Kαλο θα ηταν να βλεπεις την μηχανη με καποιον που ξερει μερικα πραγματα ωστε να μπορει να κρινει αν αξιζει τον κοπο μετα να παει σε μηχανικο
Εγω οσες φορες εχω δει μεταχειρισμενη κοιταω τα παρακατω:
Στατικα
-Ελεγχος ρουλεμαν τιμονιου (αν υπαρχει διπλο σταν)
-Ελεγχος ρουλεμαν μπροστα τροχου
-Ελεγχος για ψωριασματα στα καλαμια
-Ελεγχος ελευθερης λειτουργειας της αναρτησης μπροστα και πισω
-Ελεγχος για τζογους στο ψαλιδι,στο μοχλικο και τον πισω τροχο (αν υπαρχει διπλο σταν)
-Ελεγχος ζαντων για στραβωματα ή/και χτυπηματα
-Ελεγχος στις δισκοπλακες στις μανετες, στα γκριπς, στα μασπιε και οτιδηποτε αλλο για φθορα που ισως δεν συμβαδιζει με τα χλμ
-Ελεγχος αλυσιδογραναζων Αν τραβωντας την αλυσιδα προς τα πισω αφηνει να φαινεται περιπου μισο δοντι του γραναζιου τοτε ειναι για πεταμα
-Ελεγχος καλης λειτουργειας ολων των ηλεκτρικων Δικαιολογιες του πχ στυλ "μολις μου καηκε η λαμπα" δεν περνανε Ας αλλαξει λαμπα και αν δουλευει το ξανασυζηταμε
-Ελεγχος για διαρροες λαδιου απο μοτερ και αναρτησεις Ο ελεγχος ειναι πιο ευκολος αν δεν ειναι πλυμενο το μηχανακι
-Ελεγχος στο πλαισιο οπου φαινεται και ειδικα στον λαιμο για οτιδηποτε παραξενο (διαφορετικος τονος χρωματος, τσαμπουκαδες κλπ)
-Ελεγχος στα λαδια για ιχνη ρινισματων και σαπουνιασματος
-Ελεγχος στην τρυπα της εξατμισης αν προκειτε για μηχανακι με καρμπ για υπερβολικα πλουσιο ή φτωχο μειγμα ("ασβεστοποιηση"=φτωχο, εντονη καρβουνια=πλουσιο)
-Ελεγχος σε ολα τα αναλωσιμα που μπορω να διακρινω Εκτος των αλυσιδογραναζων, στα τακακια, στα λαστιχα, στις ντιζες και σε οτι αλλο μπορει να γινει αφου το κοστος αντικαταστασης τους για ολα τις περισσοτερες φορες ξεπερναει το 500ρικο
-Γενικος οπτικος ελεγχος Απο το τι αξεσουαρ και αναλωσιμα εχει βαλει πανω μεχρι σκουριες, βαψιματα, αλλαγη πλαστικων, διαρροη υγρων φρενων κλπ ...Οτι μπορω να διακρινω τελος παντων
-Επιδερμικος ειναι η αληθεια ελεγχος λειτουργειας του μοτερ Προτιμω να ειναι κρυο ωστε να μην κρυβονται ευκολα καποιοι θορυβοι Απαιτει σιγουρα εμπειρια που δεν εχω και αυτος ειναι και ο λογος που θα το παω ισως και σε μηχανικο Παντως καποιες ζημιες ή δυσλειτουργιες βγαζουν ματι (ή μαλλον αυτι) Πχ ο ηχος της καδενας, της μπιελας, των ανοιχτων βαλβιδων ειναι χαρακτηριστικοι
Κατα την οδηγηση
-Ελεγχος των φρενων Παιξιμο της μανετας ή του πενταλ κατα το φρεναρισμα δηλωνει στραβια δισκοπλακα
-Ελεγχος σασμαν και συμπλεκτη Ολες η ταχυτητες πρεπει να αλλαζουν χωρις δυσκολια εκτος και αν εχει καποια ιδιαιτεροτητα καποιο συγκεκριμενο μοντελο
-Ελεγχος αποκρισης του μοτερ και λειτουργειας του μεχρι κοντα στα κοκκινα Αυτο μπορει να γινει και με μια πρωτη-δευτερα
-Ελεγχος κατευθυντικοτητας Ξερετε, αφηνουμε το τιμονι κλπ κλπ Απαιτει καποια εμπειρια αλλα αν υπαρχει καποιο χοντρο προβλημα τις περισσοτερες φορες θα φανει
-οτιδηποτε αλλο που μπορει τωρα να μην θυμαμαι Πριν παντως ξεκινησω να ψαχνω για μεταχειρισμενο φτιαχνω μια αναλυτικη λιστα για το τι θα ελενξω ωστε να μην ξεχασω κατι
Το βασικοτερο ολων
Πριν απο τους απο πανω ελεγχους για να μην χανω και τον χρονο μου ειναι μια συντομη ομιλια με τον πωλητη Οχι μονο για το μηχανακι αλλα και περι ανεμων και υδατων Τις περισσοτερες φορες αυτο μου αποκαλυπτει αν αξιζει να ασχοληθω αφου 9 στις 10 θα αναλογως πως θα τον κοψω αντιστοιχη θα ηταν και η συμπεριφορα του στο μηχανακι του Εν ολοιγοις ο νοικοκυρης και ο μερακλης φαινεται Οπως φαινεται και ο καγκουρας και ο τσαπατσουλης και ο "στα @ρχιδι@ μου ολα" τυπος κλπ κλπ
Επισης απαραιτητως γινεται διασταυρωση του αριθμο πλαισιου με αυτου στην αδεια