σκοπός της, απλά το προσδιορίζει.
Αφού το παρέδωσα σώος και αβλαβής (αλλά ελαφρώς φρενοβλαβής), καβάλησα την Αφρικάνα και κίνησα για την ΒΜW. Επειδή κάτι μου έλεγε πως μια απευθείας σύγκριση από την μια σέλα στην άλλη πιθανόν να ήταν άδικη για το ένα από τα δύο, κάθισα για καφέ (και σημειώσεις) για καμιά ωρίτσα ώστε να επανέλθουν οι "αρχικές" μου ρυθμίσεις.
Στην BMW Τρικαλιώτης λοιπόν με περίμενε η απαστράπτουσα και φουλαρισμένη μέχρι την τάπα GS (σε αντίθεση με το ΚΤΜ που ήταν βρώμικο - δεν με χάλασε αυτό, και τελείως στεγνό - αυτό με χάλασε όχι για τα 15€ βενζίνη που έβαλα αλλά σαν στάση). Πάλι μάθημα ηλεκτρονικών, πολύ περισσότερες ρυθμίσεις εδώ και σε χαρτογραφήσεις κινητήρα και σε αναρτήσεις με την τεράστια όμως διαφορά πως εδώ μπορείς να αλλάξεις τα πάντα εν κινήσει, απλά πατάς συμπλέκτη και κλείνεις το γκάζι. Η θέση οδήγησης πιο στα μέτρα μου, λίγο πιό καρατιμόνα από το ΚΤΜ και πολύ καλύτερη σέλα. Ευχάριστη για μένα έκλπηξη ήταν πως με την μετακίνηση των εισαγωγών καταργήθηκε και εκείνο το ενοχλητικό παπαράκι - αισθητήρας γκαζιού πάνω στην εισαγωγή του αριστερού κυλίνδρου που έβρισκε μόνιμα στην αριστερή μου κνήμη, ειδικά όταν κάποιοι του φορούσαν και την προστασία της Touratech. Ετούτο εδώ λέω:
Μετά τα προκατακτικά, πάμε για τις εντυπώσεις λοιπόν. Η διαδρομή αυτή: http://goo.gl/maps/D4EdH σχεδόν καρμπόν με την προηγούμενη πίεση χρόνου μηδέν, του είπα που θα πήγαινα, πολύ καλά θα κάνεις μου είπε.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ διαφορετικό εργαλείο. Στην είσοδο της περιφερειακής ανοίγω λίγο παραπάνω το γκάζι από όσο θα έκανα κανονικά και είμαι έτοιμος για όλα. Ποιά όλα παιδιά, ένα μικρό, αρχοντικό γλυστρηματάκι, ούτε πόδι πρόλαβα να βγάλω και το μηχανάκι ήρθε στα ίσα του. Το μοτέρ είναι παντού γεμάτο, όχι σαν του ΚΤΜ φυσικά, αλλά γεμίζει εκεί που το προηγούμενο λαχάνιαζε και έχασκε. Η ήχος του (το μεγάλο μου φετιχ από το προηγούμενο μοντέλο) μπάσος, γεμάτος, όμορφος. Η ανεμοκάλυψη πολύ καλή (αλλά ακόμη δεν είναι Βαραντέρο, το λέω και το εννοώ, αλλά μάλλον εύκολα μπορεί να γίνει). Λίγη ζέστη από τους κυλίνδρους, λιγότερη από όσο θυμάμαι από το προηγούμενο μοντέλο, η σέλλα πάρα πολύ καλή, τα χειριστήρια με πολύ καλή αίσθηση, ο πίνακας πλήρης και ευανάγνωστος με αναλογικά όργανα που μπορεί να μην είναι τόσο γκατζετιες όσο τα ψηφιακά, αλλά είναι αναγνώσιμα με την περιμετρική όραση. Επίσης εύκολο στην χρήση και το cruise control.
Στον δρόμο το μηχανάκι είναι πραγματικά εξαιρετικό με μία προϋπόθεση: Να εμπιστευθείς το μπροστινό που είναι "μουγκό". Για όσους έχουν συνηθίσει επί χρόνια να οδηγούν διαβάζοντας τον δρόμο μέσα από την μπροστινή ανάρτησh αυτό είναι και λίγο leap of faith που όμως αν το κάνεις ανακαλύπτεις ένα νέο, ξένοιαστο κόσμο. Δεν σε νοιάζει αν έχει λακούβα ή σαμάρι, σημαδεύεις και απλά περνάς, τόσο απλά. Ούτε φυσικά έχεις μπρουμούτισμα ή μούτρα στο φρενάρισμα. Και μιας και είπα φρένα, τα φρένα του είναι καταπληκτικά τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση με το πίσω να αμολάει λίιιιγο νωρίτερα από όσο θα ήθελα, αλλά με τα μπροστά να μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε θερμική σε χρόνο dt.
Ο κινητήρας μου άρεσε πάρα πολύ στον χάρτη Road, γεμάτος παντού και χωρίς να λαχανιάζει στα ψηλά. Στο Dyna ενώ στα ψηλά δουλεύει ακόμα καλύτερα, στα χαμηλομεσαία έχει έναν ελάχιστο δισταγμό, ένα κόμπιασμα στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού. Επίσης στην θέση Dyna οι αναρτήσεις σκλήραιναν αυτόματα (μπορείς να επέμβεις χωριστά βέβαια) και ήταν πολύ κούτσουρα για τον ελληνικό επαρχιακό δρόμο. Στο Rain κατεβάζει άλογα και κάνει την ζωή πιό εύκολη στην βροχή. Επίσης ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα GS μέσα στην πόλη και ήταν εύκολο. Μάλιστα (και καθ' υπερβολή) συνέλαβα τον εαυτό μου αντί να έχω τον νου μου μην ανοίξει καμιά πόρτα και μου φάει το ποδάρι, να σκέφτομαι, άνοιξε την ρε παλιο-μπιπ να σου την ξηλώσει ο κύλινδρος.
Ξέχασα να αναφέρω πως το μηχανάκι έχει άξονα. Το θυμήθηκα και εγώ αρκετά αργότερα. Επιτέλους κατάφεραν να κάνουν αυτό που ένοιωσα όταν πριν από τρία χρόνια οδήγησα το VFR του Στέφανου, έναν "ανύπαρκτο" άξονα.
Εν κατακλείδι......................
Αντικειμενικά έχουμε να κάνουμε με δύο εξαιρετικά μηχανάκια που φαίνεται να στοχεύουν στο ίδιο περίπου target group από όμως διαφορετικό δρόμο το καθένα. Το μεν ΚΤΜ έχει πολύ ανώτερα (προσοχή ανώτερα, όχι καλύτερα) δυναμικά χαρακτηριστικά ενώ στο BMW όσο και αν έψαξα (και σας διαβεβαιώνω πως έψαξα) δεν βρήκα ούτε ένα ψεγάδι και δείχνει πιο ποιοτικό. Αυτό που μετά από εκατό χλμ εγώ εισέπραξα σαν αίσθηση, είναι πως το ΚΤΜ είναι πιο κοφτερό, δεν σε αφήνει να πάς χαλαρά, σε διαολίζει συνέχεια να το πας τάπα παντού και πάντα ενώ το BMW σου "επιτρέπει" να χαλαρώσεις.
Θα ήθελα όμως να είχα οδηγήσει και το Crosstourer..............
Τελευταία επεξεργασία: